%37

نهال گوجه سبز برغانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 50 الی 55 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 600 تا 2200
  • پایه نهال : آلوچه وحشی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

بدون اغراق می‌توان گفت که یکی از برترین و نوبرانه‌ترین ارقام نهال گوجه سبز در ایران نهال گوجه سبز برغانی است که با توجه به تولید انبوه محصولات این درخت و گستردگی باغات آن در کشور مصارف و کاربردهای بسیاری دارد که تنها یکی از آنها تازه خوری است و بیشتر برای تهیه خشکبار، لواشک، ترشک و …. استفاده می‌شود‌‌. بازدهی این نهال در مقایسه با سایر ارقام نهال گوجه سبز بومی دو برابر است و بسیار زودبازده است.

نهال گوجه سبز برغانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

همان گونه که از نام این نهال مشخص است بومی ایران است و خواستگاه اصلی آن شهرستان برغان از توابع استان البرز است از همین رو با نام نهال گوجه سبز برغان شناخته می‌شود. به دلیل طعم بی‌نظیر محصولات درخت و همچنین بالا بودن بازدهی آن طرفداران بسیاری پیدا کرده است که برخی از این طرفداران و مشتریان خارجی هستند و خواستار صادرات این محصول به کشورشان شده اند، امروزه نهال گوجه سبز برغان در اکثر کشورهای دنیا پرورش داده می‌شود.

پایه اصلی نهال

اگر در هنگام تکثیر نهال گوجه سبز به دنبال افزایش قدرت رشد و همچنین افزایش سطح کیفی و کمی محصولات نهال هستید بهتر است از شیوه‌ی پیوند زدن برای تکثیر این نهال پرطرفدار در بازار استفاده کنید. حال ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که چه پایه‌ی قوی و مناسبی برای این نهال وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم نهال یا بذر آلوچه وحشی را معرفی کنیم؛ چرا که این رقم از لحاظ سازگاری و مقاومت در جایگاه بسیار بالایی در میان سایر ارقام نهال قرار گرفته است.

ویژگی نهال

همان گونه که گفته شد در میان سایر ارقام نهال گوجه سبز این رقم می‌تواند بیشترین سودآوری را برای باغدار به ارمغان آورد و غالبا در فصل بهار شاهد ظهور گل‌های سفید رنگ و بسیار زیبای این میوه در سطح درختان خواهیم بود. دقت داشته باشید که در هنگام مراجعه به مراکز خرید نهال گوجه سبز برغانی حتما ارقام جوان و کمتر از ۳ سال نهال را خریداری نمایید زیرا این ارقام زودتر با محیط جدید کاشت سازگار می‌شوند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

نظر به این که خواستگاه اصلی نهال گوجه سبز برغانی استان البرز و شهری نیمه سردسیری و کوهستانی است می‌توان گفت که مطلوب‌ترین آب و هوا برای پرورش این نهال آب و هوای سردسیری کوهستانی و یا معتدل است و البته ناگفته نماند که این نهال مقاومت بالایی در برابر سرمای دیررس بهاره دارد. کاشت و پرورش نهال گوجه سبز برغانی در اقلیم‌های گرم و خشک کار نادرستی است زیرا در چنین شرایطی نهال باردهی و جوابدهی مطلوبی نخواهد داشت. فروش نهال گوجه سبز برغانی در شهرهای معتدل و سردسیر توجیه اقتصادی بالاتری دارد.

فاصله مناسب برای کاشت

فلسفه اصلی رعایت فاصله استاندارد نهال گوجه سبز برغانی دریافت نور خورشید روزانه ۴ الی ۶ ساعت مورد نیاز این نهل است چرا که گونه‌ای آفتاب دوست است و برای رشد و بازدهی حداکثری نیاز به دریافت نور خورشید دارد. برای تامین این نور روزانه بهتر است نهال‌های جوان خریداری شده از معتبرترین مرکز فروش نهال گوجه سبز برغانی را در فواصل ۴*۴ متری در اراضی مسطح و فواصل ۳*۳ متری در اراضی شیب‌دار و بادخیز بکارید تا نهال به خوبی فتوسنتز کند.

خاک مناسب

در خصوص مقاومت نهال گوجه سبز برغانی در برابر خاک‌های سنگین، مرطوب و شور و اسیدی مطالب بسیاری آورده شده است اما در عمل و تجربه مشاهده شده که نهال باردهی مطلوبی نخواهد داشت و بهتر است قبل از کاشت بافت خاک را در آزمایشگاه‌های خاک شناسی مورد آزمایش قرار دهید تا از لحاظ مواد مغذی و جنس کاملا مورد شناسایی قرار گیرند. خاک‌های شنی و لومی با ph خنثی که بافت سبکی دارند برای کاشت نهال گوجه سبز برغانی مطلوب‌تر هستند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

برای افزایش بازدهی درخت راه‌های بسیاری وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها یافتن مطلوب‌ترن زمان برای کاشت نهال گوجه سبز برغانی در باغات است زیرا این عامل در صورت انتخاب صحیح سبب می‌شود تا گیرایی درخت بالاتر رود؛ در غیر این صورت نتیجه عکس خواهد داشت. اصولا میوه‌های نهال گوجه سبز برغانی در صورت قرارگیری در ایده آل‌ترین شرایط به رنگ قرمز تیره دیده می‌شود که این یکی از مشخصه‌های اصلی این نهال است.

کود مناسب برای نهال

کوددهی نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار در فرآیند داشت درختان است که متناسب با نیاز هر نهال باید تامین شود و معمولا نیز پس از شخم زنی و زهکشی خاک در مرحله بعدی به پای درختان ریخته می‌شود. استفاده از کودهای هیومیک اسید، کود هوموس، npk، کودهای فسفاته و ازته و انواع مواد آلی ک معدنی برای تقویت نهال گوجه سبز برغانی رایج است.

نهال گوجه سبز برغانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع درخت در طول عمر

اگر به دنبال یک نهال گوجه سبز با هزینه‌های جانبی پرورش کم هستید، توصیه می‌کنیم که اقدام به خرید نهال گوجه سبز برغانی کنید؛ چرا که این نهال در طول عمر خود تا حداکثر ارتفاع ۵ متری می‌رسد و درختچه محسوب می‌شود؛ البته توجه داشته باشید که کوتاه قامت بودن نهال جز مزیت‌های نهال محسوب می‌شود و قطعا ور تعیین قیمت نهال گوجه سبز برغانی تاثیر گذار خواهد بود. از جمله مزیت‌های کم ارتفاع بودن نهال می‌توان به تسهیل در فرآیند داشت و برداشت محصولات اشاره کرد.

هرس درخت

از سال‌های ابتدایی بلوغ نهال گوجه سبز برغانی یعنی سال‌های ششم تا دوازدهم الزام هرس درخت به صورت جدی و اصولی ایجاد می‌شود به گونه‌ای که شما باید باید بهره گیری از نظر کارشناسان حرفه‌‌ای در این زمینه درختان را به منظور فرم دهی اسکلت و سربرداری شاخه‌های اضافی که رشد بی رویه و غیر اصولی داشته‌اند، هرس کنید. در سال‌های ابتدایی هرس درخت گوجه سبز برغانی به صورت جدی و کاملا اصولی نیاز نمی‌باشد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

اصولا نهال گوجه سبز از هر گونه‌ای که باشد تمایل به نقاط سردسیری و خنکی دارد که امکان تامین نیاز سرمایی آن وجود داشته باشد، اما نیاز سرمایی این نهال را دماهای کمتر از منفی ۷ درجه سانتی گراد در حدود ۶۰۰ الی ۱۸۰۰ ساعت دانسته اند و یکی از اصلی‌ترین وظایف باغدار برای تحریک شکوفه دهی نهال تامین همین نیاز سرمایی است. دلیل این که توصیه شده تا نهال گوجه سبز برغانی را در نواحی گرمسیری و خشک نکارید نیز همین است زیرا زمستان‌‌های سردی ندارند که امکان تامین نیاز سرمایی نهال فراهم باشد.

عمر مفید نهال

عمر مفید یا همان عمر اقتصادی یک نهال گوجه سبز برغانی حداکثر ۵۵ الی ۷۰ سال است که کمی و بیشی آن تماما بستگی به توجه باغدار و فراهم نمودن شرایط ایده‌آل دارد اما در حالت کلی گوجه سبز برغانی از جمله پربازده‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین نهال‌هایی است در ایران وجود دارد.

سن حیات نهال

در صورت عدم ابتلا درخت گوجه سبز برغانی به آفات و بیماری‌ها و همچنین در صورت کاشت ابتدایی با روش‌های اصولی می‌توان سن حیات این نهال را تا حداقل ۷۰ سال افزایش داد.

میزان وزن هر میوه

بیشترین مقدار وزن میوه گوجه سبز برغانی مربوط به بافت گوشتی و آبدار و هسته کوچک میوه است که در حدود ۲۰ الی ۳۰ گرم خواهد شد. در صورت ماندن میوه بر روی درخت امکان دارد که رنگ قرمز تیره آن به سمت زردی متمایل شود و سبب کاهش طرفداران محصول و افت کیفی محصول شود. رنگ بافت گوشتی این محصول برخلاف رنگ ظاهری پوسته آن که به رنگ قرمر تیره است، زرد رنگ است و طعم بسیار شیرینی نیز دارد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

از آن‌جایی که این رقم بومی ایران است قابلیت کاشت در اکثر اقلیم‌های ایران علی الخصوص نواحی سردسیری و معتدل را دارد؛ به همین علت دامنه ارتفاعات کاشت این نهال بسیار گسترده‌تر از سایر ارقام نهال گوجه سبز است و امکان کاشت آن در ارتفاع ۶۰۰ الی ۲۲۰۰ متری وجود دارد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

برای مقابله با آفات و بیماری‌های رایج در باغات گوجه سبز و همچنین پیشگیری و کنترل آنها بهتر است از مرطوب ماندن بیش از حد ریشه درختان پیشگیری شود چرا که سبب پوسیدگی ریشه‌ و بیماری‌هایی همچون گال گیاهی می‌شود البته خشکی بیش از حد نیز سبب مجذوب شدن حشرات چوبخوار به درخت می‌شوند پس متعادل نگه داشتن ریشه‌ها امری بسیار ضروری است. آرد آلو، شته، بیماری غربالی نیز و … از جمله عواملی هستند که می‌توانند باعث آسیب به درختان گوجه سبز شوند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

اگر بخواهیم میزان باردهی و عملکرد هر نهال گوجه سبز برغانی را به ازای هر اصله نهال بسنجیم می‌توانیم بگوییم که هر نهال سالیانه قابلیت تولید حداکثر 60 کیلوگرم میوه در هکتار را دارد اما عملکرد و باردهی مجموع درختان در هر هکتار سالیانه بیش از 35 تن خواهد بود. به همین دلیل است که گفته می‌شود این نهال پربازده و سودآور است.

شروع باردهی محصول

زودبازده بودن یکی از دلایلی است که اقتصادی بودن این نهال را توجیه می‌کند به گونه‌ای که پس از سال دوم کاشت این نهال، امکان باردهی دارد و شما می‌توانید با رسیدگی حداکثری نهال را زودبازده‌تر کنید به گونه‌ای که از سال چهارم و پنجم امکان عرضه محصولات آن در بازارهای داخلی و خارجی وجود داشته باشد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

در باغات گوجه سبز گاها دیده شده که باغداران اقدام به خرید و کاشت ارقام نهال گرده افشان کرده‌اند اما برای نهال‌هایی که اصلاح‌نژاد شده اند یا به اصطلاح پیوندی هستند نیاز چندانی به کاشت رقم گرده افشان سازگار نیست زیرا گرده افشانی از طریق پایه‌های نر و مادا و یا به کمک باد و حشرات گرده افشان صورت می‌گیرد. عدم نیاز نهال به رقم گرده افشانی عاملی است که در کاهش قیمت نهال گوجه سبز برغانی تاثیر گذار خواهد بود.

مدت آبیاری

قبل از این که مدت زمان و میزان آبیاری نهال خریداری شده را تعیین کنید ابتدایی به بررسی میزان بارندگی سالیانه منطقه خود و همچنین آب و هوا و نوسانات دمایی آن بپردازید و میزان آبیاری را با دامنه نوسانات دمایی منطقه هماهنگ کنید. در مناطقی که تابستان‌های گرمی دارند باید فواصل آبیاری را کاهش داد و همچنین در تابستان‌های معتدل همراه بارندگی می‌توان فواصل آبیاری را افزایش داد و به ازای هر اصله درخت مطلوب است هر ۷ الی ۱۰ روز یکبار در فصول گرم سال و هر ۱۲ الی ۱۵ روز یکبار در فصول سرد سال درخت را آبیاری نمود.

روش صحیح آبیاری

در صورتی که تمایل دارید ریشه نهال شما احساس خفگی نکند به هیچ وجه از روش‌های آبیاری غرقابی و کرتی استفاده نکنید؛ بلکه بهترین شیوه همین آبیاری به روش قطره‌ای سیستمی است که به صورت اصولی، آهسته و پیوسته عمل می‌کند‌.

زمان گلدهی درخت

پیش‌تر گفته شد که این نهال در برابر سرمای دیررس بهاره مقاوم است و می‌تواند پس از اتمام این دوره در اواخر اسفند ماه شروع به گلدهی نماید و در شمار ارقام دیرگل به حساب می‌آید. تامین نیاز سرمایی نهال گوجه سبز برغانی در افزایش مقاومت نهال بسیار موثر خواهد بود و این کار تنها در نهالستان‌های معتبر و باسابقه توسط متخصصان کشاورزی صورت ‌می‌گیرد و تاثیری در قیمت نهال گوجه سبز برغانی نخواهد داشت.

زمان برداشت

پس از گذشت حدودا سه ماه از شکوفا شدن گل‌های نهال در اواخر فصل زمستان می‌توانیم شاهد به بار نشستن نهال و فرارسیدن موعد برداشت میوه‌ها باشیم. در اواخر اردیبهشت ماه موعد برداشت گوجه سبز برغانی فرا می‌رسد و با توجه به پایه کوتاه بودن درخت به آسانی و بدون نیاز به بالابر و هیچ گونه ابزار باغبانی خاصی می‌توانیم اقدام به برداشت میوه‌ها و عرضه آنها در بازارهای داخلی و خارجی کنیم.

نهال گوجه سبز برغانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال

در صورتی که در هنگام خرید نهال گوجه سبز برغانی احساس کردید که نیاز به مشاوره تخصصی در تمامی مراحل اعم مرحله کاشت، داشت و برداشت دارید، می‌توانید به کارشناسان مجرب برتر نهال اعتماد کنید. تمامی ارقام نهال میوه تولید شده در این نهالستان همگی سالم و شناسنامه دار هستند و با بهترین قیمت و کیفیت به مشتریان عزیز عرضه می‌شوند.

قیمت نهال

جهت دریافت لیست قیمت نهال گوجه سبز برغانی و سایر ارقام نهال میوه موجود در نهالستان برتر نهال می‌توانید از طریق واتساپ و یا شماره‌های درج شده در سایت با ما ارتباط بگیرید و از مشاوره رایگان و تخصصی با مشاوران حرفه‌ای مجموعه ما به صورت ۲۴ ساعته بهره‌مند شوید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گوجه سبز برغانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال