%37

نهال گوجه سبز زودرس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 50 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 800 تا 1200
  • پایه نهال : آلوچه وحشی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال گوجه سبز زودرس

  • میوه نهال گوجه سبز زودرس به خاطر رشد قوی که دارد به عنوان یک میوه بهاری می‌شناسند.
  • میوه نهال گوجه سبز کاملاً آبدار و خوشمزه است به طور عمده به رنگ سبز ولی شما می‌توانید در دو رنگ زرد و قرمز نیز آن را پیدا کنید.
  • منشأ این درخت کشور آمریکا است و بیشتر از ۲۰۰۰ سال قدمت دارد.
  • زود بازده است و در سال اول کاشت باردهی خود را شروع می‌کند.

نهال گوجه سبز زودرس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال گوجه سبز زودرس

البته در مورد خاستگاه اصلی نهال گوجه سبز اختلاف سلیقه وجود دارد برخی معتقد هستند، منشاء اصلی این درخت از کشور چین و برخی دیگر نیز معتقدند از کشور آمریکا نشأت گرفته است، ولی آنطور که تحقیقات نشان می‌دهد این نهال قدمتدار ۲ هزار سال پیش از کشور آمریکا به سمت کشورهای اروپایی و آسیایی گسترش پیدا کرده است، سازگاری بالای نهال گوجه سبز زودرس با مناطق مختلف جهان باعث پرفروش شدن و محبوبیت آن شده است.

پایه اصلی نهال گوجه سبز زودرس

به هنگام خرید نهال گوجه سبز داشته باشید تا با یک دیویدی و اصلاح شده آن را خریداری کنید تفاوتی که بین پایه دیواری و پایه فردی وجود دارد کاملا به چشم میخورد از جمله این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان باردهی نهال پیوندی گوجه سبز زودرس در هر هکتار حداقل یک تن بیشتر از نهال بذری است.
  • مقاومت نهال پیوندی بیشتر از نهال بذری است، چون پایه این نهال آلوچه وحشی بوده بنابراین سیستم دفاعی درخت پیوندی بالاتر است.
  • تحمل نهال پیوندی به خشکسالی و کم آبی بیشتر است.
  • میزان هزینه‌ی سالانه برای مراقبت و نگهداری از نهال پیوندی کمتر از میزان هزینه نهال بذری است.

ویژگی نهال گوجه سبز زودرس

  • نهال گوجه سبز زودرس ارتفاع کوچکی دارد و معمولاً بین ۴ الی ۵ متر رشد می‌کند.
  • میوه نهال گوجه سبز زودرس کم کالری و ترش‌مزه است.
  • در پایان اردیبهشت ماه برداشت میوه گوجه سبز زودرس به اتمام می‌رسد.
  • میوه نهال گوجه سبز زودرس کم کالری است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت گوجه سبز زودرس

کاملا مشخص است درخت گوجه سبز زودرس، زود گل نیز است، بنابراین در مناطقی با زمستان طولانی مدت که در فروردین‌ماه دچار تغییرات جوی می‌شوند گزینه مناسبی برای کاشت آن محسوب نمی‌شود، ولی مناطق معتدل نیمه سردسیری و نیمه گرمسیری برای احداث باغ تجاری درخت گوجه سبز زودرس مناسب هستند، درخت گوجه سبز زودرس به سرمای زمستان احتیاج دارد تا نیاز سرمایی خود را برطرف کرده و به گرمای فصل بهار احتیاج دارد تا میوه های سریعتر رسیده و به بار بنشیند.

فاصله مناسب برای کاشت درخت گوجه سبز زودرس

یکی از نکات مهم برای باغدار مشخص کردن فاصله مناسب برای کاشت درخت گوجه سبز زودرس است، به هنگام فروش نهال گوجه زودرس مسئولین نهالستان اطلاعات لازم را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

معمولاً در زمین مسطح فاصله ۴ در ۴ متر گزینه مناسبی برای این درخت محسوب می‌شود، رعایت نکردن این فاصله در سال‌های بعدی باعث می‌شود تا جریان هوا به خوبی در بین شاخه و برگ‌ها وجود نداشته و نور رسانی به خوبی انجام نشود، همین امر باردهی درخت را با اختلال روبرو می‌کند.

نهال گوجه سبز زودرس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاک مناسب برای درخت گوجه سبز زودرس

در گذشته نه چندان دور زمانی که اطلاعات گیاه پزشکی به اندازه کافی رشد نکرده بود، کشاورزان بر حسب تجربه دیرینه و ارثی خود خاک مناسب برای کاشت درخت گوجه سبز زودرس را شناسایی می‌کردند، ولی امروزه با وجود آنالیز خاک باغدار به راحتی می‌تواند تشخیص دهد آیا این خاک برای احداث باغ تجاری زودرس مناسب است یا نه؟

قبل از انتقال نهال گوجه سبز به محوطه باغ حتما با استفاده از گودبرداری و شخم زدن بافت خاک را آماده سازی کنید، چون این نهال در خاک با زهکشی بالا کیفیت بهتری از خود نشان می‌دهد، همچنین در صورت وجود عناصر بیماری زا با استفاده از مواد ضد عفونی کننده سطح خاک را ضدعفونی کنید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت گوجه سبز زودرس

به طور معمول توصیه می‌شود درخت گوجه سبز را در زمان خواب آن به محوطه باغ منتقل کنید، اواخر پاییز و اواخر زمستان بهترین زمان برای کاشت نهال گوجه سبز زودرس در محوطه باغ است، ولی کسانی که می‌خواهند یک سال زودتر باردهی درخت آغاز شود بهتر است در فصل پاییز عملیات کاشت نهال را به پایان برسانند، چون باعث می‌شود درخت به راحتی خواب زمستانی خود را گذرانده و باردهی اش را سریعتر شروع کند.

کود مناسب برای نهال گوجه سبز زودرس

نهال گوجه سبز برای رشد بهتر و باردهی بیشتر احتیاج به کود مناسب دارد، در مرحله اول توصیه می شود از کود ارگانیک و طبیعی استفاده کنید کود دامی پوسیده و کود بردها گزینه مناسبی برای تجزیه درخت گوجه سبز زودرس محسوب می شود در مراحل بعدی می توانید از کود NPK عوامل فصل زمستان استفاده کنید تا در فصل رشد تاثیر مثبتی داشته باشد همچنین از نظر متخصصین استفاده کردن از کود سولفات روی در ماه مهر باعث می شود تا میزان مقاومت درخت گوجه سبز زودرس در برابر بیماری افزایش پیدا کند.

ارتفاع درخت گوجه سبز زودرس در طول عمر

به طور معمول درخت گوجه سبز زودرس جزو درختان کوتاه قامت  قرار گرفته و در طول عمر خود نهایت  ۶ متر ارتفاع دارد، ولی به هنگام فروش نهال گوجه سبز زودرس متخصصین تاکید دارند تا کشاورزان با استفاده از هرس فرم دهی این ارتفاع را در چهار متر یا نهایتاً ۵ متر ثابت نگه دارند، به جای رشد طولی اگر درخت گوجه سبز رشد جانبی داشته باشد باردهی آن افزایش پیدا می‌کند.

هرس درخت گوجه سبز زودرس

برای هرس درخت گوجه سبز شما باید اصول و استاندارد آن را به طور کامل فرا بگیرید، در سال‌های نخست رشد درخت جوان بهتر است از هرس سبک استفاده کنید از ایجاد شاخه هایی اضافه جلوگیری شود، وقتی درخت به بلوغ کامل رسید کشاورزان باید از هرس فرم دهی استفاده کنند تا اسکلت بندی آن از همان آغاز رشد مشخص شود.

علاوه بر آن در اواخر زمستان کشاورزان باید از هرس باردهی نیز استفاده کنند، آن ها معمولاً شاخه های جوانی که بر اثر یخبندان فصل زمستان بیمار و تنک شده‌اند را شناسایی و با هرس کردن آنها از ایجاد بیماری جلوگیری می‌کنند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت گوجه سبز زودرس

از دیگر نیازهای درخت گوجه سبز زودرس می‌توان به نیاز سرمایی آن اشاره کرد، فراموش نکنید به هنگام خرید نهال گوجه سبز حتماً از مسئول نهالستان اطلاعات کافی در مورد نیاز سرمایه لازم برای خواب زمستانی درخت گوجه سبز زودرس را بخواهید، به طور معمول بین ۷۰۰ تا ۱۸۰۰ ساعت در بازه دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد برای درخت گوجه سبز کافی است تا این نیاز سرمایی خود را برطرف کرده و در فصل بهار کیفیت و کمیت میوه دهی‌اش را افزایش دهد.

عمر مفید نهال گوجه سبز زودرس

موارد زیادی در تعیین عمر مفید نهال گوجه سبز زودرس تاثیر می‌گذارد مدیریت کشاورز و همچنین رعایت اصول مربوط به کوددهی، آبیاری و جلوگیری از بروز بیماری در باغستان نهال گوجه سبز باعث می شود تا عمر مفید نهال گوجه سبز زود از افزایش پیدا کند به طور معمول این نهال در شرایط ایده آل می‌تواند حداقل ۵۰سال باردهی اقتصادی را تجربه کند و نشانگر این است، کشاورز با احداث باغ تجاری گوجه سبز تا ۵۰ سال از درآمد آن نهایت استفاده را خواهد برد.

سن حیات نهال گوجه سبز زودرس

سن حیات نهال گوجه سبز زودرس حداقل ۷۰ سال است، یعنی به اندازه ۲۰ سال اضافه تر از عمر اقتصادی می‌تواند حیات معمولی را با باردهی کم و یا باردهی صفر ادامه دهد، از نظر اقتصادی چندان به صرفه نیست و بهتر است کشاورزان بلافاصله بعد از اتمام باردهی اقتصادی آنها را از باغ حذف کرده و با فروش چوب تنه و شاخه ها به یک درآمد مناسبی برسند، همچنین در سال بعدی باغ جدید را راه اندازی کنند.

میزان وزن گوجه سبز زودرس هر میوه

چون گوجه سبز زودرس در جثه ریز و درشت از شاخه‌ها چیده می‌شود به طور دقیق نمی‌توان وزن آن را گفت، معمولاً هر عدد از میوه گوجه سبز رسیده که به تکامل خود برسد حداقل ۳۰ گرم وزن دارد.

نهال گوجه سبز زودرس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال گوجه سبز زودرس

از دیگر مواردی که کشاورز به هنگام تهیه درخت گوجه سبز زودرس باید به آن دقت کند، ارتفاع سطح زمین زراعی او از سطح دریا است چون تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت و کمیت بازدهی باغ او خواهد داشت، به طور معمول توصیه می‌شود از ارتفاع ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ متر ارتفاع مناسبی برای کاشت نهال گوجه سبز زودرس است.

ولی امروزه نهال گوجه سبز زودرس به صورت پیوندی و اصلاح شده بر پایه آلوچه وحشی تولید می‌شود، بنابراین میزان مقاومت آن افزایش پیدا کرده و شما می‌توانید آن را در ارتفاعات نیز کشت کنید.

مصونیت و مقاومت درخت گوجه سبز زودرس  در برابر آفات و بیماری ها

اگر کوچکترین بی دقتی در بافت خاک، آبیاری، سمپاشی و کوددهی باغ گوجه سبز زودرس ایجاد شود، باعث می‌شود تا این درختان مستعد به انواع بیماری‌ها باشد، از پرخطر ترین بیماری گوجه سبز زودرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیماری باکتریایی شانکر
  • انواع شته و کنه
  • عسلک
  • عنکبوت ها

کشاورزان برای جلوگیری و ممانعت از بروز خطرات احتمالی باید روتین پار از سمپاشی استفاده کنند، آنها باید سموم و آفت کش‌های مربوط به بیماری باکتریایی، قارچی و آفت‌ها را به طور کامل شناخته و تحت نظر متخصصین گیاهپزشکی دوره های منظم آنها را استفاده کنند، بطور معمول استفاده از بردوفیکس و یا اکسی کلرور مس در باغستان گوجه سبز بیشتر به چشم می‌خورد.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت گوجه سبز زودرس در هر هکتار

متاسفانه برخلاف نژادهای دیگر بازدهی و برداشت محصول درخت گوجه سبز در هر هکتار پایین است، به خاطر زودبازده بودن اکثر شکوفه ها و گل های درخت گوجه سبز زودرس بر اثر یخبندان و تغییرات جوی از بین می روند، از این رو مشاورز در هر هکتار تنها می تواند بین ۳۰ الی ۳۵ تن میوه باکیفیت صادراتی برداشت کند.

شروع باردهی محصول درخت گوجه سبز زودرس

از ویژگی‌های مهم و بارز نهال گوجه سبز علاوه بر زودرس بودن می‌توان به زود بازده بودن آن نیز اشاره کرد، در همان سال اول بازدهی درخت گوجه سبز شروع می‌شود.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت گوجه سبز زودرس در صورت نیاز

درخت گوجه سبز زودرس برای اینکه بتواند باروری مناسب و اقتصادی را تجربه کند باید از یک رقم گرده افشانی متناسب و مکمل استفاده کند، بنابراین از ارقام زودرس گوجه سبز استفاده می‌کنند تا به شکوفایی گل‌های نر و ماده همزمان انجام شود.

مدت آبیاری درخت گوجه سبز زودرس

نیاز آبی درخت گوجه سبز زودرس متوسط است، شما اگر بتوانید آبیاری آن را هر ده روز یکبار انجام دهید می‌توانید میوه های با کیفیتی برداشت کنید، چون باردهی درخت گوجه سبز تا فصل تابستان طول نمی‌کشد در فصل تابستان نیز آبیاری هر ده روز یکبار اتفاق می‌افتد.

روش صحیح آبیاری درخت گوجه سبز زودرس

با توجه به اینکه درخت گوجه سبز زودرس می تواند خشکی کم آبی را تحمل کند با این وجود کیفیت میوه های تولید شده تا حد زیادی به نوع آبیاری کشاورز بستگی دارد کشاورز باید از روش‌های آبیاری استفاده کند تا رطوبت به لایه های پایینی خاک نفوذ کند، در صورت عدم نفوذ رطوبت به لایه های پایینی ریشه عمق خاک نمی‌تواند سیراب شده و همین امر باعث افت کیفیت و اختلال در رشد درخت گوجه سبز زودرس خواهد شد.

زمان گلدهی درخت گوجه سبز زودرس

درخت گوجه سبز زودرس زود گل بوده به طوری که در نیمه دوم اسفند ماه گلدهی آن شروع می‌شود، بنابراین احتمال سرمازدگی و سوختن شکوفه های درخت گوجه سبز زودرس در مناطق معتدل نیز وجود دارند بیشتر کشاورزان برای تاخیر در گلدهی این درختان از هورمون‌های ویژه استفاده می‌کنند.

زمان برداشت میوه گوجه سبز زودرس

کاملا از نام درخت گوجه سبز زودرس مشخص است این درخت سرعت رشد خیلی بالایی داشته و کشاورزی می‌تواند در ماه اردیبهشت برداشت میوه گوجه سبز را به پایان برساند البته گاها در مناطق سردسیری فرایند برداشت میوه گوجه سبز زودرس تا اوایل ماه خرداد ادامه دارد، یعنی درست در دوره زمانی که بیشترین تقاضا را در بازار دارد، کشاورز با فروش میوه گوجه سبز به یک درآمد نسبی می‌رسد.

خرید نهال گوجه سبز زودرس

باید قبول کنیم میوه گوجه سبز جزو میوه‌های نوبرانه، محبوب و پر تقاضا در کشور ایران مخصوصا در فصل بهار محسوب می‌شود، هر کدام از ارقام نهال گوجه سبز بتواند سریعتر از ارقام دیگر رشد سریع داشته و میوه تولید شده را به بازار برساند برای کشاورزان ارزشمند خواهد بود و این قرعه به نام نهال زوم گوجه سبز زودرس افتاده است.

مسئولین نهالستان به هنگام فروش نهال گوجه سبز زودرس تمامی نکات مربوط به نگهداری و مراقبت از آن را به طور کامل برای کشاورزان توضیح می‌دهند، همچنین نهالستان های معتبر خدمات پس از فروش و مشاوره رایگان دارند تا در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات کشاورزان باشند، برای خرید نهال گوجه سبز از این نهالستان‌ها لازم نیست شما شهر و دیار خود را ترک کنید، با مراجعه به سایت اینترنتی و خرید غیر حضوری این نهاد از تمامی شرایط فروش ویژه نهالستان برخوردار خواهید شد.

قیمت نهال گوجه سبز زودرس

یکی از راه‌های مختصر و مفید برای تهیه نهال گوجه سبز زودرس و همچنین اطلاع از قیمت نهال گوجه سبز خرید مجازی  با درگاه های اینترنتی معتبر و شناخته شده است، البته به شرطی که بتوانید بهترین مرکز تولید و توزیع نهال میوه را در کشور شناسایی کنید.

برای خرید آنلاین و اطلاع از قیمت نهال گوجه سبز کافی است چند دکمه گوشی یا لپ تاپ خود را فشار دهید تا مستقیماً بتوانید با کارشناسان فروش در ارتباط باشید، با خرید اینترنتی کلی در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده همچنین قدرت انتخاب بیشتری خواهید داشت.

کارشناسان فروش نهال فروشی آنلاین مانند نهالستان برتر نهال برای جذب رضایت و اطمینان شما ضمانت‌های لازم را خواهند داشت، آنها علاوه بر ارائه نهال گوجه سبز با تضمین قیمت و تضمین کیفیت، سعی کردن شرایط ایده آلی را برای بسته بندی و تحویل نهال میوه برای کشاورزان در نظر بگیرید، جهت کسب اطلاعات بیشتر از درگاه‌های ارتباطی زیر استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گوجه سبز زودرس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال