%42

نهال گوجه سبز سردری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 50 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1000 تا 2500
  • پایه نهال : آلوچه وحشی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

یکی از ارقام نهال گوجه سبز پیوندی که به دلیل تولید محصولاتی باکیفیت، آبدار و بازارپسند جایگاه بسیار خوبی در بازار دارد، نهال گوجه سبز سردری است که از گونه‌های بسیار مقاوم به سرمای زمستان و سرمای دیررس بهاره است. بارزترین مشخصه این نهال که سبب ایجاد وجه تمایز آن با سایر ارقام نهال گوجه سبز شده است، سیستم ریشه‌ای بسیار قوی و گسترده آن است که با وجود این سیستم ریشه‌ای قوی نهال بسیار پربازده‌تر و دارای عمر اقتصادی بالاتری خواهد بود البته موارد گفته شده در قیمت نهال گوجه سبز سردری موثر خواهد بود.

نهال گوجه سبز سردری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

علی رغم تصور بسیاری از افراد نهال گوجه سبز سردری بومی کشور ایران نیست اما امروزه نهالستان‌های بسیاری وجود دارند که به تولید و فروش نهال گوجه سبز سردری پرداخته‌اند و از این طریق به سود بسیارخوبی دست یافته‌اند زیرا این رقم نهال میوه بسیار پرطرفدار است. خاستگاه اصلی نهال گوجه سبز سردری کشور آذربایجان است و غالبا با نام ترکی بویری الچسی شناخته می‌شود. این واژه به معنی گوجه بزرگ است و آن هم به سبب شکل ظاهری محصولات است که به بادام و کلیه شباهت دارد.

پایه اصلی نهال

روش‌های مختلفی برای تکثیر این رقم نهال میوه وجود دارد مثلا برخی از طریق بذر اقدام به تکثیر آن می‌کنند اما برخی افراد این نهال را از طریق پیوند بر پایه نهال میروبالان و آلوچه وجشی تکثیر می‌کنند که این روش نسبت به پایه بذری ۳ برابر بازدهی بیشتری دارد. پایه قوی دیگری که برای تکثیر این نهال استفاده می‌شود؛ آلوچه وحشی است که استفاده از این پایه‌های قوی سبب افزایش سطح کیفی و کمی محصولات تا حد بسیار زیادی شده است.

ویژگی نهال

درختچه‌های کوتاه قامت نهال گوجه سبز سردری قدرت رشد متوسطی دارند و جز گونه‌های پیش رسی هستند که در اقلیم‌های معتدل بازدهی مطلوب‌تری دارند. جالب است بدانید که برگ‌های این درخت بسیار متراکم و خوشه‌ای هستند و با طول ۷ و عرض ۴ سانتی متر رشد می‌کنند و شیارهای باریکی در سطح آنها مشاهده می‌شود و گستردگی شاخ و برگ‌های نازک اما مقاوم سبب تحمل وزن میوه‌ها شده است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

دامنه نوسانات دمایی که نهال گوجه سبز سردری می‌تواند تحمل کند دمای حداکثر منفی ۳۰ درجه سانتی گراد در زمستان و مثبت ۴۰ درجه سانتی گراد در تابستان است اما در حالت کلی می‌توان گفت که این رقم نهال پیوندی از ارقامی است که در مناطق سردسیری و کوهستانی جوابدهی بهتری دارد و البته این مطلب به این معنی نیست که قابلیت کاشت و بازدهی در مناطق گرمسیری برای این رقم وجود نخواهد داشت.

فاصله مناسب برای کاشت

اگر باغداری به میزان فاصله استاندارد میان نهال‌های گوجه سبز در هنگام کاشت توجهی نکند و بازدهی مطلوبی دریافت نکند تعجبی نخواهد بود؛ چرا که با رعایت همین فاصله استاندارد است که می‌توان نیاز نوری درخت برای فتوسنتز و رشد را فراهم نمود. پس بنا به توصیه کارشناسان مجرب برتر نهال مطلوب است تا نهال گوجه سبز سردری را در ردیف‌های مستطیلی یا مربعی با اضلاع ۵ و ۶ سانتی متر و فواصل ۴ متری از یکدیگر بکاریم تا ضمن دریافت نور مورد نیاز ۴ ساعته نهال در طول روز امکان حمل و نقل و رفت و آمد ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی نیز فراهم باشد.

خاک مناسب

در صورتی که تمایل دارید بازدهی خوبی از نهال کاشته شده دریافت کنید بهتر است آن را در خاک‌های شور با میزان هدایت الکتریکی ۲ دسی متر نکارید زیرا راندمان درخت را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند. پیوندی بودن نهال گوجه سبز سردری باعث افزایش مقاومت و سازگاری نهال در اکثر خاک‌ها شده است به همین منظور شما برای انتخاب خاک مطلوب کار سختی را ندارید و می‌توانید از انواع خاک‌های شنی و لومی استفاده کنید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

نهال گوجه سبز از هر گونه‌ای که باشد تمایل بسیاری به نور خورشید دارد و در صورت کسب آن رشد و بازدهی مطلوب‌تری خواهد داشت پس بهتر است این نهال را پس از خرید از معتبرترین مرکز فروش نهال گوجه سبز سردری در منطقه‌ای آفتاب گیر بکارید. در اواخر فصل پاییز که ریشه نهال به خواب می‌رود مطلوب است تا گودالی به عمق ۷۰ سانتی متر حفر کرده و نهال را درون آن بکارید، نکته حائز اهمیت در این زمینه این است که تنه نهال را حدودا ۱۰ سانتی متر از قسمت پیوند بیرون از خاک قرار دهید‌.

نهال گوجه سبز سردری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

کود مناسب برای نهال

یکی از روش‌های مراقبت از نهال که سبب افزایش عمر اقتصادی ان نیز خواهد شد کوددهی به نهال در طی فواصل منظم است. استفاده از کودهای پوسیده دامی،کود هربان ۲۵۰ گرمی و کودهی ازته برای تقویت خاک این نهال بسیار مفید است و لازم است به ازای هر هکتار زمین ۳ الی ۵ تن از هر کود استفاده شود.

ارتفاع درخت در طول عمر

با توجه به این که این نهال از ارقام پیوندی و اصلاح‌نژاد شده است، در طول عمر خود ارتفاعی ۵ الی ۶ متری می‌گیرد و قدرت رشد آن نیز افزایش خواهد یافت اما باز هم نمی‌توان درخت گوجه سبز سردری را در شمار ارقام درختان بلند قامت به حساب آورد.

هرس درخت

برای شروع هرس کردن نهال گوجه سبز سردری بهتر است در فصل پاییز یا بهار ابتدا شروع به هرس شاخه‌های خشکیده، بیمار و اضافی کنید به گونه‌ای که با ابزارهای مخصوص باغبانی یا قیچی به صورت کاملا اصولی این شاخه‌ها را بریده و سپس جداسازی کنید. در مرحله‌ی بعدی هرس این نهال بایستی فرآیند سربرداری را آغاز نمود، از قسمت بالایی تاج درخت می‌توان اقدام به بریدن شاخه‌هایی کرد که رشد بی رویه‌ای داشته اند، از جمله فواید این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رشد و گسترش تاج درخت
  • افزایش راندمان برداشت محصول
  • تسهیل در فرآیند برداشت میوه

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

پیش‌تر در قسمت‌های قبلی مقاله گفته شد که نهال گوجه سبز سردری تا دمای منفی ۳۰ درجه سانتی گراد را می‌تواند تحمل کند حال جالب است بدانید که حداکثر نیاز سرمایی این نهال برای گلدهی در فصل بهار تا ۱۸۰۰ ساعت سرمای کمتر از ۷ درجه سانتی گراد در فصل زمستان است که نهال را مقاوم و آماده شکوفایی خواهد کرد. شرط اصلی گلدهی و حصول میوه نهال جوان در فصول بعدی نیز رعایت و تامین همین نیاز سرمایی درخت است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

عمر مفید نهال

توجیه اقتصادی درخت گوجه سبز سردری تا حدود ۴۰ الی ۵۰ سال است که البته کم یا زیاد شدن این میزان امری است که به تجربه و رسیدگی‌های باغدار و کشاورز بستگی دارد.

سن حیات نهال

با این که سن حیات درخت اقتصادی و پرسود گوجه سبز در حدود ۷۰ الی ۸۰ سال است اما تقریبا نیمی از این عمر را به باردهی می‌پردازد و در صورت ایجاد شرایط ایده آل این درخت تا ۱۰۰ سالگی نیز خشک نخواهد شد.

میزان وزن هر میوه

حداکثر وزن میوه‌های درخت گوجه سبز سردری حدود ۳۰ الی ۴۰ گرم است اما با استفاده از علوم نوین کشاورزی و متد جدید امکان درشت‌تر کردن میوه‌های این درخت نیز وجود دارد که البته بهتر است در این خصوص با کارشناسان حیطه کشاورزی مشورت کنید تا بی گدار به آب نزنید اما در حالت کلی استفاده از کود‌های تقویت کننده، تامین نور خورشید مورد نیاز نهال، آبیاری در فواصل منظم و… از جمله عواملی هستند که سبب آبدار و گوشتی‌تر شدن بافت میوه‌ها خواهند شد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

اکثر باغات گوجه سبز ایران در نواحی معتدل و سردسیری واقع شده اند و در این اقلیم‌ها بازدهی بسیار مطلوبی دارند که باغداران این مناطق را به کشت هر چه بیشتری این نهال ترغیب کرده است؛ این اقلیم‌ها در ارتفاع ۱۰۰۰ الی ۲۵۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته‌اند.

نهال گوجه سبز سردری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

این درست است که نهال گوجه سبز پیوندی در برابر آفات مقاوم سازی شده است اما نمی‌توان از حمله آفات و بیماری‌هایی همچون زنبور سیاه گوجه، شپشک سان ژوزه و شته و کرم آلو غافل ماند و بهتر حتما تدابیری در خصوص پیشگیری و کنترل این آفات در باغ اندیشیده شود و به مقاومت نسبی نهال در برابر این آفات اطمینان نشود.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

به صورت میانگین ایده آل ترین میزان باردهی و مطلوب‌ترین عملکرد هر نهال گوجه سبز را می‌توان در حدود حداکثر ۸ تن در هر هکتار سالیانه پیش بینی کرد که میزان بسیار قابل قبولی است و در قیمت نهال گوجه سبز سردری در بازار نیز تاثیرگذار خواهد بود.

شروع باردهی محصول

جالب است بدانید که برای دریافت بازدهی از این نهال نیاز به صبر و انتظار زیادی نیست و پس از گذشت دو سال از زمان کاشت نهال گوجه سبز سردری در اقلیم مناسب و سازگار و فراهم کردن شرایط ایده آل نهال برای رشد شما می‌توانید آغاز باردهی آن را مشاهده نمایید اما باردهی که برای باغدار توجیه اقتصادی و سودآوری قابلی را داشته باشد از سال‌های دوم و سوم به نمایش گذاشته خواهد شد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

طبق نظر کارشناسان کشاورزی نیاز این درخت به رقم گرده افشان تایید شده است و برای حصول باردهی بالا از باغ لازم است تا دقت فراوانی در هنگام خرید رقم گرده افشان سازگار با این نهال داشته باشید و به ازای هر ۱۰ الی ۱۲ اصله نهال گوجه سبز سردری یک رقم گرده افشان را خریداری و همزمان با کاشت نهال در فواصل استاندارد بکارید.

مدت آبیاری

برای آبیاری نهال گوجه سبز سردری باید زمانبندی مطلوبی داشت و میزان آب مورد نیاز نهال را به صورت جیره‌ای و نه یکباره به نهال داد زیرا ممکن است شرایط غرقابی شدن و بسته شدن راه‌های هوایی ریشه ها ایجاد شود و سبب ساز پوسیدگی ریشه‌ها شویم‌. در ابتدای کاشت نهال گوجه سبز سردری توجه به فواصل آبیاری نهال و میزان آبیاری تاثیری بسیاری در رشد و بازدهی نهال در سال‌های بلوغ خواهد داشت و مطلوب است تا هر ۱۰ روز یکبار ۱۰ لیتر آب را برای این نهال در نظر بگیرید.

روش صحیح آبیاری

جهت انتخاب صحیح‌ترین روش آبیاری نهال گوجه سبز ابتدا باید به شناخت نهال و میزان آب مورد نیاز آن پرداخت و سپس منابع آبی موجود و در دسترس منطقه را بررسی نمود. با توجه به نیاز آبی نهال گوجه سبز سردری بهتر است از روش آبیاری قطره‌ای به شیوه نوین بهره کیری کرد.

زمان گلدهی درخت

اصطلاحا به نهال گوجه سبز سردری نهالی پیش رس یا همان زودرس می‌گویند و جز ارقام نهال نسبتا دیرگلی است که به سبب اصلاح‌نژاد موعد گلدهی آن تا اتمام دوره سرمای بهاره به تعویق افتاده است. زمان گلدهی این نهال در اواخر فرورین ماه خواهد بود که شاهد گل‌های سفید شکوفا شده بر روی درختان باغ هستیم.

زمان برداشت

موعد برداشت میوه‌های خوشمزه و لذیذ نهال گوجه سبز سردری در انتهای فصل بهار و خرداد ماه است که توسط باغدار چیده می‌شود و در بازار عرضه می‌شود. با توجه به موعد برداشت و ورود میوه‌های این درخو به بازار می‌توان گفت که این رقم از ارقام نوبرانه نهال میوه است که قیمت بالاتری نسبت سایر ارقام نهال گوجه سبز در بازار خواهد داشت.

خرید نهال

یکی از مراحل مهمی که قبل از احداث باغ میوه باید به آن توجه بالایی کرد انتخاب مرکز خرید نهال گوجه سبز سردری است که باید در این زمینه وسواس بالایی را به خرج داد؛ چرا که با انتخاب یک نهالستان معتبر، با سابقه و منصف شما نیمی از راه احداث باغ گوجه سبز را طی نموده اید‌ در نهالستان‌های معتبری همچون برتر نهال که تحت نظر جهاد کشاورزی فعالیت می‌کنند تمامی ارقام نهال میوه به صورت اصولی پرورش می‌یابند و شما می‌توانید ارقام نهال گوجه سبز را در تعداد دلخواه در نهایت اطمینان خاطر به صورت حضوری یا اینترنتی خریداری نمایید.

قیمت نهال

عوامل و فاکتورهای بسیار زیادی در قیمت نهال گوجه سبز سردری موثر هستند که عبارتند از: شناسنامه دار بودن نهال، میزان اعتبار و سابقه نهال، بازارفروش داخلی و خارجی محصولات نهال، کمیاب بودن یا وارداتی بودن گونه و…. هر ساله سازمان جهاد کشاورزی برای تمامی ارقام نهال از جمله نهال پرطرفدار و پرفروش گوجه سبز سردری قیمتی مناسب تصویب می‌کند که تمامی نهالستان‌های مجوزدار موظفند طبق همین نرخ نامه نهال‌های خود را عرضه نمایند‌‌. در صورتی که قصد استعلام قیمت نهال گوجه سبز سردری را دارید می‌توانید از طریق واتساپ و شماره‌های درج شده در سایت با ما ارتباط بگیرید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گوجه سبز سردری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال