%37

نهال گوجه سبز سلطانی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : آذربایجان
  • شروع باردهی : پنجمین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 45 الی 50 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 800 تا 1200
  • پایه نهال : آلوچه وحشی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

برخی از مشخصات و خصوصیات نهال گوجه سبز سلطانی به اندازه‌ای منحصربه‌فرد است، موجب شده تا فروش درخت گوجه سبز سلطانی در بین باغداران ایرانی بسیار پر رونق باشد، در واقع کشاورزان زیادی با بررسی و مطالعه فراوان به این نتیجه رسیدند با تهیه نهال گوجه سبز سلطانی و احداث باغ آن می‌توانند به درآمد بالایی دست پیدا کنند، از بارزترین خصوصیات نهال گوجه سبز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمر اقتصادی حداقل ۷۰ سال برای نهال گوجه سبز سلطانی
  • درشت و سنگین بودن میوه گوجه سبز سلطانی
  • زود بازده بودن
  • باردهی حداقل ۳۰ الی ۴۰ تن میوه با کیفیت گوجه سبز سلطانی در هر هکتار
  • با کیفیت بودن میوه تولید شده به طوری که به عنوان میوه صادراتی به کشور های اطراف انتخاب می‌شود.
  • داشتن نیاز آبی متوسط

نهال گوجه سبز سلطانی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال گوجه سبز سلطانی

اگر اصالت نهال گوجه سبز سلطانی را مورد بررسی قرار دهیم مربوط به قاره آمریکا است، ولی به خاطر سازگاری بالا با اکوسیستم محیط های گوناگون، همچنین پربار بودن و کیفیت بالای میوه تولید شده، باعث شده تا این نهال میوه در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی کاشت شود، کشور ایران نیز جزو کشورهای متقاضی برای کاشت نهال گوجه سبز سلطانی محسوب می‌شود، این نهال توسط مراکز معتبر در کشور ایران به صورت پیوندی و اصلاح شده تولید و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

پایه اصلی نهال گوجه سبز سلطانی

کشاورزان و باغداران به هنگام خرید نهال گوجه سبز سلطانی حتماً به پایه آن دقت داشته باشند، این نهال به دو صورت

  • بذری
  • پیوندی

تولید می‌شود، از لحاظ علم گیاه پزشکی بهترین گزینه برای راه اندازی باغ تجاری، نهال گوجه سبز سلطانی پیوندی و اصلاح شده بر پایه مقاوم است، به طور معمول برای بالا بردن و ارتقای عملکرد این نهال آن را بر پایه آلوچه وحشی پیوند می‌زنند، علاوه بر بارده‌ای بالا در برابر ناملایمتی‌ها نیز استقامت زیادی دارد.

ویژگی نهال گوجه سبز سلطانی

  • ارتفاع کوچک به طوری که در طول عمر خود بین ۵ تا ۶ متر ارتفاع دارد.
  • دیرگل بودن
  • پرفروش بودن میوه درخت گوجه سبز سلطانی
  • وزن هر میوه گوجه سبز سلطانی بین ۴۰ الی ۶۰ گرم است.
  • بومی کشور آمریکا
  • حساسیت بالا به رطوبت

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت گوجه سبز سلطانی

به هنگام فروش نهال گوجه سبز سلطانی معمولاً کارشناس فروش نکات مهم و ضروری برای کاشت درخت گوجه سبز را برای شما توضیح می‌دهد، این نهال در برابر رطوبت از خود حساسیت نشان داده ولی در مناطق خشک و نیمه خشک عملکرد بهتر و کیفیت بالاتری دارد، به خاطر دیرگل بودن در اقلیم سردسیری و اقلیم نیمه سردسیری می‌توان آن را کاشت کرد، مطمئنا ویژگی دیرگل بودن آن باعث می‌شود تا تغییرات جوی برج اول مانع از بین رفتن شکوفه ها شود.

فاصله مناسب برای کاشت درخت گوجه سبز سلطانی

رعایت فاصله مناسب برای کاشت درخت گوجه سبز سلطانی باعث می‌شود تا هوا به خوبی در بین شاخه های آن جریان پیدا کرده و نوردهی کافی را تجربه کند، همین امر باعث ارتقاء کیفیت میوه تولیدی آنها خواهد شد، از نظر متخصصین بهترین فاصله برای کاشت این درخت فاصله ۴ متری در زمین‌های مسطح است، ولی در زمین‌های شیبدار فاصله بین ۳ تا ۴ متر متغیر بوده و با توجه به شیب شمالی و جنوبی بودن این فاصله تعیین می‌شود.

خاک مناسب برای کاشت گوجه سبز سلطانی

خاک محدود کننده برای کاشت درخت گوجه سبز اصلا مناسب نیست، ph خاک باید کاملا خنثی باشد، خاک‌های آهکی باعث افت کیفیت درخت گوجه سبز سلطانی می‌شود، قبل از راه‌اندازی باغ گوجه سبز حتماً آنالیز خاک را انجام دهید تا در صورت بالانس نبودن عناصر موجود در آنها اقدامات لازم را برای متعادل کردن آنها انجام دهید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت گوجه سبز سلطانی

از نظر علمی گیاه پزشکی بهترین زمان برای کاشت درخت گوجه سبز در محوطه باغ زمانی است، ریشه های آن در خواب زمستانی باشد، بنابراین شما بر حسب شرایط محیطی خود زمانی را در نظر بگیرید تا درختان به خواب زمستانی فرو رفته در عین حال خاک گرمای لازم را دارد تا به ریشه جوان نهال صدمه وارد نشود، به طور معمول اواسط پاییز اواخر زمستان و اوایل بهار گزینه مناسبی برای کاشت درخت گوجه سبز در محوطه باغ است.

کود مناسب برای نهال گوجه سبز سلطانی

به هنگام تهیه نهال گوجه سبز علاوه بر پیگیری بودن قیمت نهال گوجه سبز حتما نکات لازم و ضروری در مورد کودهایی مورد نیاز درخت را بپرسید تا بتوانید روتین مناسب برای کوددهی درخت گوجه سبز سلطانی را به دست بیاورید، برای خاک ورزی از کود پوسیده دامی استفاده می‌کنند.

معمولاً در سال اول باردهی از کود نیتروژن دار استفاده نمی‌شود چون با دهی درخت را تسریع کرده و سیستم دفاعی آن را کاهش می‌دهد، استفاده از کودهای هیومیک اسید و کود فسفر دار به اندازه کافی و در استاندار باعث رشد مناسب نهال گوجه سبز خواهد شد، هرچه باردهی درخت بیشتر باشد مطمئنا و درخت بهذعناصر بیشتری احتیاج دارد.

ارتفاع درخت گوجه سبز سلطانی در طول عمر

از نکات مهم که کارشناسان به هنگام فروش نهال گوجه سبز سلطانی به کشاورزان تاکید می‌کنند، هرس فرم دهی درخت گوجه سبز است، ارتفاع این درخت در طول عمر خود بین ۵ تا ۶ متر می‌رسد، و متخصصین تاکید دارند با استفاده از هرس این ارتفاع را تا پنج متری ثابت نگه دارند، علاوه بر افزایش باردهی رسیدگی و مراقبت کردن از آن برای کشاورز کار راحتی باشد.

نهال گوجه سبز سلطانی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت گوجه سبز سلطانی

در صورت هرس نکردن درخت گوجه سبز سلطانی ارتفاع آن تا ۸ متر نیز افزایش پیدا می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا احتیاج زیادی به سموم و نهاده های کشاورزی، کود و آبیاری زیاد داشته باشد؛ هزینه های سالانه باغ را افزایش یابد، همچنین به خاطر این که نور کافی به شاخه و برگ های در هم تنیده نمی‌رسد و جریان هوا وجود ندارد رشد درخت را با اختلال روبرو کرده و نهال گوجه سبز  مستعد بیماری می‌شود، زمان مناسب برای هرس درخت گوجه سبز اواسط پاییز و اوایل بهار است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت گوجه سبز سلطانی

از آنجایی که درخت گوجه سبز سلطانی به عنوان درخت سردسیری شناخته شده است بنابراین کشاورز باید دقت زیادی در تامین نیاز سرمایی این نهال داشته باشد، به طور معمول بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ ساعت بازه دمایی کمتر از ۵ درجه سانتی گراد برای درخت گوجه سبز سلطانی مناسب است، در این بازه می‌تواند خواب زمستانی خود را به پایان رسانده در صورتی که محیط باغ شما این شرایط را ندارد، حتما به هنگام خرید نهال گوجه سبز سلطانی از کارشناسان مربوطه مشورت و راهنمایی‌های لازم را درخواست کنید.

عمر مفید نهال گوجه سبز سلطانی

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا کشاورزان علاقه زیادی به تهیه درخت گوجه سبز سلطانی از خود نشان دهند، طول عمر حداقل ۷۰ ساله آن است، یعنی با احداث باغ گوجه سبز سلطانی باغدار می‌تواند حداقل ۷۰ سال از سوددهی ثابت و منفعل باغ تجاری خود نهایت استفاده را ببرد.

سن حیات نهال گوجه سبز سلطانی

سن حیات نهال گوجه سبز سلطانی ده سال بیشتر از عمر مفید آن است، ولی این رقم برای کشاورز چندان مهم نیست چون بعد از به پایان رسیدن عمر اقتصادی باردهی درخت کاهش پیدا کرده و میوه های آن نیز افت کیفیت خواهند داشت، این مسئله برای یک باغدار چندان جالب نیست و معمولا کشاورزان بعد از به اتمام رسیدن سن اقتصادی درختان کهنسال را حذف کرده و به فکر راه اندازی پروژه جدید هستند.

میزان وزن هر میوه گوجه سبز سلطانی

باید گفت نمی‌توان به طور دقیق وزن میوه گوجه سبز سلطانی را بگوییم و امکان پذیر نیست، با توجه به شرایط اقلیمی محیط کاشت،میزان مدیریت و رسیدگی باغدار این رقم متفاوت است، ولی به طور میانگین وزن آن بین ۳۰ الی ۴۰ گرم بوده بنابراین شما در یک کیلوگرم می‌توانید ۲۵ تا ۳۰ عدد گوجه سبز سلطانی داشته باشید.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال گوجه سبز سلطانی

ارتفاع مناسب برای کاشت نهال گوجه سبز سلطانی تقریباً از ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ متر از سطح دریا است، تحقیقات نشان داده در این ارتفاع باردهی مناسبی از خود نشان می‌دهد،  البته پایه پیوندی و اصلاح شده نهال گوجه سبز سلطانی در ارتفاعات پایین تر و ارتفاع بالاتر از ۲۰۰۰ متر نیز قابل کشت بوده و باردهی خوبی خواهد داشت، به هنگام تهیه این درخت از نهالستان مرجع نکات مربوط به این مورد را بپرسید.

مصونیت و مقاومت درخت گوجه سبز سلطانی در برابر آفات و بیماری ها

به همان اندازه که درخت گوجه سبز سلطانی در برابر بیماری باکتریایی و قارچی و ویروسی بجز بیماری شانکر مقاوم بوده و حساسیت کمتری نشان می‌دهد در برابر انواع آفت‌ها کمی حساس بوده و سیستم دفاعی ضعیفی دارد، بنابراین باغدار باید دقت زیادی داشته باشد تا باغ خود را از همه آفت‌های مانند کفشدوزک، کنه تار عنکبوتی، کنه خاکی، زنبور عسل، مگس های پارازیت حفظ کند.

در مرحله اول بهتر است از تله‌های طبیعی و آفت کش‌های دست ساز استفاده کند تا کیفیت میوه دچار افت نشود، در مراحل پیشرفته اگر لازم است از سموم و کودهای شیمیایی استفاده کند، بهتر است از مشاوران مربوطه در نهالستان‌های معتبر مانند برتر نهال کمک گرفته و اقدامات لازم انجام دهند.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت گوجه سبز سلطانی در هر هکتار

میزان باردهی هر باغی رابطه مستقیمی با مدیریت باغدار و شرایط اقلیمی محل احداث باغ دارد، اگر کشاورز بتواند شرایط لازم را برای احداث باغ فراهم کند و نهال خریداری شده کاملاً سازگار با محیط اطراف باغ باشد، مطمئناً میزان برداشت محصول به حداکثر خواهد رسید در یک شرایط ایده آل باغ درخت گوجه سبز سلطانی سالیانه ۳۵ تن میوه باکیفیت صادراتی تولید می کند که یک رقم قابل توجهی برای کشاورزان است.

شروع باردهی محصول درخت گوجه سبز سلطانی

درخت گوجه سبز سلطانی زود بازده است کشاورز دو سال بعد از کاشت آن می‌تواند اولین باردهی درخت را تجربه کند، بین ۵ الی ۱۰ عدد نوبرانه گوجه سبز تولید می‌شود ولی در سال‌های بعدی به صورت تصاعدی این ارقام افزایش پیدا کرده به طوری که در ۵ سالگی شما می‌توانید بازدهی اقتصادی درخت سلطانی را مشاهده کرده و با فروش آن به درآمد نسبی برسید.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت گوجه سبز سلطانی در صورت نیاز

به هنگام راه اندازی باغ مدرن و تجاری گوجه سبز سلطانی حتماً دقت داشته باشید تا رقم گرده افشان مناسب و سازگار با آن را به دست بیاورید، اگر سازگاری بین گل‌های نر و ماده این ارقام صحیح نباشد باعث می‌شود تا باروری درختان با مشکل ایجاد شده و بازدهی سالانه را کاهش یابد، معمولاً مهندسین کشاورزی رقم گوجه سبز نخجوان را برای گرده افشانی درخت گوجه سبز سلطانی پیشنهاد می‌دهند، چون سازگاری بین این دو آنها بسیار بالا است.

مدت آبیاری درخت گوجه سبز سلطانی

نیاز آبی درخت گوجه سبز سلطانی متوسط است و شما در فصل بهار هر ده روز یکبار و در فصل تابستان هر ۷ روز یکبار می‌توانید آبیاری آن انجام دهید، این مقدار آبیاری با توجه به رطوبت هوا و میزان بارندگی متفاوت است، البته دقت داشته باشید نهال تازه کاشته شده گوجه سبز سلطانی باید هر ۳ آلی ۴ روز آبیاری شود تا ریشه های ضعیف آن سیراب شود.

روش صحیح آبیاری درخت گوجه سبز سلطانی

روش قطره ای و روش تحت فشار گزینه مناسبی برای آبیاری درخت گوجه سبز سلطانی است، تنها نکته ای که به هنگام آبیاری باید به آن دقت داشته باشید، این است رطوبت تا عمق خاک نفوذ کند تا ریشه‌ها  بتوانند به رطوبت خاک را جذب کنند.

زمان گلدهی درخت گوجه سبز سلطانی

درخت پیوندی و اصلاح شده گوجه سبز سلطانی دیرگل است، یعنی از اواسط فروردین ماه گلدهی و شکوفایی شاخه ‌های آن شروع می‌شود، بنابراین باغدارنی که باغ گوجه سبز آنها در مناطق سردسیری و کوهستانی قرار گرفته است، تنش تغییرات جوی را ندارند چون مطمئنا بعد از گرم شدن هوا گلدهی درخت شروع می‌شود.

نهال گوجه سبز سلطانی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت میوه گوجه سبز سلطانی

به طور معمول بعد از ۳۰ الی ۴۵ روز از گلدهی درخت گوجه سبز سلطانی شما می‌توانید میوه گوجه سبز را برداشت کنید، از زمانی که گوجه سبز به اندازه یک فندق رشد کرده است در بازار تقاضای خیلی زیادی دارد تا زمانی که نرم شده باشد، بعد از اتمام این دوره باغدار باید منتظر بماند تا میوه به طور کامل رسیده  سپس به بازار عرضه کند.

خرید نهال گوجه سبز سلطانی

اگر به دنبال خرید نهال گوجه سبز سلطانی پیوندی و اصلاح شده به صورت تضمینی به همراه کارت گارانتی هستید، به شما توصیه می‌شود مراکز معتبر تولید و فروش نهال گوجه سبز را شناسایی کرده و به طور مستقیم با کارشناسان فروش آنها در ارتباط باشید؛ این مراکز علاوه بر ارائه محصول با تضمین کیفیت و کارت گارانتی مشاوره و خدمات پس از فروش دارند، همچنین قیمت نهال گوجه سبز سلطانی در این مراکز کاملا اقتصادی و برحسب کیفیت آنها تعیین می‌شود.

قیمت نهال گوجه سبز سلطانی

جهت استعلام قیمت نهال گوجه سبز سلطانی این امکان برای خریداران وجود دارد تا از کاتالوگ شرکت تولیدی استفاده کنند، جهت دریافت این کاتالوگ به سایت معتبر نهالستان برتر نهال مراجعه کرده و علاوه بر اینکه می‌توانید محصول را مشاهده کنید، دیگر ویژگی‌های مهم و بارز نهال گوجه سبز سلطانی در آن جا قید شده است و شما می‌توانید اطلاعات پیش زمینه ای در این مورد به دست بیاورید، برای ارتباط بیشتر با کارشناسان فروش از درگاه‌های ارتباطی استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گوجه سبز سلطانی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال