%37

نهال گوجه سبز ملایر : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 45 الی 50 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1500 تا 2000
  • پایه نهال : آلوچه وحشی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

از خصوصیات مهم و مشخصات بارز نهال گوجه سبز ملایر باید به مواردی مهمی اشاره کرد چون باعث متمایز شدن آن در بین انواع نهال گوجه سبز شده است:

  • این درخت بومی کشور ایران است و به خاطر بومی بودن میزان سازگاری آن با تنوع اقلیمی کشور بسیار بالا است.
  • به خاطر بالا بودن مقاومت گرمایی و مقاومت سرمایی آن به راحتی می‌توان در مناطقی که اختلاف دمای فصل پاییز و فصل تابستان در آنجا زیاد است کشت کرد.
  • درخت بومی گوجه سبز ملایر مقاومت بالایی در برابر آفات و بیماری‌ها دارد.
  • بیشترین متخصصین و مهندسین کشاورزی درخت گوجه سبز ملایر را به عنوان یک درخت قدرتمند با رشد سریع می‌شناسند.
  • آب و هوای مناسب برای کاشت نهال گوجه سبز ملایر اقلیم نیمه معتدل و نیمه سردسیری و اقلیم سردسیری است.
  • ظاهر میوه گوجه سبز ملایر به شکل کروی و سبز پررنگ است.

نهال گوجه سبز ملایر : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال گوجه سبز ملایر

معمولاً نام بیشتر نهال گوجه سبز از برحسب منشا و خاستگاه آن تعیین می‌شود، نهال گوجه سبز ملایر بومی کشور ایران و اولین بار از شهر ملایر شناخته شده است، بنابراین نام تجاری آن معروف به نام گوجه سبز ملایر است، و به خاطر بومی بودن و تناسب بیشتر آن با اقلیم هر کشور کشاورزان زیادی مشتاق خرید نهال گوجه سبز ملایر هستند.

پایه اصلی نهال گوجه سبز ملایر

گزینه مناسب برای باغداران که هدف آنها از تهیه درخت گوجه سبز ملایر احداث باغ تجاری و مدرن بوده خرید نهال اصلاح شده و پیوندی است، نهال پیوندی گوجه سبز ملایر بر پایه آلوچه وحشی تولید می‌شود به همین خاطر مقاومت آن در برابر بیماری و ناملایمتی‌های جوی بسیار زیاد است.

ویژگی نهال گوجه سبز ملایر

  • نهال گوجه سبز ملایر پربار است در هر هکتار حداقل بین ۳۰ الی ۳۵ تن میوه باکیفیت صادراتی تولید می کند.
  • ارتفاع گوجه سبز ملایر حداقل بین ۵ الی ۶ متر است.
  • برای باردهی مناسب نهال گوجه سبز ملایر باید به نیاز سرمایی آن  دقت فراوان شود.
  • قیمت نهال گوجه سبز ملایر نسبت به کیفیت آن کاملا مناسب و اقتصادی است.

آب و هوای مناسب برای کاشت درخت گوجه سبز ملایر

اکثر مناطقی که آب و هوای آنها هم رده با شهر ملایر است، بهترین گزینه برای کاشت درخت گوجه سبز ملایر محسوب می‌شود، چون این نهال در شهر ملایر باردهی بسیار بالا و اقتصادی از خود نشان می‌دهد، بنابراین بهترین مناطق برای احداث باغ تجاری گوجه سبز ملایر باید دارای طبیعت معتدل کوهستانی و اقلیم نیمه سردسیری باشد، علاوه بر داشتن تابستان معتدل و نسبتاً گرمی درخت ملایر باید زمستان سردی را تجربه کند تا بتواند نیاز سرمایی درخت گوجه سبز ملایر را برطرف سازد.

فاصله مناسب برای کاشت درخت گوجه سبز ملایر

ارتفاع درخت گوجه سبز ملایر کوتاه است و کشاورزان سعی می‌کنند ارتفاع آن را در۴ متری نگه دارند، بنابراین فاصله مناسب برای کاشت درختان ۴ متر است، با این فاصله هم فضای مناسب برای رشد درخت وجود دارد و هم اینکه تعداد بیشتری نهال گوجه سبز در یک هکتار جای می‌گیرد، البته در زمین‌های غیر مسطح با توجه به شیب زمین و میزان رطوبت و خشکی هوا فاصله آنها کاهش پیدا می کند، بطور معمول از الگوی مستطیلی با ابعاد ۳ در ۴ استفاده می‌شود.

خاک مناسب برای کاشت درخت گوجه سبز ملایر

قبل از انتقال نهال گوجه سبز ملایر به محوطه باغ حتما خاک باغ خود را ارزیابی کنید تا از وجود عناصر مفید و مخرب در آن مطلع شوید، خاک محدود کننده و سفت اجازه نمی‌دهند ریشه  نهال جوان به خوبی در عمق زمین پراکنده شود، بنابراین گزینه مناسبی برای احداث باغ تجاری نیست، خاک سبک با زهکشی بالا که آهک کمتری داشته باشد و اسیدیته آن نیز کمتر باشد، یک بستر مناسب برای کاشت نهال گوجه سبز ملایر محسوب می‌شود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت گوجه سبز ملایر

مناسب و سازگار برای کاشت درخت گوجه سبز در مناطق سردسیری تقریبا طولانی مدت است،گ کشاورزان می‌توانند در اواسط پاییز و همچنین در اواخر زمستان و اوایل بهار، هنوز درختان در خواب زمستانی بوده و ریشه هایشان از خواب بیدار نشده است، در محوطه باغ کشت کنند، البته اگر شما نهال گلدانی گوجه سبز ملایر خریده باشید، هر زمان به غیر از فصل زمستان و زمان یخبندان می‌توانید نهال گلدانی را در زمین‌ کاشت کنید.

کود مناسب برای نهال گوجه سبز ملایر

مسئولین نهالستان به هنگام فروش نهال گوجه سبز ملایر توضیحات لازم را برای افزایش باردهی درخت گوجه سبز و ارتقاء کیفیت آن به خریداران می‌دهند، به طور معمول استفاده از کود دامی پوسیده و همچنین استفاده از کودهای شیمیایی فسفر دار کود هیومیک اسید و کود ازت و نیتروژن دار تاثیر بسزایی در باردهی درخت گوجه سبز دارد، فقط کشاورزان به هنگام استفاده از کودهای شیمیایی نباید زیاده روی کنند، چون باعث افت کیفیت و طعم نامطلوب میوه می‌شود.

ارتفاع درخت گوجه سبز ملایر در طول عمر

برای اینکه کشاورزان بتوانند به حفظ سلامتی و باردهی درخت گوجه سبز ملایر کمک کند، بهتر است با انجام دادن هرس فرم دهی ارتفاع آن را در یک ارتفاع استاندارد نگه دارد، معمولاً به هنگام خرید نهال گوجه سبز ملایر کارشناس فروش نهالستان اطلاعات لازم در مورد هرس فرم دهی به کشاورز ارائه می‌دهد، ولی به طور کل میانگین ارتفاع درخت بین ۳ الی ۵ متر است و همین امر باعث تا میزان محبوبیت درخت در بین کشاورزان افزایش پیدا کند.

هرس درخت گوجه سبز ملایر

هرس درخت گوجه سبز ملایر در سه بازه زمانی متفاوت انجام می‌شود، معمولاً در اواخر فصل پاییز، ماه اسفند فصل زمستان و همچنین اواخر فصل تابستان، هرس باردهی و فرم دهی گوجه سبز ملایر انجام می‌شود، هرس درخت گوجه سبز  به خاطر حثه کوچکی که دارد بسیار راحت بوده و باغدار با گرفتن مشاوره رایگان از نهالستان مرجع می‌تواند نکات لازم به هرس را رعایت کند، اگر احساس کردید و خودتان به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید حتما از افراد خبره و متخصص کمک بگیرید.

نهال گوجه سبز ملایر : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت گوجه سبز ملایر

نیاز سرمایی یک درخت باعث می‌شود تا مقاومت آن در برابر ناملایمتی‌های جوی افزایش پیدا کرده همچنین بتواند خواب زمستانی خود را با مقاومت بیشتری به پایان برساند، علاوه بر آن با گذراندن نیاز سرمایی یک درخت در فصل بهار عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد.

باعث می‌شود کیفیت و کمیت باردهی درخت افزایش پیدا کند، به هنگام خرید نهال گوجه سبز ملایر به این موضوع دقت داشته باشید، هر درخت میوه و هر نژادی به نیاز سرمایی به خصوصی  برای خواب زمستانی احتیاج دارد، این فرایند در درخت گوجه سبز ملایر طبق تحقیقات انجام شده بین ۹۰۰ اعلا ۱۵۰۰ ساعت در دمای پایین‌تر از ۷ درجه سانتیگراد است.

عمر مفید نهال گوجه سبز ملایر

عمر مفید و اقتصادی نهال گوجه سبز ملایر حداقل ۵۵ سال است، اگر باغدار بتواند باغ خود را به خوبی مدیریت کرده و نکات مربوط به آبیاری، هرس، سمپاشی و کودهای آنرا  رعایت کند، افزایش پیدا می کند یک کشاورز می‌تواند حداقل ۵۵ سال از سود ثابت و کلان باغ نهال گوجه سبز ملایر استفاده کند

سن حیات نهال گوجه سبز ملایر

به طور معمول سن حیات نهال گوجه سبز ۱۰ الی ۱۵ سال بیشتر از سن و عمر مفید آن است.

میزان وزن هر میوه گوجه سبز ملایر

وزن هر میوه گوجه سبز با توجه به زمان برداشت آن متفاوت است، از آنجایی که گوجه سبز در هر وزنی و ابعادی تقاضا و خریدار مخصوص به خود را دارد، بنابراین کشاورزان از همان روز های اقدام به برداشت محصول می‌کنند، به طور میانگین می‌توان گفت بین ۳۰ تا ۲۰ گرم  یک عدد میوه گوجه سبز وزن دارد و در یک کیلو شما می‌توانید حداقل ۳۰ الی ۴۰ عدد میوه گوجه سبز داشته باشید.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال گوجه سبز ملایر

قابل توجه کشاورزانی که باغ تجاری آنها در ارتفاعات قرار گرفته است، باید بگوییم مهمترین پیشنهاد کارشناسان نهالستان برای این کشاورزان فروش نهال گوجه سبز ملایر است،  این نهال تا ارتفاع ۲۲۰۰ متری را به خوبی می‌تواند تحمل کند و هیچ افت کیفیتی در میوه های آن پدید نمی‌آید، ولی بهترین ارتفاع برای کاشت درخت گوجه سبز ملایر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متر مربع است، نباید فراموش کنید پایه اصلاحی و پیوندی این نهال می تواند در ارتفاعات پایین تر باردهی خوبی از خود نشان دهند.

مصونیت و مقاومت درخت گوجه سبز ملایر در برابر آفات و بیماری ها

اگر در طول مراقبت از درختان خود متوجه کمی تغییرات غیر معمول در باردهی و یا رنگ برگ، شاخه و تنه درخت شدید، می توانید بلافاصله با مشاوره رایگان نهالستان مرجع تماس گرفته و مشکل خود را با آنها در میان بگذارید، آنها به صورت رایگان به شما کمک می‌کنند تا مشکل مربوطه را شناسایی و بلافاصله آن را برطرف سازید.

البته باید بگویم درخت گوجه سبز پیوندی و اصلاح شده بر پایه آلوچه وحشی مقاومت بالایی در برابر انواع بیماری‌ها دارد، ولی شما نباید وجود آفت‌های متفاوت را فراموش کنید آفتی مانند سوسک سرشاخه، لیسه و عسلک درختان گوجه سبز ملایر را مورد تهدید قرار می‌دهند، بنابراین روتین سمپاشی و آفت کشی سالانه درخت را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت گوجه سبز ملایر در هر هکتار

از آنجایی که تعداد زیادی درخت گوجه سبز ملایر در یک هکتار می‌توان جای داد بنابراین میزان باردهی آن نیز بیشتر است، بنابراین  کشاورز در هر هکتار می تواند حداقل بین ۳۰ الی ۳۵ تن میوه باکیفیت و صادراتی برداشت کند

شروع باردهی محصول درخت گوجه سبز ملایر

از دیگر ویژگی مثبت درخت گوجه سبز می‌توان به شروع باردهی آن اشاره کرد این درخت زود بازده بوده و دو سال بعد از کاشت می‌توانید نوبرانه آن را به اندازه ۱۰ الی ۱۵ عدد میوه آلوچه سبز را برداشت کنید، در چند سال بعدی درخت گوجه سبز ملایر می‌تواند به رشد اقتصادی خود رسیده و بالاتر از ده‌ها کیلو باردهی برای کشاورز داشته باشد.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت گوجه سبز ملایر در صورت نیاز

بر خلاف دیگر نژادها، درخت گوجه سبز ملایر گرده زا است، بنابراین احتیاج به رقم گرده افشانی خاصی ندارد، ولی جهت اطمینان از باردهی کامل و اقتصادی می‌توانید از نهال مکمل آن مانند نهال گوجه سبز نخجوان یا نهال گوجه سبز ترکیه برای باردهی بیشتر استفاده کنید یا اینکه چند عدد کندوی عسل را در باغ خود قرار دهید، تا علاوه بر کمک به باروری گل‌های ماده از درآمد جانبی فروش عسل نیز استفاده کنید.

مدت آبیاری درخت گوجه سبز ملایر

برای آبیاری درخت گوجه باید چند نکته مهم را به یاد داشته باشید این نکات عبارتند از:

  • آبیاری نهال گوجه سبز ملایر تازه کاشته شده قبل از باردهی در فواصل کوتاه و میزان آن زیاد است، معمولاً در سه الی چهار روز یکبار آبیاری آن را انجام می‌دهند.
  • آبیاری در فصل بهار و فصل پاییز که به خاطر رطوبت بالا و بارش باران ده روز یکبار انجام می‌شود.
  • آبیاری درخت باردار در فصل تابستان به خاطر گرمای هوا و طولانی بودن روزهای آفتابی به هفت روز یکبار کاهش پیدا می کند.
  • در فصل زمستان به خاطر خواب زمستانی درخت، آبیاری نهال گوجه سبز کاملا متفاوت است.

روش صحیح آبیاری درخت گوجه سبز ملایر

استفاده از مکانیسم های جدید و تجهیزات نوین آبیاری برای باغ تجاری و مدرن توصیه می‌شود تا هم به ذخیره سازی سفره های زیرزمینی آب کمک کرده و همین که کشاورز مجبور نباشد هزینه زیادی صرف آبیاری باغ کند.

زمان گلدهی درخت گوجه سبز ملایر

درخت گوجه سبز ملایر دیرگل است، بنابراین از اواسط فروردین تا اواخر آن دوره گلدهی درخت گوجه سبز ملایر شروع می‌شود، یعنی زمانی که تنش های آب و هوایی به اتمام رسیده است، پس کشاورزان هیچ دغدغه ای به خاطر تغییرات جوی نخواهند داشت، وقتی زمستان هر منطقه بیش از اندازه طولانی شد، باغدار می‌توانند با استفاده از هورمون تاخیر گلدهی پنج الی ده روز شکوفه دهی درختان را به تاخیر بیاندازد.

زمان برداشت میوه گوجه سبز ملایر

زمان برداشت میوه گوجه سبز ملایر در تیرماه به اتمام می‌رسد، در واقع دو الی سه ماه بعد از گلدهی درخت گوجه سبز ملایر کشاورز می‌تواند اقدامات لازم را برای برداشت میوه از شاخه های درخت انجام دهد.

نهال گوجه سبز ملایر : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال گوجه سبز ملایر

به هنگام خرید نهال گوجه سبز ملایر از نهالستان معتبر به موارد زیر دقت داشته باشید.

  • قیمت نهال گوجه سبز حتماً بر اساس کیفیت آن تهیه شود، به طور معمول قیمت نهال پیوندی و اصلاح شده گران‌تر از نهال بذری و سنتی است.
  • نهال گوجه سبز را از نهالستان معتبر و مجوز دار مانند برتر نهال تهیه کنید چون مجوز رسمی خود را از وزارت جهاد کشاورزی دریافت کرده است.
  • نهال شناسه دار و لیبل دار را انتخاب کنید، تمامی اطلاعات مربوط به نهاد بر روی شناسه آن ثبت شده است.
  • نهال گوجه سبز ملایر را به همراه کارت گارانتی و کارت سلامت از خریدار بخواهید.
  • بهترین سن برای کاشت نهال گوجه سبز در بستر باغ بین یک الی دو سال است.

قیمت نهال گوجه سبز ملایر

برای اطلاع از قیمت نهال گوجه سبز و مراحل سفارش و خرید آن می توانید به سایت و درگاه‌های اینترنتی مراکز تولید و توزیع این محصول مراجعه کنید، سایت هایی را برای خرید انتخاب کنید، کاملا معتبر بوده و سابقه طولانی در این زمینه داشته باشند، همچنین نهالستانی را برای خرید انتخاب کنید تا مشاوره و خدمات پس از فروش خود را به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار دهد، جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه از درگاه های ارتباطی زیر استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گوجه سبز ملایر : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال