%37

نهال گوجه سبز نخجوان: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : آذربایجان
  • شروع باردهی : چهارمین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 45 الی 50 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 800 تا 2000
  • پایه نهال : آلوچه وحشی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال

از جمله ارقام نهال باستانی که حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و از خانواده ROSE است، نهال گوجه سبز نخجوان است که گونه‌ای پربازده و بسیار تجاری در میان باغداران شناخته شده است. یکی از علل بالا بودن قیمت نهال علاوه بر پیوندی بودن گونه، ماندگاری بسیار بالای محصولات آن در سردخانه و یخچال است و خود نهال نیز در اقلیم‌های معتدله رشد بهتری خواهد داشت. میوه‌های این نهال بسیار درشت، آبدار و بازار پسند هستند که غالبا در صورت رسیدن کامل طعم ملس خواهند داشت.

نهال گوجه سبز نخجوان: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

یکی از شهر‌های کشور آذربایجان، شهر مرزی نخجوان است که خاستگاه اصلی نهال گوجه سبز نخجوان می‌باشد و به سبب مجاورت و نزدیکی کشور آذربایجان و شهر مرزی نخجوان این نهال به سرعت در ایران وارد شده و باغداران اقدام به خرید نهال گوجه سبر نخجوان و کاشت آن در باغات خود کردند. در برخی منابع نیز گفته شده که این نهال بومی کشور چین است و از طریق یونان به کشورهای اروپایی ورود پیدا کرده است

پایه اصلی نهال

از جمله ارقام نهال گوجه سبز که به صورت پیوندی و اصلاح‌‌نژاد‌ شده در نهالستان‌های مختلف عرضه می‌شوند نهال گوجه سبز نخجوان است که بر پایه آلوچه وحشی پیوند می‌شود و کیفیت محصولات آن چندین برابر خواهد شد. در بر خی موارد نیز این نهال از طریق بذر آلوچه وحشی تکثیر خواهد شد که تفاوت آن با گونه پیوندی در مدت زمان تولید نهال و کیفیت محصولات است.

ویژگی نهال

در یک دسته بندی کلی تمامی ویژگی‌های نهال گوجه سبز نخجوان را در زیر آورده‌ایم‌ و در قسمت‌های بعدی مقالخ به تفصیل به شرح هریک خواهیم پرداخت.

  • شکل میوه: گرد و کروی و در برخی موارد قلبی شکل
  • زمان گلدهی: گونه‌ای دیرگل که در اوایل بهار شکوفا می‌شود.
  • زمان بازدهی: از سال اول الی دوم پس از کاشت نهال
  • عمر اقتصادی: حداقل ۴۰ سال
  • حداکثر ارتفاع درخت: حدود ۳ الی ۴ متر

آب و هوای مناسب برای کاشت

آفتاب دوست بودن یکی از بارزترین ویژگی‌هایی است که نهال گوجه نخجوان دارد به گونه‌ای که این نهال برای رشد هر چه بیشتر نیاز به روزانه حداکثر ۸ ساعت نور آفتاب دارد. دامنه نوسانات دمایی مورد نیاز برای نهال گوجه سبز نخجوان از دمای ۴۰ درجه سانتی گراد در تابستان تا منفی ۳۰ درجه سانتی گراد در زمستان است و نهال در این دامنه مقاومت لازم را از خود نشان می‌دهد البته تحمل میزان گرمای بیش از ۳۵ درجه برای نهال اندکی دشوار است و تنها با آبیاری کافی می‌توان این دما را برای رشد نهال قابل تحمل نمود.

فاصله مناسب برای کاشت

برای کاشت نهال گوجه سبز نخجوان باید الگوی کاشت مستطیلی را اجرا کنید به گونه‌ای که ردیف‌های مستطیل شکلی را در نظر بگیرید که به طول ۷ و عرض ۵ سانتی متر هستند و نهال را با فواصل ۴*۴ متر از یکدیگر در این الگو بکارید.

خاک مناسب

برای یافتن بهترین و مطلوب‌ترین خاک برای نهال گوجه سبز نخجوان کار چندان سختی پیش رو نخواهید داشت و کافیست خاک‌های شنی و لومی را به بهترین نحو زهکشی نمایید تا با زیر و رو کردن خاک امکان تنفس لایه‌های مختلف آن بوجود آید. سازگاری نهال گوجه سبز در اکثر خاک‌ها ستودنی است و امکان کاشت این رقم نهال میوه در خاک‌های سنگین و مرطوب نیز وجود دارد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

قبل از کاشت نهال گوجه سبز باید شرایط کاشت را مهیا کنید که اولین قدم نیز خرید نهال سالم و شناسنامه دار از مراکز فروش نهال گوجه سبز نخجوان است؛ در مرحله دوم نیز باید نهال را درون یک سطل آب قرار دهید تا تمامی قسمت‌های ریشه، برگ، ساقه و ..‌. نهال را بررسی کنید و سپس در قدم آخر ضمن سنجش شرایط مطلوب برای کاشت و همچنین بررسی بافت خاک و نیازهای آن در جهت غنی سازی، اقدام به کاشت نهال کنید.

نهال گوجه سبز نخجوان: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

کود مناسب برای نهال

اصولا کود دادن به درخت گوجه سبز نخجوان به دو منظور صورت می‌گیرد یکی به منظور تقویت خاک در جهت افزایش عمر و بازدهی محصولات که در این روش از کودهای موریت پتاس، خاک برگ و سوپر فسفات استفاده می‌کنند و دیگری به منظور مقابله یا پیشگیری از ابتلای نهال به آفات و بیماری‌هایی همچون شته آرد و… در فصل زمستان و پاییز استفاده می‌شود و شامل کودهای هوموس، فسفاته و انواع مواد آلی می‌شود‌.

ارتفاع درخت در طول عمر

درخت گوجه سبز را نه در شمار درختان بلند قامت و نه در شمار درختان کوتاه قامت جای دارد و نهایت ارتفاعی که در طول عمر خود می‌گیرد حدود ۵ الی ۶ متر است. قد کشیدن درخت یکی از عواملی است که ۵۰٪ آن به رسیدگی‌های باغدار به درختان بستگی دارد ک ۵۰٪ آن به نژاد درخت و شرایط محیطی بستگی دارد.

هرس درخت

برای افزایش باردهی نهال گوجه سبز باید آن را به صورت اصولی هرس کرد اما هرس درخت گوجه سبز در سال‌های اولیه کاشت سبب آسیب به محصولات خواهد شد و بهتر است این کار در سنین بلوغ نهال توسط یک فرد متخصص در فصل زمستان صورت بگیرد. هرس درخت گوجه سبز نخجوان نیز علاوه بر فرم دهی باید به صورت هرس سر برداری نیز صورت بگیرد، در سربرداری درخت گوجه سبز برخی شاخه‌ها حذف می‌کنیم تا رشد طولی آن متوقف شود و شاخه‌های جدیدتر رشد کند تا راندمان برداشت محصول درخت چندین برابر شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

در خصوص نیاز سرمایی نهال گوجه سبز ابهامات بسیار زیادی وجود دارد اما بهتر است بدانید در صورتی که این نهال را در دمای منفی ۷ درجه سانتی گراد در حدود ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ ساعت نگهداری کنید، نیاز سرمایی آن تماما برطرف شده و امکان گلدهی برای نهال فراهم می‌شود.

عمر مفید نهال

یکی از دلایلی که سبب افزایش میزان فروش نهال گوجه سبز نخجوان شده است طول عمر اقتصادی نسبتا بالای نهال نسبت به سایر ارقام نهال گوجه سبز است که در حدود ۴۰ الی ۵۰ سال است که این مدت زمان در صورت شیوع یک بیماری یا آفت در باغ و درگیر شدن درختان ممکن است کاهش یابد و یا از سطح کیفی محصولان کاسته شود.

سن حیات نهال

اگر باغداری ایده آل ترین شرایط را برای رشد و پرورش نهال گوجه سبز نخجوان را فراهم کند می‌تواند سن حیات این نهال پربازده را تا ۷۰ سالگی افزایش دهد و هر ساله از باردهی منظم آن بهره گیری نماید.

میزان وزن هر میوه

جالب است بدانید که هسته‌های گوجه سبز نخجوان که در مرکز میوه کروی شکل و سبز رنگ قرار گرفته اند بسیار ریز هستند و بیشتر وزن میوه را بافت گوشتی و سبز رنگ میوه که به وسیله پوسته نازکی احاطه شده است، شامل می‌شود. هر میوه گوجه سبز حدود ۳۰ الی ۵۰ گرم وزن دارد به گونه‌ای که وزن هر ۲۰_۲۵ میوه حدودا یک کیلو گرم خواهد شد. رنگ گوجه سبز بستگی به نوع گونه، شرایط محیطی و میزام رسیدگی‌ها و صد البته زمان برداشت محصول دارد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

شرایط ایده آل برای رشد نهال گوجه سبز نخجوان در مناطق معتدل و نیمه سردسیری که میزان رطویت نسبی مطلوبی نیز دارند، فراهم است و چنین اقلیم آب و هوایی در ارتفاع ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ متری از سطح دریا فراهم است. قیمت خرید نهال گوجه سبز نخجوان پرطرفدار با میوه‌های خوشمزه تابستانه در نهالستان‌های مختلف متفاوت است زیرا شرایط پرورش و تکثیر نهال در هر نهالستان متفاوت است.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

آفات و بیماری‌های رایجی در باغات گوجه سبز وجود دارند که نهال مقاومت چندانی در برابر آنها ندارد و بهتر است برای پیشگیری از کودهای شیمیایی و تقویت کننده خاک و برای از بین بردن و کنترل آفات از سموم شیمیایی سازگار با نهال و همچنین سازگار با سلامت انسان و محیط زیست استفاده کرد. حال ببینیم که چه نوع آفات و بیماری‌هایی در میان نهال گوجه سبز رایج است! شپشک‌های گیاهی، کنه‌ها و شته از جمله آفاتی هستند که سبب ایجاد ترک و لهیدگی و آسیب به بافت میوه می‌شوند و بیماری‌هایی همچون پوسیدگی، لکه برگی و … هم سبب ایجاد فرم بد میوه (دو یا چند قلویی) می‌شود.

نهال گوجه سبز نخجوان: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

در صورتی که در سال‌های ابتدایی کاشت نهال گوجه سبز بازدهی لازم را از نهال دریافت نمی‌کنید نگران نباشید زیرا در سال‌های پس از بلوغ نهال شما شاهد افزایش محسوس باردهی نهال گوجه سبز خواهید بود به گونه‌ای که در ایده آل‌ترین شرایط امکان بهره وری بیش از ۳۰‌تن محصول در هر هکتار وجود خواهد داشت که با فروش و عرضه آن در بازارهای داخلی و همچنین بازارهای خارجی سودآوری بسیار خوبی را کسب خواهید کرد. قیمت نهال گوجه سبز نخجوان به سبب تولید محصولات باکیفیت و مرغوب صادراتی نسبتا بالاست که در ادامه نکاتی را جهت مقرون به صرفه‌تر خرید شما خواهیم گفت.

شروع باردهی محصول

همه افراد در مراکز فروش نهال گوجه سبز نخجوان این رقم را گونه‌ای زودرس و زودبازده می‌شناسند و گفته شده که پس از سال دوم کاشت نهال می‌توان شاهد به بار نشستن این نهال بود البته باردهی که برای باغدار توجیه اقتصادی داشته باشد از سال چهارم به بعد مشخص خواهد شد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

تمامی ارقام نهال گوجه سبز خودبارور بوده و برای گرده افشانی نیازی به خرید و کاشت رقم گرده افشان در باغ نخواهند داشت البته در صورت کمبود حشرات در باغ و وزش باد می‌توانید از طریق به کار گرفتن برس‌هایی کوچک و نازک مخصوص این کار گرده‌ها را از یک درخت به درخت دیگر منتقل نمایید، برای این کار از دستمال‌ نرم و پرزی نیز می‌توان استفاده کرد.

مدت آبیاری

در اوایل دوره کاشت نهال گوجه سبز بهتر است فواصل آبیاری کوتاه باشد و هر ۵ الی ۷ روز یکبار نهال جوان را آبیاری نمایید تا ریشه ‌ها در خاک گسترده شوند و به اصطلاح نهال جان بگیرد اما در سال‌های بعدی زمانی که نهال با خاک کاملا انس گرفت امکان افزایش فواصل تا ۱۵ روز یکبار نیز وجود دارد. اگر میوه‌هایی آبدار و درشت از نهال جوان می‌خواهید بهتر است به آبیاری دقیق و اصولی آن توجه کافی داشته باشید.

روش صحیح آبیاری

از آن جایی که ریشه‌های نهال گوجه سبز نخجوان بسیار طویل و گسترده در زیر خاک است بهترین شیوه برای آبیاری آن آبیاری عمیقی است که توانایی برطرف کردن نیاز نهال را داشته باشد. استفاده از روش‌هایی که تنها به صورت سطحی نهال را آبیاری می‌کند کاری بسیاری اشتباه است چرا که در این صورت شما خود مسئول کاهش بهره وری و راندمان برداشت محصول باغ خود هستید و نه مرکز فروش نهال گوجه سبز نخجوان و یا شرایط محیطی و آفات‌.

زمان گلدهی درخت

نظر به این که نهال گوجه سبز میوه‌هایی تابستانه دارد، زمان گلدهی آن در اوایل فصل بهار است، نهال گوجه سبز نخجوان نیز از جمله ارقام دیرگلی است که در برابر سرمای دیررس بهاره مقاوم است و پس از اتمام این دوره سرما گلدهی می‌کند.

زمان برداشت

برخی ارقام نهال گوجه سبز محصولاتی نوبرانه دارند و میوه‌های آنها در اردیبهشت ماه قابل برداشت هستند، نوبرانه بودن محصولات درخت سبب افزایش قیمت نهال گوجه سبز نخجوان می‌شود چرا که محصولات با قیمت بیشتری در بازار به فروش می‌رسند. در اواسط اردیبهشت ماه با مشاهده تغییر رنگ میوه بر سطح درخت متوجه زمان برداشت آن خواهیم شد و هر چه برداشت را به تعویق بیندازیم رنگ میوه به زردی و طعم آن نیز به سمت شیرینی می‌رود.

نهال گوجه سبز نخجوان: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال

در نهالستان معتبر و باسابقه برتر نهال امکان خرید نهال گوجه سبز نخجوان به صورت اینترنتی و حضوری مهیا است و شما می‌توانید با روش دلخواه اقدام به خرید ارقام نهال سالم و شناسنامه دار کنید. تمامی نهال‌های مجموعه دارای گواهینامه سلامت و کارت گارانتی و همچنین ضمانت بازگشت کالا هستند و در صورت هرگونه نارضایتی امکان مرجوع کردن نیز وجود دارد.

قیمت نهال

در قسمت‌های قبلی مقاله گفته شد که دلیل اختلاف قیمت نهال گوجه سبز نخجوان در نهالستان‌های مختلف شرایط متفاوتی است که در هرنهالستان برای رشد و تکثیر هر نهال در نظد گرفته می‌شود. شما مشتریان عزیز اطمینان خاطر داشته باشید که تمامی ارقام نهال تولید شده در نهالستان برترنهال از کیفیت بالایی برخوردارند و تحت ایده آل‌ترین شرایط و مجهزترین امکانات تولید شده است به همین جهت قیمتی بسیار مناسب خواهد داشت.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گوجه سبز نخجوان: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال