%48

نهال گیلاس سفید: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

36,000 تومان

خاستگاه : فرانسه
شروع باردهی : سه الی 4 سال
زمان گلدهی : اوایل فروردین
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 25 الی 30 تن
ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 3000 متر از سطح دریا
پایه نهال : پایه تلخ
گرده افشان : نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : 2 هفته یکبار
حداکثر ارتفاع درخت :6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال گیلاس سفید

نهال گیلاس سفید در زمان کاشت یک نهال با ارتفاع کم و کوچک است.اما با گذشت زمان ارتفاع آن بالا می رود و محصول آن کیفیت بهتری پیدا می کند. محصول این درخت شبیه به گیلاس های دیگر است.تنها ویژگی مورد توجه این میوه با سایر رقم ها در رنگ زرد مایل به سفید و طعم شیرین و آبدار آن است.

از میان همه گونه های گیلاس، گیلاس سفید یک سر و گردن بالاتر از بقیه قرار می‌گیرد .آبدار بودن و رنگ‌ متفاوت آن از ویژگی های این میوه خوش طعم است. گیلاس سفید یا شیشه ای تاریخچه طولانی و درخشانی دارد.  برای اولین بار توسط فرانسوی ها معرفی شد. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع گیلاس با کیفیت و شناسنامه دار در تخصص ماست .نهالستان پالیز با ارائه نهال برتر آماده ارسال نهال در اسرع وقت به همه نقاط ایران عزیز می‌باشد.

خواستگاه بومی :

کشور سازنده نهال گیلاس سفید فرانسه است. به این نهال گیلاس شیشه ای نیز گفته می شود. فرانسه کشوری با آب و هوای معتدل و نیمه گرمسیری است که مکانی مناسب برای رشد این نهال می باشد در کشور ایران نیزز در اینگونه مناطق پرورش می یابد و مجبوبیت بسیار زیادی دارد. رنگ این گیلاس سفید است.

پایه اصلی نهال  :

پایه تلخ بهترین پایه برای پیوند نهال گیلاس سفید هستند. پایه تلخ و مازارد یکسری تغییرات و جهش در نهال گیلاس سفید پدید می آورد و منجر به خصوصیت های خوب زیادی همچون بالا رفتن کیفیت میوه از هر لحاظ میشود.

 ویژگی نهال  :

نهال گیلاس سفید در زمان کاشت یک نهال با ارتفاع کم و کوچک است.اما با گذشت زمان ارتفاع آن بالا می رود و محصول آن کیفیت بهتری پیدا می کند. محصول این درخت شبیه به گیلاس های دیگر است.تنها ویژگی مورد توجه این میوه با سایر رقم ها در رنگ زرد مایل به سفید و طعم شیرین و آبدار آن است.

از میان همه گونه های گیلاس، گیلاس سفید یک سر و گردن بالاتر از بقیه قرار می‌گیرد .آبدار بودن و رنگ‌ متفاوت آن از ویژگی های این میوه خوش طعم است. گیلاس سفید یا شیشه ای تاریخچه طولانی و درخشانی دارد.  برای اولین بار توسط فرانسوی ها معرفی شد.
نهال گیلاس- سفید- برتز نهال

هر یک عدد گیلاس سفید وزنی برابر با 4 تا 5 گرم دارد.در واقع وزن و عدد گیلاس ها در هر درخت ،برای کشاورزان و باغداران منجر به سودآوری میشود.  این گیلاس ها وزن بالایی ندارند؛ اما به دلیل بلندی ارتفاع میزان محصول هر ساله بسیار زیاد است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

یک موقعیت آفتابی برای گیلاس سفید انتخاب کنید.  برای کاشت، سوراخی به اندازه کافی بزرگ بکنید که ریشه ها را در خود جای دهد. نهال را در جای خود قرار دهید و خاک را مجدداً با خاک اصلی تا روی ساقه پر کنید، و با پا زدن (نه کوبیدن) خاک را محکم کنید تا هر گونه حفره هوا از بین برود. اطمینان حاصل کنید که ریشه ها به درستی باز شده اند. به خوبی آبیاری کنید و روی آن را با مالچ ارگانیک بپوشانید.

گیلاس سفید را روی پایه نیز می توان پرورش داد. از کمپوست خاکی و گلدانی با قطر حداقل 45 سانتی متر استفاده کنید. با در نظر گرفتن فضای مناسب به سیستم ریشه اجازه دهید به رشد خود ادامه دهد. درختان را به خوبی تغذیه کنید و در طول فصل رشد آبیاری کنید.

نهالستان پالیز با بیش از نیم دهه تجربه، دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی با تولید سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار اصله ارقام متنوع گیلاس آماده ارسال نهال‌ گیلاس سفید به سراسر نقاط کشور عزیزمان می‌باشد، برای خرید نهال گیلاس سفید می‌توانید از طریق شماره‌های تماس نهالستان پالیز سفارشات خود را ثبت فرمایید.

فاصله مناسب برای کاشت

در نظر گرفتن فاصله ی مناسب در نهال گیلاس سفید یکی از مهم ترین نکات است که باید توجه شود. نهال ها باید با فاصله 4*4 و یا 4*3 قرار داده شوند. به این دلیل که نهال های گیلاس سفید پس از مدتی به درختان پهن  و  قطوری تبدیل میشوند که برای بهره مندی از نور کافی خورشید و مواد مغذی خاک به این حد فاصله احتیاج دارند.البته باغدارانی که نهال گیلاس سفید را برای زمین های زراعی شیب دار می خواهند،باید حتما این فاصله را 3*3 در نظر بگیرند.

بسیاری از درختان گیلاس سفید به فضای زیادی نیاز دارند، بنابراین باید باغ بزرگی داشته باشید.  گیلاس های سفید حتما باید توسط واریته دیگری گرده افشانی متقابل شوند. اگر تنها برای یک درخت فضا دارید، یکی از ارقام کوچک تر و خودبارور را انتخاب کنید.

بستر مناسب خاک

خاک باید از قبل با از بین بردن تمام علف های هرز و کار بر روی مواد آلی آماده شود. خاک باید دارای زهکشی خوب، رطوبت نگهدارنده و در حالت ایده آل، کمی اسیدی با pH 6.5 باشد. نهال گیلاس شیشه ای را در جایی که غرق آب می شود نکارید وگرنه درخت شما دچار مشکل می شود.

فصل مناسب و سازگار برای کاشت

در هر فصلی به جز تابستان می توانید نهال گیلاس سفید را بکارید. این نهال با همه فصل ها سازگار است و به دلیل مقاومت بالا می تواند تحمل خوبی در برابر سرما و گرما داشته باشد.

کود مناسب با نهال

خاک عمیق و با زهکشی خوب در آفتاب بهترین نتیجه را برای گیلاس سفید می دهد. با این حال، آماده‌سازی خوب خاک با کود مناسب، نتیجه خوبی برای شما خواهد داشت. قطر 1.5 متر را برای هر درخت در نظر بگیرید و کمپوست، غبار سنگ مانند بازالت، گرانیت و سنگ فسفات و خاکستر چوب اضافه کنید. از اواخر زمستان تا بهار نهال را بکارید. درختان گلدانی را می توان در هر زمانی از سال کاشت تا زمانی که هوا مناسب باشد. هنگام کاشت، یک چوب نگهدارنده را به داخل سوراخ بگذارید و درخت را به آن ببندید. تا زمانی که نهال به این شکل محکم نشود، در اثر بادهای شدید میل به لرزیدن دارد و این امر باعث سست شدن ریشه و تاخیر در رشد درخت می شود. در ابتدا خیلی کامل آبیاری کنید. کود آلی را هر سال در اوایل بهار اعمال کنید.

ارتفاع درخت در طول عمر

بطور عادی نهال گیلاس سفید ارتفاعی معادل 6 متر دارد.ولی متاسفانه در کشور ایران اقلیم مناسب و شرایط مطلوب جهت رشد این نهال تا رسیدن به حداکثر ارتفاع وجود ندارد.به همین دلیل این نهال در حداقل ارتفاع خود رشد می نماید.

نهال گیلاس- سفید- برتز نهال

اصول هرس کردن علمی

در آب و هوای سرد، درختان گیلاس سفید را در طول فصل رشد هرس کنید تا از خطر عفونت ناشی از بیماری برگ نقره جلوگیری شود. درختان مستقر نیاز به هرس شاخه‌های مرده، آسیب‌دیده، بیمار یا نامناسب دارند و باید در اواخر بهار هرس شوند .در آب و هوای گرم هرس زمستانی ترجیح داده می شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

این نهال در مقابل دمای پایین قدرت تحمل زیادی ندارد. نهال گیلاس سفید در برابر هوای سرد عکس العمل بالایی از خود بروز نمیدهد. به همین دلیل توصیه می کنیم اگر در منطقه آب و هوای سرد زندگی میکنید از خرید نهال گیلاس سفید اجتناب کنید. این نهال مناسب مناطق معتدل و گرمسیری است.

عمر مفید نهال :

این نهال از جمله نهال های مفید و اقتصادی و با عمر بالا است. نهال گیلاس سفید با 80 سال تولید محصول پی در پی، منجر به بهره مندی کشاورزان و باغداران از محصول با کیفیت می شود. توجه به این نکته حائز اهمیت است که باید از نهال به درستی و با دقت مراقبت شود و رسیدگی های لازم برای رشد مطلوب صورت پذیرد. وگرنه محصول دهی و عمر مفید نهال با شکست روبرو خواهد شد.

سن حیات نهال

نهال گیلاس سفید می تواند 80 الی 100 سال به زندگی خود ادامه دهد.

تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع گیلاس با کیفیت و شناسنامه دار در تخصص ماست .نهالستان پالیز با ارائه نهال برتر آماده ارسال نهال در اسرع وقت به همه نقاط ایران عزیز می‌باشد.

میزان وزن هر میوه :

هر یک عدد گیلاس سفید وزنی برابر با 4 تا 5 گرم دارد.در واقع وزن و عدد گیلاس ها در هر درخت ،برای کشاورزان و باغداران منجر به سودآوری میشود.  این گیلاس ها وزن بالایی ندارند؛ اما به دلیل بلندی ارتفاع میزان محصول هر ساله بسیار زیاد است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

نهال گیلاس سفید به وضعیت آب و هوایی خیلی حساس است. حتی بالا و پایین رفتن مقدار کمی  از ارتفاع، اقلیم و شرایط آب و هوایی بسیاری را تغییر می دهد .به همین علت کارشناسان برای نهال گیلاس سفید ارتفاعی بین 100 تا 3000 متر از سطح دریا  را تعیین نموده اند.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

پرندگان عاشق گیلاس سفید هستند. بنابراین باید درخت را توری کنید. به دلیل اینکه درخت گیلاس سفید نسبتا تنومند و بزرگ است، می توانید حداقل مقداری از میوه ها را با توری کردن شاخه های پایینی سالم نگه دارید. آفات دیگری که بیشتر به گیلاس سفید حمله می کنند کرم ها و شته ها هستند.  بیماری ها عبارتند از شانکر باکتریایی، کلروز، قارچ عسل ،شانکر و برگ نقره ای.

در حالی که گیلاس ها رشد می کنند برای اینکه محصول را ایمن نگه دارید، روی درختان توری بپوشانید. پرندگان می توانند در اواخر زمستان به جوانه های متورم شده نوک بزنند، بنابراین ممکن است لازم باشد دو بار در سال تورها را ببندید.
نهال گیلاس- سفید- برتز نهال

میزان باردهی محصول در هر هکتار

همانطور که گفته شد نهال گیلاس سفید بسیار گسترده و دارای ارتفاع زیادی است. بنابراین میزان محصول دهی در آن به مراب بالاتر است.باغدراان در هر هکتار از باغی که در آن نهال گیلاس سفید کاشته باشند، 25 الی 30 تن میوه برداشت میکنند. برای خرید نهال گیلاس سفید  و استفاده از راهنمایی و مشاوره دقیق کارشناسان مجرب جهت کاشت اصولی و علمی می‌توانید با نهالستان پالیز در ارتباط باشید.

شروع باردهی محصول  :

محصول دهی نهال گیلاس سفید ممکن است کمی طول بکشد ،اما میوه های این درخت پس از بلوغ، با 80 سال میوه دهی این تاخیر را جبران می نمایند.این مدت زمان بین 3 الی 4 سال  طول می کشد.در واقع باغدار قادر است پس از 3 یا 4 سال محصول را برداشت کند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

نهال گیلاس سفید یا شیشه ای خودبارور نیست. به همین جهت برای بارور شدن به یک یا چند رقم گرده زا احتیا دارد . رقم گرده زایی که برای گیلاس سفید به کار می آید ، گیلاس خوشه ای بینگ و وان است.علاوه بر این خیلی از افراد برای گرده افشانی نهال گیلاس سفید ،از رقم تاتاران بهره می برند.

مدت آبیاری درخت

در سال اول کاشت مهم است که آبیاری را چگونه انجام می دهید.نهال گیلاس سفید یا شیشه ای در ابتدای کاشت قوی نیست و مقاومت خوبی در خاک ندارد.اما اگر هر هفته به صرت درست آبیاری شود ریشه در خاک قوی شده و استحکام بیشتری می یابد.

روش صحیح آبیاری

گیلاس سفید باید در دوره های خشکسالی به خوبی آبیاری شود و این امر به ویژه برای نهال هایی که به تازگی کاشته شده اند بسیار مهم است. در اواخر زمستان زمین اطراف درختان را تغذیه و مالچ پاشی کنید و از هر فرصت برای پاک کردن علف های هرز استفاده کنید.

نهالستان پالیز با بیش از نیم دهه تجربه، دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی با تولید سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار اصله ارقام متنوع گیلاس آماده ارسال نهال‌ گیلاس رژینا به سراسر نقاط کشور عزیزمان می‌باشد، برای خرید نهال گیلاس رژینا می‌توانید از طریق شماره‌های تماس نهالستان پالیز سفارشات خود را ثبت فرمایید.

زمان شکوفایی درخت

نهال گیلاس سفید بسیار زود  به گلدهی میرسد؛اما شکوفایی آن 3 تا 4 سال  به طول می انجامد.در اوایل فروردین ماه شکوفه های نهال گیلاس سفید بر روی شاخه ها ظاهر می شودند.این شکوفه ها پس از سه الی 4 سال به میوه هایی خوش طعم مبدل می شوند.

نتیجه گیری : کیفیت اتفاقی نیست

نهالستان پالیز با دارا بودن چند دهه تجربه در زمینه پرورش نهال یکی از بهترین نهالستان های ایران است. این نهالستان با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی در استان آذربایجان غربی به فعالیت خود ادامه می دهد. ما مفتخریم ک هبا دارا بودن علم روز کشاورزی و تجهیزات پیشرفته بهترین و باکیفیت ترین نهال ها را در اختیار مشتریان قرار می دهیم. نهالستان پالیز می تواند همه نهال ها را با شناسنامه معتبر در اختیار شما عزیزان قرار دهد. در صورتیکه می خواهید در مورد نهال گیلاس سفید و روش های کاشت داشت و برداشت آن اطلاعات کسب کنی با مشا.رین ما تماس بگیرید.

ارتباط با برترنهال