%40

نهال گیلاس صورتی لواسان : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

36,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی :پس از سال دوم کاشت
زمان گلدهی : دیرگل
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 25 تا 30 تن
ارتفاع از سطح دریا : 800 تا 2200
پایه نهال : پیوندی – آلبالو تلخ
گرده افشان : گیلاس تک دانه
میزان آبیاری : 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 4 تا 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال گیلاس صورتی لواسان

نهال گیلاس صورتی لواسان از نهال های بسیار مقاوم است و در مقابل گرما و سرمای شدید می تواند رشد کند و میوه تولید نماید. این نهال به این سادگی ها آسیب نمی بیند و طرفداران بسیاری دارد. میوه نهال گیلاس صورتی لواسان به رنگ صورتی و قلبی شکل است. گوشت میوه زرد رنگ و به سفید متمایل است.

نهال گیلاس صورتی لواسان حمل و نقلی آسان دارد که در کنار مشتری پسندی و خوش طعم بودن، باعث شده تا باغداران بسیار زیادی از لواسانات و دیگر شهرهای ایران به سمت آن گرایش پیدا کنند. میوه این نهال تقریبا متوسط است و شیرین و آبدار است. نهال گیلاس صورتی لواسان

خواستگاه بومی :

نهال گیلاس صورتی لواسان ساخت کشور ایران است و کشاورزان ایرانی برای نخستین بار آن را در شهر لواسان به بار نشاندند. گیلاس صورتی لواسان میوه مورد علاقه بسیاری از مردم است و به حق در میان باغبانان محبوب است. این درختان گیلاس می توانند چیزهای زیادی برای باغ شما فراهم کنند، از عطر شکوفه ها در بهار گرفته تا درختان زیبا برای باغ و البته میوه های خوشمزه در اواخر بهار و اوایل تابستان.

پایه اصلی نهال  :

برای تکثیر و پیوند نهال گیلاس صورتی لواسان از پایه آلبالو تلخ استفاده می شود. این پایه معمولا در اکثر نهال های گیلاس بکار می رود و نتیجه خوبی دارد.

 ویژگی نهال  :

نهال گیلاس صورتی لواسان از نهال های بسیار مقاوم است و در مقابل گرما و سرمای شدید می تواند رشد کند و میوه تولید نماید. این نهال به این سادگی ها آسیب نمی بیند و طرفداران بسیاری دارد. میوه نهال گیلاس صورتی لواسان به رنگ صورتی و قلبی شکل است. گوشت میوه زرد رنگ و به سفید متمایل است.

نهال گیلاس صورتی لواسان

نهال گیلاس صورتی لواسان حمل و نقلی آسان دارد که در کنار مشتری پسندی و خوش طعم بودن، باعث شده تا باغداران بسیار زیادی از لواسانات و دیگر شهرهای ایران به سمت آن گرایش پیدا کنند. میوه این نهال تقریبا متوسط است و شیرین و آبدار است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

گیلاس صورتی لواسان آب و هوای خنک‌تر با رطوبت کم را ترجیح می‌دهد، اما در مناطق گرم و خشک‌ نیز رشد می‌کند (فقط به دنبال گونه‌ای باشید که برای منطقه شما مناسب‌تر است.) نهال گیلاس صورتی لواسان عمر طولانی دارد و راحت رشد می کند. می توان آنها را برای کنترل ارتفاع هرس کرد.

این درختان برگ‌ریز در فصل زمستان برگ‌های خود را از دست می‌دهند و شاخه‌های برهنه‌شان در فصل بهار با شکوفه‌های گیلاس پوشیده می‌شود. هنگامی که شکوفه ها می ریزند، برگ ها ظاهر می شوند و سپس گیلاس صورتی لواسان در اوایل تابستان شکل می گیرد.

این درخت برای گرده افشانی به رقم گرده زا نیاز دارد. برخی از انواع گیلاس برای گرده افشانی به درخت دوم نیاز ندارند، بنابراین اگر فضا ندارید، به دنبال گونه ای خودبارور (یا خود گرده افشان) باشید .

نهال گیلاس صورتی یک منطقه با آفتاب کامل را در خاکی با زهکشی خوب ترجیح می دهد و هنگام میوه دهی به آبیاری منظم نیاز دارد.

نهالستان پالیز با بیش از نیم دهه تجربه، دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی با تولید سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار اصله ارقام متنوع گیلاس آماده ارسال نهال‌ گیلاس صورتی لواسان به سراسر نقاط کشور عزیزمان می‌باشد، برای خرید نهال گیلاس صورتی لواسان می‌توانید از طریق شماره‌های تماس نهالستان پالیز سفارشات خود را ثبت فرمایید.

فاصله مناسب برای کاشت

در بسیاری از زمین های کشاورزی نهال گیلاس صورتی لواسان را در فاصله 4 در 4 متر می کارند. البته در زمین های شیب دار بهتر است آن را با فاصله 3 در 4 متر بکارید.

نهال گیلاس صورتی لواسان بهتر است در اوایل بهار کاشته شود. اما  این درختان را می توان در پاییز یا بهار نیز کاشت. اگر فکر می کنید که نهال در شرایطی گرمتر از شرایط فعلی رشد کرده ، ممکن است لازم باشد به آن فرصت دهید تا با محیط جدید خود در فضای باز سازگار شود. برای عادت دادن به یک نهال، آن را به مدت یک هفته در یک منطقه نیمه سایه قرار دهید.

درختان گیلاس صورتی لواسان در خاکی با زهکشی خوب و حاصلخیز با pH 6.0-7.0 بهترین عملکرد را دارند. این گیلاس همچنین به مدت حداقل 6 ساعت در روز به نور کامل خورشید نیاز دارد. درخت خود را نزدیک خطوط آب و فاضلاب یا پاسیو نکارید.

مانند همه درختان، سوراخ کاشت را طوری آماده کنید که فضای کافی برای گسترش ریشه ها وجود داشته باشد، یا سوراخی تقریباً سه برابر قطر گلدان ایجاد کنید .در خاک‌های رسی سنگین‌تر، مقداری کمپوست به خاک پرکننده اضافه کنید تا از نفوذ آب و دسترسی بهتر به اکسیژن اطمینان حاصل کنید.

بستر مناسب خاک

نهال گیلاس صورتی لواسان در خاکی که به خوبی زهکشی شده است به خوبی عمل می کند. این مهم است، زیرا درخت شما نباید در آب بنشیند. اگر خاک باغ شما به خوبی زهکشی نمی کند، برای بهبود خواص زهکشی آن، إصلاحات خاک را در نظر بگیرید.

وقتی صحبت از مقادیر pH می شود، درخت گیلاس صورتی لواسان خاک خنثی را ترجیح می دهد.  نیازی به آزمایش خاک برای مواد سمی نخواهید داشت، زیرا هیچ ماده مضر احتمالی وارد میوه نمی شود. این ممکن است برای برخی از درختان میوه‌دار دیگر مشکل ساز باشد، اما نه برای گیلاس صورتی لواسان. می توانید انتظار داشته باشید که درختان گیلاس صصورتی لواسان ظرف 2 الی 3 سال  میوه دهی کنند.

نهال گیلاس صورتی لواسان

به طور کلی، نهال گیلاس صورتی لواسان برای رشد و تولید میوه به حدود 8 ساعت آفتاب در روز نیاز دارد. آنها می توانند حتی با کمی آفتاب نیز رشد کنند، اما میوه خوبی نمی دهند. اگر باغ شما به اندازه کافی نور خورشید ندارد ، این موضوع را حتما در نظر بگیرید

فصل مناسب و سازگار برای کاشت

نهال صورتی لواسان تابستان را می توان در زمستان که درخت خواب است خریداری کرد و کاشت. گیلاس صورتی لواسان را می توان در هر زمانی به جز در گرمای تابستان کاشت.

درخت گیلاس صورتی لواسان را در همان عمقی که در گلدان قرار داشت بکارید یا اگر ریشه برهنه است، مطمئن شوید که پیوند به خوبی بالای سطح خاک باشد. برای حمایت از درختان در هنگام کاشت یک چوب تکیه دهید.

خاک اطراف ریشه نهال گیلاس تازه کاشته شده را محکم کنید و به خوبی آبیاری کنید. دور درخت را با یک مالچ ارگانیک بپوشانید (اما از دست زدن به تنه آن خودداری کنید) تا علف های هرز را سرکوب کرده و رطوبت را حفظ کند.

تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع با کیفیت و شناسنامه‌دار، در تخصص ماست. نهالستان پالیز اصالت نهال‌های خود را ضمانت می‌کند برای خرید نهال با کیفیت با نهالستان پالیز در ارتباط باشید.

کود مناسب با نهال

درختان گیلاس صورتی لواسان به کود زیادی نیاز ندارند و بسته به جایی که در مرحله رشد خود هستند، به تغذیه متفاوتی نیاز دارند. کودهای کم نیتروژن مانند 5-10-10 یا 10-15-15 خوب عمل می کنند. کود کم نیتروژن را در اوایل بهار 2 تا 3 هفته قبل از شکوفه دادن اضافه کنید و در صورت نیاز در طول فصل با آزمایش خاک کوددهی کنید. پس از تیر ماه از کود دادن خودداری کنید زیرا درخت در این زمان به طور فعال میوه تولید نمی کند و به زمان نیاز دارد تا قبل از زمستان سفت شود. سفت شدن درخت قبل از زمستان برای یک درخت گیلاس سالم ضروری است، بنابراین رشد جدید می تواند از آسیب سرما جلوگیری کند.

ارتفاع درخت در طول عمر

کارشناسان عدد مشخصی را برای ارتفاع نهال گیلاس صورتی لواسان مشخص نکردند. اما در کل این درخت پس از استقرار و بلوغ می تواند به 4 الی 6 متر برسد.

اصول هرس کردن علمی

نهال گیلاس صورتی لواسان میوه خود را بر روی چوب تولید شده در فصل قبل یا قبل از آن تولید می کند. بهتر است نهال های جوان را در بهار هرس کنید. درختان بالغ تر را در تابستان برای حذف شاخه های مرده یا بیمار یا کمی شکل دادن به درخت هرس کنید.(در صورت نیاز)

هرگز در زمستان هرس نکنید . هرس زمستانی خطر ابتلا به بیماری برگ نقره یا شانکر را به همراه دارد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

اغلب نهال های گیلاس به رقمی معادل 500 الی 1200 ساعت سرما برای عمر بیشتر و مفیدتر نیاز دارند. اما برای نهال گیلاس صورتی لواسان این رقم حداکثر میزان نیاز سرمایی است و می توانید کمتر از این مقدار نیز برای آن در نظر بگیرید.

عمر مفید نهال :

عمر مفید نهال گیلاس صورتی لواسان 30 سال است. اما در صورتیکه مراقبت های لازم و مناسب را برای آن انجام دهید، عمر آن نیز بیشتر خواهد شد. در غیر اینصورت حتی به 30 سال نیز نخواهد رسید.

سن حیات نهال

نهال گیلاس صورتی لواسان بطور کلی می تواند 80 الی 100 سال در باغ به حیات خود ادامه دهد. ما در نهالستان پالیز به صورت کاملا رایگان با شما مشاوره قبل از خرید انجام خواهیم داد و به اصالت و کیفیت نهال ها پایبندیم. برای خرید نهال گیلاس صورتی لواسان  و استفاده از راهنمایی و مشاوره دقیق کارشناسان مجرب جهت کاشت اصولی و علمی می‌توانید با نهالستان پالیز در ارتباط باشید.
نهال گیلاس صورتی لواسان

میزان وزن هر میوه :

میوه های نهال گیلاس صورتی لواسان وزنی متوسط و معادل 5 گرم دارند. اما در صورت رسیدگی خوب و مواظبت صحیح این وزن می تواند به 6 گرم نیز برسد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

ارتفاع از سطح دریا برای یک نهال گیلاس صورتی لواسان بسیار مهم است و برای برخی دیگر از نهال ها اهمیت چندانی ندارد. شرایط آب و هوایی و محیطی نیز در این مسئله تاثیرگذار است. نهال گیلاس صورتی لواسان هر چقدر ارتفاع بیشتری از سطح دریا داشته باشد تولید بهتری خواهد داشت.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

گیلاس صورتی لواسان می تواند در هنگام رسیدن میوه مستعد شکافتن باشد. از آبیاری زیاد خودداری کنید و اگر میوه تقریباً آماده چیدن است آن را از  بارش باران محافظت کنید.

پرندگان و لارو مگس اره سیاه رایج ترین آفات درختان گیلاس صورتی لواسان هستند. این آفات می توانند به سرعت درخت گیلاس را از بین ببرند، آن را ضعیف کنند و محصول شما را کاهش دهند.  با پاشیدن خاکستر چوب در اطراف پایه درخت و گردگیری روی برگها می توانید حشرات را کنترل کنید. برای پرندگان نیز در فصل برداشت توری روی درختان بکشید.

درختان تثبیت شده باید در زمستان زمانی که خواب هستند به شکل گلدان باز هرس شوند و در بهار و دوباره در پاییز با بهبود دهنده خاک کوددهی شوند.

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

در صورت انجام مراقبت های لازم و آبیاری اصولی ، می توانید میوه های بیشتری را برداشت کنید. اما بطور کلی نهال گیلاس صورتی لواسان 25 الی 30 تن محصول در هر هکتار بصور سالیانه به شما میوه می دهد. گیلاس صورتی لواسان از تیر تا انتهای تابستان آماده برداشت است .گیلاس‌ها را با ساقه‌هایشان بچینید، این به آن‌ها کمک می‌کند پس از چیدن کمی بیشتر دوام بیاورند.برای محافظت از محصول در برابر پرندگان و سایر حیوانات، باید درختان خود را توری کنید.

شروع باردهی محصول  :

از سال دوم کاشت محصول دهی نهال گیلاس صورتی لواسان آغاز می شود. میوه در هفته های اول تیرماه می رسد و قابل برداشت است. برای برداشت گیلاس صورتی لواسان، دسته ها را با هم از درخت جدا کنید، بطوریکه روی ساقه هایشان باقی بمانند. این کار را با ملایمت انجام دهید زیرا دست زدن بیش از حد می تواند به میوه آسیب برساند.  گیلاس صورتی لواسان پس از چیدن حدود یک هفته در یخچال نگهداری می شود.نهال گیلاس صورتی لواسان

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :

نهال گیلاس صورتی لواسان یک رقم خود گرده زا نیست و برای تولید میوه به رقم های گرده افشان نیاز دارد. به ازای هر 20 درخت یک رقم گرده افشان مورد نیاز است تا عمل گرده افشانی با موفقیت انجام شده و میوه های خوبی تولید گردد.

مدت آبیاری درخت :

برای آبیاری نهال گیلاس صورتی لواسان بهتر است آن را هر 10 روز یک بار آبیاری نمایید.

روش صحیح آبیاری

در شرایط معمولی با بارندگی متوسط، درخت گیلاس صورتی لواسان نیازی به آبیاری ندارد. با این حال، اگر منطقه شما در حال گذراندن یک دوره خشکسالی خاص است ،پس باید برای آبیاری نهال گیلاس صورتی لواسان برنامه ریزی کنید.

زمان شکوفایی درخت :

این نهال بسیار دیرگل است و در أواخر فروردین ماه شکوفه ها ظاهر می شوند. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع گیلاس با کیفیت و شناسنامه دار در تخصص ماست .نهالستان پالیز با ارائه نهال برتر آماده ارسال نهال در اسرع وقت به همه نقاط ایران عزیز می‌باشد.

نتیجه گیری : کیفیت اتفاقی نیست

نهالستان پالیز با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی با سال ها تجربه در خدمت شما باغداران و کشاورزان عزیز است. این نهالستان کلیه نهال ها را با شناسنامه سلامت معتبر و مهر دار به شما تقدیم می کند. این شناسنامه ها نشان می دهد که نهال در محیطی سالم و عاری از بیماری با پیشرفته ترین روش ها و تجهیزات پرورش یافته و به این مرحله رسیده است. اگر قصد خرید نهال گیلاس صورتی لواسان را دارید همین امروز با ما تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت نمایید.

ارتباط با برترنهال