%49

نهال گیلاس ناپلئون : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

36,000 تومان

خاستگاه : آلمان
شروع باردهی : دو سال بعد از کاشت
زمان گلدهی : زودگل
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 30 تن
ارتفاع از سطح دریا : 100 الی 3000 متر ارتفاع از سطح دریا
پایه نهال : پایه پیوندی
گرده افشان : خودبارور
میزان آبیاری : هفته ای دوبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال گیلاس ناپلئون

نهال گیلاس ناپلئون در برابر سر ما بسیار مقاوم بوده و برای پرورش در آب و هواهای سرد مناسب است. این نهال 30 سال عمر مفید و اقتصادی دارد و به شکل تازه خوری و کمپوت مصرف می شود. نهال گیلاس ناپلئون می تواند در هر هکتار 60 الی 80 تن محصول بصورت سالانه تولید نماید. در ابتدای تیرماه محصول آماده برداشت است.

میوه های نهال گیلاس ناپلئون وزنی متوسط دارند و به رنگ زرد مایل به قرمز هستند. گوشت میوه زرد بوده و طعمی شیرین دارد.

خواستگاه بومی :

نهال گیلاس ناپلئون اصلیتی اروپایی دارد . این نهال در قرن 18 برای اولین بار در آلمان کاشته شد. مدت ها بعد به افتخار ناپلئون بناپارت نام آن را نهال گیلاس ناپلئون گذاشتند.نهال گیلاس ناپلئون- برتر نهال

پایه اصلی نهال :

درختان گیلاس ناپلئون پیوندی هستند. این بدان معناست که این گونه گیلاس روی پایه پیوند زده می شود. پایه ها چه می کنند؟ پایه ها به تعیین اندازه درخت کمک می کنند و زمانی که درختان رشد می کنند به اندازه قدرت رشد بالقوه خود مدیریت می شوند.

پایه ها اندازه های مختلفی را برای فاصله کاشت ارائه می دهند. پایه های بزرگتر به فاصله بیشتری نیاز دارند، پایه های کوچکتر می توانند به هم نزدیکتر باشند زیرا ریشه کوچکتری دارند و کمتر با درختان همسایه برای آب و مواد مغذی رقابت می کنند.

ویژگی نهال :

نهال گیلاس ناپلئون در برابر سرما بسیار مقاوم بوده و برای پرورش در آب و هواهای سرد مناسب است. این نهال 30 سال عمر مفید و اقتصادی دارد و به شکل تازه خوری و کمپوت مصرف می شود. نهال گیلاس ناپلئون می تواند در هر هکتار 60 الی 80 تن محصول بصورت سالانه تولید نماید. در ابتدای تیرماه محصول آماده برداشت است.

 

آب و هوای مناسب برای کاشتنهال گیلاس ناپلئون- برتر نهال

نهال گیلاس ناپلئون در آب و هوای گرم و بدون یخبندان و خاکی با زهکشی خوب و کمی اسیدی رشد می کند. گیلاس ناپلئون به آفتاب نیاز دارد اما کمی سایه را تحمل می کند. پس مکان خود را با دقت انتخاب کنید.

فاصله مناسب برای کاشت

فاصله مناسب برای کاشت نهال گیلاس ناپلئون 4 در 4 متر است. پس از انتخاب نقطه آفتابی برای کاشت، زمین را حفر کنید و هر علف هرزی را که می تواند با نهال گیلاس ناپلئون رقابت کند بیرون بیاورید. یک گودال مربعی بزرگ حفر کنید. نهال را در آن بکارید و در همان عمقی قرار دهید که قبلا بوده است. اگر برای اولین بار کاشت می کنید، نهال گیلاس ناپلئون را کاملاً آبیاری کنید و مالچ در اطراف تنه درخت بمالید تا رطوبت را حفظ کرده و علف های هرز را از بین ببرد. اگر در یک مکان بادخیز هستید ، ممکن است لازم باشد از چوب به عنوان تکیه گاه استفاده کنید.

مهم است که در سال اول از نهال به خوبی مراقبت کنید تا بتواند به خوبی استقرار یابد. این مراقبت ها شامل برداشتن علف های هرز و آبیاری منظم است، به خصوص زمانی که یک دوره خشکسالی وجود دارد. در ماه بهمن با کود دامی که به خوبی پوسیده شده است مالچ پاشی کنید و مرتباً با کود عمومی تا بهار تغذیه کنید.

نهالستان برتر نهال با بیش از نیم دهه تجربه، دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی با تولید سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار اصله ارقام متنوع گیلاس آماده ارسال نهال‌ گیلاس ناپلئون به سراسر نقاط کشور عزیزمان می‌باشد، برای خرید نهال گیلاس ناپلئون می‌توانید از طریق شماره‌های تماس نهالستان برتر نهال سفارشات خود را ثبت فرمایید.

بستر مناسب خاک

بهترین خاک برای نهال گیلاس ناپلئون خاک لومی شنی با زهکشی خوب است. بهتر است ph خاک را نیز با ابزارهای مخصوص اندازه بگیرید یا برای اندازه گیری به آزمایشگاه بفرستید. Ph مناسب برای خاک 6.5 است.

 

فصل مناسب و سازگار برای کاشت

بهترین فصل برای کاشت نهال گیلاس ناپلئون فصل بهار پس از یخبندان است. درختان گیلاس ناپلئون به 6 تا 8 ساعت نور خورشید نیاز دارند. اگر مکان شما قبل از ساعت 4 بعدازظهر در اواسط تابستان سایه دارد، برای تولید میوه خوب به آفتاب بیشتری نیاز دارید.

کود مناسب با نهال

برخی از خاک ها بطور طبیعی مواد مغذی درون خود دارند. اما برخی نیز برای تولید میوه خوب نیاز به کوددهی دارند. اگر می خواهید در فصل برداشت میوه های خوبی را برداشت کنید باید نهال گیلاس ناپلئون را کود بدهید. این کار را در أواخر زمستان تا اوایل تابستان انجام دهید تا رشد گیاه را تقویت کنید.

 

ارتفاع درخت در طول عمر

نهال گیلاس ناپلئون می تواند به ارتفاعی معادل 5 الی 6 متر برسد. شرایط نگهداری و آب و هوا نیز در این امر دخیل هستند.

اصول هرس کردن علمی

درختان را هرس کنید تا شکل گلدانی باز داشته باشید. پس از ایجاد این چارچوب، هرس کمی مورد نیاز است، به جز شاخه های مرده یا شاخه‌هایی که به سمت داخل رشد می‌کنند. گیلاس ناپلئون بر روی چوب های دو ساله یا مسن تر میوه می دهد.

نهال گیلاس ناپلئون- برتر نهال

هرس، در صورت لزوم، باید در پاییز انجام شود زیرا درختان گیلاس ناپلئون در معرض شانکر باکتریایی یا “صمغی شدن” هستند. بریدگی ها در این زمان سریعتر از زمانی که درختان کاملاً خواب هستند بهبود می یابند.

گیلاس ناپلئون میوه خود را بر روی چوب تولید شده در فصل های قبل تولید می کند. بهتر است نهال های جوان را در بهار هرس کنید، زمانی که رشد جدید اتفاق می افتد. درختان مسن تر را در تابستان هرس کنید. حذف شاخه های مرده یا بیمار یا کمی شکل دادن به درخت از أصول اولیه هرس است.

هرگز در زمستان نهال گیلاس ناپلئون را هرس نکنید . هرس زمستانی خطر ابتلا به بیماری برگ نقره ای یا شانکر را به همراه دارد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

برای اینکه نهال گیلاس ناپلئون فصل سرما را به خوبی بگذراند و جوانه ها شکل بگیرند نیاز به یک دوره سرمای منفی 20 درجه داریم. این سرما می تواند از 300 تا 700 ساعت متغیر باشد.

عمر مفید نهال :

معمولا نهال گیلاس ناپلئون 30 سال عمر مفید برای کشاورز دارد.

سن حیات نهال

این نهال می تواند بین 80 الی 100 سال زندگی کند. ما در نهالستان برتر نهال به صورت کاملا رایگان با شما مشاوره قبل از خرید انجام خواهیم داد و به اصالت و کیفیت نهال ها پایبندیم. برای خرید نهال گیلاس ناپلئون و استفاده از راهنمایی و مشاوره دقیق کارشناسان مجرب جهت کاشت اصولی و علمی می‌توانید با نهالستان برتر نهال در ارتباط باشید.

میزان وزن هر میوه :

میوه های نهال گیلاس ناپلئون وزنی متوسطدارند و به رنگ زرد مایل به قرمز هستند. گوشت میوه زرد بوده و طعمی شیرین دارد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

ارتفاع از سطح دریا در نهال گیلاس ناپلئون بین 100 الی 3000 متر است.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

نهال گیلاس ناپلئون می تواند به بیماری هایی مثل شانکر باکتریایی، پوسیدگی قهوه ای و … دچار شود . در ادامه تعدادی از بیماری های رایج در این نهال را شرح می دهیم.

شانکر باکتریایی

شانکرهای فرورفته مایل به سیاه روی ساقه یا تنه، پژمرده شدن و مرگ شاخه ها، تراوش صمغی از شانکر، جوانه های خفته مرده.

روش های کنترلنهال گیلاس ناپلئون : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

قارچ کش در اوایل پاییز و دوباره در بهار. در اوایل تابستان، شانکرها را با مشعل بسوزانید. از ریزمغذی های برگی برای کمک به سیستم ایمنی درخت استفاده کنید.

این بیماری زمانی که یخبندان بهاره به پوست درخت صدمه می زند یا زمانی که هرس در زمستان یا اوایل بهار قبل از شکستن جوانه ها انجام می شود شدیدتر است. درختان تازه کاشته شده به ویژه مستعد ابتلا هستند.

پوسیدگی قهوه ای

پژمردگی و مرگ شاخه ها و شکوفه ها. میوه ها پوسیده و به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای می شوند و از درخت آویزان می شوند.

روش های کنترل

هر شاخه یا میوه آویزان شده آلوده را فوراً جدا کنید. قارچ کش، گوگرد یا آهک را در پاییز ، اواسط تابستان و دوباره در پاییز استفاده کنید.

پوسیدگی قهوه ای می تواند در فصول بسیار مرطوب بهار یک مشکل اساسی باشد. به محض اینکه هوای خشک اجازه داد، فوراً سمپاشی کنید.

حلزون گیلاس

لاروهای حلزونی سبز زیتونی تیره که برگها را اسکلت می کند. به خصوص در ماه های تابستان رایج است.

روش های کنترل

صابون های حشره کش را برای از بین بردن این آفات استفاده کنید. درختان گیلاس ناپلئون می توانند تا 25 درصد حذف برگها را تحمل کنند.

بیماری سوختگی قرنیه

لکه های کوچک قرمز مایل به ارغوانی روی برگ ها که بیرون می افتند و سوراخ ایجاد می کنند. میوه ها نیز ممکن است لکه دار شوند. شاخه ها نیز ممکن است لکه دار شوند و دچار شانکر شوند.

روش های کنترل

مخلوط بوردو یا قارچ کش ها در اوایل پاییز، زمستان و بهار برای مقابله با این بیماری مناسب هستند. این بیماری عمدتاً با پاشیدن آب پخش می شود، بنابراین آب پاش را از شاخ و برگ و میوه دور نگه دارید.

سوراخ شات

این بیماری سوراخ های اندازه سنجاق در بهار یا تابستان در تنه ایجاد می کند. از نزدیک نگاه کنید تا خاک اره اطراف سوراخ را ببینید و متوجه بوی تخمیر شوید. اندام ها یا درختان به طور ناگهانی می میرند.

روش های کنترل

هیچ روش ارگانیک موثری وجود ندارد. بهترین راه پیشگیری از بیماری با مراقبت های مخصوص است. درختان را به خصوص زمانی که تازه کاشته شده اند، سالم نگه دارید.

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

نهال گیلاس ناپلئون پس از رسیدن به سن بلوغ و استقرار می تواند 30 تن محصول در هر هکتار تولید نماید که رقمی مناسب برای هر کشاورزی است. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع گیلاس با کیفیت و شناسنامه دار در تخصص ماست .نهالستان برتر نهال با ارائه نهال برتر آماده ارسال نهال در اسرع وقت به همه نقاط ایران عزیز می‌باشد.

شروع باردهی محصول :

بشروع باردهی نهال گیلاس ناپلئونی 2 سال بعد از کاشت می باشد.

نهال گیلاس ناپلئون- برتر نهال

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :

همه درختان میوه نیاز دارند که یک رقم گرده افشان گرده را به گلهایشان منتقل کند تا آن گل به میوه تبدیل شود. انواع مختلفی از گیلاس وجود دارد که خود بارور هستند و گرده گل به همان درخت منتقل می شود و باعث تشکیل میوه می شود. برای گیلاس های ناپلئون که خود بارور نیستند، گیلاس شیرین دیگری که در همان زمان شکوفا می شود مورد نیاز است تا گرده تشکیل میوه را فراهم کند.

مدت آبیاری درخت :

برای آبیاری نهال گیلاس ناپلئون باید هر 10 روز یک بار آن را آبیاری نمایید.

روش صحیح آبیاری

در مناطق پرباران، مانند شمال کشور بیشتر نهال هایی که ما ارائه می‌دهیم به آبیاری تکمیلی نسبتاً کمی نیاز دارند. البته فقط زمانی که به خوبی در زمین مستقر شدند و فرصتی برای توسعه یک سیستم ریشه‌ای خوب پیدا کردند.  مطمئن شوید نهال گیلاس ناپلئون در طول دو فصل اول رشد، آبیاری منظم و عمیقی دارد و تابستان اول به ویژه بسیار مهم است. در مناطق خشک، آبیاری دائمی ضروری است. به یاد داشته باشید که درختان نباید فقط زنده بمانند، بلکه باید رشد کنند. مطمئن شوید که آب مورد نیاز خود را دریافت می کنند.

یک روش آبیاری قطره ای است.  ما شیلنگ پلاستیکی انعطاف پذیر همراه با قطره چکان را برای درختان گیلاس ناپلئون پیشنهاد می کنیم. برای هر نهال جوان از دو قطره چکان با فاصله از تنه استفاده کنید. شیلنگ را می توان روی زمین یا زیر زمین قرار داد، یا شل به درختان گره زد. قطره چکان هایی که استفاده می کنید باید یک گالن در ساعت چکه کنند. سبک های مختلفی از سیستم های قطره ای وجود دارد که برخی توسط تایمر و برخی دیگر دستی کنترل می شوند.  هر درخت را می توان حدود یک بار در هفته با شلنگ آبیاری کرد. خاک های شنی نسبت به خاک های رسی به آبیاری بیشتری نیاز دارند.

زمان شکوفایی درخت :

سرمازدگی یک تهدید واقعی برای درختان میوه است زیرا شکوفه ها را از بین می برد و درخت میوه نمی دهد. از گیلاس ناپلئون در فصل سرما محافظت کنید .هنگامی که میوه شروع به شکل گیری کرد با یک توری از میوه ها در برابر حشرات و پرندگان محافظت کنید.

نتیجه گیری : کیفیت اتفاقی نیست

نهالستان برتر نهال با مدیریت آقای سعید قاسمی تجربه خرید یک نهال خوب را به شما ارائه می دهد. این نهالستان با بهره گیری از بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات و أدوات کشاورزی هر روز در جهت بروز شدن علم کشاورزی خود قدم بر می دارد. کلیه نهال ها در این مکان دارای شناسنامه سلامت معتبر هستند. نهالستان برتر نهال مجوزهای وزارت کشاورزی و وزارت بهداشت را دارا بوده و از همه جهات مورد اطمینان مشتریان خود می باشد. در صورتیکه قصد خرید نهال گیلاس ناپلئون را دارید با ما تماس بگیرید.

ارتباط با برترنهال