خرید نهال گردو در عقدا✔️ قیمت انواع نهال گردو عقدا

استفاده از رقم‌های معتدله و مقاوم به خشکی مانند نهال گردو در شهر عقدا از رواج و محبوبیت بی‌نظیری برخوردار است کما اینکه این شهر پتانسیل‌های لازم را برای کشت و پرورش نهال گردو داراست.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی عقدا

شهر عقدا در بخش اردکان واقع در استان یزد و فاصله ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان است این شهر شهری خشتی با کوچه باغ‌های پر از باغات میوه و انارستان‌های زیبا است. این شهر خشتی در نزد زرتشتیان به دلیل قرارگیری ۷۰۰ ساله آتشکده زرتشتیان، از ارزش بالایی برخوردار است و با شهر اردکان فاصله ۳۲ کیلومتری دارد. از نظر پهنه جغرافیایی این شهر در ارتفاع ۱۱۸۰ متری در اقلیم گرم و خشک و نزدیک به کوه‌های سیاه کوه، بوکند و کوه کلاغ قرار گرفته است به همین جهت تنوع اقلیمی خشک، نیمه خشک و فراخشک دارد.
با توجه به کمبود بارش‌ها در این شهر کشاورزی و باغداری شهر عقدا حول محور محصولات و نهال‌های کم آبخواه مانند انار، پسته، گردو، بادام، گندم، جو، بنشن، غلات، گیاهان دارویی، ذرت، سنجد، توت و زردآلو است. اما امروزه بدلیل بازار فروش بالای گردو تعدد این باغات افزایش یافته است‌.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در یزد

تاریخچه باغات گردو در عقدا

در اقلیم نیمه خشک شهر عقدا وجود باغستان‌های گردو عمدتاً در مناطق دامنه‌ای و با آب و هوای ملایم‌تر آن مشاهده می‌شود که در عمده این باغات از نژادهایی مانند سنگی، تویسرکان، اسرائیلی، کاغذی، لارا و چندلر استفاده می‌شود. بسیاری از متخصصین کشاورزی توصیه می‌کنند قبل از شروع گردوکاری حتماً اقلیم منطقه از نظر آب و هوا و کیفیت خاک و منابع آب مورد بررسی قرار گرفته و نهال‌های سازگار نیز از باغات موجود شناسایی شود تا با اطلاعات زمینه‌ای خوب و مدیریت بهتر، با کاشت نهال‌های منطبق با این اقلیم بیشترین محصول دهی را شاهد بود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در عقدا

از جمله مهم‌ترین عوامل محیطی و طبیعی که قبل از احداث باغ در عقدا باید توسط باغداران مورد رصد و بررسی قرار بگیرد شیب زمین، پراکنش بارندگی‌ها، میزان منابع آبی و کیفیت آب، سنگینی و سبکی خاک، رطوبت هوا، نوسانات دمایی، جهت وزش باد و میزان تابش نور خورشید در کنار مکان‌یابی و رعایت مختصات کاشت نهال است. سوای این عوامل در اختیار داشتن هزینه و سرمایه درخور توجه برای خرید ابزارآلات و هموارسازی زمین باغ نیز بسیار مهم است.

 

آیا کاشت نهال گردو در عقدا حالت اقتصادی دارد؟

به طور قطع در اقلیم‌های گرم و نیمه خشکی مانند عقدا اگر نهال‌های زودگل و با استقامت و توانمندی بالا در برابر کم آبی و خشکی مورد کشت قرار بگیرد و باغدار از روش‌های نوین آبیاری مانند، قطره‌ای، زیر سطحی و تحت فشار در جهت تامین نیاز آبی نهال استفاده کند نهال ریشه زایی خوبی را تجربه کرده و تغذیه رسانی درست را به اندام‌های هوایی خواهد داشت. لذا قدرتمند بوده، کمتر در معرض بیماری‌، باکتری ‌و قارچ‌ها قرار می‌گیرد و در نهایت اگر جزو ارقام زودبازده و پربار باشد می‌تواند محصول‌آوری خوب را در هر هکتار ارائه دهد. با برداشت به موقع میوه و فروش هوشمندانه میوه‌های یک دست و با کیفیت آن در بازارهای پرتقاضا می‌توان بیشترین سود را کسب کرد.

 

خرید نهال گردو در عقدا

بسیاری از فروشندگان در هنگام عرضه نهال‌ها به خریداران فقط به کسب درآمد و فروش نهال فکر کرده و هیچگونه اطلاعاتی و کمکی در زمینه خرید ندارند لذا سعی کنید خرید نهال گردو در عقدا را از مراکز متفرقه و افراد ناشناس انجام نداده، لذا با کمک کارگروه برتر نهال به درستی و با توجه به اقلیم منطقه این پروسه می‌تواند با دریافت نهال مقاوم و منطبق با اقلیم همراه با شناسنامه، فاکتور فروش معتبر و گارانتی دو ساله انجام شود.

فروش نهال گردو در عقدا

با توجه به اینکه تولید و توزیع کنندگان بسیاری فروش نهال گردو در عقدا را انجام می‌دهند و کیفیت پرورشی در هر مرکز متفاوت است لذا توجه به استانداردها مهم نهال خوب می‌تواند در این خرید بسیار کمک کننده باشد.
 مهمترین اندام‌های نهال گردو ریشه‌ها و جوانه‌های آن هستند که باید سالم و بدون درهم تنیدگی و ایراد باشند.
 قبل از عرضه نهال ریشه‌های نهال ضدعفونی و آفت زدایی شده و آزمایشات لازم را از جهت سلامت و عدم بیماری پشت سر گذاشته و دارای تاییدیه عدم بیماری و گواهی قرنطینه استانی باشند.
 به تنه نهال‌های پیوندی دقت کنید محل پیوند نباید مشخص بوده، دارای انشعاب باشد و باید کاملاً یکدست، بدون زخم، جای بیماری و شکستگی باشد.
 برای مشخص بودن اصالت، بازه سنی، میزان باردهی و نیازهای ژنتیکی نهال شناسنامه‌دار بودن آن باید در اولویت باشد.

نهال گردو مناسب عقدا 

با توجه به اقلیم نیمه خشک شهر عقدا و همچنین ارتفاع ۱۱۸۰ متری آن نهال گردو مناسب عقدا می‌تواند از بین ارقامی مانند اسرائیلی، تویسرکان، سنگی، محلی، کاغذی، لارا، چندلر و ژنوتیپ پالیز باشد.

انواع نهال گردو در عقدا

نهال‌هایی که در بخش فوق ذکر شده است از نظر انطباق، سازگاری و باردهی می‌تواند به عنوان انواع نهال گردو در عقدا مورد کشت قرار بگیرند.
 نهال گردوی چندلر: رقمی دیرگل، آمریکایی، پایه کوتاه، سازگار با ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری، مناسب برای مناطق معتدل با باردهی ۶ تن در هکتار، مقاومت حداکثری در برابر گرمای ۴۰ درجه، خشکی و آفات
 نهال گردوی تویسرکان: رقمی بومی ایرانی و زودگل، باردهی ۵ الی ۶ تن در هکتار، مناسب با ارتفاعات ۰ تا ۲۸۰۰ متری و مناطق معتدل و رو به گرم
 نهال گردوی لارا: زودبازده از سال دوم کاشت پیوندی، مناسب با ارتفاعات صفر تا ۱۲۰۰ متری، زودگل، مناسب برای مناطق نیمه گرمسیری و معتدل، باردهی ۴ تن در هکتار
 نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: نهالی فوق العاده زود بازده و پربار، رقم ایرانی و اصلاح نژاد شده سازگار در ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری، محصول آوری بی‌نظیر ۸ تا ۱۲ تن در هکتار، دیرگل، مقاوم به گرمای ۴۵ درجه، خشکی و کم آبی

قیمت نهال گردو در عقدا

مسلماً نهال‌های تجاری پایه کوتاه، پربار و زود بازده در مقایسه با رقم‌های بومی، قدیمی و غیر تجاری از قیمت و ارزش متفاوتی برخوردار هستند. با توجه به تنوع واریته‌ها می‌توانید برای انتخاب رقم مناسب قیمت نهال گردو در عقدا را از لینک زیر مطالعه کنید.

بهترین نهال گردو

با تفاسیر ذکر شده نسبت به اکوسیستم و آب و هوای شهر عقدا نهال‌های زودگل، مقاوم به خشکسالی، گرمای بالا و کم آبی و سازگار تا ارتفاعات ۱۲۰۰ متر می‌توانند با زحمات و رسیدگی‌های کم هزینه و مقاومت به آفات بهترین نهال گردو در عقدا به شمار آیند.

نهالستان گردو در عقدا

برای اینکه باغداران بتوانند بهترین نهالستان گردو در عقدا را ایجاد کرده و از ثمره آن تا چندین نسل منتفع و درآمدزایی و سودآوری بالایی را تجربه کنند باید نسبت به خرید نهال از مرکز معتبر و مطرح اهتمام بورزند. لذا این خرید را می‌توانند با قیمتی اقتصادی و کیفیت و سلامت بالا از نهالستان بزرگ و اینترنتی برتر نهال با ضمانت دو ساله، فاکتور فروش معتبر و گواهی قرنطینه داشته باشند.
باغداران مشتاق به دریافت اطلاعات بیشتر از ارقام نهال میوه در این بخش می‌توانند به صفحه خرید نهال میوه عقدا مراجعه کنند.

کلام آخر

میزان سودآوری باغستان‌های گردو به حدی بالا است که در تمامی اقلیم‌ها می‌توان با به کاربندی روش‌های نوین آبیاری و کاشت نهال‌های سازگار و مناسب آن بخش در این سودآوری سهم عمده‌ای داشت. برا هموارتر شدن این مسیر و داشتن نهال با کیفیت با برتر نهال در تعامل باشید. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب عقدا وخرید نهال در عقدا  اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال