خرید نهال گردو در اردکان✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار اردکان

یکی از شهرهای وسیع استان یزد که نزدیک به ۳۳ درصد وسعت استان یزد را به خود اختصاص داده شهر اردکان است، این شهر قدیمی ۱۲۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، شهر اردکان به عنوان نگین کویر شناخته است، خاطر بارش کم باران در سطح رطوبت آن در طول سال کمتر از ۳۰ درصد بوده و به عنوان یک منطقه کویری و خشک شناخته شده است، و ادامه مقاله همراه ما باشید تا توضیحات کاملی در مورد احداث باغ گردو در شهر اردکان به شما ارائه دهیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی اردکان

در سال گذشته شهر اردکان دمای ۴۷ درجه سانتیگراد در ماه مرداد را تجربه کرد همچنین در فصل زمستان کمترین دما ۱۰ درجه سانتیگراد بوده و هیچ روز یخبندانی را تجربه نکرده است، اختلاف دمای روزهای تابستان و زمستان کمتر از ۲۰ درجه سانتیگراد است.
همچنین برای خرید نهال گردو در اردکان به زاویه تابش نور خورشید توجه کافی داشته باشید، برخی از اراضی زمین اردکان دارای شیب تند و برخی دیگر شیب ملایم دارند، در صورت شیبدار بودن زمین حتماً به شمالی یا جنوبی بودن آن دقت کنید، چون تاثیر زیادی بر فاصله کاشت بین درختان گذاشته و تعداد درختان مورد نیاز یک کشاورز در هکتار را مشخص می‌کند.
خشکی هوا مخصوصاً در فصل تابستان باعث تنش‌های دمایی و آبی در باغات گردو می‌شود از این رو باغداران موظف هستند نهال‌های گرمسیری را خریداری کنند که استقامت بالایی در برابر خشکی و گرمای فصل تابستان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در شیراز

تاریخچه باغات گردو در اردکان

شهر اردکان مربوط به هفتم هجری قمری است، از همان گذشته باغات پربار انار ، بادام، پسته، انجیر و گردو در شهر اردکان توسط کشاورزان راه اندازی شده بود، با بررسی باغات قدیمی مشخص شده برخی از باغات گردو نزدیک به ۱۰۰ سال قدمت دارند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در اردکان

شرایط احداث باغ و خرید نهال گردو در اردکان و مناطق نیمه گرمسیری و کویری عموماً به عوامل زیر وابسته است:
● دما: گردو یک درخت مقاوم در برابر سرماست و برخی از ارقام حتی می‌توانند دمای منفی 20 درجه سانتیگراد را تحمل کنند، اما در مناطق نیمه گرمسیری و کویری، ترجیحاً باید ارقامی با تحمل دمای بالا و پایین تا حدوداً 10-۴۵ درجه سانتیگراد انتخاب شوند.
● رطوبت: مناطق نیمه گرمسیری و کویری معمولاً دارای رطوبت کم هستند،برای حفظ رطوبت خاک از روش‌های نوین آبیاری و مالچ پاشی استفاده کنی، شما می‌توانید با افزودن کود دامی پوسیده میزان تخلخل خاک را افزایش دهید، کودهای دامی مانند اسفنج عمل کرده رطوبت را در خود جذب کرده و مانع از تغییر رطوبت می‌شوند.
● خاک: خاک‌هایی با نفوذپذیری بالا، عمق کافی و قدرت نگهداری آب مناسب برای ریشه گردو بهتر است.
● نور: گردو به مقدار زیادی نور نیاز دارد تا به طور صحیح رشد کند و محصول خوبی تولید کند، در مناطق نیمه گرمسیری و کویری، ترجیحاً مکانی را انتخاب کنید که آفتاب به طور کامل در طول روز روی آن تاباند.
● آبیاری: گردو نیازمند آبیاری منظم است، اما آبیاری بیش از حد نیاز به آن آسیب می‌رساند، در مناطق کویری و نیمه گرمسیری، باید از تجهیزات آبیاری استفاده کنید که بتوانید این فرایند را کنترل کنید.
با توجه به این عوامل، شرایط احداث باغ گردو در اردکان و مناطق نیمه گرمسیری و کویری باید به دقت بررسی شود، بهتر است قبل از کاشت نهال، اطلاعات مربوط به این منطقه را دریافت و از کشاورزان محلی و متخصصان نهالستان در اردکان مشورت بگیرید.

آیا کاشت نهال گردو در اردکان حالت اقتصادی دارد؟

زمانی کاشت و خرید نهال گردو در اردکان اقتصادی و سودآور خواهد بود که باغدار تمامی جوانب احداث باغ گردو را در نظر گرفته و جایگزین باغ سنتی، باغ‌های مدرن و تجاری گردو راه اندازی کند:
● میزان تولید محصول در باغات مدرن ۳۰ الی ۴۰ درصد بیشتر از باغات سنتی است.
● هزینه مربوط به نگهداری در باغات مردن کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.
● اکثر محصولات تولیدی در باغات مدرن تجاری بوده و صادرات آن بدون مشکل است.

خرید نهال گردو در اردکان

حتماً توصیه می‌کنیم برای خرید نهال گردو در اردکان از مشاوره تخصصی کارشناسان نهالستان کمک بگیرید، کارشناسان با استفاده از تجربه و علم کشاورزی بهترین نهال‌های سازگار با منطقه نیمه گرمسیری و کویری را به شما پیشنهاد خواهند داد.

فروش نهال گردو در اردکان

نهالستان معتبر برای تایید صدور و فروش نهال گردو در اردکان، نیاز به گواهی‌های معتبر و استاندارد دارد، این گواهی‌ها توسط سازمان‌ها و انجمن‌های صنفی مربوطه صادر می‌شوند و نشان‌دهنده تأیید صحت و کیفیت نهال‌ها است، پس فاکتور مهم برای خرید نهال گردو شناسنامه بودن آن است.

نهال گردو مناسب اردکان

نهال‌های ژنوتیپ و نهال‌های پیوندی گزینه مناسبی برای احداث باغ گردو در اردکان هستند.

انواع نهال گردو در ارکان

مهمترین فاکتور برای خرید نهال گردو در اردکان زودگل بودن و گرمسیری بودن آن است، از انواع نهال گردو گرمسیری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد
● نهال گردو تویسرکان یک نهال آمریکایی و زودبازده است که نزدیک به ۱۰۰ سال باردهی طلایی داشته و به راحتی می‌تواند شرایط کم آبی را تحمل کند.
● نهال گردو اسرائیلی به صورت خوشه‌ای میوه گردو را تولید کرده و جزو درختان نیمه کاغذی شناخته می‌شود، در هر خوشه نهال گردو اسرائیلی ۲۰ تا ۲۵ عدد میوه گردو وجود دارد.
● نهال گردو لارا نهال آمریکایی است، فاصله‌تی که برای کاشت آن در نظر گرفته‌اند الگوی مستطیلی ۷ در ۵ متر است، یعنی در یک هکتار زمین حداقل ۲۹۰ اصله نهال گردو لارا جای می‌گیرد که باعث افزایش باردهی باغ گردو خواهد شد.
● نهال گردو ژنوتیپ مراغه بومی کشور ایران بوده و بر پایه بذری و ژنوتیپ تکثیر می‌شود.
● نهال گردو ژنوتیپ پالیز تیپ ۶، مربوط به کشور کانادا است ولی توسط نهالستان برتر نهال بومی‌سازی و به بازار عرضه شده است.

قیمت نهال گردو در اردکان

قیمت نهال گردو در مناطق کویری به عوامل زیادی مانند نوع نهال، سن نهال، اندازه نهال و شرایط دیگری که در منطقه وجود دارد بستگی دارد، علاوه بر این، تامین نهال با توجه به محدودیت آبی و شرایط خاک در مناطق کویری دشوار بوده و در تعیین قیمت نهال گردو در اردکان تاثیرگذار هست.
لیست قیمت نهال:

بهترین نهال گردو در اردکان

بهترین نهال گردو برای کاشت در اردکان نهال بومی کشور ایران، نهال آمریکایی تویسرکان و نهال فرانسوی پالیز تیپ ۶ است.

نهالستان گردو در اردکان

نهالستان معتبر به منظور تولید نهال‌های باکیفیت و سالم، از روش‌های علمی و استاندارد برای تهیه نهال‌ها استفاده می‌کند، این فرایند شامل موارد زیر است:
● انتخاب منابع و بذرهای سالم
● نگهداری صحیح نهال‌ها در محیط مناسب
● استفاده از روش‌های تشخیص و آزمون سلامت نهال‌ها
مدیریت نهالستان در اردکان قبل از عرضه نهال به بازار، مراحل کاملی از جمله بررسی مشخصات نهال، اجرای تست‌ها و آزمایشات موجودی اکولوژیکی را بر روی نهال‌ها طی می‌کند؛ این اقدامات، کیفیت و سلامت نهال‌های عرضه شده را تضمین می‌کند.

کلام آخر

نهالستان معتبر فروش نهال گردو در اردکان باید شرایط مناسبی جهت رشد و نمو این نهال ایجاد کند، این شرایط شامل مدیریت دقیق آبیاری، بسته‌بندی، تجهیزات حمل و نقل مطمئن و ایجاد فضای مناسب برای نگهداری و نمو نهال‌ها هست، در این نهالستان‌ها تنوع نهال میوه تولیدی برای مناطق گرمسیری بالا بوده و باغداران می‌توانند به راحتی با ورود به صفحه خرید نهال میوه در اردکان با قیمت و انواع نهال میوه آشنا شود.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال