خرید نهال گردو در تفت✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار تفت

تفت با آب و هوای کوهستانی و معتدل و جاذبه‌های طبیعی و سرسبزی بالا شهری ییلاقی و بزرگترین تولید کننده گردو در استان یزد است. با ما باشید تا نهال‌های سازگار را جهت خرید نهال گردو بهتر بشناسید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی تفت

در قسمت جنوب غربی یزد و در فاصله ۱۰ کیلومتری آن شهری تفت در دامنه‌های شیرکوه و در ارتفاع ۱۵۵۵ متری قرار گرفته است. این شهر به عنوان بام استان و مرتفع‌ترین منطقه استان یزد محسوب شده و علاوه بر محصور شدن با کوه‌هایی مانند بن چادر، ابرکوه، مروست، تفت کوه و گلوبادام، قسمت‌های شمالی و جنوبی منطقه کوهستانی با آب و هوای ییلاقی با میانگین بارشی ۱۷۰ میلی متر در سال است.
محصولات تولیدی این بخش انار، گردو، هلو، زردآلو، و انگور بوده و با محصولات مزروعی پز تولیدی مانند گندم، جو، ذرت، غلات، بنشن و دانه‌های روغنی شهری بسیار پررونق در حوزه کشاورزی و باغداری است. میزان باغات گردوی این بخش به حدی بالا هست که با تولید انبوه محصول گردو در حجم بالا و صادراتی بزرگترین تولید کننده گردو در یزد شناخته شده است.

بیشتر بخوانید:خرید نهال گردو در یزد

تاریخچه باغات گردو در تفت

این شهر دارای ۱۴۰۰ هکتار باغ گردو بوده که از این تعداد ۱۱۰۰ هکتار آن بارور و به طور سالیانه دارای محصول دهی با کیفیت و صادراتی هستند. با در نظر گرفتن عوامل کاهش باردهی و خطرات سرمازدگی و آفت از هر هکتار حدوداً یک و نیم الی دو تن محصول گردو برداشت می‌شود. جهت مدیریت منابع آبی استفاده از روش‌های آبیاری قطره‌ای، تحت فشار و کم فشار به گردوکاران توصیه می‌شود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در تفت

شرایط آب و هوایی و اقلیمی آستارا به گونه­ای است که بیشتر ارقام تجاری گردو در این شهر قابلیت کاشت دارند، خاک حاصلخیز با بافت مناسب نیز از زحم اصلاح و آماده سازی زمین کم کرده و همچنین میزان بارندگی در این شهر نیز آبیاری درختان را ساده­تر کرده است، بنابراین باغدارای گردو در آستارا می­تواند نسبت به شهرهای دیگر بسیار ساده­تر نیز باشد.

 

آیا کاشت نهال گردو در تفت حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به اینکه شهر تفت بزرگترین و برترین تولید کننده انبوه محصول گردو محسوب می‌شود نیازی به گفتن نیست که این شهر دارای اکوسیستمی مطلوب و ایده‌آل برای پرورش نهال گردو است. اراضی حاصلخیز، خاک غنی و مرطوب، آب و هوای معتدل کوهستانی، قرارگیری در بخش دامنه‌ای و مهیا بودن منابع آبی و طبیعی از جمله عوامل رونق گردوکاری و رشد نمو بهتر این نهال در شهر تفت است. اما برای در امان بودن از مخاطراتی مانند آفت زدگی و سرمازدگی و ارتقاء باردهی نهال‌ها، انتخاب رقم‌های سالم، مقاوم به آفات، دیرگل و زودبازده می‌تواند میزان سود حاصله را بسیار افزایش دهد.

 

خرید نهال گردو در تفت

مسلماً باغداران تازه کار اطلاعات دقیق از ارقام متنوع، نوع گلدهی و خصوصیات باردهی و رشدی آنها ندارند، به همین جهت در خرید نهال گردو در تفت بعضاً دچار چالش و انتخاب نهال ناسازگار و بی‌کیفیت از مراکز بدون مجوز و متفرقه می‌شوند. برای اینکه خریدی ایده آل، مطمئن و با قیمتی مناسب را تجربه کنید می‌توانید با خرید اینترنتی از نهالستان برتر نهال رقم‌های تجاری، پربار، دیرگل، پایه کوتاه را برای شروع باغداری انتخاب کنید.

فروش نهال گردو در تفت

با توجه به وسعت بالای باغات گردوی شهر تفت و در اختیار داشتن جایگاه برتری تولید این محصول بسیاری از افراد نهال گردو را جز اولویت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه باغداری می‌دانند از این رو فروشنده‌ها یا مراکز فروش نهال گردو در تفت برای جلب رضایت خاطر خریداران و باغداران موظف به ارائه نهال با خدمات زیر هستند.

• نهال منتخب را با در نظر گرفتن اقلیم آن شهر عرضه کنند.
• نهال از نظر اصالت دارای شناسنامه اصلی بوده تا خصوصیات ژنتیکی، نیازهای اکولوژیکی و نام تولید کننده و سن آن مشخص باشد.
• نهال‌های پیوندی دارای تنه یک دست، بدون برآمدگی یا خمیدگی در قسمت محل پیوند بوده و اندام‌های هوایی و جوانه‌های سالم داشته باشد
• در قسمت طوقه نهال هیچگونه پیچ خوردگی ریشه، لهیدگی و سوختگی و تیرگی مشاهده نشود و این ریشه‌ها ضدعفونی شده در بسته‌بندی بهداشتی و با گواهی عدم آفات عرضه شود.
• در قبال سلامت و خدمات پس از فروش ضمانت دو ساله ارائه گردد.

نهال گردو مناسب تفت

در وهله اول مناسبت یک نهال گردو با اقلیم خاص به منطقه کاشت آن برمی‌گردد. یعنی باید با ارتفاعات آن بخش سازگاری داشته باشد و در وهله بعدی با نوسانات دمایی و وضعیت خاکی و آبی آن منطبق باشد. در این راستا نهال گردو مناسب تفت به طور حتمی رقم‌های دیرگل، معتدله و نیمه سردسیری هستند

انواع نهال گردو در تفت

در بخش زیر انواع نهال گردو در تفت با سازگاری و باردهی بالا جهت شناخت بهتر معرفی می‌شود.
 نهال گردوی پوست کاغذی: رقمی پرطرفدار و پرفروش در این اقلیم با سازگاری در ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری و محصول آوری ۵ تن در هکتار، مقاوم به کم آبی، سرما و خشکی، دیرگل و زودبازده
 نهال گردوی چند لر: رقمی سازگار با ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰ متری، نهالی مناسب برای مناطق کوهستانی با باردهی ۶ تن در هکتار، دیرگل فرانسوی، پایه کوتاه و مقاوم به سرما
 نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: نهالی بسیار قدرتمند و اصلاح نژاد شده، عملکرد باردهی چشمگیر ۹ الی ۱۲ تن در هکتار، مناسب تا ارتفاعات ۳۰۰۰ متری، مقاومت حداکثری در دمای ۴۵ درجه و سرمای زیر ۳۰ درجه.
 نهال گردوی هارتلی: رقمی آمریکایی مناسب با ارتفاعات ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ متری، باردهی ۶ تن در هکتار، دیرگل و زود بازده از سال اول کاشت، مقاومت بالا در برابر سرمای بهاره و یخبندان

قیمت نهال گردو در تفت

نوع اقلیم منطقه، سن نهال، نوع گلدهی، میزان باردهی کیفیت و هزینه‌های تولیدی و نام تولید کننده تاثیر فوق العاده‌ای در قیمت نهال گردو در تفت داشته و امروز شاهد تنوع قیمت‌ها در نهالستان‌های متعدد هستیم. اما برای آگاهی هرچه بهتر در زمینه مدیریت خرید می‌توانید این قیمت‌ها را از لینک زیر مطالعه کنید.

بهترین نهال گردو

در میان انواع نهال گردو نهال‌های کاغذی، محلی، سنگی، چندلر، ژنوتیپ و هارتلی می‌توانند به عنوان بهترین نهال گردو در تفت مورد استفاده قرار بگیرند.

نهالستان گردو در تفت

تولید این محصول در این شهر پر آب، حاصلخیز و ییلاقی با آب و هوای کوهستانی افراد زیادی را به سمت خرید نهال گردو و احداث نهالستان گردو در تفت سوق داده است. لذا با توجه به اینکه مسئولیت خطیر باردهی، سودآوری و مقاومت تماماً بر عهده نهال منتخب است کیفیت و سلامت و باردهی آن در هنگام خرید بسیار اهمیت است. برای موفقیت در این فرایند می‌توانید بر تخصص، اعتبار و تعهد برتر نهال تکیه کرده و رقم‌های بدون آفات، مقاوم و پربار را با ضمانت دو ساله دریافت کنید.
همچنین می‌توانید در صفحه خرید نهال میوه تفت انواع نهال میوه قابل کاشت در این منطقه را مطالعه کنید.

کلام آخر

علی رغم قرارگیری تفت در استان کویری یزد، ارتفاع بالا، نزولات جوی منظم و مطلوب، محصور شدن با کوه‌های متعدد و قرارگیری در دامنه‌های شیرکوه باعث مطلوب شدن شرایط زیست محیطی جهت تولید انبوه محصول گردو در این بخش شده است. با خرید نهال گردو و کسب تخصص و تجربه در زمینه کشاورزی می‌توان از پتانسیل‌های بالای اکوسیستمی در این منطقه بیشترین درآمدزایی را کسب کرد. برای آشنایی بیشتر با ارقام نهال مناسب تفت و خرید نهال در تفت اینجا کلیک کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال