خرید نهال گردو در طبس✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار طبس

در این نوشتار قصد داریم اقلیم شهر کویری طبس را مورد بررسی قرار دهیم و نهال‌های گردوی سازگار در آن را به باغداران و سرمایه‌گذاران معرفی کنیم تا با شناخت بیشتری بتوانند از این نهال تجاری و میوه صادراتی آن بیشترین محصول با کیفیت را برداشت کنند.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی طبس

شهر طبس یکی از شهرستان‌های واقع در ۲۶۰ کیلومتری مرکز استان خراسان جنوبی با ارتفاع ۶۶۰ تا ۷۳۰ متری است که جمعیتی بالغ بر ۳۹۶۷۶ نفر دارد. این شهر در منطقه کویری واقع شده و دارای اقلیم آب و هوای گرم و نیمه بیابانی است که میانگین بارش سالیانه آن به ۸۳ میلی‌متر می‌رسد. با شهرهای سرایان، فردوس، بشرویه و خوسف از شرق، بردسکن و شاهرود سمنان از شمال، خور و بیابانک اصفهان از غرب و راور کرمان از جنوب همسایگی دارد.
این شهر به دلیل قرارگیری در ارتفاعات پایین از مسیر توده‌های باران را دور بوده و به دلیل کمبود بارش‌ها و افزایش تبخیر سطحی با معضل خشکسالی دست به گریبان است که کشاورزی و باغداری در این بخش با استفاده از قنات‌ها و آب‌های زیرزمینی در جریان است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در بیرجند

تاریخچه باغات گردو در طبس

برای اینکه بتوانید از تاریخچه باغات گردو در طبس اطلاعات خوبی به دست بیاورید باید به باغات موجود را دیده و نهال‌های کاشته شده در آن را به خوبی بشناسید. همچنین از باغداران منطقه بخواهید آفات رایج را به شما معرفی کرده و راه‌های دفع آن را بیان کنند. با کمک مشاوره‌های تخصصی رقم‌های سازگار با این بخش را از نهالستان‌های مطرح و معتبر تهیه کنید و با رعایت اصول کاشت باغات تجاری خود را احداث کنید.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در طبس

با توجه به اینکه شهر طبس شهری کویری و گرم و خشک است و ماه‌های گرم آن طولانی و زیاد است باید در باب احداث باغ گردو در زمینه موارد زیر شناخت دقیقی حاصل کنید و نهال‌های مناسب با این پارامترها را انتخاب و به کاشت آن مبادرت کنید.
* اطلاع از میزان ارتفاع از سطح دریای منطقه
* میزان بارندگی‌ها و ذخایر آب زیرزمینی
* نوع اقلیم و آب و هوای شهر طبس
* نوع بافت خاک و میزان قدرت آن
* شناخت بیماری‌های رایج و روش‌های دفع آن
* اطلاع از نحوه آبیاری اصولی و کوددهی به موقع

 

آیا کاشت نهال گردو در طبس حالت اقتصادی دارد؟

اگر در شهر گرم و خشک طبس از ارقام نهال گردوی گرمسیری و نیمه گرمسیری استفاده شود و نسبت به آبیاری به موقع و کوددهی اصولی آن همت بیشتری گذاشته شود، نهال گردو می‌تواند در این اقلیم نیز بیشترین عملکرد خود را بروز دهد و عایدی حاصل از فروش میوه آن در حد مطلوب نصیب باغدار شود.

 

خرید نهال گردو در طبس

پس از اینکه زمین باغ از هر حیث آماده سازی شد زمان خرید نهال گردو است که باید با شناخت دقیق از استانداردهای نهال خوب همراه باشد. توصیه می‌شود در خرید حساسیت زیادی به خرج داده و از نهالستان‌های معتبر و تخصصی خرید خود را انجام دهید. زیرا کیفیت این خرید می‌تواند تمامی هزینه‌های رسیدگی و باردهی نهال را تحت تاثیر قرار دهد.

فروش نهال گردو در طبس

نهالستان‌ها و فروشنده‌هایی که اقدام به فروش نهال گردو در شهر طبس می‌کنند هر کدام قیمت متفاوتی را برای نهال‌ها در نظر می‌گیرند. باغداران نباید خرید با قیمت پایین‌تر را به منزل موفقیت در خرید بدانند. باید به مراکزی مراجعه کنند که در قبال هزینه پرداختی نهال‌ها را با ویژگی‌های زیر تحویل دهد.
* ارائه نهال با قیمت مناسب و مطابق با اقلیم منطقه
* ارائه نهال‌های سالم، مقاوم به آفات به همراه کارت قرنطینه و گواهی سلامت
* ارائه نهال‌های خریداری شده با بسته‌بندی بهداشتی و آفت زدایی ریشه موعد تحویل
* ضمانت باردهی و مرغوبیت نهال‌های فروخته شده به مدت ۲ سال و پاسخگویی به موقع و پشتیبانی ۲۴ ساعته از باغدار

نهال گردو مناسب طبس

برای شهر طبس که از بارندگی‌های کمی برخوردار است در معرض بادهای سوزان و طوفان های متعددی بوده و در اراضی هموار قرار گرفته، بهترین نهال‌، نهال‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری مانند پکان آمریکایی، گردوی اسرائیلی و تویسرکان هستند که نیاز آبی کمی داشته، زودگل هستند و مقاومت بالایی به تنش‌های محیطی و آفات منطقه دارند.

انواع نهال گردو در طبس

از جمله انواع نهال گردویی که در شهر طبس قابلیت کاشت و بهره‌برداری دارند نهال‌های گرمسیری هستند که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد.
• نهال گردوی پکان آمریکایی: نهالی سازگار برای ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری, با میوه‌ای کشیده و بیضی شکل، بدون هسته سختی میانی، با باردهی ۷ الی ۸ تن در هکتار، مناسب مناطق گرمسیری مقاوم به آفات و کم آبی
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: نهالی سازگار برای تمامی اقلیم‌ها با ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری، دیرگل، مقاوم به گرمای بالای ۴۵ درجه، با باردهی ۹ الی ۱۰ تن در هکتار، پاکوتاه، دیرگل و پر بازده
• نهال گردوی تویسرکان: نهالی سازگار برای مناطق معتدل بدون سرمای بهاره و ارتفاعات ۵۰۰ الی ۱۵۰۰ متری، زودگل، باردهی ۶ تن در هکتار

قیمت نهال گردو در طبس

اینکه قبل از خرید از قیمت ارقام مطلع شوید می‌تواند کمک قابل توجهی به انتخاب درست شما هنگام خرید نهال گردو کند. پس می‌توانید با کمک لینک زیر و مراجعه به برتر نهال در خصوص قیمت تمامی ارقام نهال گردو به اطلاعات جامعی دست پیدا کنید و سپس خرید خود را از این مجموعه معتبر و با سابقه انجام دهید.

بهترین نهال گردو

اکثر باغداران در اقصی نقاط جهان با این عقیده متفق القول هستند که بهترین نهال گردو برای هر شهر سازگارترین آن با شرایط اقلیمی آن منطقه است، که می‌تواند بالاترین مقاومت خود را به نوسانات محیطی، دمایی و آبی نشان دهد. علاوه بر این بیشترین استقامت را در برابر بیماری‌ها آن منطقه داشته و متقابلاً میوه‌های با کیفیت و پربار تولید کند.

نهالستان گردو در طبس

نهالستان‌های گردوی متعددی در شهر طبس موجود هستند که می‌توانید خرید خود را از این مجموعه‌ها انجام دهید. اما اگر مشتاق به خرید از نهالستان‌های موفق مانند برتر نهال هستید و کیفیت و ضمانت نهال‌ها برای شما حائز اهمیت است می‌توانید به صورت اینترنتی با این مجموعه و کارشناسان آن در تعامل برای خرید باشید.
همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت برتر نهال و صفحه خرید نهال میوه شهر طبس در خصوص ارقام نهال میوه به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنید.

کلام آخر

برای اینکه بتوانید از اراضی گسترده و وسیع و حاصلخیز شهر طبس با وجود بارندگی‌های کم بیشترین استفاده را داشته باشید باید نهال‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری را تهیه کنید و از تجهیزات پیشرفته کشاورزی و روش‌های نوین باغداری برای اداره باغات خود استفاده کنید.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر طبس می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال میوه در طبس مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال