خرید نهال گردو در نیر✔️ قیمت انواع نهال گردو نیر

درخت گردو نمادی از زیبایی و بلند قامتی است که علاوه بر زیبایی، میوه و چوبی بسیار گرانبها نیز تولید می‌کند. این درخت با داشتن طول عمر زیاد و محصولی با ارزش همواره در اکوسیستم‌های کشاورزی به کار گرفته می‌شود و همیشه یک منبع غذایی و اقتصادی مهم به حساب آمده است.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

شرایط اقلیمی نیر

شهرستان نیر در 35 کیلومتری شهر اردبیل واقع شده است و از سطح دریا 1500 متر فاصله دارد و میزان نزولات جوی آن در حدود 350 میلی لیتر در سال دارد بنابراین در زمستان آب و هوایی بسیار سرد و یخی و در تابستان آب و هوایی خنک و دل انگیز دارد. همچنین برای خرید نهال گردو از شهر زنجان به صفحه خرید نهال گردو در زنجان مراجعه کنید.

تاریخچه باغات گردو در نیر

درخت گردو می‌تواند تا 200 سال عمر کند اما اگر در شرایط بهینه برای رشد قرار بگیرد می‌تواند چندین قرن زنده بماند. شهرستان نیر شرایط اقلیمی و خاکی بهینه‌ایی برای رشد درخت گردو دارد که این امر سبب شده درختان گردویی کهنسال ( با عمر بیش از 100 سال) با تنه‌ایی قطور و قامتی سرافراشته در آن مشاهده شود که همچنان زنده و در حال رشد هستند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در نیر

باغداران نیری تجربه زیادی در زمینه‌ی احداث باغ گردو دارند اما مهمترین کاری که باید در زمان احداث باغات جدید گردو خود انجام دهند این است که از خاک باغ خود نمونه برداری کنند و این نمونه را به آزمایشگاه‌های خاکشناسی معتبر تحویل دهند تا بر اساس نتایجی که از این آزمایش بدست می‌آورند تصمیم به احداث باغ بگیرند و در صورت مطلوب بودن نتایج این آزمایش اقدام به تاسیس باغ کنند و آبیاری و کوددهی باغات را بر اساس این نتایج تنظیم کنند.

آیا کاشت نهال گردو در نیر حالت اقتصادی دارد؟

یکی از محصولات مهم شهرستان نیر، میوه گردو است اما زمانی کاشت نهال آن حالت اقتصادی دارد که به کمک یک مهندس کشاورزی خاک و منابع آبی مورد آزمایش قرار گیرد و با توجه به شرایط اقلیمی و خاکی منطقه یک نهال پیوندی و پربازده کاشته شود و تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول به صورت علمی بررسی و ارزیابی شود.

خرید نهال گردو در نیر

شرایط آب و هوایی نیر در حدی برای رشد گردو مطلوب است که درختان گردویی تنومند و کهنسالی در آن رشد می‌کنند از همین رو شاید عده‌ای از باغداران بخواهند از همین درختان نهال تهیه کنند و تمایلی به خرید نهال گردو نداشته باشند.

اما به این باغداران توصیه می‌شود که میزان باردهی، میزان رشد، شروع باردهی نهال‌های پیوندی نهالستان‌ها را با نهال‌های محلی خود مقایسه کنند سپس تصمیم بگیرند که آیا خرید نهال پیوندی بهتر است یا نهال‌های محلی و سنتی منطقه خود.

همچنین برای خرید نهال گردو از شهر اردبیل به صفحه خرید نهال گردو در اردبیل مراجعه کنید.

فروش نهال گردو در نیر

درخت گردو درخت پرسود و پربرکتی است زیرا علاوه بر این که میوه آن به قیمت خوبی در بازار به فروش می‌رسد نهال آن نیز در بازار به قیمت‌های خوبی مبادله می‌شود و چنانچه این نهال‌ها اصلاح شده یا پیوندی باشند بر میزان ارزش آن‌ها افزوده خواهد شد و در بازارهای داخلی و خارجی به قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسد.

نهال گردو مناسب نیر

مهمترین ویژگی که باید در انتخاب نهال گردو مناسب برای نیر در نظر گرفت مقاومت به سرما طولانی است در غیر این صورت هر چقدر که سایر ویژگی‌های آن مانند سرعت باردهی، رشد سریع و غیره بالا باشد اگر نتواند در برابر سرما مقاومت کند مسلما از بین خواهد رفت.

انواع نهال گردو در نیر

همان طور که در بالا اشاره شد شهرستان نیر واقع در استان اردبیل و در ارتفاع 1550 متری از سطح دریا قرار گرفته است بنابراین باید از انواع مختلفی نهال‌ گردو استفاده کرد که قادر به تحمل سرمای نیر باشند و به دلیل دیرگل بودن بتوانند خود را از سرمای بهاره نیر مصون نگه دارند که از میان این نهال‌ها می‌توان به نهال گردو سنجو، نهال گردو تویسرکان، نهال گردو مقاوم به سرما، نهال گردو خوشه‌ایی فرانسه، نهال گردو پالیز تیپ 8 ، نهال گردو وینا و غیره اشاره کرد.

قیمت نهال گردو در نیر

کیفیت محصول برخی از باغات گردو در حدی بالا است که محصول آن‌ها برای صادرات به خارج کشور فرستاده می‌شود از همین رو قیمت بالاتری به فروش می‌رسند و قیمت گردوی آن‌ها بسته به نرخ روز دلار و تورم محاسبه می‌شود.

بهترین نهال گردو

تعداد زیادی نهال مقاوم به سرما برای کاشت در نیر مناسب هستند اما از میان آن‌ها اگر بخواهیم به نهال خاصی اشاره کنیم شاید بتوان گفت نهال گردو پالیز تیپ 8 یکی از بهترین نهال‌هاست زیرا:

  • زادگاه این نهال کشور کانادا است از همین رو در برابر سرما از مقاومت خوبی برخوردار است.
  • تا ارتفاع 3000 متر از سطح دریا قابلیت کاشت و رشد دارد.
  • این نهال از سال نخست بعد از کاشت شروع به تولید میوه می‌کند.
  • میزان باردهی آن 8 الی 12 تن در هکتار است

نهالستان گردو در نیر

نهالستان‌های شهرستان نیر اهمیت پرورش گردو را در منطقه و کل کشور به خوبی درک کرده‌اند از همین رو برخی از این نهالستان‌ها همانند نهالستان برتر نهال به صورت اختصاصی بر روی ارقام مختلف گردو کار می‌کنند به غیراز اصلاح ارقام داخلی، بر روی ارقام وارداتی نیز کار می‌کنند تا نهال‌هایی با بهترین بازدهی در اختیار باغداران قرار دهند.

کلام آخر

به دلیل ارزش اقتصادی درخت گردو احداث باغ، انتخاب رقم، نحوه‌ی داشت آن از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین باید از تمام امکانات و روش‌های قابل دسترس استفاده کرد که باغات مدرن و تجاری گردو را تاسیس کرد که ظرف مدت کوتاهی به بازدهی قابل قبولی برسند از همین رو سازمان جهاد کشاورزی به کمک نهالستان‌های معتبرسعی بر فراهم نمودن این امکانات کرده‌اند که باغداران بتوانند بهترین محصول گردو را تولید کنند. همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های دیگر که در شهر نیر می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در نیر مراجعه کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال