خرید نهال در اشکذر✔️ قیمت نهال میوه + نهالستان اشکذر

اشکذر شهری واقع در ۲۰ کیلومتری شمال غربی یزد است که از نظر نزدیکی به فلات مرکزی منطقه‌ای کویری محسوب می‌شود. این شهر دارای جمعیت ۱۹۱۲۳ نفری بوده و در ارتفاع ۱۳۷۴ متری از سطح آب‌های آزاد قرار گرفته است. از نظر بعد مسافت و نزدیکی به یزد اکثر اهالی آن در بخش شهری مشغول به کار بوده و با داشتن ۱۰۰ مرکز پرورش اسب همواره میزبان جشنواره زیبایی اسب‌ها بوده و پرورش اسب اصیل در آن بسیار پررونق است.
این شهر از غرب با اصفهان، از شمال شرقی با اردکان، از جنوب با یزد و تفت و از شمال با شهرستان میبد همسایگی دارد. بنای اولیه شهر اشکذر توسط اشک بن زال در کنار قنات پرآب بنا شده است. تراکم جمعیت، آبادانی، سکونت و کشاورزی بر مبنای آب استخراجی از این قنات بوده است. به طور کلی کشاورزی و باغداری در این شهر با استفاده از ۳۴۸ رشته قنات، ۲۰ چاه عمیق و ۷۵ چاه نیمه عمیق اداره می شود.
با توجه به سررریز شدن جمعیت به اشکذر به دلیل نزدیکی به یزد تعداد کمی از اهالی در زمین های کشاورزی و باغی فعال هستند. حوزه کشاورزی این منطقه بدون رودخانه دائمی و ۶۸ میلی‌متر میانگین بارشی سالیانه به کمک ذخایر آب زیرزمینی محصولاتی مانند انار، زردآلو، سیب، بادام، پسته، انجیر، گندم، جود، تره بار و سیفیجات دارد. آب و هوای این بخش نیمه معتدل و خشک با حداکثر دمایی ۴۸ درجه و حداقل دمایی منفی ۵ درجه است.

از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

خرید نهال در اشکذر

 

بیشتر بخوانید:خرید نهال در یزد

نهالستان اشکذر

اصولاً در اقلیم کم آب و کویری مانند اشکذر شروع فعالیت در حوزه باغی و زراعت بهره مندی از دانش کشاورزی بالا و در اختیار داشتن گیاهان و نهال های کم آب خواه و مقاوم را می طلبد. در نهالستان اشکذر به دلیل کمبود تنوع ارقام و نبود نهال های پیوندی و اصلاحی تامین نهال مقاوم ممکن است چالش برانگیز باشد. لذا با ارتباط با نهالستان مجهز و بزرگ برتر نهال می‌توانید رقم های مقاوم به خشکی سالم و زودگل و کم آب طلب را تهیه فرمایید. خرید نهال از این مرکز با تضمین و تایید اصالت، کیفیت و سلامت همراه است.

باغداری در اشکذر

اکثرا باغداری در اشکذر توسط اهالی قدیمی و مسن در جریان است و عمدتا نهال های بومی و محلی کشت می‌شود. با توجه به نزدیکی به یزد با کمی فکر هوشمندانه و بهره مندی از آبیاری قطره ای، کم فشار یا تحت فشار می‌توان از این موقعیت برای پرورش نهال میوه استفاده کرده و به راحتی به فروش رساند. علاوه بر آن کارخانجات تبدیلی، به طور ثابت خریدار این محصولات خواهند بود .برا موفقیت در این مسیر کافیست نهال هایی با ریشه های قوی، مقاوم به خشکی را در بهترین منطقه از نظر آب و هوا و خاک کاشت.

 

نهال فروشی در اشکذر

با توجه به حساسیت ها و چالش‌های پرورش نهال در این اقلیم استقامت و توانمندی نهال با اکوسیستم منطقه و سازگاری آن بسیار مهم است. لذا در مراجعه به نهال فروشی در اشکذر حتما ارقام مناسب را از نهال های قوی، گرمسیری و زودگل انتخاب کرده و در مورد سلامت ریشه و تنه با دریافت کارت قرنطینه و گواهی عاری از آفات مطمئن باشید.

فروش نهال در اشکذر

اگرچه بسیاری از باغداران قدیمی نهال ها را از مراکز فروش نهال در اشکذر و فروشنده های سیار و متفرقه دریافت می‌کنند اما این فرایند می‌تواند با دریافت نهال ناقل بیماری و ضعیف بسیار آسیب زننده باشد. برتر نهال نهالستانی معتبر و فعال با مجوزهای رسمی است نهال را با تاییدیه های زیر عرضه می‌کند.
 فاکتور فروش معتبر، مشخص بودن تمامی هزینه
 داشتن شناسنامه اصلی و معلوم بودن بازه سنی، نوع رقم نهال، میزان میوه دهی و نیاز آن
 برخورداری از گواهی قرنطینه استانی و کارت عدم بیماری و تاییدیه سلامت
 ارائه ضمانت ۲ ساله از سوی نهالستان برای مرغوبیت و باردهی

قیمت نهال در اشکذر

مهم ترین مسأله در فرایند خرید آگاهی از قیمت نهال و تطابق آن با بودجه و هدف باغدار است . با در نظر داشتن تابع های متنوع متغیر کننده قیمت نهال نمی‌توان قیمت پایه ای برای این ارقام لحاظ کرد. اما با کمک گرفتن از لینک زیر می‌توانید قیمت نهال در اشکذر را در تمامی واریته ها مشاهده و مطالعه کنید.

خرید نهال بادام در اشکذر

شاید به جرات بتوان گفت خرید نهال بادام در اشکذر جزو اقدامات هوشمندانه و زیرکانه باشد زیرا این نهال بسیار توانمند در برابر کم آبی، خشکی و گرمای بالا است و در اقلیم خشک، کویری اشکذر این نهال می‌تواند به خوبی مقاومت داشته با رسیدگی بهینه باغدار بسیار تجاری و سود آور باشد. برای آگاهی از ارقام مناسب اشکذر به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید نهال میوه در اشکذر

نهال های کم آب خواه در مناطق خشکی همچون اشکذر بسیار می‌تواند جوابگو و محبوب باشد. پس از میان ارقام جدول زیر با کمک کادر مجرب و متخصص برتر نهال می‌توانید خرید نهال میوه در اشکذر را از نهال های مقاوم، پربار و ضمانت دار این مجموعه انتخاب کرده و با مشاوره های این مرکز باغداری کم هزینه و کم چالش خود را از احداث باغ تا برداشت میوه اصولی پیش ببرید.
با مراجعه به صفحه خرید نهال گردو اشکذر می‌توانید با رقم های مناسب آشنا شوید.

نوع نهال رقم نهال
نهال سیب سیب سبز، سیب شیشه‌ای، سیب گلدن، سیب کهنز
نهال پسته پسته بنه، پسته زرندی، پسته بادامی،
نهال انگور انگور تبرزه، انگور شمشیری، انگور ترکمن
نهال بادام بادام نون پاریل، بادام حریر، بادام تونو
نهال گلابی گلابی فورل، گلابی دوچی، گلابی کنکورد
نهال آلو آلو یلواک خورشتی، آلو میروبالان، آلو خرمایی
نهال زردآلو زردآلو نوری، زردآلو رجبعلی، زردآلو چتری، زردآلو سلطنتی
نهال آلبالو آلبالو محلی، آلبالو پیش‌رس ، آلبالو خوشه‌ای
نهال به به پرتغالی، به آمریکایی ، به قرمز
نهال سنجد سنجد محلی، سنجد قزل، سنجد حاج حسینی
نهال گیلاس گیلاس لیندا، گیلاس مالیزیا، گیلاس امبرانس
نهال شلیل شلیل رفعتی، شلیل بیگ تاپ، شلیل قرمز بهاره
نهال هلو هلو پالیز، هلو شاستا، هلو جوادی
نهال زینتی ‌پالونیا شن تونگ، صنوبر نقرا ترکیه، کبوده تبریزی
نهال گل‌محمدی گل‌محمدی دیم، گل‌محمدی خاردار، گل‌محمدی بی خار
نهال زغال‌اخته زغال‌اخته محلی، زغال اخته فلوریدا، زغال‌اخته سیاه
نهال زرشک زرشک بیدانه، زرشک پفکی، زرشک وحشی
نهال توت توت هرات، توت قرمز، توت موزی سیاه
نهال گوجه سبز گوجه‌سبز نخجوان، گوجه سبز ترکیه، گوجه سبز زودرس
نهال عناب عناب ژاپنی، عناب محلی، عناب ارمنی
نهال بلوبری بلوبری کراپ، بلوبری دوک، بلوبری ایرانی
نهال زیتون زیتون ماری، زیتون آمریکایی، زیتون شنگه
نهال انجیر انجیر قهوه‌ای، انجیر بنفش، انجیر سیاه
نهال انار انار دانه سیاه اصل، انار قندهار، انار ژله‌ای
نهال خرمالو خرمالو موزی، خرمالو گوجه ای، خرمالو ژاپنی

برای شهر اشکذر ارقام زیر را پیشنهاد می کنیم

کلام آخر

در هر اقلیمی با تدابیر هوشمندانه ولو با منابع محدود نیز می‌توان باغداری پرسودی تجربه کرد. فقط کافیست از ذخایر آب شهر اشکذر با روش های بهینه برای نهال های سازگار و مقاوم به خشکی بهترین بهره را برد. در این مسیر افزایش دانایی و آگاهی، توانمندی باغدار را ارتقا می‌دهد. پس در تعامل با نهالستان برتر نهال با توانمندی بیشتر باغات خود را اداره کنید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر در ضمینه نهال‌های گردو که می‌توان در شهر اشکذر کاشت به صفحه خرید نهال گردو در اشکذر  مراجعه کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




ارتباط با برترنهال