خرید نهال گردو در شریف آباد✔️ قیمت انواع نهال گردو شریف آباد

در زمره باغات میوه احداث باغ گردو از محبوبیت و ارجحیت بالایی برخوردار است. زیرا میوه آن به سبب مغذی بودن و داشتن خواص بالا بازار فروش پر رونقی دارد. از این رو افراد زیادی در این زمینه مبادرت به احداث باغ گردو می‌کنند. در این بخش سعی می‌کنیم با بررسی اقلیم شریف آباد ارقام سازگار با این اقلیم را برای کاشت معرفی کنیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

شرایط اقلیمی شریف آباد

شهر شریف آباد از بخش‌های شهرستان پاکدشت واقع در جنوب و ۴۵ کیلومتری  پایتخت است، که با شهرستان‌های گرمسار، قرچک و دماوند همجوار است. میزان ارتفاع از سطح دریا ۱۱۵۰متری این ناحیه و وجود زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم و خشک آب و هوای آن را نیمه گرمسیری و معتدل کرده است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در تهران

تاریخچه باغات گردو در شریف آباد

شریف آباد از نظر اقلیم دارای چند نوع آب و هوا است، زیرا بخش‌های شمالی آن به دلیل نزدیکی به رشته کوه‌های البرز و دماوند دارای ارتفاع بوده و از بارندگی‌های مطلوبی برخوردار است و دارای آب و هوای کوهستانی و معتدله است. تعدد باغات گردو در هر بخش با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت است. پس می‌توان در هر اقلیم که شرایط حاصل خیزتری دارد اقدام به احداث باغ گردو کرد. اما با در نظر گرفتن پیشینه و تاریخچه باغات گردو در شریف آباد و آگاهی از نهال‌های گردوی سازگار و مقاوم می‌تواند کشاورزان را در انتخاب ارقام مناسب کمک کند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در شریف آباد

با توجه به اینکه بیشتر اراضی شهر شریف آباد کشاورزی بوده و شرایط کاشت ارقام گرمسیری و نیمه گرمسیری و معتدله نهال گردو نیز در این اقلیم مهیا است، می‌توان با رعایت موارد زیر این فرآیند و پروسه را آغاز کرد.

  • اطلاع از شرایط جوی و اقلیمی شریف آباد
  • انتخاب زمین در حاصلخیزترین اقلیم
  • مهیاسازی زمین از نظر بافت خاک و اصلاح آن
  • انتخاب ارقام نهال گردوی سازگار با شرایط جوی منطقه
  • در نظر گرفتن میزان بارش‌ها و منابع آبی
  • داشتن اطلاعات کامل از آبیاری اصولی و کوددهی مناسب
  • شناخت زمان مناسب کاشت نهال و شیوه اصولی آن

 

آیا کاشت نهال گردو در شریف آباد  حالت اقتصادی دارد؟

نهال گردو نهالی است که برای شروع گلدهی باید نیاز سرمایی آن برطرف شود و کاشت آن بیشتر در مناطق سردسیری مرسوم است. اما وجود ارقام نیمه گرمسیری و معتدله که زودگل بوده و نیاز سرمایی کمتری دارد می‌تواند با توجه به اقلیم نیمه خشک و گرمسیری شریف آباد مناسب بوده و کاشت آن جنبه اقتصادی داشته باشد.

خرید نهال گردو در شریف آباد  

جهت خرید نهال گردو در شریف آباد مراجعه به نهالستان‌ها و مراکز فعال در این زمینه گزینه مطلوبی است، زیرا در این مراکز ارقام متنوع نهال گردو در انواع پیوندی، اصلاح یافته، بذری و بومی موجود بوده و سرمایه‌گذاران می‌توانند با توجه به هدف اقتصادی خود و اقلیم مورد نظر رقم خاص را انتخاب کنند. همچنین برای خرید نهال گردو در شهر کرمان اینجا کلیک کنید.

فروش نهال گردو در شریف آباد

از آنجایی که باغداری خود دارای هزینه‌های بالایی است لذا خرید نهال با کیفیت، مقاوم و پربار از نهالستان‌های معتبر می‌تواند میزان هزینه‌های باغداری را در سال‌های آینده تعدیل کند.

  • پس هنگام خرید نهال به معتبر بودن نهالستان دقت کنید و ارقام با کیفیت را تضمین شده خریداری کنید.
  • همچنین نهال‌های مقاوم را همراه با تاییدیه قرنطینه و عاری از آفات خریداری کنید.
  • به سلامت فیزیکی تنه و ریشه نهال دقت داشته باشید.

نهال گردو مناسب شریف آباد

با استناد به شرایط جوی و اقلیمی گرمسیری و نیمه خشک شریف آباد در اکثر اراضی آن می‌توان واریته‌های نیمه گرمسیری و معتدل نهال گردو را برای این اقلیم مناسب دانست. البته برای مناطق مرتفع آن می‌توان از نهال‌های معتدله و نیمه سردسیری نیز جهت کاشت استفاده کرد.

انواع نهال گردو در شریف آباد

  • نهال ژنوتیپ پالیز: از جمله نهال‌های اصلاحی است که برای اکثر اقلیم‌ها سازگاری داشته و در ارتفاعات ۰ تا ۳۰۰۰ متری می‌توان آن را کاشت. نهالی بسیار پربار و پر بازده که باردهی بالای ۹ تن در هکتار دارد.
  • گردو اسرائیلی: مناسب برای مناطق معتدل، بدون سرمایه بهاره، زودگل پربار
  • گردو تویسرکان: رقم قدیمی، زودگل برای مناطق معتدل بدون سرمایه بهاره
  • نهال گردو دماوند: مناسب برای ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متری، مقاوم در برابر آفاتی همچون بلایت، با باردهی ۵/۳ تن در هکتار نهالی پربازده و زودگل
  • نهال گردو پکان آمریکایی: نهالی نسبتاً میان رس، مناسب برای ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متری با میوه‌ای پرمغز و با کیفیت و تناژ ۳ تن در هکتار
  • نهال گردو سانلند: نهالی تقریباً دیرگل مناسب برای ارتفاعات ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ متری بسیار اقتصادی مقاوم در برابر گرما و خشکی
  • نهال گردو تخم مرغی: نهالی پربازده، زودگل مناسب برای ارتفاعات صفر تا ۲۰۰۰ متری با باردهی سه و نیم تن در هکتار و مقاوم به تنش‌های آبی

قیمت نهال گردو در شریف آباد

جهت استعلام قیمت نهال گردو در شریف آباد می‌توانید علاوه بر مراجعه حضوری به نهالستان‌های معتبر این شهر از طریق اینترنتی و مراجعه به نهالستان برتر نهال معتبرترین و بزرگترین نهالستان کشور از قیمت ارقام متنوع نهال گردو مطلع شوید.

بهترین نهال گردو

برای اقلیم نیمه گرمسیری، خشک و البته نیمه معتدله در برخی نقاط  شهر شریف آباد بهترین نهال گردو نهالی است که بتواند در برابر کم آبی و خشکسالی بیشترین مقاومت را داشته و همچنین در مواجهه با آفات کمتر دچار درگیری شده و با تولید میوه‌های مرغوب و بازارپسند در تناژ بالا بتواند بیشترین سوددهی را ارائه کند.

نهالستان گردو در شریف آباد

با مراجعه به نهالستان‌ گردو معتبر در شریف آباد می‌توانید اقدام به خرید نهال گردو کنید، البته برای خرید اقتصادی و هوشمندانه شما عزیزان می‌توانید پس از استعلام قیمت نهال گردو در شریف آباد از برتر نهال، نهال‌های با کیفیت، پربار و تجاری را با مطلوب‌ترین قیمت از این مجموعه با سابقه و معتبر به همراه تاییدیه‌ها و گارانتی دو ساله دریافت کنید. همچنین اگر قصد احداث باغ گردو دارید می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید نهال گردو در برتر نهال ارقام متنوع نهال گردو را همراه با خصوصیات نهال مطالعه فرمایید.

کلام آخر

مهمترین قدم در احداث باغ گردو در شریف آباد توجه به اقلیم منطقه و مراجعه به نهالستان‌های شناخته شده و معتبر جهت خرید ایده‌آل و با کیفیت نهال گردو است. نهالی که با باردهی بالا و مقاومت حداکثری در برابر بیماری‌ها و تنش‌های دمایی و آبی بتواند هزینه‌های رسیدگی و باغداری را کمتر کرده و سود حاصله را بیشتر کند.

مطالعه بیش‌تر:‌ خرید نهال در شریف آباد

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

ارتباط با برترنهال