خرید نهال در تایباد✔️ قیمت نهال میوه + نهالستان تایباد

شهر تایباد از جمله شهرهای هم مرز با کشور افغانستان در جنوب شرقی مشهد است که با مرکز استان ۲۲۵ کیلومتر فاصله دارد. این شهر با تربت جام فاصله ۶۰ کیلومتری داشته و دارای ارتفاع ۸۱۰ متر از سطح آب‌های آزاد است. از نظر موقعیت جغرافیایی شهر تایباد در مسیر جاده ترانزیتی سنتور واقع شده و آب و هوای آن جزو اقلیم‌های معتدل رو به گرم است. افزون بر این خطه تایباد در مسیر بادهای ۱۲۰ روزه قرار داشته و با میانگین بارشی ۱۸۰ میلیمتر در سال از نظر موقعیت استراتژیکی به دلیل قرارگیری در هم نزدیکی مرز دوغارون و کشور افغانستان جزو مسیرهای آسیایی به حساب می‌آید.
تایباد دارای رودخانه‌های فصلی و مرزی هریرود در شرق تایباد و رود فصلی ربس است که در مشروب شدن اراضی تایباد نقش مهمی دارند. از نظر تولیدات کشاورزی و باغی می‌توان اذعان داشت که از ۴۳ هزار هکتار اراضی زیر کشت تایباد بالغ بر ۲۵ نوع محصول باغی و ۲۵ نوع محصول مزروعی برداشت می‌شود که بیشتر مشتمل بر گندم، جو، زیره، زعفران، انجیر، توت، انار، زرشک، بادام، فندق، توت و پسته است. بیشترین محصولات به دلیل کم آبی شهرستان تایباد به صورت دیم کاشته می‌شود. این شهر از غرب با باخرز، از شرق با هریرود و افغانستان، از شمال با تربت جام و از جنوب با خواف همسایگی دارد.

از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

خرید نهال در تایباد

بخش بزرگی از زمین­های کشاورزی و حاصلخیز در تایباد به کشت برنج و شالیزارها تخصص دارد اما خرید نهال در تایباد و احداث باغات مدرن نیز از رویکردهای کشاورزی نوینی است که در این شهر در حال توسعه است، باغداران می­توانند نهال مورد نظر خود را با توجه به شرایط آب و هوایی و خاک منطقه خریداری کرده و با احداث باغ میوه سرمایه گذاری بلند مدت و کم زحمت­تری نسبت به شالیزارها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال درمشهد

نهالستان تایباد

یکی از ویژگی‌های نهالستان خوب و استاندارد برطرف کردن سوالات مبهم ذهنی باغداران هنگام خرید نهال میوه است. نهالستان تایباد جدا از عرضه و فروش انواع نهال میوه سالم و با کیفیت باید دارای کارگروه مجرب و متخصص بوده تا بتواند در رابطه با سوالات باغداران و نیازهای نهال، مشاوره‌های دقیق و تخصصی ارائه کند. انتخاب نهالستان‌های مجهز و مجوزدار برای خرید از اولویت‌های حوزه باغداری است‌‌.

باغداری در تایباد

موقعیت استراتژیکی شهر تایباد و نزدیکی به دشت بی‌حاصل دوغارون، کشور افغانستان و وجود بادهای ۱۲۰ روزه مقدار بارندگی‌ها در آن کمتر اتفاق می‌افتد و لازمه شروع باغداری در تایباد بهره‌مندی از زمین‌های حاصلخیز، نزدیک به منابع آبی زیرزمینی و همچنین بهره‌مندی از روش‌های درست آبیاری مانند آبیاری قطره، آبیاری زیر سطحی و کاشت نهال‌های مقاوم به گرما و خشکی به صورت دیم است. در این زمینه کمک گرفتن از افراد متخصص و همچنین شناسایی نهال‌های مقاوم و خرید آنها بسیار کمک کننده خواهد بود.

 

نهال فروشی در تایباد

برای اینکه بتوانید معتبرترین و مجهزترین نهال فروشی در تایباد را شناسایی و برای خرید نهال میوه با آن مراجعه کنید، می‌توانید در بستر اینترنت جستجوی کوتاهی داشته و با نهالستان‌های فعال در این بخش آشنا شوید. البته وجود نهالستان‌های اینترنتی فرصت و گزینه‌های انتخاب را افزایش داده و آنها می‌توانند جدا از نهالستان‌های سطح شهر از مجموعه‌های موفق، با سابقه و اینترنتی مانند برتر نهال نیز خرید خود را انجام دهند. می‌توانند با صرفه‌جویی در وقت و هزینه، نهال‌های تضمین شده را با خدمات پس از فروش از این مجموعه دریافت کنند.

فروش نهال در تایباد

کسانی که اقدام به فروش نهال در تایباد می‌کنند باید در قبال سلامتی و عدم بیماری نهال، تضمین‌های معتبر را به خریداران ارائه کنند. برای تایید سلامت نهال‌ها باید کارت قرنطینه استانی به همراه آفت زدایی شده در اختیار باغداران قرار بگیرد. همچنین محل نهالستان باید به گونه‌ای باشد که نهال در بستری حاصلخیز و بدون آفات خاکی پرورش یافته و دارای ریشه‌های قوی و سالمی باشد. لازم است از این مراجع نهال‌های همراه با گواهی سلامت، لیبل جهاد کشاورزی و کارت قرنطینه خریدار شود.

قیمت نهال در تایباد

از جمله مؤلفه‌هایی که می‌تواند قیمت نهال در تایباد را نوسان‌دار کند می‌توان به نوع نهال میوه، میزان محبوبیت و بازارپسندی میوه آن، کمبود یا بیشبود رقم خاص، نوع رقم، نهالستان عرضه کننده و میزان اعتبار آن اشاره کرد. جدا از این نهال‌های زود بازده، تجاری و پیوندی از ارزش تجاری بیشتری برخوردار هستند. شما عزیزان می‌توانید برای مطابقت خرید خود با مساحت در اختیار و سرمایه استعلام قیمت را از لینک زیر جویا شوید.

خرید نهال بادام در تایباد

نهال بادام نهالی مقاوم به خشکی و گرما است و یکی از نهال‌های میوه سوده است که برای کاشت در شهر تایباد بسیار توصیه می‌شود. با توجه به بارندگی‌های کم، غالب بودن بادهای رایج، وجود بادهای سوزان و اقلیم معتدل رو به گرم خرید نهال بادام در تایباد و پرورش آن می‌تواند صرفه اقتصادی بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد. این نهال دارای رقم‌های تجاری و زود بازدهی مانند نهال بادام تونو، آذرخوشه‌ای و حریر است. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به لینک زیر رقم صحیح با این اقلیم را انتخاب کنید.

خرید نهال میوه در تایباد

در این مقاله با نوع اقلیم و موقعیت جغرافیایی شهر تایباد آشنا شدیم و دانستیم که برای خرید نهال میوه در تایباد باید نهال‌های مقاوم به خشکی و تقریباً نیمه گرمسیری انتخاب شود به این منظور می‌توانید نهال‌های جدول زیر را مطالعه کنید و در نهایت با کمک مشاوران برتر نهال، نهال سازگار، مرغوب، با کیفیت و مقاوم را از برتر نهال با قیمت مناسب انتخاب کنید. صفحه خرید نهال گردوی تایباد می‌تواند شما را با رقم‌های مناسب برای کاشت در این اقلیم آشنا سازد‌.

خرید نهال میوه در تایباد

نهال سیب سیب گرنی اسمیت، سیب گلاب، سیب گلدن ورد قرمز
نهال انگور انگور بلک ویلیام، انگور رد گلوب، انگور صاحبی
نهال بادام بادام خوشه‌ای ، بادام سهند، بادام مامایی
نهال پسته پسته کله قوچی، پسته خنجری دامغان، پسته هیبریدی
نهال آلو آلو مراغه، آلو تخم مرغی ، آلو شابلون زودرس
نهال زردآلو زردآلو انبه ای ، زردآلو پرتقالی، زردآلو تبرزه سلطنتی،
نهال آلبالو آلبالو بوترمو، آلبالو مورلو آلبالو سیکانی
نهال انار انار میکس ساوه، انار ژله‌ای ، انار قندهار
نهال گیلاس گیلاس بارلت، گیلاس بینگ، گیلاس رژینا
نهال گلابی گلابی دوشیز، گلابی بیروتی، گلابی درگزی
نهال گوجه سبز گوجه سبز سردرودی، گوجه سبز مراغه، گوجه سبز آذرشهر
نهال فندق فندق دو کوتارد، فندق قزوین، فندق دو پیمون
نهال هلو هلو کاردی، هلو زعفرانی، هلو سرخابی، هلو آلبرتا
نهال شلیل شلیل سان گلد، شلیل شبرنگ، شلیل شمس
نهال انجیر انجیر گلابی، انجیر استهبان، انجیر زرد
نهال عناب عناب ارمنی، عناب گلابی، عناب بیرجند
نهال خرمالو خرمالو آسیایی ، خرمالو گریت وال، خرمالو سیبی
نهال سنجد سنجد قزل، سنجد حسینی
نهال زینتی نهال اقاقیا، نهال صنوبر نیگرا، نهال بید
نهال زیتون زیتون اسراییلی، زیتون امریکایی، زیتون زرد ایرانی
نهال زرشک زرشک بیدانه، زرشک دانه اناری، زرشک سیاه
نهال به به گلابی، به پا کوتاه، به وحشی
نهال توت شاه توت، توت موزی ، توت محلی سفید
نهال بلوبری بلوبری دوک، بلوبری چندلر، بلوبری ایرانی
نهال ازگیل ازگیل وحشی، ازگیل پیوندی، ازگیل ژاپنی
نهال گل‌محمدی گل‌محمدی بی خار، گل‌محمدی دیم ، گل‌محمدی خاردار
نهال زغال‌اخته زغال‌اخته محلی، زغال‌اخته فومینا، زغال‌اخته سیاه

 

کلام آخر

امروزه در جهت برداشت میوه‌های ارگانیک بدون سموم شیمیایی و افزایش سلامت جامعه و همچنین بازارپسندی بالا و کسب جایگاه‌های صادراتی در بازارهای برون مرزی، استفاده از نهال‌های زود بازده، مقاوم و سازگار با اقلیم مورد تایید مهندسان کشاورزی و متخصصان گیاهشناس است. به توصیه افراد متخصص برای اینکه بتوانید نهال‌های میوه مقاوم و پرثمری را در شهر تایباد داشته باشید باید با بهره‌مندی درست از منابع آبی موجود، آبیاری نهال به بهترین شکل انجام شود و با توسعه ریشه زایی و قدرتمند شدن، نهال کمتر دچار خسارت شده و نیاز به سموم شیمیایی کمتر خواهد داشت در نتیجه با محصولات ارگانیک سود بیشتری باغدار می‌شود.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های گردو دیگر که در شهر تایباد می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال گردو در تایباد مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




ارتباط با برترنهال