خرید نهال در بایگ✔️ قیمت نهال میوه + نهالستان بایگ

شهر بایگ از توابع شهرستان تربت حیدریه واقع در خراسان رضوی است که بر روی رشته کوه کاشمر و تربت واقع شده و دارای ارتفاع ۱۵۲۰ متری از سطح آب‌های آزاد است. در شمال غرب تربت حیدری قرار گرفته و قدمت آن به زمان مغول برمی‌گردد. این شهر دارای اقلیم کوهستانی با بارندگی‌های بسیار بالا، آب و هوای نیمه سردسیری و اراضی بسیار سرسبز و حاصل خیز است. بایگ از شمال با کدکن، از غرب با کوه سرخ کاشمر، از جنوب با فیض آباد و از شرق با بخش مرکزی همجواری دارد. این خطه دارای رودخانه‌های پرآبی مانند رود بایگ، رود حصار، سرخ آباد رود است که در مسیر خود کلیه اراضی کشاورزی و باغی را سیراب می‌کند.

کشاورزی و باغداری در شهر بایگ تلفیقی از مکانیزه و سنتی است و از مجموع ۳۷۵۰ هکتار اراضی زراعی و باغی این شهر ۱۹۶۷ هکتار آن سطح زیر کشت محصولات مزروعی مانند گندم، جو، سیب زمینی، چغندر علوفه‌ای، زعفران و یونجه و در ۱۷۸۳ هکتار آن محصولات سردرختی عمده‌ای مانند بادام، انگور، سیب، آلو، خشکبار و گیلاس تولید می‌شود. بالا بودن میزان بارندگی‌ها در شهر بایگ باعث شده ۱۶۳۰ هکتار از این اراضی به صورت باغات دیم و ۱۵۳ هکتار آن به صورت باغات آبی مورد استفاده قرار ‌گیرد.

اگرچه بسیاری از اهالی این شهر در بخش نوغانداری و ابریشم کشی مشغول فعالیت هستند اما کوهستانی بودن منطقه و پرآب بودن دشت‌های حاصلخیز و اراضی مستعد آن باعث برداشت محصولات صادراتی و ارزشمندی  و رونق کشاورزی و باغداری شده است‌

 

از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

خرید نهال در بایگ

بخش بزرگی از زمین­های کشاورزی و حاصلخیز در بایگ به کشت برنج و شالیزارها تخصص دارد اما خرید نهال در بایگ و احداث باغات مدرن نیز از رویکردهای کشاورزی نوینی است که در این شهر در حال توسعه است، باغداران می­توانند نهال مورد نظر خود را با توجه به شرایط آب و هوایی و خاک منطقه خریداری کرده و با احداث باغ میوه سرمایه گذاری بلند مدت و کم زحمت­تری نسبت به شالیزارها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال در مشهد

نهالستان بایگ

مسلماً امروزه با توجه به تغییر الگوی کشت و استفاده از رقم‌های اصلاحی و پیوندی باغداران در صدد افزایش راندمان تولید و میزان بازدهی هستند و پرورش نهال از بذر و استفاده از ارقام بذری به دلیل زمانبر بودن و دیر بازده بودن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا در نهالستان بایگ با استفاده از ارقام بذری مقاوم و پیوند آن به رقم‌های پربار با ویژگی‌های ژنتیکی برتر تولید می‌شوند که می‌توانند در اراضی باغی مورد استفاده قرار بگیرند. امروزه کوتاه‌ترین مسیر برای داشتن نهال‌های نوجوان در سنین ۱ الی ۲ سال مراجعه به نهالستان‌های معتبر و خرید نهال از این مجموعه‌ها با سلامت و کیفیت بالا است.

باغداری در بایگ

باغداری در بایگ یکی از حوزه‌های توسعه اقتصادی شهر است و از لحاظ تامین امنیت غذایی، اشتغال زایی، گسترش و رونق شهر و همچنین جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه بسیار تاثیرگذار بوده است. مسلماً شغل باغداری در اقلیم حاصلخیز و پر آبی مانند بایگ با چالش‌های کمتری مواجه بوده و بیزینسی بسیار شیرین و سودآور است. به همین جهت از این خطه محصولاتی با کیفیت برداشت می‌شود و تعدد باغات آن در سرسبزی، جذابیت و توریستی بودن منطقه نیز دخیل است.

 

نهال فروشی در بایگ

با توجه به اینکه در شهر بایگ محصولاتی مانند بادام سیب، انگور و آلو جز مهمترین محصولات سردرختی هستند مراکزی تحت عنوان نهال فروشی در بایگ توانسته‌اند در تغییر الگوی کشت و استفاده از رقم‌های سازگار و مقاوم با این خطه بسیار موثر باشد‌. امروزه استفاده از روش‌های سنتی باغداری منسوخ شده و در جهت داشتن باغات تجاری و پرسود استفاده از رقم‌های زودبازده، پایه کوتاه و روش‌های و متدهای جدید باغبانی بسیار راهگشا است. لذا در نهالستان‌های با سابقه این نهال فروشی به صورت اینترنتی نیز باعث جذب مشتری، افزایش رفاه و صرفه‌جویی در هزینه‌ها و وقت شده است.

فروش نهال در بایگ

در هر منطقه‌ای با توجه به منابع طبیعی موجود و شرایط آب و هوایی حوزه باغداری یکی از زمینه‌های تامین نیازهای محلی و امنیت غذایی آن بخش است. لذا در موسساتی مانند جهاد کشاورزی و مراکزی مانند نهالستان انواع نهال‌های میوه در ارقام متنوع تکثیر تولید و به فروش می‌رسد. مجوز دار بودن نهالستان می‌تواند تاثیری بسزایی در مرغوبیت، باروری و سلامت نهال‌ها داشته باشد. پس لازمه خرید موفق شناخت مراجع معتبر فروش نهال در بایگ و دریافت نهال‌های مقاوم و بدون بیماری یا آفات است.

قیمت نهال در بایگ

اگرچه قیمت گذاری نهال باید طبق مصوب جهاد کشاورزی و موسسات بذر و گیاه باشد اما این قیمت تحت تاثیر فاکتورهایی مانند خصوصیات باردهی، نوع نهال، خارجی یا ایرانی بودن آن، نوع گلدهی و سن و نوع رقم دارای نوسان است. لذا بالا بودن میزان آگاهی باغدار از قیمت نهال در بایگ می‌تواند در تصمیم نهایی و انتخاب رقم درست تاثیرگذار باشد که لینک زیر برای استعلام پیشنهاد می‌شود.

خرید نهال بادام در بایگ

یکی از مهم‌ترین میوه‌های تولیدی در شهر بایگ بادام است که از مجموع ۱۷۵۸ هکتار این شهر حدود ۵۰۰ هکتار تحت زیر کشت محصول بادام است. خرید نهال بادام در بایگ از رونق و محبوبیت بالایی برخوردار بوده زیرا به صورت دیم در این اقلیم پرآب و کوهستانی قابلیت کاشت دارد و نهالی کمتر دردسر و بسیار سودآور با بازار فروش ثابت است‌. در صورت تمایل به احداث باغ بادام و پیشبرد این هدف با اطلاعات تخصصی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

خرید نهال میوه در بایگ

جدول نهال‌های میوه و ارقام زیر می‌تواند میزان شناخت باغداران شهر بایگ را از ارقام قابل کاشت در این خطه افزایش دهد. این عزیزان می‌توانند برای خرید نهال میوه در بایگ با منصفانه‌ترین قیمت به همراه ضمانت‌های عاری از آفات، سلامت و لیبل اصالت به نهالستان اینترنتی برتر نهال مراجعه کنند.
همچنین نهال‌های گردوی قابل کاشت در شهر بایگ را می‌توانند در صفحه خرید نهال گردو بایگ مورد مطالعه قرار دهند.

نهال سیب سیب دماوند، سیب دو رنگ فرانسه، سیب جوناتان، سیب ردچف، سیب مراغه
نهال بادام بادام منقا، بادام پسته‌ای، بادام اسرائیلی
نهال پسته پسته پیوندی احمدآقایی، پسته زرندی، پسته بنه، پسته اکبری
نهال انگور انگور کشمش خلیلی، انگور یاقوتی، انگور صاحبی، انگور لعل
نهال گیلاس گیلاس خوشه‌ای فرانسه، گیلاس فرنگی، گیلاس هارت
نهال گلابی گلابی ویلیام دوشیز، گلابی شاه میوه، گلابی بیرونی، گلابی دوچی
نهال عناب عناب قائنات، عناب ارمنی، عناب ژاپنی
نهال انار انار کلود، انار ژله‌ای ، انار واندرفول
نهال خرمالو خرمالو گوجه‌ای، خرمالو ایورکا، خرمالو موزی
نهال زینتی بیدمشک، بید مجنون، پالونیا، صنوبر،
نهال زرشک زرشک بیدانه پفکی، زرشک بیدانه قائنات، زرشک بی دانه سیاه
نهال ازگیل ازگیل ژاپنی، ازگیل جنگلی، ازگیل آمریکایی
نهال هلو هلو قجیر قائنات، هلو معطر، هلو کاظمی، هلو ۶۰ روزه
نهال شلیل شلیل فانتاریا، شلیل بیگ تاپ، شلیل شبرنگ، شلیل پالیز
نهال گوجه سبز گوجه سبز ترکیه، گوجه سبز زودرس، گوجه سبز مراغه
نهال به به اصفهان، به گلابی، به کوزه‌ای
نهال زردآلو زردآلو نوری، زردآلو نادری، زردآلو عسگرآبادی
نهال آلبالو آلبالو مجاری، آلبالو پربار سیکانی، آلبالو گیسی
نهال گل‌محمدی گل‌محمدی دیم، گل‌محمدی خاردار، گل‌محمدی بی خار
نهال آلو آلو انجیری، آلو غول پاییزه، آلو مراغه
نهال توت توت سیاه، توت قرمز، توت هرات، توت چتری
نهال فندق فندق تک شاخه، فندق یکورب، فندق نخجوان
نهال بلوبری بلوبری نلسون، بلوبری ایرانی، بلوبری گراپ
نهال سنجد سنجد قزل، سنجد حاج حسینی، سنجد محلی
نهال زیتون زیتون شنگه، زیتون ماری، زیتون خوراکی
نهال انجیر انجیر سبز، انجیر سیاه، انجیر استهبان
نهال گل‌محمدی گل‌محمدی دیم،  خاردار، بی خار

کلام آخر

شهر بایگ شهری واقع روی رشته کوه کاشمر و تربت با ارتفاع بالا یکی از اقلیم‌های سرسبز با آب و هوای کوهستانی است که با محصولات سردرختی با کیفیت و پربار خود توانسته علاوه بر بازارهای داخلی و استان‌های همجوار ارزآوری بالایی در بخش صادرات نیز داشته باشد. با توجه به این مزیت‌ها و ظرفیت‌های بالقوه طبیعی در این شهر با رودخانه‌های جاری و خروشان باغداری می‌تواند سرمایه‌گذاری بسیار آگاهانه و حرفه‌ای در جهت برداشت بالاترین سود و درآمد باشد.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های گردو دیگر که در شهر تبریز می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال گردو در بایگ مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




ارتباط با برترنهال