خرید نهال گردو در بایگ✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار بایگ

میزان کشت نهال گردو در کشور ایران به قدری مورد توجه و محبوبیت است که رتبه سوم جهانی در اختیار کشور ما بوده و از میوه پرمغز و پرخاصیت، چوب ارزشمند و محکم و پوست آن سود چشمگیری متوجه حوزه باغداری و گردوکاران می‌شود. اگر شما باغدار عزیز نیز برای دریافت سوددهی کلان به فکر احداث باغ گردو در شهر حاصلخیز، کوهستانی و سرسبز بایگ هستید تا انتهای مقاله با ما باشید.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی بایگ

شهر بایگ از نظر موقعیت و پهنه جغرافیایی بر روی رشته کوه‌های کاشمر و تربت با ارتفاع ۱۵۲۰ متر از سطح دریا قرار گرفته و جزو خطه‌های واقع در شمال غرب تربت حیدریه در خراسان رضوی است. این شهر در دل کوهستان با آب و هوای معتدل و نیمه سردسیری دارای تابستان معتدل و ییلاقی و زمستان بسیار سرد و برف گیر و پربارش است. از این رو ذخایر آب بالا و تعداد چشمه سارها و رودخانه‌های فصلی و دائمی آن مانند رود حصار، سرخ آباد و بایگ بالا بوده و باغداران این شهر در اقلیم ایمن و پربار و با ظرفیت‌های بالقوه محصولات راهبردی مانند گردو را با کیفیت بالا تولید می‌کنند.
از مجموع ۱۷۸۳ هکتار اراضی باغی آن به دلیل بالا بودن ذخایر آب و پراکنش بارندگی‌ها در مساحت ۱۶۳۰ هکتار به صورت دیم مورد کشت قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در مشهد

تاریخچه باغات گردو در بایگ

از جمله مهم‌ترین اطلاعاتی که می‌تواند با بررسی تاریخچه و سابقه باغات گردو در بایگ حاصل شود رقم‌های پربار و سازگار کاشته شده در این اقلیم است. با توجه به منطقه کوهستانی، سرمای زودرس و دیررس بهاره، نهال‌های دیرگل و مقاوم به سرما برای این خطه بیشترین باروری خواهند داشت. در چنین رصدهایی بر اساس تجربه‌های به دست آمده از آزمون‌ و خطاهای مکرر کم هزینه‌ترین روش‌های دفع آفات رایج نیز به دست می‌آید.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در بایگ

در کنار توجه به شرایط جوی، نوسانات دمایی، گرما و سرمای منطقه و همچنین کیفیت خاک توجه به وجود بادها و شدت و جهت وزش آنها می‌تواند در مختصات کاشت نهال گردو و ارقام گرده افزا بسیار موثر باشد. زیرا در فصل گرده افشانی اگر نهال‌ها در مسیر درست وزش باد قرار گرفته باشند با گردافشانی و لقاح اصولی نهال گلدهی و جوانه زنی بیشتری را تجربه کرده و متقابلاً بر روی کمیت و کیفیت میوه‌ها نیز تاثیرگذار خواهد بود. پس لازم است قبل از احداث باغ از تمامی پارامترهای نظیر باد، نوسانات دمایی، نزدیکی منطقه رشد به نمکزار یا رودخانه و شدت تابش خورشید اطلاعات دقیق حاصل شود.

 

آیا کاشت نهال گردو در بایگ حالت اقتصادی دارد؟

اگر برای شهر مرتفع و کوهستانی بایگ رقم سازگار انتخاب شود نهال در مواجهه با آفات منطقه، تنش‌های محیطی، سرمازدگی‌ها دچار تضعیف ساختاری نشده و کمترین هزینه‌های باغبانی را خواهد داشت. از سوی دیگر چنانچه این ارقام از نهال‌های مقاوم به سرما و معتدله با بازدهی بالا انتخاب شوند می‌توانند با هرس بهداشتی و اصولی، آبیاری کم هزینه مانند زیر سطحی و قطره‌ای و رسیدگی‌های کم دردسر بیشترین محصول دهی را داشته و با فروش آن سوددهی کلانی را عاید باغدار کنند.

 

خرید نهال گردو در بایگ

یکی از مهمترین مراحل احداث باغ گردو پروسه خرید نهال گردو در بایگ است که باید با تجربه و تخصص بالا همراه باشد. میزان شناخت باغدار از استانداردهای نهال خوب و همچنین تعامل با مراکز با اعتبار و با هویت می‌تواند این خرید را با داشتن نهال‌های سالم و مرغوب همراه سازد. مراکزی مانند برتر نهال مه با پشتیبانی ۲۴ ساعته در ارائه نهال‌های سال، مرغوب و با کیفیت متعهد باشند.

فروش نهال گردو در بایگ

در فرایند خرید باغداران باید برای مشاهده چندین نهالستان و انتخاب نهال مناسب از میان ارقام موجود به صورت حضوری به مراکز فروش نهال گردو در بایگ مراجعه کنند که این مراجعات می‌تواند دارای هزینه ایاب ذهاب، صرف زمان و انرژی باشد. لذا باغداران عزیز می‌توانند با مراجعه به نهالستان‌های آنلاین نهال‌های مورد نظر خود را بر حسب متراژ باغ، بودجه و اقلیم شهر خود با تضمین کیفیت و قیمت خریداری کنند.

نهال گردو مناسب بایگ

برای اینکه رقم خاص بتواند به عنوان نهال گردو مناسب بایگ معرفی شود باید دارای شناسه‌ها و شاخصه‌های زیر باشد.
* از ارقام معتدله و نیمه سردسیری مناسب با ارتفاعات شهر بایگ باشد.
* نیاز سرمایی آن در نهالستان گذرانده شده دارای کارت قرنطینه، گواهی کیفیت و ضمانت ۲ ساله باشد.
* از جهاد کشاورزی و مراکز معتبر و کلینیک‌های پزشکی لیبل اصالت دریافت کرده باشد.
* از نظر عدم بیماری و سلامت ریشه و تنه دارای کارت قرنطینه باشد
* از رقم‌های زود بازده با باردهی بالا و سازگاری بالا برای این خطه باشد.

انواع نهال گردو در بایگ

* نهال گردوی فرنور نهالی سازگار در ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، مناسب برای مناطق نیمه سردسیری و کوهستانی مانند بایگ، با باردهی هفت تن در هکتار، رقمی دیرگل، مقاوم به سرمای بهاره و سرمای زیر ۳۰ درجه
* نهال گردوی کانادایی: نهالی زود بازده از سال اول، باردهی ۸ تن در هکتار، رقمی مقاوم به خشکی آفت و سرما و یخبندان، مناسب با ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری و مناطق معتدل کوهستانی و نیمه سردسیری
* نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: رقمی زودبازده و پیوندی قابل کاشت در تمامی محدوده‌ها با ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری، مقاوم در برابر یخبندان، بادهای سوزان و سرمای بهاره، استقامت بالا در برابر گرمای ۴۵ درجه، باردهی ۸ الی ۱۲ تن در هکتار
* نهال گردوی روند: نهال ایتالیایی شروع باردهی از سال سوم، مناسب با ارتفاعات ۱۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، رقم دیرگل مقاومت بالا در برابر سرمای شدید، مناسب برای مناطق نیمه سردسیری و کوهستانی با باردهی ۵ الی ۶ تن در هکتار

قیمت نهال گردو در بایگ

ارقام وارداتی و خارجی به لحاظ بالا بودن سطح پرورشی و مقاومت و بازدهی بالا در مقایسه با نهال‌های بومی و داخلی از قیمت بالاتری برخوردار هستند اما قیمت و بازدهی بالا هیچ وقت ملاک برتری نبوده، در مسئله گردوکاری سازگاری نهال با اقلیم و پهنه جغرافیایی شهر بایگ مهم‌ترین مسئله است. پس عوامل این چنینی از جمله پارامترهای موثر بر قیمت نهال گردو در بایگ هستند. لذا لازم است از مرجعی معتبر مانند لینک زیر آگاهی خوبی از قیمت ارقام قبل از خرید نهال گردو کسب کنید.

بهترین نهال گردو

مسلماً نهال‌هایی که در مناطق کوهپایه‌ای به عنوان بهترین نهال شناخته می‌شوند در مناطق دشتی یا نزدیک به مناطق کویری عملکرد مطلوب را نخواهند داشت. برای برداشت بالاترین سود و داشتن نهال‌های توانمند در برابر آفات و تنش‌های محیطی بهترین نهال گردو در بایگ نهال‌های معتدله نیمه سردسیری هستند که جزو رقم‌های دیرگل و زود بازده باشند.

نهالستان گردو در بایگ

برتر نهال با نیم قرن سابقه و فعالیت زیر نظارت‌های جهاد کشاورزی و موسسات بذر و گیاه از جمله مراکزی است که با تولید نهال‌های اصلاح نژاد شده، پیوندی و زود بازده توانسته در حوزه باغداری کمک فزاینده‌ای به گردوکاران و باغستان‌های گردو داشته باشد. باغداران عزیز می‌توانند برتر نهال را به عنوان مجهزترین نهالستان گردو در بایگ به شکل اینترنتی مورد انتخاب و خرید نهال قرار دهند.
صفحه خرید نهال میوه بایگ مرجعی است که شما عزیزان می‌توانید نهال‌های میوه مناسب را در آن ملاحظه فرمایید.

کلام آخر

در این نوشتار سعی گردید احداث باغ گردو از تمامی جوانب مورد بررسی قرار بگیرد تا کشاورزان بتوانند با خرید نهال‌های گردوی سازگار و پربار سوددهی کلان را برداشت کنند. شهر بایگ دارای منابع طبیعی بالقوه، ذخایر آب فراوان و بارندگی‌های بالا است لذا می‌تواند در افزایش راندمان تولید باغستان‌های گردو بسیار موثر باشد.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر تبریز می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در بایگ مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال