خرید نهال گردو در تایباد✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار تایباد

از جمله محصولاتی که کشت آن می‌تواند سوددهی بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاران و باغداران شهر تایباد داشته باشد گردو است. نهال گردو نهالی تجاری و سودآور است که به دلیل بازار فروش و تقاضای بالا و همچنین محبوبیت و مغذی بودن میوه سرمایه‌گذاری برای کشت و پرورش آن می‌تواند فکر هوشمندانه و اقتصادی باشد. در این مقاله با بررسی منابع طبیعی و موقعیت جغرافیایی تایباد نهال‌های سازگار با این بخش معرفی می‌گردد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی تایباد

از نظر اقلیم شناسی شهر تایباد شهری مرزی واقع در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و ۶۰ کیلومتری تربت جام است. این شهر به دلیل هم مرزی با کشور افغانستان، وجود بادهای ۱۲۰ روزه در دشتی هموار به ارتفاع ۸۱۰ متر از سطح دریا قرار گرفته و دارای اقلیم معتدل رو به گرم و خشک است. از نظر موقعیت استراتژیکی به دلیل همجواری با مرز دوغارون و قرارگیری در مسیر ترانزیتی آسیایی از ارزش بالایی برخوردار است.
۸۰ درصد از سکنه این شهر در بخش کشاورزی و باغداری با استفاده از منابع آب زیرزمینی و رودخانه‌های فصلی مشغول به کار هستند و وجود رودخانه ربس و هریرود باعث شده این اقلیم معتدل رو به گرم در تولیدات باغی و زراعی نیز دارای رونق اقتصادی باشد.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در مشهد

تاریخچه باغات گردو در تایباد

شهر تایباد دارای ۴۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این مساحت حدود ۳۰ نوع محصول باغی و ۲۵ نوع محصول زراعی با کیفیت و بازار پسند برداشته می‌شود. از جمله محصولات باغی که از نظر راهبردی و همچنین سودآوری، سرمایه‌های فراوانی را معطوف به خود کرده است کاشت نهال گردو است. در باغات گردوی موجود در شهر تایباد نهال‌های مقاوم به گرما و خشکی مانند نهال پکان آمریکایی، اسرائیلی و ژنوتیپ پالیز اکثراً مورد کشت قرار می‌گیرد. اما با توجه به منابع آبی محدود و بارندگی‌های کم بیشتر باغات در این بخش با استفاده از آبیاری قطره‌ای توانسته‌اند تولیدات بسیار خوبی برداشت کنند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در تایباد

موضوعاتی که قبل از احداث باغ در تایباد باید مورد بررسی قرار بگیرد شناخت موارد زیر و انتخاب نهال گردو بر اساس این موارد است.
* اطلاع از وضعیت آب و هوایی و جوی شهر تایباد
* میزان و شدت بارندگی‌ها و منابع آبی آن
* درصد شوری و حاصل خیزی خاک و نوع بافت آن
* میزان ارتفاع از سطح دریای منطقه و رطوبت و فشار هوا
* کمینه و بیشینه دمایی تایباد
* شناخت روش‌های آبیاری، کوددهی اصولی و همچنین اطلاع از آفات رایج منطقه و راه‌های پیشگیری از آن

 

آیا کاشت نهال گردو در تایباد حالت اقتصادی دارد؟

برای اقتصادی شدن کاشت نهال گردو و برداشت بالاترین سود از ثمره این نهال لازم است که نهال‌های مقاوم به گرما و خشکی در این خطه مورد کشت قرار بگیرد و آبیاری قطره‌ای برای آن انجام شود تا هزینه‌های تامین آب کمتر شده و در نتیجه نهالی مقاوم و پربار پرورش پیدا کند. برای برداشت بالاترین سود استفاده از رقم‌های پایه کوتاه و پیوندی و زود بازده می‌تواند میزان تراکم کشت را افزایش داده و تناژ محصول دهی را نیز بالا ببرد.

 

خرید نهال گردو در تایباد

برای خرید نهال گردو در تایباد می‌توانید به نهالستان اینترنتی برتر نهال مراجعه کرده و نهال‌های سازگار با آب و هوای گرم و خشک تایباد را از ارقام زودبازده مرغوب و با کیفیت به همراه لیبل اصالت، ضمانت سلامت و کیفیت با قیمت تعادلی خریداری کنید. این نهالستان با کارگروه مجرب و متخصص می‌تواند پشتیبانی ۲۴ ساعته را با مشاوره‌های تخصصی در اختیار باغداران قرار دهد تا باغدار بتواند با توانایی و دانایی بیشتری باغات گردوی خود را مدیریت کند.

فروش نهال گردو در تایباد

اگرچه فروش نهال گردو در تایباد در نهالستان‌های واقع در این بخش انجام می‌شود لذا تعدد این نهالستان‌ها و متفاوت بودن سطح کیفی نهال‌ها باعث می‌شود هنگام خرید حساسیت‌ها باغداران افزایش پیدا کند لذا توصیه می‌شود مراکزی را انتخاب کنید که دارای خدمات زیر باشند.
* نهالستان از نظر اعتبار و هویت دارای مجوزهای رسمی از جهاد کشاورزی بوده و نظارت‌های ارگانی بر فعالیت‌های آن انجام شود تا نهال‌های پرورشی بالاترین کیفیت را را داشته باشد.
* قیمت آن در مقایسه با کیفیت نهال‌ها منصفانه و طبق نرخ مصوب باشد.
* آزمایشات لازم بر روی نهال انجام شده و کمبودها و بیشبودهای آن اصلاح و تقویت شده باشد و نهال دارای کارت سلامت و گواهی قرنطینه استانی باشد.

نهال گردو مناسب تایباد

از میان ارقام نهال گردو برای دریافت بالاترین بازدهی و باردهی لازم است که نهال گردو مناسب تایباد شناسایی و مورد کشت قرار بگیرد. از جمله نهال‌های مناسب کاشت در این قطعه نهال گردی پکان آمریکایی است که مقاوم به گرما، خشکی و آفات بلایت و آنتراکنوز بوده و مقاومت بالایی تا دمای ۵۰ درجه سانتیگراد دارد. نیاز آبی کمی داشته و با محصول ۶ تن در هکتار نهالی پایه کوتاه با مغز میوه درشت بدون هسته سخت میانی است.
* نهال‌های گردوی ژنوتیپ پالیز: نهالی پیوندی قابل کاشت در تمامی اقلیم‌ها، مقاوم به گرمای ۴۵ درجه خشکی و کم آبی، دیرگل، زود بازده و پربار با محصول دهی ۱۰ تن در هکتار است.
* نهال گردوی پوست کاغذی: با محصول دهی ۶ تن در هکتار نهالی محبوب مقاوم به گرما، دیرگل با پوست کاغذی

انواع نهال گردو در تایباد

نهال‌های گردوی گرمسیری برای تایباد می‌تواند با رسیدگی‌های به موقع بالاترین سودآوری را داشته باشد که از میان انواع نهال گردو در تایباد رقم‌های زیر برای کاشت پیشنهاد می‌شود.
o نهال گردوی پکان آمریکایی
o نهال گردوی اسرائیلی
o نهال گردوی تویسرکان
o نهال گردوی ژنوتیپ پالیز
o نهال گردوی پوست کاغذی
o نهال گردوی چندلر

قیمت نهال گردو در تایباد

با توجه به متنوع بودن ارقام نهال گردو و همچنین خصوصیات گیاهی آنها لازم است قبل از خرید از قیمت نهال گردو در تایباد مطلع شده تا بتوانند با توجه به بودجه، نیاز و سلیقه خود رقم مناسب را انتخاب کنند در این خصوص مراجعه به لینک زیر می‌تواند راهنمای جامع و کاملی باشد.

بهترین نهال گردو

با توجه به متنوع بودن واریته‌های نهال گردو و همچنین اقلیم‌های متفاوت در هر بخش کشور، بهترین نهال گردو در تایباد با توجه به خشکی هوا، وجود بادهای ،۱۲۰ بارندگی‌های کم، نهال‌های مقاوم به کم آبی و خشکی مانند نهال گردوی پکان آمریکایی هستند البته نهالی که کمتر دچار آفات و خسارت‌های متوالی شود مسلماً نیاز به نهادهای کشاورزی مانند سموم و کودهای شیمیایی کمتری پیدا می‌کند و در نتیجه هزینه‌های باغداری برای رسیدگی به این نهال کمتر بوده و با بازدهی به موقع و باردهی عالی می‌تواند بهترین نهال باشد.

نهالستان گردو در تایباد

باغداران محترم می‌توانند برای ارتباط با بهترین نهالستان گردو در تایباد از طریق پل‌های ارتباطی با برتر نهال در تعامل باشند. این مجموعه با نیم قرن سابقه درخشان و حسن شهرت انواع نهال گردو را در ارقام تجاری، زود بازده، پیوندی و بومی تولید و به فروش می‌رساند.
سرمایه‌گذاران عزیز می‌توانند برای آشنایی با نهال‌های میوه قابل کاشت در این شهر به صفحه خرید نهال میوه تایباد مراجعه کنند.

کلام آخر

با توجه به اینکه علی رغم بارندگی‌های کم و وجود بادهای ۱۲۰ روزه، منابع آب و سفره‌های آب زیرزمینی در تایباد مطلوب بوده و کشاورزان و باغداران توانستند با حفر قنات‌ها و چاه‌های کشاورزی تولیدات گردوی خود را افزایش دهند. لذا برای مستمر بودن این تولیدات و حفظ منابع موجود استفاده درست از آب‌های زیرزمینی و کاشت نهال‌های گردوی مقاوم به خشکی در احداث باغ گردو پیشنهاد می‌شود.
برای دریافت اطلاعات تخصصی و مشورت در زمینه نوع نهال و چگونگی کاشت آن در شهر تایباد می‌توانید به برتر نهال مراجعه کنید.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر تایباد می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در تایباد مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال