خرید نهال گردو در انابد✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار انابد

نهال گردو با میوه‌ای سرشار از آنتی اکسیدان، چربی‌های غیر اشباع، امگا ۳ و ویتامین‌های بالا است که مصرف آن برای هر سنی باعث افزایش ایمنی بدن، حافظه و پیشگیری از انواع سرطان‌ها می‌شود. از همین رو دارای مصرف، تقاضای خرید و ارزش اقتصادی بالایی است. در این مقاله خرید نهال گردو در شهر انابد، موقعیت جغرافیایی و امکان پرورش نهال گردو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی انابد

انابد از نظر پهنه جغرافیایی در جنوب غربی مشهد و فاصله ۲۷۵ کیلومتری آن قرار گرفته است. این بخش جزو توابع بردسکن با جمعیت ۶۱۶۸ نفری در ارتفاع ۹۰۰ متری از سطح دریا در دامنه‌های جنوبی سلسله جبال کاشمر و تربت قرار گرفته است و دارای اقلیم آب و هوایی معتدل، گرم و خشک و کویری است. این تنوع اقلیم به جهت مناطق کوهستانی، دشتی و کویری شهر انابد است که در هر خطه شرایط آب و هوایی متنوع است.
در کنار باغات متعدد انار و پسته باغات گردوی این بخش در مناطق شمالی و کوهستانی قرار گرفته و جزو حوزه‌های باغداری پرطرفدار در این بخش است. در قسمت‌های کویری انابد به دلیل فقیر بودن خاک و وجود نمک‌زارها امکان کاشت درختان گردو میسر نبوده، لذا در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی نهال‌های گردوی معتدله شرایط بهتری از نظر تامین نیاز آبی و سرمایی پشت سر گذاشته و بهره‌وری خوبی دارند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در مشهد

تاریخچه باغات گردو در انابد

در شهر انابد عمدتاً در مناطق دامنه‌ای و کوه پایه‌ای اکثر باغات گردو واقع شده‌اند و در بسیاری از این باغات به دلیل بذری بودن نهال‌ها، هرس‌های غیر صحیح و آبیاری سنتی، تهاجم و طغیان آفات، میزان برداشت باغات بسیار پایین بوده است اما امروزه در جهت احیا و اصلاح باغات گردوی موجود و رونق صنعت گردوکاری علاوه بر کاشت نهال‌های مقاوم به گرما و آفات، از روش‌های آبیاری زیر سطحی و قطره‌ای، هرس‌های بهداشتی و به موقع استفاده می‌شود تا میزان برداشت محصولات از نظر کیفی و کمی بالا رود.
لذا رصد باغات موفق موجود در شهر انابد می‌تواند گامی مثبت در راستای افزایش رشد و راندمان تولید نهال‌های کاشته شده داشته باشد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در انابد

میزان ارتفاع شهر انابد از سطح دریا حدوداً ۹۰۰ متر بوده که نشانگر زمین‌های نسبتاً هموار و پست این منطقه است. لذا وجود رشته کوه‌های کاشمر تربت کمی در متعادل شدن میزان گرمای این بخش موثر بوده و شرایط را برای کاشت و پرورش بهینه نهال میسر کرده است. برای احداث باغات پربار و سالم لازم است که آب و هوای منطقه، قدرت خاک منطقه رشد، میزان بارندگی‌ها، میزان فاصله باغ از منابع آبی، نهال‌های سازگار و آفات رایج مورد بررسی قرار بگیرد و منطقه کاشت نهال از هر حیث تقویت و اصلاح شود.

 

آیا کاشت نهال گردو در انابد حالت اقتصادی دارد؟

مهمترین پارامترهایی که می‌توانند کاشت نهال گردو در انابد را با سودآوری بالا و تراز اقتصادی همراه سازند کاشت نهال‌های سالم، زود بازده و مقاوم به گرما و خشکی و و سرما هستند. با توجه به اینکه اکثر باغات گردوی انابد در مناطق کوهپایه‌ای قرار دارد برای جلوگیری از سرمازدگی باید نهال استقامت و توانمندی بالای در سرما را داشته و متقابلاً برای مناطق دشتی و جلگه‌ای نهال‌های مقاوم به گرما و خشکی جوابگو خواهند بود. در مجموع نهال‌های معتدله از ارقام پایه کوتاه و زود بازده می‌توانند محصول دهی بالایی داشته و با برنامه‌ریزی و فروش مناسب میوه سود بیشتری عاید باغدار شود.

 

خرید نهال گردو در انابد

با بررسی و تحقیق در مورد اعتبار و سطح کیفی فعالیت‌های نهالستان می‌توانید مجموعه‌ای اصلح و معتبر را برای خرید نهال گردو در انابد انتخاب کنید اما اگر در این مسیر دچار چالش و دغدغه‌های عدیده‌ای شده‌اید، می‌توانید با اعتماد بر نهالستان اینترنتی برتر نهال رقم‌های مرغوب و با کیفیت را به همراه شناسنامه اصلی، گارانتی ۲ ساله و قیمتی مصوب و منصفانه دریافت کنید.

فروش نهال گردو در انابد

اگر سعی دارید خرید نهال را از نهالستان‌های موجود در سطح شهر انجام دهید لازم است هنگام دریافت نهال از مراکز فروش نهال گردو در انابد به مولفه‌های زیر توجه کنید.
* به جهت مشخص نبودن وجود آفت و بیماری در تنه و ریشه‌های نهال لازم است نهال ریشه آفت زدایی شده و دارای گواهی عاری از آفات باشد.
* نهالستان در قبال سلامت، بارور بودن نهال و مرغوبیت آن ضمانت دو ساله و تضمین برگشت ارائه دهد.
* نهال از ارقام زودبازده، جوان با ریشه‌های قوی، جوانه‌های خفته و سالم و قطر و ارتفاع مناسب باشد.
* اندام‌های هوایی بدون شکستگی، جراحت آثار بیماری باشد.

نهال گردو مناسب انابد

برای شهر انابد با آب و هوای معتدل رو به گرم و خشک نهال‌های معتدله و نیمه گرمسیری می‌توانند به عنوان نهال گردو مناسب انابد از نهالستان‌های مرجع تهیه و مورد کشت و پرورش قرار بگیرند. از جمله نهال‌ها می‌توان به ارقامی مانند نهال گردوی بوانات، چندلر، دماوند، خوشه‌ای، اسرائیلی، تویسرکان، پکان آمریکایی و نهال مقاوم به گرما اشاره کرد.

انواع نهال گردو در انابد

از میان ارقام متنوع و انواع نهال گردو در انابد نهال‌های زیر به جهت سازگاری بیشتر با ارتفاع و آب و هوای این بخش برای کشت توصیه می‌شود.
• نهال گردوی اسرائیلی: نهالی معتدله مقاوم به گرما و خشکی، قابل کاشت در ارتفاعات ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ متری، باردهی ۵ تن در هکتار، رقمی پایه کوتاه و پیوندی، زودگل
• نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: رقمی مناسب برای تمامی محدوده‌ها تا ارتفاعات ۳۰۰۰ متری، مقاوم به گرمای ۴۵ درجه، سرمای زیر ۳۰ و بهاره دیرگل، باردهی ۸ الی ۱۲ تن در هکتار، پربار
• نهال گردوی تخم مرغی: نهالی زود بازده از سال اول، عمر اقتصادی بالا، سازگار در ارتفاعات ۱۰۰ تا ۱۲۰۰ متری، مناسب برای مناطق معتدل مقاومت بالا در برابر آفات و خشکسالی، محصول دهی ۵ تن در هکتار
• گردوی تویسرکان: رقمی مناسب با ارتفاعات ۰ تا ۲۸۰۰ متری، سازگار در مناطق معتدل، مقاوم به آفت بلایت و خشکی، باردهی ۷ تن در هکتار زودگل

قیمت نهال گردو در انابد

آگاهی باغدار از قیمت نهال گردو در انابد می‌تواند در انتخاب صحیح و اقتصادی نهال مورد نظر بسیار تاثیر تاثیرگذار باشد. با توجه به متاثر بودن قیمت‌ها از سن، رقم نهال و خصوصیات باردهی و نوع گلدهی آن لازم است برای استعلام از لینک زیر کمک بگیرید.

بهترین نهال گردو

فرقی نمی‌کند در چه کشور و شهری نهال گردو مورد کشت قرار می‌گیرد بهترین نهال گردو برای هر بخش می‌تواند نهالی باشد که رسیدگی‌های کم هزینه و کم دردسری داشته و متقابلاً سود بالایی عاید باغدار کند‌ پس بهترین نهال گردو در انابد نهال‌های معتدله زود بازده و مطابق با وضعیت خاکی و آبی این اقلیم است که متحمل گرما و خشکی بوده و در برابر بیماری‌ها مقاوم باشد.

نهالستان گردو در انابد

سرمایه‌گذاران حرفه‌ای برای احداث باغ خود هزینه‌های بالایی را متحمل شده و متعاقباً هدف‌های بزرگ با برداشت بالاترین سود و تراز تجاری از باغات خود دارند لذا سعی دارند معتبرترین و مناسب‌ترین نهالستان گردو در انابد را شناخته و از آن خرید نهال گردو را انجام دهند. نهالستان اینترنتی برتر نهال می‌تواند مرجعی مطمئن و معتبر برای داشتن نهال‌های سازگار با اقلیم انابد در سطح کیفی و مرغوبیت بالا باشد.
جهت مطالعه نهال‌های میوه مناسب این بخش می‌توانید به صفحه خرید نهال میوه انابد مراجعه کنید.

کلام آخر

 نهالستان‌های معتبری مانند برتر نهال به دلیل بهره‌مندی از متخصص‌ها و مهندسان کشاورزی و آگاهی بیشتر از راهکارهای جدید علمی و باغبانی با ارائه رقم‌های معتدله، مقاوم به گرما و خشکی می‌تواند سرمایه‌گذاران شهر انابد را در رسیدن به باغاتی با راندمان تولید و کیفیت بالا همراهی کند.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر انابد می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال میوه در انابد مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال