خرید نهال گردو در باجگیران✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار باجگیران

موضوعیت این مقاله در رابطه با احداث باغ گردو در شهر مرزی باجگیران است که اگر تا انتهای مطلب با ما باشید اطلاعات مفیدی از اقلیم این خطه و نهال‌های گردوی مناسب و پربار در آن کسب خواهید کرد.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی باجگیران

شهر کوهستانی و مرزی باجگیران واقع در قوچان استان خراسان رضوی و در فاصله ۲ کیلومتری مرز ترکمنستان و ایران است. ارتفاع این شهر از سطح دریا ۱۷۲۴ متر است که با بارندگی‌های ۲۴۰ میلیمتری در سال و بیشینه دمایی ۳۵ درجه و کمینه دمای منفی ۱۲ درجه جز اقلیم‌های کوهستانی و نیمه سردسیری است. با توجه به احاطه شدن این شهر با کوه‌های مرتفع و متعدد و بارندگی‌های بسیار خوب، رودخانه‌های فصلی و دائمی مانند: میان سو، آسیازو و قرق دره در جریان هستند و دره‌های سرسبز و ییلاقی در این شهر وجود دارد که باعث شده این شهر از دور با باغات سر به فلک کشیده و چشمه‌های روان و پر آب بسیار جذاب و توریستی شود.
این شهر از قسمت شمالی با کشور ترکمنستان، جنوب غربی و غرب با شیروان، از جنوب با قوچان و از شرق با درگز همسایگی دارد. در این شهر مرزی تولیدات کشاورزی و باغداری مشتمل بر صیفی‌جات، سیب زمینی، بادام، گردو، زردآلو، انگور است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در مشهد

تاریخچه باغات گردو در باجگیران

برای اینکه در شهر کوهستانی و مرزی باجگیران بتوان باغات گردوی تجاری و پر محصولی را ایجاد کرد باید هم از بیماری‌ها رایج این منطقه و هم نهال‌های مناسب با آب و هوای این شهر اطلاعات دقیق جمع آوری کرد. این شهر به دلیل کوهستانی بودن خطه، محل مناسبی برای کاشت نهال تجاری گردو است. به لحاظ موقعیت استراتژیکی و نزدیکی به مرز از فروش میوه این نهال در بخش صادرات و بازارهای برون مرزی بالاترین سود را کسب کرد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در باجگیران

اگرچه شهر باجگیران به دلیل مراتع سرسبز، خاک غنی، رودخانه‌های دائمی و فصلی و بارندگی‌های بالا از نظر پتانسیل‌های کشاورزی و باغداری تامین است و نهال گردو هیچگونه کمبودی در این زمینه ندارد. اما انتخاب رقم مناسب با شرایط زیر درصد موفقیت و راندمان تولید را بالا می‌برد.
* انتخاب زمین باغ در اراضی با خاک غنی و حاصل خیز
* آنالیز خاک و اطلاع از میزان شوری و املاح و بافت آن
* توجه به آب و هوای شهر باجگیران و ارتفاع آن از سطح دریا
* کمینه و بیشینه دمایی آن
* درصد بارندگی‌ها و منابع آبی آن
* خریداری نهال‌های سالم و مطابق با اقلیم
* اطلاع از چگونگی کاشت اصولی نهال
* آبیاری مناسب و دقیق
* تغذیه رسانی به موقع به نهال
* آماده سازی زمین با شیوه‌های نوین باغبانی
* شناخت راه‌های دفع آفات و بیماری‌های درختان منطقه

 

آیا کاشت نهال گردو در باجگیران حالت اقتصادی دارد؟

مسلماً در اقلیم‌های کوهستانی مانند باجگیران نهال گردو رشد بسیار خوبی خواهد داشت زیرا نیاز سرمایی آن به بهترین شکل مرتفع می‌شود و همچنین رطوبت بالای خاک و آب و هوای مطلوب نیز به رشد بهتر آن کمک می‌کند. اما اگر خواهان سود بالا در این زمینه هستید حتماً نهال‌های دیرگل مقاوم به یخبندان و سرما را انتخاب کنید، نهال‌هایی که هنگام خرید برای آن تضمین قیمت و کیفیت ارائه شده باشد. همچنین با رسیدگی‌های نوین میزان هزینه باغبانی کمتر شده و در نهایت سود حاصل از فروش میوه این نهال برای باغدار بیشتر خواهد بود.

 

خرید نهال گردو در باجگیران

یکی از مهمترین دغدغه‌های باغداران برای داشتن باغات پرثمر برخورداری از نهال‌های با کیفیت و پربازده است که این مسئله به خرید نهال گردو در باجگیران برمی‌گردد. اگر استانداردهای لازم برای پرورش نهال طی شده باشد نهال کیفیت و مقاومت بالایی خواهد داشت و در نتیجه بازدهی خوبی را ارائه خواهد کرد.
پس سعی کنید این خرید را از نهالستان‌های شناخته شده مانند برتر نهال دریافت کنید، زیرا این مجموعه تنوع ارقام داشته، تخصص کارشناسان آن بالا بوده و در انتخاب درست نهال به شما کمک خواهند کرد، و در قبال کیفیت و مرغوبیت نهال‌ها نیز پاسخگو هستند.

فروش نهال گردو در باجگیران

فروش نهال گردو در باجگیران در چندین نهالستان انجام می‌شود، باغداران می‌توانند قبل از مراجعه به نهالستان از مجوزهای رسمی آن مطلع شده و از صحت اعتبار و کیفیت نهال‌های آن با تحقیق مطلع شوند، سپس نهال‌های انتخابی را مطابق با راهبرد و سرمایه تحت اختیار و اقلیم منطقه انتخاب کنند.

نهال گردو مناسب باجگیران

مسلماً هر نهال تجاری و پربازدهی برای اقلیم‌های متفاوت مناسب نبوده و نهالی می‌تواند در اقلیم کوهستانی مانند باجگیران بیشترین رشد را داشته باشد که دیرگل و مقاوم به سرما باشد. اگر نهال‌های زودگل برای این اقلیم انتخاب شود با گلدهی زودتر از موعد در اواخر اسفند ماه در مواجهه با سرمای دیررس بهاره دچار ریزش گل و در نتیجه کاهش میوه‌دهی می‌شود.

انواع نهال گردو در باجگیران

* نهال گردوی فرنور: نهالی دیرگل مقاوم به سرما، قابل کاشت در ارتفاعات ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری، تحمل سرمایه منفی ۳۰ درجه، باردهی ۶ الی ۷ تن در هکتار پربار، شروع محصول دهی از سال دوم
* نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: نهالی مناسب با ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری، مناسب مناطق سردسیری و کوهستانی دیرگل مقاوم به سرمای بهاره و یخبندان، تحمل سرمای زیر ۳۰ درجه، باردهی ۸ الی ۱۰ تن در هکتار، پایه کوتاه، زود بازده و پر بازده
* نهال گردوی کانادایی: نهال مقاوم به سرما و یخبندان بالا، باردهی نسبتاً بالای ۷ الی ۸ تن در هکتار، سازگار در ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری، شروع باردهی از سال دوم، خودگرده افزا و مقاوم به آفات
* نهال گردوی پوست کاغذی: نهالی نسبتاً پربار، پوست بسیار نازک، مناسب برای ارتفاعات صفر تا ۳ هزار متری، باردهی سه و نیم الی ۴ تن در هکتار، مقاوم به سرما و خشکی با عمر اقتصادی بالای ۱۰۰ سال

قیمت نهال گردو در باجگیران

اگر با مراجعه به افراد دستفروش و نهالستان‌ها تفاوت فاحش قیمت را مشاهده می‌کنید این به کیفیت و مرغوبیت نهال‌ها باز می‌گردد. برای بهره‌مندی از نهال‌های سالم و مرغوب با کیفیت بالا، نهالستان معتبر برتر نهال گزینه امنی است که می‌توانید از طریق لینک زیر قیمت هر رقم نهال گردو را مشاهده کرده و با توجه به هدف خود از این نهالستان خرید اقتصادی خود را انجام دهید.

بهترین نهال گردو

برای شهر مرزی باجگیران بهترین نهال گردو نهالی است که سازگاری بیشتری با آب و هوای سردسیری و کوهستانی این بخش خصوصاً سرما و یخبندان آن داشته باشد. کمتر دچار بیماری شده و در نهایت با رسیدگی‌های مطلوب باردهی انفجاری و پر محصولی را با میوه‌های مرغوب و صادراتی داشته باشد.

نهالستان گردو در باجگیران

نهالستان گردوی اینترنتی و معتبر برتر نهال با داشتن انواع و اقسام نهال‌های گردو، مرکزی مجهز در شمال غرب کشور است که شما عزیزان برای شهر باجگیران می‌توانید رقم سازگار را با اطلاعات تخصصی کارشناسان انتخاب کرده و برای این خرید خود ضمانت دو ساله، کارت قرنطینه، گواهی سلامت و لیبل اصالت دریافت کنید.
همچنین با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه باجگیران در خصوص رقم‌های قابل کاشت در این خطه اطلاعاتی کسب خواهید کرد.

کلام آخر

اگر برای شروع سرمایه‌گذاری و احداث باغ گردو به دنبال شهری سرسبز، حاصلخیز با ظرفیت‌های بالقوه منابع طبیعی هستید شهر مرزی و کوهستانی باجگیران انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است. در این شهر تمامی شرایط کشاورزی مانند خاک غنی، آب کافی و آب و هوای مطلوب و دلپذیر برای کاشت نهال گردو مهیا است.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر باجگیران می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال میوه در باجگیران مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال