خرید نهال گردو در باخرز✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار باخرز

اگر قصد سرمایه‌گذاری در شهر باخرز برای احداث باغ گردو دارید لازم است شرایط جوی و موقعیت جغرافیایی آن را بهتر شناخته تا خرید نهال گردو مناسب با منابع موجود و آب و هوای آن در بهترین شرایط شکل بگیرد. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه کاشت این نهال تجاری و چگونگی برداشت بالاترین سود را بررسی کنیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی باخرز

شهر باخرز شهری واقع در جنوب شرقی مشهد واقع در خراسان رضوی است که در حد فاصل ۲۲۰ کیلومتری آن قرار گرفته است. این شهر دارای ارتفاع ۱۴۰۰ متری از سطح دریا بوده و دارای آب و هوای معتدل و نیمه خشکی است. باخرز دارای قنات‌های متعددی مانند تقی آباد، میروس و ریگستان است و جدا از این قنات‌ها وجود هریرود و ریزابه رود برس در مشروب شدن زمین‌های کشاورزی و باغی این شهر بسیار نقش مهمی دارند. روستاهای پیرامون شهر از جمله مناطق پررونق کشاورزی و باغداری هستند که دارای طراوت و سرزندگی بسیار بی‌بدیلی در طبیعت خود بوده و علاوه بر باغات متعدد میوه محبوبیت خرید نهال گردو و کاشت آن نیز روز به روز افزایش پیدا کرده است.
اگرچه در اراضی دشتی بادهای خشک و سوزان غالب هستند اما وجود کال کوه سفید رود و هری رود باعث شده است مناطق کوهستانی و دشتی این شهر زمینه ساز مناسبی برای احداث باغ گردو و برداشت خشکبار باشد.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در مشهد

تاریخچه باغات گردو در باخرز

این شهر دارای ۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۸۵۰۰ هکتار اراضی آبی است که در مجموع دارای ۱۵۳۳۰ هکتار بوده است. کشاورزان و باغداران این بخش جهت بالا بردن عملکرد نهال‌های گردو و پایین آوردن هزینه‌های تولید سعی کردند از ارقام معتدله و مقاوم به سرمای گردو در این اراضی استفاده کنند و با کمک ۱۳۱ قنات بالاترین بهره‌برداری را از اراضی باغی این منطقه داشته باشند. افزون بر آن تجربه صاحبان باغات موفق و همچنین کارشناسان کشاورزی کمک می‌کند در مواجهه با آفت‌های رایج منطقه و چگونگی کاشت و رسیدگی به نهال‌ها اطلاعات مفیدی حاصل شود.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در باخرز

اگرچه احداث باغ گردو شامل پارامترها و مراحل متعددی است اما افزون بر شناخت اقلیم و ارتفاع از سطح دریای منطقه و خرید نهال‌های مناسب این شرایط جوی، اطلاع از وضعیت بارندگی‌ها باعث می‌شود شناخت دقیقی از نوسانات دمایی، وضعیت خاک میزان رطوبت و قدرت و بافت آن حاصل شود. امروزه برای افزایش راندمان تولید نهال‌ها، قبل از احداث باغ خاک منطقه مورد آنالیز قرار می‌گیرد تا میزان اسیدیته، املاح، عناصر تغذیه‌ای و شوری آن مشخص شده و سپس برای مهیا سازی بستر رشد نهال با زهکشی مناسب بافت آن را اصلاح می‌کنند.

 

آیا کاشت نهال گردو در باخرزحالت اقتصادی دارد؟

شهر باخرز دارای ذخایر فوق العاده، آب و هوای معتدل، مناطق مرتفع و کوهستانی پوشیده و سرسبز بوده که تمامی زیرساخت‌ها و منابع طبیعی لازم برای کاشت نهال گردو در آن مناسب بوده و انتخاب رقم مناسب و سازگار با این شهر همچنین از رقم‌های تجاری و پر بازده باعث می‌شود سودآوری بالا عاید باغدار شود. البته برای بالا بردن میزان سود توجه به رقم تجاری نهال و همچنین رسیدگی‌هایی مانند استفاده از آبیاری زیر سطحی باعث می‌شود علاوه بر تامین نیاز آبی نهال از هدر رفت آب جلوگیری شده و همچنین قدرت ریشه زایی آن را نیز افزایش می‌یابد.

خرید نهال گردو در باخرز

اگر برای کاشت نهال گردو یا احداث باغات تجاری و مکانیزه قصد خرید نهال گردو در باخرز را دارید مهم‌ترین توصیه کارشناسان استفاده از رقم‌های سالم با کیفیت و سازگار است. جهت داشتن چنین خریدی حتماً باید از مرجع تولید کننده که زیر نظر مجوزهای رسمی و ارگانی فعالیت می‌کنند خرید را انجام دهید تا نهال‌های بدون بیماری، زود بازده و با کیفیت را به دست آورید. برتر نهال ر در قبال نهال‌های خود اعتبارنامه‌هایی مانند گواهی سلامت، کارت قرنطینه ضمانت ۲ ساله و لیبل اصالت از جهاد کشاورزی را برای نهال صادر می‌کند.

فروش نهال گردو در باخرز

مراکزی که فروش نهال گردو در باخرز را می‌تواند برای شما ایده‌آل و با کیفیت بالا همراهی کند نهالستان‌های معتبر و مجهز و فعال زیر نظارت‌های کلینیک‌های پزشکی و جهاد کشاورزی هستند. در این نهالستان‌ها پرورش نهال طبق ضوابط شکل می‌گیرد و نظارت‌های سازمانی و همچنین تخصص بالای تیم مهندسی آن باعث می‌شود کمترین تخلف و سهل انگاری در پرورش نهال انجام شود‌‌.

نهال گردو مناسب باخرز

از جمله نهال گردو مناسب باخرز موارد زیر هستند.
* نهال گردوی پوست کاغذی از جمله محبوبترین نهال‌های دیرگل، زود بازده با میوه‌ای پوست نیمه کاغذی و مناسب کاشت در ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری است که مقاوم به سرما بوده و دارای باردهی ۵ الی ۶ تن در هکتار است.
* نهال گردوی چندلر: نهال پیوندی مقاوم به سرما یخبندان و سرمای دیررس بهاره، قابل کاشت در ارتفاعات ۲۰۰ الی ۱۵۰۰ متری با تناژ محصول دهی ۷ تن در هکتار، نهالی پایه کوتاه مقاوم به آفات
* نهال گردوی فرانکت: نهال فرانسوی قابل کاشت در ارتفاعات ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ متری، شروع باردهی از سال دوم، عمر اقتصادی بالای ۸۰ سال دیرگل با باردهی ۵ تن در هکتار
* نهال گردوی ژنوتیپ پالیز: نهالی پیوندی، تجاری زودبازده، پایه کوتاه دیرگل مقاوم به سرمای بهاره و سرمای زیر ۳۰ درجه، قابل کاشت در تمامی محدوده‌ها با ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری با میوه‌دهی ۸ الی ۱۱ تن در هکتار

 

انواع نهال گردو در باخرز

مسلماً با توجه به آب و هوای معتدل و نیمه کوهستانی شهر باخرز انواع نهال گردو در باخرز مناسب این خطه بوده که می‌توان به موارد زیر اکتفا کرد.
. نهال گردوی تو سرخ
. نهال گردوی خوشه‌ای
. نهال گردوی تخم مرغی
. نهال گردوی ژنوتیپ پالیز
. نهال گردوی چندلر
. نهال گردوی کانادایی
. نهال گردوی پوست کاغذی
. نهال گردوی فرانکت
. نهال گردوی هارتلی

قیمت نهال گردو در باخرز

اگرچه قیمت نهال گردو در باخرز با توجه به رقم‌های بومی، بذری و اصلاح یافته متفاوت است و اطلاع از تمامی قیمت‌ها نیاز به صرف زمان و مراجعه حضوری دارد. اما برتر نهال این مسیر را کوتاه‌تر کرده و با ارائه لینک زیر شما را از قیمت نهال گردو در رقم‌های متنوع مطلع می‌سازد.

بهترین نهال گردو

بهترین نهال گردو در باخرز مسلماً نهالی است که بالاترین مطابقت را با وضعیت خاکی و آبی آن منطقه داشته باشد، در مواجهه با نوسانات دمایی شب و روز یا فصل به فصل دچار خسارت نشود همچنین رسیدگی‌های به آن راحت‌تر باشد و نیاز به نهاده‌های کشاورزی مانند انواع کودهای شیمیایی یا سموم کمتر داشته باشد.

نهالستان گردو در باخرز

با مطالعه مطالب فوق مسلماً به دنبال معتبرترین نهالستان گردو در باخرز خواهید بود که با توجه به تعدد بالای نهالستان‌ها ممکن است دچار سردرگمی شوید. اما با نهالستان اینترنتی برتر نهال شما عزیزان می‌توانید با اطمینان و خاطری آسوده نهال‌های مناسب با اقلیم خود را در ارقام با کیفیت، پربار و زود بازده با قیمتی منصفانه خریداری کنید.
همچنین می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید نهال میوه باخرز از رقم‌های قابل کاشت در این منطقه آگاه شوید.

کلام آخر

گفتیم که امروزه به لطف واریته‌های متنوع نهال گردو و وجود نهالستان‌های تخصصی می‌توان رقم‌های سازگار و با کیفیت را خریداری کرد و باغات حرفه‌ای و پرثمری را احداث کرد. اما مهمترین نکته برای دریافت بالاترین سود از چنین باغات تجاری و محبوبی شناخت و به کارگیری راهکارهای نوین با استفاده از ابزار آلات جدید باغبانی است. برای آشنایی با روش‌های جدید آبیاری زیر سطحی، هرس اصولی و کوددهی بر اساس آنالیز خاک و همچنین دریافت نهال‌های سالم و سازگار می‌توانید با برتر نهال در ارتباط باشید.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر باخزر می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در باخرز مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال