خرید نهال در کاکی✔️ قیمت نهال میوه + نهالستان کاکی

دشت کاکی یکی از مناطق سرسبز شهرستان دشتی در استان بوشهر هست، مختصات جغرافیایی شهر کاکی بر روی نقشه ایران ۲۸٫۳۳۹° شمالی و‌ ۵۱٫۵۲۳° شرقی و سرشماری سال ۱۳۹۹ جمعیت این شهر ۱۷٬۶۱۹ نفر گزارش دادند و مساحت شهر کاکی ۱۶۰۰ کیلومتر مربع هست، اکثر کشاورزان در این منطقه مشغول باغداری و کشاورزی هستند، محصولات تولید شده در این شهرها گرمسیری بوده و از مهم‌ترین آن می‌توان به کنجد صیفی جات، انواع میوه‌های جالیزی اشاره کرد.
به خاطر باد خیز بودن منطقه دشتی بزرگترین گلخانه‌های کشور در شهر خاکی قرار گرفته است، چون کشت محصولات در این گلخانه‌ها برایشان کار راحت‌تری هست، به همین خاطر شهر کاکی را به عنوان قطب تولید نشا در کشور می‌شناسند، ما در این مقاله می‌خواهیم به معرفی کلی سیر تا پیاز کشاورزی و باغداری در شهر کاکی پرداخته و درختان گرمسیری را به شما معرفی کنیم که با شرایط گرمسیری و شرجی شهر کاکی سازگاری بیشتری از خودشان نشان می‌دهند.

از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

خرید نهال در کاکی

کشاورزان برای خرید نهال در کاکی باید با پرورش تجاری درختان میوه آشنایی کافی داشته باشند؛ چون احداث باغ سنتی در شهر کرکی به هیچ عنوان جوابگو نبوده و باعث تلف شدن سرمایه آنها خواهد شد مهم‌ترین عواملی که باغداران به هنگام خرید نهال در کاکی باید با آن توجه کنند عبارتند از:
1. دمای شهر کاکی در فصل زمستان و فصل تابستان در بازه دمایی منفی ۳ الی ۵۰ درجه سانتیگراد قرار دارد.
2. این شهر به عنوان یک شهر نسبتاً شرجی شناخته می‌شود و رطوبت آن به خاطر نزدیک بودن به خلیج فارس بیشتر از ۶۰ درصد هست.
3. سرعت باد در منطقه سنجیده و مطمئن باشید که به تنه درختان گرمسیری هیچ صدمه وارد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: خرید نهال در بوشهر

نهالستان کاکی

مدیران نهالستان در کاکی معتقدند، چون اکثر کشاورزان در این منطقه مشغول تولید انواع صیفی جات و محصولات جالیزی از جمله خربزه، پیاز، کنجد، توتون و… هستند؛ بنابراین اگر کشاورزان اقدام کرده و نهال میوه گرمسیری را در مناطق خود کاشت کنم به خاطر تنوع میوه تولیدی مورد توجه قرار گرفته و سوددهی باغات آنها افزایش می‌یابد.

باغداری در کاکی

البته ما اذعان نمی‌کنیم که باغداری در کاکی کار راحتی است، ولی در سال‌های گذشته یکی از جوانان شهر کاکی در یک اقدام بی‌سابقه باغ هندوانه ایستاده را راه‌اندازی کرده و یا باغداران این منطقه شروع به احداث باغ پاپایا کرده‌اند؛ چرا شما جزو اولین نفراتی نیستید که میوه‌های گرمسیری را در منطقه راه‌اندازی کرده و به سود قابل توجهی برسید، مهندسین نهالستان‌های معتبر آماده ارائه مشاوره رایگان در خصوص باغداری در کاکی به کشاورزان این منطقه هستند

 

نهال فروشی در کاکی

توجه به اینکه میانگین دمای شهر کاکی در طول سال ۲۵ درجه سانتیگراد گزارش شده همچنین میزان بارش باران در این منطقه کمتر از ۳۰۰ میلی‌متر است، بنابراین مسئولین نهال فروشی در کاکی نهال‌های گرمسیری را پیشنهاد می‌دهند که نسبت به تنش‌های هوایی مقاوم تر بوده و تنش آبی کمتری داشته باشند.

فروش نهال در کاکی

بهترین گزینه برای فروش نهال در کاکی نهال انجیر، نهال زیتون، نهال انگور، نهال انار و نهال بادام هست، اکثر این نهال‌ها امکان کاشت دین را داشته و می‌تواند تا دمای ۵۰ درجه سانتیگراد را به راحتی تحمل کند.

قیمت نهال در کاکی

جهت استعلام قیمت نهال در کاکی همچنین آشنایی با انواع نهال سازگار با این منطقه توصیه می‌کنیم به لینک زیر وارد شوید، این لینک مربوط به سایت یکی از نهالستان‌های معتبر و تحت نظر وزارتخانه جهاد کشاورزی هست.

خرید نهال بادام در کاکی

شهر کاکی یک مسیر ارتباطی بین شهر بوشهر و شهر عسلویه هست بنابراین تردد زیادی در این منطقه اتفاق می‌افتد، همچنین وجود گنبد نمکی جاشک در این منطقه باعث شده تا توریست و گردشگران زیادی در کاکی رفت و آمد داشته باشند؛ اگر کشاورزان موفق به خرید نهال بادام در کاکی شده و باغات آن را راه‌اندازی کنند، مطمئناً با بسیاری از شرکت‌های صادراتی آشنا می‌شوند که این میوه صادراتی را با ارزش ریالی بالا صادر خواهد کرد، البته می‌توانند میوه بادام را به صورت مستقیم به گردشگران بفروشند؛ در واقع بازار فروش میوه بادام در شهر کاکی بسیار پرقدرت خواهد بود.

خرید نهال میوه در کاکی

خرید نهال میوه در کاکی با محدودیت‌های زیادی روبرو هست، کاشت انواع درختانی مانند انگور، زیتون، بادام، انجیر و انار در مناطق گرمسیری توصیه می‌شود به دلایل زیر:
• مقاومت در برابر گرما: درختانی که در مناطق گرمسیری کاشت می‌شوند، به طور عمومی دارای مقاومت بالا در برابر دماهای بالا هستند، این درختان معمولاً به آفتاب زیاد نیاز دارند و برخی از گونه‌ها حتی تحمل دماهای بالاتر از ۴۵ درجه سانتیگراد را دارند.
• توانایی مقابله با خشکی: درختان انگور، زیتون، بادام، انجیر و انار قادر به تحمل خشکی هستند و به خوبی با میزان آب موجود در خاک سازگاری پیدا می‌کنند.
• قابلیت تولید محصول: درختان مذکور در اقلیم معتدل تا گرمسیری به خوبی شرایط تولید محصول را دارند. انگور، زیتون، بادام، انجیر و انار همگی دارای بازار فروش قابل توجهی هستند و می‌توانند منبع درآمد محلی مطلوبی را فراهم کنند.
در هر صورت، قبل از کاشت هر نوع درخت در منطقه‌ کاکی، توصیه می‌شود با کشاورزان و متخصصان محلی مشورت کنید تا اطمینان حاصل شود که شرایط محیطی و خاکی در آن منطقه برای رشد و توسعه این درختان مناسب است.

 

کلام آخر

 ما باز هم تاکید می‌کنیم نهال میوه معرفی شده به صورت تئوری قابل کاشت در شهر کاکی هست، برای احداث باغ میوه در کاکی باید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، علاوه بر درختان مذکور می‌توانید با نهال گردو پکان آمریکایی نیز آشنا شوید؛ برای این منظور توصیه می‌کنیم به صفحه خرید نهال گردو در کاکی در سایت برتر نهال مراجعه کنید.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های گردو دیگر که در شهر کاکی می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال گردو در کاکی مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *




ارتباط با برترنهال