خرید نهال گردو در بردسکن✔️ قیمت انواع نهال گردو پربار بردسکن

درخت و نهال گردو از جمله نهال‌های مثمری است که برای باردهی بالا و با میوه‌های با کیفیت و مرغوب به خاک حاصلخیز و غنی با زهکشی مناسب و بافت متوسط نیازمند است همچنین آشنایی با تاثیرات محیطی و اقلیمی بر عملکرد و راندمان باردهی آن تاثیرگذار است. در این مقاله با ما همراه باشید تا با شناخت آب و هوای بردسکن کاشت و خرید نهال گردو در آن را بررسی کنیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی بردسکن

شهر بردسکن واقع در قسمت جنوب غربی خراسان رضوی با جمعیتی بالغ بر ۲۸۲۳ نفر است. این شهر با مساحت ۷۶۶۴ کیلومتر مربع در ارتفاع ۹۸۵ متری از سطح دریا قرار گرفته است. از نظر اقلیم آب و هوایی شهر بردسکن به ۲ قسمت کوهستانی و جلگه‌ای تقسیم می‌شود که مناطق مرتفع آن آب و هوای سردسیری و کوهستانی دارد و مناطقی که منتهی به کویر، نمکزار و شنزار می‌شود دارای آب و هوای جلگه‌ای و معتدل رو به گرم و خشک است.
شهر بردسکن شهری تقریباً کوهستانی است که در نزدیکی کوه سرخ قرار گرفته و بارندگی‌های قابل قبولی دارد و میانگین بارش سالیان آن به۲۰۰ میلیمتر در سال می‌رسد. بیشینه دمایی آن ۴۵ درجه و کمینه دمایی آن منفی ۱۰ درجه است. بردسکن از شرق با خلیل آباد و کاشمر، از شمال با سبزوار، از جنوب با طبس از غرب با شاهرود و از شمال شرقی با شهرستان کوهسرخ همجواری دارد.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در مشهد

تاریخچه باغات گردو در بردسکن

شهر بردسکن از نظر کشاورزی و باغداری به جهت داشتن پتانسیل‌ها و اراضی حاصلخیز از جمله قطب‌های مهم در این حوزه است. از مجموعه ۷۰ هکتار اراضی زیر کشت باغات گردو حدود ۱۱۰ تن گردو برداشت می‌شود که عمده باغات گردو در مناطق کوهپایه‌ای و سردسیری بردسکن قرار دارند. برای جلوگیری از سرمازدگی استفاده از نهال‌های نیمه سردسیری و معتدل در این بخش رواج دارد و برای شروع باغداری باید تمامی شرایط محیطی با رقم انتخابی مطابق باشد.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در بردسکن

از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که در رابطه با احداث باغ گردو حائز اهمیت است، کیفیت و بافت خاک است زیرا خاک به عنوان منزل و جایگاه ابدی نهال بوده که باید از عناصر تغذیه‌ای و املاح معدنی تکمیل باشد. همچنین بافت خاک باید هم سبک و شنی بوده و هم زهکشی مناسبی داشته باشد تا ریشه بتواند به خوبی مواد و املاح را جذب کرده و هم بافت خاک به قدری متعادل باشد که جذب و نگهداری آب را به درستی انجام دهد. پس توجه به بافت خاک و اصلاح و تقویت آن بر اساس آنالیز خاک قبل از کاشت نهال بسیار مهم است.

 

آیا کاشت نهال گردو در بردسکن حالت اقتصادی دارد؟

با توجه به اینکه ۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی بردسکن متعلق به باغات گردو است، این شهر کوهستانی با آب و هوای معتدل می‌تواند بستر خوبی برای کاشت نهال گردو باشد. به شرط آنکه رقم‌های انتخابی از ارقام معتدل و نیمه سردسیری، سالم و مرغوب انتخاب شده و از متدهای جدید باغبانی برای رفع نیازهای نهال استفاده شود. در این صورت با پایین آمدن هزینه‌های باغداری سود حاصل از فروش برای سرمایه‌گذاران بالا خواهد بود.

خرید نهال گردو در بردسکن

مسئله خرید نهال گردو در بردسکن از جمله مهم‌ترین اقدامات در حوزه باغداری است اینکه خرید باید با تخصص و تجربه همراه باشد و تا رقم مناسب با اقلیم شهر انتخاب شده و در رسیدگی‌های به آن اصولی عمل شود. به همین منظور باغداران می‌توانند از نهالستان‌های معتبر و شناخته شده به صورت اینترنتی ارقام سالم و شناسنامه‌دار را خریداری کنند و همچنین با مشاوره‌های تخصصی گیاهشناسان نهالستان مراحل باغداری را به شکل اصولی و علمی پیش ببرند.

فروش نهال گردو در بردسکن

‌ قبل از اینکه به مراکز فروش نهال گردو در بردسکن مراجعه کنید باید اطلاعات دقیق از مساحت باغ خود در اختیار داشته باشید تا بدانید که چه نوع رقم نهال گردو را برای کاشت انتخاب کنید. رقم‌های پیوندی که اکثراً پایه کوتاه هستند به دلیل اشغال کمتر فضا امکان کاشت بیشتر نهال‌ها را در تعداد بالا در اختیار باغدار قرار می‌دهند. در زمان خرید نهال گردو علاوه بر توجه به سازگاری آن با شرایط اقلیمی منطقه، باید به رقم نهال و گرده افزا بودن آن نیز دقت داشته باشید تا بر اساس رقم انتخابی فواصل کاشت را تعیین کنید.

نهال گردو مناسب بردسکن

گفتیم که اکثر قسمت‌های شهر بردسکن در مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای قرار گرفته‌اند و نهال گردو مناسب بردسکن نهال‌های نیمه سردسیری و معتدل مانند چندلر و ژنوتیپ پالیز هستند که مقاومت خوبی به سرمازدگی‌های مکرر شبانه و نوسانات دمایی دارند. این دو رقم نهال گردو با توجه به بیشینه دمایی ۴۵ درجه شهر بردسکن می‌توانند این میزان دما را نیز تحمل کنند.

انواع نهال گردو در بردسکن

از میان انواع نهال گردو در بردسکن نهال‌های زیر می‌توانند گزینه مطلوبی باشند.
• نهال گردوی فرنور: نهال مقاوم به گرمای ۴۵ درجه و سرمای زیر ۳۰درجه، پیوندی پایه کوتاه، محصول دهی ۶ الی ۷ تن در هکتار، مناسب برای ارتفاعات ۲۰۰ تا ۱۵۰۰
• نهال گردوی تویسرکان: نهالی مناسب مناطق معتدل و نیمه سردسیری، قابل کاشت در ارتفاعات صفر تا ۲۸۰۰ متری، میان رس، زود بازده و باردهی ۷ الی ۸ تن در هکتار، مقاوم به گرمای بالا و آفت آنتراکنوز
• نهال گردو ژنوتیپ پالیز: نهالی دیرگل مقاوم به سرمای بهاره و یخبندان، قابل کاشت در ارتفاعات صفر تا ۳۰۰۰ متری، تحمل گرمای ۴۵ درجه و سرمای زیر ۳۰ درجه، محصول دهی ۸ الی ۱۰ تن در هکتار
• نهال گردوی کانادایی: نهالی مقاوم به سرما مناسب برای ارتفاعات صفر تا ۲۵۰۰ متری و مناطق کوهستانی، محصول دهی ۸ تن در هکتار، مقاوم به سرمای بهاره و یخبندان

قیمت نهال گردو در بردسکن

اطلاع از قیمت نهال گردو در بردسکن باعث می‌شود باغداران رقم انتخابی را با توجه به بودجه خود در نظر گرفته و در نهایت انتخابی اقتصادی و آگاهانه داشته باشند.

بهترین نهال گردو

مهم نیست باغات گردوی شما در مناطق نزدیک کویر، معتدل یا سردسیری بردسکن باشد مهم‌ترین مسئله این است که نهال گردو بتواند با شرایط موجود خاکی و آبی بالاترین مطابقت را داشته و نیازها و رشد خود را وفق دهد و بیشترین محصول با کیفیت را تولید کند در این صورت می‌تواند برای آن خطه بهترین نهال گردو بردسکن شناخته شود.

نهالستان گردو در بردسکن

در حوزه باغداری نهالستان‌های متعددی فعالیت می‌کنند که در زمینه تکثیر، تولید و فروش انواع نهال گردو فعال هستند اما معتبرترین و مجهز‌ترین نهالستان گردو در بردسکن نهالستان اینترنتی برتر نهال است که هم دارای نیم قرن سابقه بوده و هم اعتبار و حسن شهرت بالایی دارد که شما عزیزان می‌توانید نهال‌های مورد نظر خود را با قیمتی مناسب همراه با گارانتی ۲ ساله از این مجموعه دریافت کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نهال‌های میوه قابل کاشت در شهر خود می‌توانید به صفحه خرید نهال میوه بردسکن مراجعه کنید.

کلام آخر

شهر بردسکن منطقه کوهستانی و کوهپایه‌ای است که مراتع و اراضی آن جلگه‌ای و سرسبز بوده و منابع آبی و بارندگی‌های آن بسیار مطلوب است، از این رو می‌تواند شهری بسیار مستعد برای شروع باغداری و کاشت نهال گردو باشد. جهت موفقیت در این گونه بیزینس ارتباط با نهالستان‌های معتبر و خرید نهال گردوی مناسب از این مراکز توصیه می‌شود.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر بردسکن می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در بردسکن مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال