خرید نهال گردو در شنبه✔️ قیمت انواع نهال گردو شنبه

شهر شنبه در شهرستان دشتستان در استان بوشهر قرار گرفته است این شهر جدید التاسیس بوده و در ۲۶ اسفند ماه سال ۱۳۸۷ مجوز شهری خود را دریافت کرده است؛ طبق سرشماری سال ۱۳۸۷ نزدیک به ۷٫۷۴۷ نفر در در این شهر زندگی می‌کنند و شغل اکثر آنها کشاورزی و باغداری است؛ ولی مهم‌ترین محصولات تولید شده در شنبه گندم خیار گوجه پیاز و دیگر صیفی جات و غلات هست، ما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی احداث باغ گردو در شنبه پرداخته و میزان درآمد آن را در یک هکتار محاسبه کنیم.

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی شنبه

شهرستان دشتی جزو قطب‌های سرسبز و کشاورزی استان بوشهر محسوب می‌شود شنبه در شهرستان دشتی قرار گرفته و جزوی از این قطب شناخته شده و اکثر ساکنین آن مشغول کشاورزی و دامداری هستند؛ منتها باغداران این منطقه بیشتر به جای تولید محصولات سردرختی به تولید محصولات جالیزی و غلات می‌پردازند؛ در ادامه با توجه به شرایط اقلیمی شنبه خرید نهال گردو در شنبه را مورد بررسی قرار داده و نهال‌های گرمسیری را به شما معرفی می‌کنیم که سازگاری بیشتری با این منطقه داشته باشند.
• میزان بارش شنبه ۲۱۰ تا ۲۸۰ میلی‌متر گزارش داده‌اند، میزان رطوبت این منطقه ۴۰ تا ۶۰ درصد در نوسان است اگر کشاورزان روش مناسبی برای آبیاری باغات گردو در نظر داشته باشند احداث باغ گردو در دشتی موفق خواهد شد.
• بادهای گرم و شرجی در مختلف را به هیچ عنوان فراموش نکنید که تاثیر زیادی بر میزان مقاومت درختان می‌گذارد.
• فصل تابستان در این منطقه طولانی و گرم و خشک است در عوض فصل پاییز و زمستان شنبه خنک بهاری و آب و هوای دلپذیری دارد.
• میانگین دما در طول سال در شهر شنبه ۲۰ تا ۲۳ درجه هست.
• کمینه دما در شهر شنبه منفی ۳ درجه و بیشینه دما ۵۲ درجه سانتیگراد هست.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در بوشهر

تاریخچه باغات گردو در شنبه

شهر شنبه یک شهر تازه تاسیس بوده و کمتر از یک دهه از تاسیس آن گذشته است، بنابراین تاریخ چندان موثقی در مورد باغات گردو در دسترس نیست، در عوض کشاورزان این منطقه با آشنایی با نهال گردو گرمسیری می‌توانند تنوعی در محصولات تولید شده ایجاد کرده و میوه گردو با کیفیت را تولید کنند.

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در شنبه

باغداران برای احداث باغ گردو در شنبه باید مراحل زیر را طی کنند:
• آنالیز خاک
• گودبرداری و خاکورزی
• استریل و ضدعفونی کردن خاک
• نصب تجهیزات نوین آبیاری
• مشخص کردن فاصله مناسب برای کاشت درختان
• خرید نهال مقاوم
• ارتقاء و آپدیت کردن علم کشاورزی و باغداری خود

 

آیا کاشت نهال گردو در شنبه حالت اقتصادی دارد؟

برخی از نژادهای گردو که به روش اصلاح شده تکثیر شده‌اند قابلیت کاشت و سازگاری با اکوسیستم شهر شنبه را دارند، اگر باغداران به هنگام خرید نهال گردو در شنبه و احداث باغ آن با مهندسین نهالستان و مشاوران آنلاین در ارتباط بوده و اطلاعات لازم و کافی را در مورد روش‌های کاشت، داشت و نگهداری از درختان میوه را دریافت کنند، حتماً احداث باغ گردو در این منطقه سودآور و مقرون به صرفه خواهد بود.

 

خرید نهال گردو در شنبه

باغداران برای خرید نهال گردو در شنبه موارد زیر را مد نظر داشته باشند:
• ارتفاع شنبه از سطح دریا ۲۵ تا ۱۰۰ متر گزارش داده‌اند نهال گردو محدودیت ارتفاعی نداشته و در زمین‌های مسطح نیز رشد اقتصادی داشته باشد.
• به هنگام خرید نهال گردو در شنبه حتماً اصالت نهال را از کارشناسان نهالستان بپرسید مطمئن باشید تنه و شاخه‌های آن در برابر بادهای گرمسیری مقاوم خواهد بود.
• میزان باردهی درخت گردو مهم است درختانی که توان باردهی بالایی دارند حتی در شرایط سخت و طاقت فرسا نیز باردهی اقتصادی خود را حفظ خواهند کرد.
• نژادهای معدودی از درختان گردو می‌توانند دمای بیشتر از ۴۷ درجه سانتیگراد را تحمل کنند پس حتماً به این موضوع توجه داشته باشید.

فروش نهال گردو در شنبه

کارشناسان نهالستان برای فروش نهال گردو در شنبه تمامی اطلاعات لازم و علمی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند فراموش نکنید اقلیم گرمسیری و خشک تاثیرات بسزایی بر روی باغات گردو می‌گذارد؛ بنابراین آنها تنها نژاد اصیل آمریکایی را به باغداران پیشنهاد می‌دهند که به صورت ژنتیکی در مناطق نیمه بیابانی نیز رشد می‌کنند.

نهال گردو مناسب شنبه

از نظر تخصصی نهال گردو مناسب در شنبه باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد:
• جزو درختان زودگل و گرمسیری باشد.
• نیاز سرمایی کوتاه مدتی داشته و بتواند خود را با زمستان‌های معتدل شنبه وفق دهد.
• نسبت به خشکی هوا مقاوم بوده و دچار آفتاب سوختگی نشود.
• در برابر آفات گوناگون مخصوصاً حشره‌ها سیستم دفاعی قوی داشته باشد.
• میوه تولیدی آن برند بوده و به راحتی در بازار قابل فروش باشد.

انواع نهال گردو در شنبه

البته در کشور ایران بیشتر از ۲۵ رقم نهال گردو وجود دارد؛ ولی تنها یک رقم نهال گردو سازگاری بالایی با اکوسیستم منطقه شنبه دارند؛ نهال گردو پیکان جزو نهال‌هایی هست که به عنوان یک نهال مقاوم و گرمسیری شناخته شده و اصالت آن مربوط به کشور آمریکا است؛ این درخت می‌تواند تا دمای ۵۵ درجه سانتیگراد را تحمل کرده و روزهای آفتابی تابستان تاثیر منفی بر عملکرد آن ندارد.

قیمت نهال گردو در شنبه

برای استعلام قیمت نهال گردو در شنبه همچنین آشنایی با انواع نهال گردو گرمسیری می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید این لینک مربوط به یکی از نهالستان‌های معتبر و مجوز داد کشور است که نزدیک به یک قرن سابقه در تکثیر و فروش نهال گردو دارد:

بهترین نهال گردو

همانطور که اشاره شد بهترین نهال گردو در شنبه نهال گردو پکان آمریکایی است، میوه‌های تولید تولید شده برند جهانی داشته و کشاورزان از فروش آن اطمینان کافی داشته باشند، نه تنها در بازار داخلی بلکه با تعامل کردن با شرکت‌های صادراتی می‌توانند محصولات خود را با ارزش ریالی بالا صادر کنند.

نهالستان گردو در شنبه

معتبرترین نهالستان گردو در شنبه تمامی محصولات خود را با تضمین کیفیت و تضمین قیمت در اختیار باغداران قرار می‌دهند، این نهالستان‌ها مشاوره رایگان قبل از و بعد از فروش نهال دارند.

کلام آخر

به عنوان کلام آخر توصیه می‌کنیم کشاورزان با نهال‌های گرمسیری و سازگار با شهر شنبه آشنایی کافی داشته باشند؛ وقتی زمین کشاورزی شما قابلیت کاشت انواع صیفی جات و میوه‌های جالیزی را داشته باشد، می‌توانید درختان گرمسیری را نیز در این منطقه کاشت کنید، برای شناختن میوه‌های گرمسیری به صفحه خرید نهال میوه در شنبه سایت برتر نهال مراجعه کنید.

همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر شنبه می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال میوه در شنبه مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال