خرید نهال گردو در پارس آباد✔️ قیمت انواع نهال گردو پارس آباد

پارس آباد یکی از شهرستان‌های استان اردبیل است که به دلیل داشتن دشت‌های مسطح کاشت انواع درختان میوه به ویژه گردو در بین باغداران رواج زیادی دارد که در این مقاله قصد داریم به بررسی پرورش درخت گردو در این منطقه بپردازیم.

 

نمایش محصولات


از کاشت تا برداشت همراه شما هستیم

آدرس دفتر مرکزی : میاندواب خیابان ۲۴ متری نرسیده به مسجد فاطمه زهرا (س) شرکت برتر نهال

آدرس گلخانه : شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

ساعات پشتیبانی : 24 ساعته

شرایط اقلیمی پارس آباد

پارس آباد یکی از شهرهای شمالی استان اردبیل است که از قسمت شمالی آن رودخانه مرزی ارس عبور می‌کند این رودخانه دشت مغان را به دو قسمت تقسیم می‌کند که یک قسمت در کشور آدربایجان و دیگری در پارس آباد واقع شده است آب و هوای این شهرستان در تابستان نسبتا گرم و مرطوب و در زمستان نسبتا سرد و معتدل است.

بیشتر بخوانید: خرید نهال گردو در اردبیل

تاریخچه باغات گردو در پارس آباد

درخت گردو از قدیمی‌ترین درختان میوه است که در گذشته از میوه‌ی آن به عنوان قوت یا غذا استفاده می‌شده است و از دیرباز تاکنون در اکثر شهرهای ایران کشت می‌شده است و شهرستان پارس آباد قرن‌هاست که امتیاز کاشت و پرورش درخت گردو را به همراه داشته است.

 

توضیحات کامل در رابطه با احداث باغ گردو در پارس آباد

پارس آباد در شمال شرق کشور واقع شده است و اقلیم نسبتا سردی دارد و برخی از اراضی آن مرتفع و برخی دیگر مسطح هستند از همین رو در زمان احداث باغ گردو در آن باید به این نکات توجه کرد این که از ارقام متناسب با اقلیم نیمه سردسیری و معتدل استفاده کرد.

همچنین در اراضی مرتفع فواصل کاشت نسبت به اراضی مسطح کمتر خواهد بود از همین رو تعداد نهال‌های کاشته شده افزایش می‌یابد و حتی نحوه­ی آبیاری اراضی مرتفع و مسطح نیز متفاوت خواهد بود.

 

آیا کاشت نهال گردو در پارس آباد حالت اقتصادی دارد؟

پاسخ سریع به این سوال منطقی نیست زیرا اگر بخواهیم یک کار اقتصادی شروع کنیم می‌بایست تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار دهیم بنابراین لازم است برای احداث باغ گردو این موارد را بررسی کرد همانند:

  • مکان باغ (جهت جغرافیایی باغ، شیب زمین، وسعت باغ و غیره)
  • رقم مناسب ( سازگار با اقلیم پارس آباد، زود بازده، پربازده، مقاوم به آفات و غیره)
  • آزمایش خاک (جهت تشخیص بافت و ساختار خاک)
  • امکان استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری و امکان استفاده از ادوات کاشت و برداشت

خرید نهال گردو در پارس آباد

از میان درختان میوه مختلف می‌توان گفت درخت گردو یکی از پرسود ترین درختان میوه است از همین رو باغداران پارس آباد تمایل زیادی به احداث باغ آن دارند در نتیجه برای خرید نهال گردو باید وسواس به خرج دهند و ارقام تجاری و پیوندی را انتخاب کنند که بتواند در بازه‌ی زمانی کوتاهی میوه مرغوب برداشت کنند.

 

فروش نهال گردو در پارس آباد

دلیل وسعت باغات گردو در پارس آباد، شرایط اقلیمی مطلوب آن است که مسلما با گسترش باغات گردو در آن فروش نهال گردو نیز افزایش پیدا می‌کند از همین رو انواع مختلف نهال گردو در نهالستان‌های پارس آباد به فروش می‌رسد.

 

نهال گردو مناسب پارس آباد

برای انتخاب نهال گردو مناسب برای پارس آباد باید چند مورد را بررسی کرد:

  • نهال کاملا سازگار با اقلیم پارس آباد باشد.
  • زمان باردهی کوتاهی داشته باشد.
  • میزان باردهی آن در هکتار بالا باشد.
  • مقاوم به خشکی، آفات و بیماری‌ها باشد.
  • نهال کاملا سالم و دارای اندازه‌ی استاندارد باشد.

 

انواع نهال گردو در پارس آباد

درخت گردو بیش از 14 رقم دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که از میان آن‌ها می‌توان به نهال گردو تخم مرغی، نهال گردو هاروارد، نهال گردو دماوند، نهال ژنوتیپ برتر پالیز و نهال گردو پدرو اشاره کرد.

قیمت نهال گردو در پارس آباد

معمولا قیمت نهال گردو نسبت به سایر نهال‌های میوه گران‌تر است از طرفی قیمت ارقام مختلف گردو نیز متفاوت از یکدیگر است که این بسته به نوع رقم و میزان باردهی و نحوی تکثیر (رویشی یا پیوندی) آن دارد. همچنین برای خرید نهال در شهر شیراز اینجا کلیک کنید.

 

بهترین نهال گردو

انتخاب بهترین رقم گردو از میان ارقام مختلف گردو کاری سخت به شمار می‌آید اما با توجه به آب و هوای معتدل یا نیمه گرمسیری پارس آباد می‌توان گفت رقم ژنوتیپ برتر پالیز مناسب کاشت در آن باشد.

نهالستان گردو در پارس آباد

نهالستان‌ های معتبر و با سابقه‌ی پارس آباد انواع مختلف نهال گردو را عرضه می‌کنند که برای تائید کار خود، شناسنامه نهال را در هنگام فروش ارائه می‌دهند که این شناسنامه حاوی اطلاعاتی مانند نوع رقم، سن نهال، زمان باردهی، میزان باردهی و … که بر روی آن ثبت شده است.

 

کلام آخر

کاشت و پرورش درختان گردو با توجه به عمر طولانی و داشتن میوه و چوبی با ارزش، توجیه اقتصادی دارد به شرطی که از بهترین و سازگارترین نهال آن برای کاشت استفاده شود که در این صورت یک میراث گرانبها برای آیندگان به شمار می‌آید پس توصیه می‌شود قبل از احداث باغ گردو با یک متخصص کشاورزی مشورت کنید تا در این مسیر به درستی راهنمایی شوید. همچنین شما عزیزان برای مطالعه ارقام نهال های میوه دیگر که در شهر پارس آباد می توان کاشت کرد، به صفحه خرید نهال در پارس آباد مراجعه کنید.

مقالات مرتبط




نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال