%45

نهال گیلاس آمبرانس : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

36,000 تومان

خاستگاه : اسپانیا
شروع باردهی : سال پنجم کاشت
زمان گلدهی : دیرگل
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 30 تن
ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 2000
پایه نهال : پایه آلبالو تلخ
گرده افشان : گیلاس سفید و آلبالو مجاری
میزان آبیاری : 2 بار در هفته
حداکثر ارتفاع درخت :4 تا 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال گیلاس

نهال گیلاس آمبرانس یکی از نهال های پر بازده با تولید محصول بالاست. این نهال دارای تاج های بزرگ و تنه های ضخیم است. بهترین فاصله برای کاشت نهال گیلاس آمبرانس 4 در 4 متر است. این فواصل باعث به وجود آمدن فضای مناسب و کافی برای رشد درختان در آینده می شود. میوه نهال گیلاس آمبرانس اندازه ای بزرگ دارد و به شکل قلب است. رنگ میوه به رنگ قرمز شرابی است و طعمی خوشمزه و بافتی منسجم دارد. گوشتی به رنگ روشن و شیره تقریباً بی رنگ دارند. گیلاس آمبرانس تیره به رنگ قرمز تیره است.

خواستگاه بومی :

این اولین سوالی است که در مورد درختان گیلاس مطرح می شود. با مشخص شدن این موضوع، می توان در مورد منشاء آن آگاه شد. گیلاس آمبرانس ریشه اسپانیایی دارد. این گیاه بومی اروپا و آسیای مرکزی است، اما از دیرباز در شمال آفریقا، آمریکا و هند کشت می شده است. در طبیعت، در امتداد لبه جنگل ها و در مکان های آفتابی یا سایه دار یا در بیشه ها رشد می کند.

پایه اصلی نهال  :

پایه نهال گیلاس آمبرانس آلبالو تلخ است.نهال گیلاس امبرانس- برتر نهال

 ویژگی نهال  :

درختان گیلاس آمبرانس معمولا دارای تاج های بزرگ و تنه های ضخیم هستند.  پوست درخت به طور قابل توجهی به رنگ قرمز مایل به قهوه ای یا حتی نقره ای قهوه ای است. در درختان گیلاس آمبرانس مسن تر ، پوست به صورت افقی در اطراف تنه حلقه می شود، شبیه به . چوب درخت گیلاس آمبرانس قرمز رنگ است و در صنعت مبلمان به عنوان روکش یا چوب جامد بسیار محبوب است. ریشه های درخت قلبی است. ریشه‌های سطحی اغلب شاخه‌های پایه ایجاد می‌کنند، اگر به دلیل بیل زدن یا چمن‌زنی آسیب نبینند.
برگ های نهال گیلاس آمبرانس به صورت مارپیچ در اطراف شاخساره قرار گرفته اند، شکل بیضی دارند و به نوک درخت ختم می شوند. حاشیه برگ دندانه دار است و اعصاب موازی به وضوح روی آنها قابل مشاهده است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

درختان گیلاس آمبرانس یک منطقه گرم، آفتابی با شب های خنک را ترجیح می دهند.یک مکان گرم و آفتابی برای درخت ایده آل است. درخت گیلاس آمبرانس به مراقبت کمی نیاز دارد. بهتر است آنها را در مکانی با آفتاب کامل، گردش هوای خوب و خاک با زهکشی خوب بکارید. گیلاس های خود بارور بدون وجود گونه دیگری برای گرده افشانی متقابل میوه تولید می کنند. اما گیلاس آمبرانس خودبارور نیست، بنابراین هنگام کاشت باید شرایط آب و هوایی درخت گرده افشان را نیز در نظر بگیرید. بهتر است برای بهترین گرده افشانی هر دو رقم را با هم بکارید.

فاصله مناسب برای کاشت

بهترین فاصله برای کاشت نهال گیلاس آمبرانس 4 در 4 متر است. این فوااصل باعث به وجود آمدن فضای مناسب و کافی برای رشد درختان در آینده می شود.نهال گیلاس امبرانس- برتر نهال

بستر مناسب خاک

خاک نباید خیلی سنگین یا خیس باشد. گیلاس آمبرانس خاک غرقابی را تحمل نمی کند. خاک با هوادهی خوب و زهکشی بالا ایده آل است .برای اینکه نهال گیلاس آمبرانس خود را بکارید، به یک گودال تقریباً دوبرابر پهنای ریشه نیاز دارید. خاک کنده شده را در نزدیکی خود نگه دارید، زیرا دوباره به آن نیاز خواهید داشت. ما توصیه می کنیم سوراخ را یک سوم عمیق تر از اندازه توپ ریشه حفر کنید. حتماً خاک ته چاله را با بیل زدن شل کنید.

در مرحله بعد، باید یک تکیه گاه به درخت اضافه کنید. این تکیه گاه باید تقریباً به اندازه ارتفااع تنه درخت گیلاس آمبرانس باشد. بهتر است پایه نگهدارنده را در لبه غربی گودال قرار دهید تا باد درخت را از آن دور کند و با هم برخورد نکنند.

اگر گلوله ریشه خشک به نظر می رسد، درخت گیلاس آمبرانس را قبل از رفتن به خاک در یک سطل آب قرار دهید.در آخر حتما نهال گیلاس آمبرانس را کاملا آبیاری کنید. این کار باعث می شود که خاک ته نشین شود و آب بتواند به ریشه درخت برسد. گاهی اوقات، رشد علف های هرز در اطراف پایه درخت می تواند مواد مغذی حیاتی را از درخت جوان سلب کند. برای رفع این مشکل، یک حصیر را در اطراف تنه درخت قرار دهید. حصیر خاک را می پوشاند و از رشد علف های هرز جلوگیری می کند.

فصل مناسب و سازگار برای کاشت

در فصل بهار و پس از شکوفه زدن درختان می توانید نهال گیلاس آمبرانس را بکارید. این نهال پس از آن می تواند در تابستان و پاییز مستقر شود و رشد خوبی داشته باشد. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع گیلاس با کیفیت و شناسنامه دار در تخصص ماست .نهالستان برتر نهال با ارائه نهال برتر آماده ارسال نهال در اسرع وقت به همه نقاط ایران عزیز می‌باشد.

کود مناسب با نهال

پس از کاشت نهال گیلاس آمبرانس، با کود دهی سالیانه، مواد مغذی کافی آن را تامین کنید. برای این کار بهتر است از کمپوست یا کودهای آلی کم رهش استفاده کنید. از آنجایی که درخت گیلاس آمبرانس فقط در چند سال اول حجم ریشه محدودی دارد، آن را به خوبی آبیاری کنید .نهال گیلاس آمبرانس را در سال اول هرس کنید. در سال های بعد، فقط باید شاخه های بیمار یا قدیمی را جدا کنید.

وقتی صحبت از کود به میان می آید، به جای درخت، شما باید خاک را تغذیه کنید. اگر خاک تغذیه نشود درخت پژمرده می شود. برای اینکه درخت شاداب به نظر برسد، استفاده از کمپوست در اوایل بهار کافی خواهد بود. اگر فکر می کنید که درخت نیاز به مراقبت بیشتری دارد، ابتدا یک آزمایش بر روی خاک انجام دهید تا مشخص شود چه نوع و چه مقدار ماده غذایی باید اضافه شود. اگر نرخ رشد در سال قبل خوب نبوده است، ممکن است استفاده از نیتروژن مورد نیاز باشد.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع نهال گیلاس آمبرانس  در فصل رشد به 4 الی 6 متر می رسد که ارتفاع مناسبی برای برداشت و هرس است.

اصول هرس کردن علمی

هرس درختان گیلاس آمبرانس برای استحکام درخت و تولید میوه بسیار مهم است. این کار باید هر سال انجام شود. نحوه و زمان هرس به تنوع و آب و هوای شما بستگی دارد. به عنوان مثال، گیلاس آمبرانسی که در آب و هوای خشک رشد می کند را می توان در اواخر زمستان هرس کرد، در حالی که همان درخت اگر در یک منطقه مرطوب رشد کند، بهتر است اواخر بهار پس از محو شدن شکوفه ها هرس شود. بهترین توصیه این است که در مورد آب و هوای منطقه خود تحقیق کنید و نسبت به آن أصول هرس کردن علمی را انجام دهید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

نهال گیلاس آمبرانس نیز مانند دیگر نهال ها به یک دوره سرما برای خواب زمستانی نیاز دارد. این سرما باید منفی 20 درجه باشد تا درخت خود را آماده کرده و جوانه ها به خوبی رشد کنند.نهال گیلاس امبرانس- برتر نهال

عمر مفید نهال :

نهال گیلاس آمبرانس 30 سال برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد. در طی این 30 سال شما می توانید بهترین و پربارترین محصولات را از درخت برداشت نمایید.

سن حیات نهال

این درختان به طور معمول بین 80 الی 100 سال عمر می کنند ولی در کل این سال ها نمی توانند میوه تولید کنند. نهالستان برتر نهال با بیش از نیم دهه تجربه، دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی با تولید سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار اصله ارقام متنوع گیلاس آماده ارسال نهال‌ گیلاس آمبرانس به سراسر نقاط کشور عزیزمان می‌باشد، برای خرید نهال گیلاس آمبرانس می‌توانید از طریق شماره‌های تماس نهالستان برتر نهال سفارشات خود را ثبت فرمایید.

میزان وزن هر میوه :

میوه نهال گیلاس آمبرانس اندازه ای بزرگ دارد و به شکل قلب است. رنگ میوه به رنگ قرمز شرابی است و طعمی خوشمزه و بافتی منسجم دارد. گوشتی به رنگ روشن و شیره تقریباً بی رنگ دارند. گیلاس آمبرانس تیره به رنگ قرمز تیره است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

نهال گیلاس آمبرانس در هر منطقه ای با هر آب و هوایی خصوصیات متفاوتی دارد. به همین منظور بهتر است قبل از خرید نهال گیلاس آمبرانس ارتفاع از سطح دریا در منطقه خود را بدانید. ارتفاع از سطح دریا معیاریست که ارتباط زیادی با کیفیت محصول و رشد درخت در هر منطقه دارد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

یکی از بیماری‌های رایج در درختان میوه و به‌ویژه گیلاس آمبرانس «گموزیس» نام دارد.درختان گیلاس آمبرانس هنگامی که زخمی می شوند، شیره رزین مانندی آزاد می کنند. گاهی اوقات ابزار کشاورزی تنه را آسیب می زند و درخت با بیرون ریختن این شیره غلیظ واکنش نشان می دهد تا زخم را ببندد و التیام ببخشد. بیشتر اوقات این صدمات جزئی هستند و درخت می تواند خودش را درست کند.

گوموزیس در گیلاس آمبرانس می تواند ناشی از جراحات بریدگی، حشرات یا حتی برخی از عفونت های قارچی باشد. در موارد دیگر ترشح  شیره می‌تواند توسط شانکر ایجاد شود.

اگر خاک اره در اطراف پایه تنه و زیر محل شیره می بینید، احتمالاً سوراخ‌هایی دارید. با اسپری مناسب ، از درخت خود محافظت کنید.

اگر خاک اره وجود نداشت، شیره را بردارید و پوست درخت را بررسی کنید. اگر مرده و شکننده است، آنها را برش دهید و بردارید. سپس یا با یک متخصص تماس بگیرید تا برای درمان درخت اقدام کند.

علل دیگر گوموزیس می تواند ماهیت قارچی باشد، به ویژه انواع قارچ   Cytosporina  و Phytophthora .  اینها بیماری های جدی تری هستند که باید با آنها مقابله کرد و نیاز به حذف دقیق بافت عفونی و استفاده از قارچ کش برای کنترل دارند. با برداشتن اندام ها و شاخه های مرده در فصل زمستان و دور انداختن آنها، می توانید اقدام موثری انجام دهید.

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

نهال گیلاس آمبرانس درختی پربار با بازدهی محصول بالاست. بطوریکه می تواند سالانه در هر هکتار 30 تن محصول تولید نماید. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع با کیفیت و شناسنامه‌دار، در تخصص ماست. نهالستان برتر نهال اصالت نهال‌های خود را ضمانت می‌کند برای خرید نهال با کیفیت با نهالستان برتر نهال در ارتباط باشد.

شروع باردهی محصول  :

از اواسط تیر باردهی محصول آغاز می شود. از سال پنجم کاشت می توانید روی برداشت اقتصادی حساب کنید. زمان رسیدن گیلاس آمبرانس بیش از دو ماه طول می کشد. تنها بخش کمی از میوه هایی که به حمل و نقل حساس هستند و ماندگاری بالایی ندارند به بازار می رسند. گیلاس آمبرانس معمولا به صورت تازه مصرف می شود.  این میوه از بسیاری از هم گونه های خود ماندگارتر است.
نهال گیلاس امبرانس- برتر نهال

برداشت گیلاس آمبرانس را باید با کمی احتیاط انجام داد: گیلاس آمبرانس را باید با ساقه چید، با اینکار میوه را می توان طولانی تر نگه داشت. درخت نیز سالم تر می ماند و جوانه های میوه سال بعد که مستقیماً در کنار ساقه قرار می گیرند، دست نخورده می مانند. زمان برداشت گیلاس آمبرانس از اوایل تیرماه آغاز می شود و سپس تا اوایل شهریور ادامه می یابد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :

برای گرده افشانی درخت گیلاس آمبرانس از ارقام هدل فینگر، مورا، ناپائون،رامون اولیوا و تیگر استفاده می شود. یک نوع گرده افشان اغلب برای رشد فراوان میوه، به ویژه با گیلاس آمبرانس، ضروری است. زیرا این ارقام خود گرده افشان نیستند. هنگام انتخاب، باید مطمئن شوید که دوره گلدهی هر دو رقم با هم همپوشانی دارد. حتی اگر یک نوع به عنوان خود گرده افشان توصیف شود، درخت دوم میزان گلدهی و عملکرد را افزایش می دهد.

مدت آبیاری درخت :

برای آبیاری نهال گیلاس آمبرانس بهتر است 2 بار در هفته آن را آبیاری کنید. ما در نهالستان برتر نهال به صورت کاملا رایگان با شما مشاوره قبل از خرید انجام خواهیم داد و به اصالت و کیفیت نهال ها پایبندیم. برای خرید نهال گیلاس آمبرانس و استفاده از راهنمایی و مشاوره دقیق کارشناسان مجرب جهت کاشت اصولی و علمی می‌توانید با نهالستان برتر نهال در ارتباط باشید.

روش صحیح آبیاری

هنگامی که نهال گیلاس آمبرانس خود را کاشتید، باید آن را برای سال اول به طور مداوم آبیاری کنید، اما خیس نکنید. هنگامی که چند سانتی متر بالای خاک خشک شد، می توانید درختان مستقر را عمیق خیس کنید. یک لایه مالچ کمک زیادی به مرطوب و خنک نگه داشتن خاک اطراف ریشه ها می کند. و فراموش نکنید که به نهال گیلاس آمبرانس و همه درختان و درختچه های باغ خود رطوبت بیشتری در زمستان بدهید، به خصوص پس از یک پاییز خشک.

زمان شکوفایی درخت :

معمولا 30 روز بعد از رقم بارلت گل های درخت گیلاس آمبرانس شکوفا می شوند. این گل ها در در اوایل بهار خود را ظاهر می سازند. . گلهای منفرد ابتدا در یک چتر دسته بندی می شوند. پنج گلبرگ و به همین تعداد کاسبرگ دارند. پرچم ها متعدد هستند و در مرکز گل قرار دارند.گل های گیلاس آمبرانس قبل از جوانه زدن برگها و دو هفته زودتر از آلبالو شکوفا می شوند.

نتیجه گیری : کیفیت اتفاقی نیست

نهالستن برتر نهال با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی با دارا بودن پیشرفته ترین تجهیزات کشاورزی و استفاده از روش های نوین اروپایی در پرورش نهال سردمدار این حوزه در بین رقبا می باشد. برای خرید نهال گیلاس آمبرانس می توانید با ما تماس بگیرید و قبل از خرید محصول مشاورات لازم را از تیم حرفه ای و مجرب برتر نهال دریافت نمایید. ما در برترنهال کلیه نهال ها را به همراه شناسنامه معتبر در اختیر شما عزیزان قرار می دهیم.

ارتباط با برترنهال