%38

نهال گیلاس سم : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

36,000 تومان

خاستگاه : فرانسه
شروع باردهی : سه سال بعد از کاشت
زمان گلدهی : دیرگل
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 30 تن
ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 3000 متر از سطح دریا
پایه نهال : پایه تلخ و مازارد
گرده افشان :عدم نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 5 الی 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال گیلاس سم

نهال گیلاس سم  یک نهال دارای ارتفاع و لاغر اندام است. این نهال جزو درختان برگ ریز بوده یعنی در فصل سرما برگ های آن کاملا می ریزد و در تابستان برگ جدید جایگزین می شود. در بهار نیز شکوفه ها بر روی شاخه های لخت رشد می کنند.  میوه دهی و برداشت محصول نیز در فصل تابستان آغاز می شود. این چرخه تا فصل بعدی ادامه دارد. نهال گیلاس سم پربار و اقتصادی است در سال های اولیه به صورت عمودی و رو به بالا رشد کرده و پس از آن شاخ و برگ می گستراند.

میوه های نهال گیلاس سم بسیار مشتری پسند و بازاری هستند و اندازه متوسطی دارند. از جمله ویژگی های میوه خوش طعم بودن و رنگ قرمز و بافت منسجم آن است.

خواستگاه بومی :

برای نخستین بار نهال گیلاس سم در کشور کانادا ساخته شد و سپس از آن کشور به سایر نقاط دنیا صادر گشت. یکی از بهترین تصمیم ها برای باغداران خرید نهال گیلاس سم است. نهال گیلاس سم با شاخ و برگ های زیبا در همه فصل ها با شکوفه های رنگارنگ جلوه زیبایی به باغ می بخشند.

پایه اصلی نهال  :

افرادی که به دنبال گیلاس های تجاری هستند در باغ های خود آنها را با روش پیوند پرورش می دهند تا  از به دست آوردن محصول یکدست و سالم اطمینان حاصل کنند. علاوه بر این کاشت گیلاس سم به روش بذر و سایر روش ها می تواند منجر به تولید میوه های تلخ و کوچک شود. پایه های مازارد ، پایه تلخ و پرونوس آویوم معمولا برای کاشت نهال گیلاس سم بکار می روند.

 ویژگی نهال  :

نهال گیلاس سم  یک نهال دارای ارتفاع و لاغر اندام است. این نهال جزو درختان برگ ریز بوده یعنی در فصل سرما برگ های آن کاملا می ریزد و در تابستان برگ جدید جایگزین می شود. در بهار نیز شکوفه ها بر روی شاخه های لخت رشد می کنند.  میوه دهی و برداشت محصول نیز در فصل تابستان آغاز می شود. این چرخه تا فصل بعدی ادامه دارد. نهال گیلاس سم پربار و اقتصادی است در سال های اولیه به صورت عمودی و رو به بالا رشد کرده و پس از آن شاخ و برگ می گستراند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

گیلاس سم ممکن است در مناطق بسیار مه آلود به خوبی رشد نکند، به ویژه در مناطقی که مه تابستانی زیادی دارد. این نهال ها به آفتاب کامل یا حداقل شش ساعت نور خورشید در روز نیاز دارند.
یک نهال یک تا دو ساله تهیه کنید که در محیطی مشابه با محیطی که قصد انتقال درخت را دارید (یعنی نور خورشید، نوع خاک) رشد کرده باشد.

یک گودال برای کاشت نهال آماده کنید. به ابعاد 60.1 سانتی متر در 60.1 سانتی متر. و عمق 30.5 سانتی متر.  سپس مقدار کمی از مواد آلی و کود را در کف گودال قرار دهید. نهال خود را در گودال قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که خاک اطراف با قسمت بالای ریشه همسطح باشد. در صورت لزوم خاک را از کف سوراخ اضافه یا خارج کنید.مواد آلی را با خاکی که از گودال برداشته اید مخلوط کنید و اطراف درخت گیلاس سم را با آن پر کنید. خاک را در  ناحیه اطراف صاف کنید و آن را محکم بکوبید. برای کاهش حرکت نهال در اثر بادهای شدید، از پایه یا چوب استفاده کنید. دو  پایه را مقابل یکدیگر، در فاصله 60.1-76.2 سانتی متر  از تنه درخت قرار دهید و به یکدیگر متصل کنید.نهال گیلاس سم- برتر نهال

فاصله مناسب برای کاشت

برای کاشت نهال گیلاس سم باید اول به شرایط جغرافیایی و شرایط کلی باغ خود توجه کنید. برای ارائه میوه این نهال حداقل به 8 الی 10 ساعت آفتاب مستقیم نیاز دارد. در صورت دارا بودن خاکی با زهکشی خوب و pH خنثی بهترین کارایی را خواهند داشت.

جهت داشتن کارایی بهتر و چرخش هوای بهینه  نهال ها را با فاصله  4 در 4 متر از هم قرار دهید. بهترین کار این است که درخت خود را در فاصله مناسب از سایر شاخ و برگ ها قرار دهید. یک درخت گیلاس سم برای رشد به فضای زیادی نیاز دارد. درخت را در فاصله 4 متر از درختان، بوته ها، گل ها یا شاخ و برگ های دیگر بکارید. این کار همچنین به کاهش انتشار آفات یا بیماری ها بین گیاهان کمک می کند.

نهالستان برتر نهال با بیش از نیم دهه تجربه، دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی با تولید سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار اصله ارقام متنوع گیلاس آماده ارسال نهال‌ گیلاس سم به سراسر نقاط کشور عزیزمان می‌باشد، برای خرید نهال گیلاس سم می‌توانید از طریق شماره‌های تماس نهالستان برتر نهال سفارشات خود را ثبت فرمایید

بستر مناسب خاک

نهال گیلاس خاک با ph بین 6 تا 6.8  را ترجیح می دهد. همچنین این درختان به خاکی با زهکشی خوب نیاز دارند و به خصوص به زهکشی ناکافی حساس هستند. زهکشی ناکافی باعث بیماری های گیاهی مانند پوسیدگی قهوه ای، شانکر باکتریایی، شانکر سیتوسپورا، پوسیدگی ریشه و پوسیدگی طوقه می شود که در صورت عدم رسیدگی و کنترل می توانند مشکلات جدی ایجاد کنند.

فضایی با خاک عمیق و حاصلخیز را انتخاب کنید. خاک درخت گیلاس سم باید غنی و عمیق باشد. مهم است که خاک مرطوب باشد، اما زهکشی خوبی داشته باشد. درختان گیلاس سم می توانند با چندین نوع خاک سازگار شوند، اما در محیط های اسیدی بهتر از محیط های قلیایی عمل می کنند.

فصل مناسب و سازگار برای کاشت

درخت گیلاس سم را بعد از آخرین یخبندان بکارید. برای اطمینان از رشد درخت ، آن را پس از آخرین یخبندان فصل بکارید. برای یافتن میانگین تاریخ یخبندان بر اساس موقعیت مکانی خود، در اینترنت جستجو کنید.

کود مناسب با نهال

درختان گیلاس سم معمولاً به کمترین کوددهی نیاز دارند . البته مانند هر گیاه دیگری، درختان گیلاس سم نیز برای رشد به شرایط غذایی خاصی نیاز دارند. اگر درخت گیلاس سم شما ضعیف به نظر می رسد، یک کود نیتروژن است می تواند به بازیابی سلامت و ترویج رشد سالم درخت کمک کند. برای بهترین نتایج، با نهالستان برتر نهال مشورت کنید.

پس از آبیاری اولیه درخت گیلاس سم را کود دهید. کود همه منظوره را در اطراف ریشه درخت گیلاس سم بپاشید. به جای مایع، نوع دانه ای را انتخاب کنید، زیرا مواد مغذی را به آرامی در خاکی که ریشه های درخت شما را احاطه کرده است آزاد می کند.نهال گیلاس سم- برتر نهال

برای تعیین نوع کود مورد استفاده، آزمایش خاک را انجام دهید. اگر خاک از نظر مواد مغذی خاص مانند نیتروژن، فسفر یا منیزیم کمبود دارد، کودی را انتخاب کنید که مقدار بیشتری از این مواد مغذی را اضافه کند. در غیر این صورت از کود همه منظوره 10-10-10 استفاده کنید.

ارتفاع درخت در طول عمر

بعد از خریداری نهال گیلاس سم به شرط داشتن وضعیت بهینه قادرند تا 5 الی 6 متر پرورش یابند. اما جهت مراقبت بهینه تر و برداشت ساده تر نهال گیلاس سم را در زمان پرورش هرس کنید. هرس درختان گیلاس سم اصلا دشوار نیست و به ارائه بهتر میوه کمک می کند. گیلاس تنها به کمی هرس احتیاج خواهد داشت تا شاخ و برگ ها را سالم و تمیز نگه دارد. جهت هرس گیلاس سم، شاخه وسطی را هرس کنید تا رشد را از اطراف تشویق کنید.

اصول هرس کردن علمی

هرس درخت را به منظور رشد بهتر و سالم تر انجام دهید. این کار را بین ماه اردیبهشت و شهریور انجام دهید، یعنی زمانی که درخت به طور فعال در حال رشد است. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع با کیفیت و شناسنامه‌دار، در تخصص ماست. نهالستان برتر نهال اصالت نهال‌های خود را ضمانت می‌کند برای خرید نهال با کیفیت با نهالستان برتر نهال در ارتباط باشید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

نهال گیلاس سم پیش از جوانه زدن در فصل بهار بایستی یک زمان سرمایی را سپری نماید که معمولاً طبیعتا و خود کار در سرمای فصل‌زمستان روی میدهد. این دوره برای جوانه زدن لازم میباشد. سرد کردن نهال ها در نهالستان به صورت تصنعی و مصنوعی این روند را انجام می دهد. این نهال ها تحمل کمی در قبال سوز‌و‌سرما دارند و در مکان های سردسیری پرورش قابل قبولی نخواهند داشت.

عمر مفید نهال :

نهال گیلاس سم معمولا بین 60 الی 80 سال صرفه اقتصادی برای باغدار دارد. این درخت در فصل رشد پربار بوده و میوه های زیادی برای شما به ارمغان خواهد آورد.

سن حیات نهال

نهال گیلاس سم بطور کلی 100 سال عمر می کند. این 100 سال عمر کلی نهال است و 80 سال از آن را به میوه دهی می گذراند.

میزان وزن هر میوه :

میوه های نهال گیلاس سم بسیار مشتری پسند و بازاری هستند و اندازه متوسطی دارند. از جمله ویژگی های میوه خوش طعم بودن و رنگ قرمز و بافت منسجم آن است.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

برای داشتن درختی باکیفیت و سالم که قادر به تولید میوه های مطلوبی باشد حتما باید ارتفاع از سطح دریا رادر نظر بگیرید. این ارتفاع تعیین می کند که درخت در شرایط آب و هوایی خوبی قرار دارد یا خیر. معمولا ارتفاع از سطح در یا در نهال گیلاس سم 100 الی 3000 متر است.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

نهال گیلاس سم ممکن است در طول رشد با مشکلات آفات یا بیماری مواجه شود. عواملی مانند مکان و آب و هوا در مشکلاتی که این نهال با آن مواجه می شود، نقش دارند.  مراقبت مناسب از درخت مانند آبیاری، کود دهی، هرس، سمپاشی، وجین و پاکسازی به جلوگیری از بیشتر مشکلات کمک می کند. مدیریت آفات نیز در دوره رشد و به ویژه در طول دوره شکوفه دهی بسیار مهم است.  از اسپری روغن در زمستان برای کنترل رسوب استفاده کنید. از توری برای محافظت از درختان در برابر پرندگانی که ممکن است گیلاس ها را بخورند، استفاده کنید.

در زیر لیستی از آفاتی که در درختان گیلاس سم ظاهر می شوند را خواهید دید:

نهال گیلاس سم- برتر نهال

کنه

شته

مگس میوه گیلاس

سوسک ژاپنی

در ادامه لیستی از بیماری های شناخته شده برای درختان گیلاس سم آورده شده است.

گال تاج پوسیدگی ریشه آرمیلاریا

پوسیدگی ریشه بوتریتیس Phytophthora Root Rot

پوسیدگی قهوه ای

پوسیدگی تاج

کپک پودری باکسکین ایکس

شانکر

برای جلوگیری از ابتلا به آفات و بیماری ها هرس برای این درختان ضروری است. اگر درخت گیلاس سم هرس نشود، ممکن است میوه ندهد، بیمار شود یا اصلا رشد نکند.

برای هرس درخت گیلاس سم هر سال در فصل خواب ، در اواخر زمستان هرس کنید. این کار رشد قوی تر جوانه های باقی مانده را تحریک می کند و یک شکل ساختار یافته را در درخت فراهم می کند.

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

نهال گیلاس سم قادر به تولید 30 تن محصول در هر هکتار است. لازم به ذکر است این رقم به صورت سالانه برداشت می شود. ما در نهالستان برتر نهال به صورت کاملا رایگان با شما مشاوره قبل از خرید انجام خواهیم داد و به اصالت و کیفیت نهال ها پایبندیم. برای خرید نهال گیلاس سم و استفاده از راهنمایی و مشاوره دقیق کارشناسان مجرب جهت کاشت اصولی و علمی می‌توانید با نهالستان برتر نهال در ارتباط باشید.

شروع باردهی محصول :

یک نشانه مطمئن از رسیدن گیلاس سم زمانی است که پرندگان برای خوردن غذا شروع به بازدید از آن می کنند. در صورت لزوم، درخت خود را با توری بپوشانید. میوه ها حدود سه هفته پس از شکوفه دادن درخت ظاهر می شوند. فصل برداشت عموما از اوایل خرداد شروع می شود و در ماه مرداد به پایان می رسد.

گیلاس ها را در آخرین لحظه که رسیده هستند بچینید. میزان قند در چند روز آخر به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. در این زمان گیلاس های سم سفت و کاملا قرمز خواهند شد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز:

رقم گرده افشان مناسب برای نهال گیلاس سم ویندسور است. اما اغلب نهال سم خودش به عنوان گرده افشان برای ارقام دیگر بکار می رود. برای نتیجه دهی بهتر از زنبور عسل در باغ خود استفاده کنید.
نهال گیلاس سم- برتر نهال

مدت آبیاری درخت :

برای آبیاری نهال گیلاس سم هر 10 روز یک بار به آن آب بدهید.

روش صحیح آبیاری

اگر درخت گیلاس سم را در محلی کاشته باشید که بارندگی زیاد است، نیازی به آبیاری نخواهید داشت. در غیر این صورت هر 10 روز یکبار آبیاری قطره ای مورد نیاز است. آبیاری را بلافاصله پس از کاشت نهال فراموش نکنید. درخت را کاملاً آبیاری کنید تا مرطوب شود و خاک در جای خود ثابت شود. اجازه دهید خاک به خوبی زهکشی کند.
فقط در زمان خشکسالی آبیاری کنید. درختان گیلاس سم پس از کاشت نیاز به مراقبت زیادی ندارند. آنها آب کافی را از محیط طبیعی دریافت خواهند کرد، بنابراین آنها را فقط در دوره های بسیار خشک تابستان آبیاری کنید. اگر برگها پژمرده شده اند یا خاک شروع به ترک خوردن کرده است، درخت خود را آبیاری بیشتری کنید.

زمان شکوفایی درخت :

نهال گیلاس سم یک نهال دیرگل است و 4 الی 5 روز دیرتر از دیگر ارقام شکوفه می دهد. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع گیلاس با کیفیت و شناسنامه دار در تخصص ماست .نهالستان برتر نهال با ارائه نهال برتر آماده ارسال نهال در اسرع وقت به همه نقاط ایران عزیز می‌باشد.

نتیجه گیری : کیفیت اتفاقی نیست

نهالستان برتر نهال یهترین نهالستان حال حاضر در کشور است. این نهالستان با مدیریت سعید قاسمی از پیشرفته ترین متود ها و تجهیزات در پرورش نهال استفاده می کند. کلیه نهال ها در این نهالستان دارای شناسنامه سلامت مهردار هستند و خیال شما را از بابت بیماری های رایج در نهال ها راحت می کنند. شما با اطمینان خاطر می توانید نهال های مورد نظر خود را به صورت اینترنتی سفارش داده و درب باغ یا منزل خود تحویل بگیرید.

ارتباط با برترنهال