%38

نهال گیلاس پیش رس سیلویا : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

36,000 تومان

خواستگاه : انگلستان، کلمبیا و کانادا
شروع باردهی : 2 الی 3 سال یعد از کاشت
زمان گلدهی : زودگل
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 30 تن
ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 1800
پایه نهال : آلبالو شیرین و آلبالو تلخ
گرده افشان : خودبارده
میزان آبیاری : 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت :5 الی 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال گیلاس پیش رس سیلویا

درخت گیلاس پیش رس سیلویا یکی از درختان مقاوم و از گونه های بی دردسر برای پرورش است. این درخت بر روی پایه مهلب، آلبالو شیرین و آلبالو تلخ تکثیر پیدا می کند. پایه ها معمولا یک الی دوساله هستند و از طریق پیوند و قلمه زنی به وجود می آیند. گیلاس سیلویا برای اولین بار در کشور انگلستان تولید شد و در سال 1987 به کشورهای دیگر انتشار یافت.

خواستگاه بومی :

خواستگه بومی نهال گیلاس پیش رس سیلویا انگلستان، کلمبیا و کانادا است. از سال 1987 این نهال از کشورهای فوق به سایر نقاط جهان ارسال شد.

پایه اصلی نهال  :

معمولا برای تکثیر درخت گیلاس پیش رس سیلویا از پایه مهلب، آلبالو شیرین و آلبالو تلخ استفاده می شود.

نهال گیلاس پیش رس- سیلویا- برتر نهال

 ویژگی نهال  :

درخت گیلاس پیش رس سیلویا یکی از درختان مقاوم و از گونه های بی دردسر برای پرورش است. این درخت بر روی پایه مهلب، آلبالو شیرین و آلبالو تلخ تکثیر پیدا می کند. پایه ها معمولا یک الی دوساله هستند و از طریق پیوند و قلمه زنی به وجود می آیند. گیلاس سیلویا برای اولین بار در کشور انگلستان تولید شد و در سال 1987 به کشورهای دیگر انتشار یافت.

به دلیل پرورش ضعیف و عمودی به سمت بالا در قدیم برای رشد در گلدان مطلوب بود. از جمله نکاتی که در خرید نهال گیلاس پیش رس سیلویا بایستی به آن اعتنا کرد این میباشد که این نهال قدمت اقتصادی 30 ساله داراست و یک نهال دو ساله‌ مقاوم می باشد، بعداز هفت سال به بلوغ بی نقص می رسد و 3 تا 10 متر رویش دارد . همچنین با داشتن هرس مطلوب هر ساله قادر است در طول 2  تا 6 متر رشد کند.

نهالستان برتر نهال با بیش از نیم دهه تجربه، دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی با تولید سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار اصله ارقام متنوع گیلاس آماده ارسال نهال‌ گیلاس پیش رس سیلویا به سراسر نقاط کشور عزیزمان می‌باشد، برای خرید نهال گیلاس پیش رس سیلویا می‌توانید از طریق شماره‌های تماس نهالستان برتر نهال سفارشات خود را ثبت فرمایید

آب و هوای مناسب برای کاشت

برای کاشت نهال گیلاس پیش رس سیلویا یک نقطه با نور کامل تا نیمه سایه انتخاب کنید. برای شکوفه دادن، درخت گیلاس سیلویا  به نور خورشید زیادی نیاز دارد، بنابراین محلی را انتخاب کنید که حداقل چهار ساعت در روز نور مستقیم خورشید داشته باشد.  در صورت امکان، نقطه ای را انتخاب کنید که در مقایسه با بقیه باغتان مرتفع باشد تا هوای سرد در اطراف درخت گیلاس شما نشست نکند.

فاصله مناسب برای کاشت

فاصله مناسب برای کاشت نهال گیلاس پیش رس سیلویا 4 الی 4 متر است.نهال گیلاس پیش رس- سیلویا- برتر نهال

بستر مناسب خاک

اگر ریشه ها در خاکی باشند که زهکشی شده و فضای کافی برای پخش شدن داشته باشد، سریعتر رشد می کنند. گودال را به اندازه کافی عمیق و گسترده حفر کنید تا ریشه فضا برای گسترش داشته باشد. اگر خاک نیاز به شل شدن دارد، کود گاوی کهنه، پیت ماس ​​یا کمپوست (تا غلظت 1/3) را در توده خاکی که از چاله بیرون می آورید مخلوط کنید. از این خاک برای پر کردن و پوشاندن سیستم ریشه گیاه استفاده کنید.

مواد آلی تقریباً هر نوع خاکی را با حفظ رطوبت و مواد مغذی و تجزیه خاک‌های رسی بهبود می‌بخشد تا آب بتواند در آن راحت نفوذ کند و ریشه‌ها پخش شوند.

هدف از آماده سازی خاک این است که به درخت گیلاس پیش رس سیلویا یک پایه قوی بدهد، بهترین شانس برای بقا، و میوه های فراوان، و همچنین شکستن و افزودن مواد آلی مغذی. مواد مغذی و مواد معدنی یک فرآیند مهم برای سلامت کلی درخت شما است.

فصل مناسب و سازگار برای کاشت

در آخر پاییز تا اوایل فصل زمستان بهترین زمان برای کاشت نهال گیلاس سیلویا می باشد. این نهال را در بقیه وقت های سال نیز می‌شود بکارید البته برای مطمئن بودن از استقرار مطلوب به آب بیشتری احتیاج  است. با خرید نهال گیلاس پیش رس سیلویا به محصولی با میوه‌های گرانقدر ،قرمز‌رنگ و مشکی با مزه ای خوب و گیلاس‌هایی درشت و آبدار دست پیدا می کنید که مشتری‌ پسند میباشد.

کود مناسب با نهال

درختان گیلاس از عناصر درشت مغذی موجود در خاک رشد می کنند. شما باید کود دهی کنید، اما مراقب باشید که بیش از حد کود ندهید که می تواند بر تولید میوه تأثیر بگذارد و درخت را مستعد آفات و بیماری کند. علائم کمبود مواد مغذی در درختان گیلاس پیش رس سیلویا عبارتند از: برگ های قرمز یا کم رنگ، برگ های باریک یا کوچک شده و لکه های مرده روی برگ ها.

درختان گیلاس پیش رس سیلویا کودهای کم نیتروژن مانند 5-10-10 یا 10-15-15 را ترجیح می دهند. به طور کلی، این درختان به یک برنامه کوددهی کامل نیاز دارند تا حداکثر توانایی خود را ارائه دهند.

عناصر ریز مغذی نیز در خاک مورد نیاز است. این عناصر عبارتند از مس و روی که به جلوگیری از لک شدن و بدشکل شدن برگها کمک می کند و کلسیم که به بهبود کیفیت برگ و میوه کمک می کند. ساده‌ترین راه برای افزودن ریزمغذی‌ها، افزودن کمپوست قدیمی یا کود متعادل درختان میوه است .

یک کود عالی حاوی نیتروژن (برای رشد برگ و شاخه)، فسفر (برای رشد ریشه و شکوفه) و پتاسیم (برای مقاومت طبیعی درخت در برابر بیماری و سلامت کلی) است. یک بار در بهار قبل از شروع رشد و بار دیگر در پاییز پس از ریزش برگ، ( قبل از یخ زدن زمین) از کود استفاده کنید.

اگر خاک غنی از مواد مغذی دارید، می توانید کود دهی را تا زمانی که درخت گیلاس پیش رس سیلویا شروع به میوه دادن کند، متوقف کنید. اگر در طول فصل رشد چند سانتی متر رشد نکرد، از بهار آینده شروع به استفاده از کود کنید. به طور معمول، در درختان گیلاس پیش رس سیلویا، کود دهی یک بار در سال کافی است . از یک کود کم نیتروژن در بهار حدود دو یا سه هفته قبل از شکوفه دادن استفاده کنید.

ارتفاع درخت در طول عمر

نهال گیلاس پیش رس سیلویا  در طول عمر خود می تواند 5 الی 6 متر رشد کند و به ارتفاعی معادل این رقم برسد. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع با کیفیت و شناسنامه‌دار، در تخصص ماست. نهالستان برتر نهال اصالت نهال‌های خود را ضمانت می‌کند برای خرید نهال با کیفیت با نهالستان برتر نهال در ارتباط باشید.

اصول هرس کردن علمی

شاخه های جدید با رشد سریع را هرس کنید اما شاخه هایی که در آینده چوب آنها میوه دار خواهند بود، باقی بگذارید.نهال گیلاس پیش رس- سیلویا- برتر نهال

در سومین فصل خواب هر شاخه شکسته یا شاخه های متقاطع را هرس کنید، اما تا زمانی که درخت محصولی به اندازه خوب تولید نکرده است، هرس اصلی را انجام ندهید.

برای هرس درخت بالغ  پس از اینکه شکل درخت مشخص شد، می‌توانید بر اساس شاخه‌هایی که میوه می‌دهند، هرس کنید. اکثر درختان گیلاس پیش رس سیلویا در ساقه های بلند سال قبل و در شاخه های کوتاه میوه می دهند و برای چندین سال میوه می دهند. هر سال بخش‌هایی از چوب‌های بارده قدیمی‌تر را برای تشویق و جوان‌سازی درخت هرس کنید. ساقه های سال گذشته را تا حدود نصف طولشان هرس کنید.

گاهی اوقات هرس خارج از فصل ضروری است. این می تواند شامل شاخه های شکسته شده توسط باد، شاخه های بیمار یا شاخه های ترک خورده در اثر بار سنگین میوه باشد. مکنده ها و جوانه های درختان نیز به سرعت رشد می کنند. شما باید به محض اینکه متوجه شدید آنها را حذف کنید.

تنک گیلاس پیش رس سیلویا را می توان با دست در باغات خانگی انجام داد. در بهار، بسیاری از درختان شروع به ریختن میوه های نارس در یک فرآیند طبیعی می کنند که به درخت اجازه می دهد تا محصول باقی مانده را بالغ کند. اگر تنک شدن انجام نشود، درختان فقط می توانند دوسالانه یا یک سال سبک و سال بعد سنگین تولید کنند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

درختان گیلاس پیش رس سیلویا مانند سایر درختان میوه برگریز از جمله سیب، گلابی و هلو به شب های سرد نیاز دارند تا حداکثر محصول را تولید کنند.  این گیلاس تقریباً به 700 تا 900 ساعت سرما یا دمای منفی 20 درجه نیاز دارد.

در مناطق مختلف، کل ساعات سرما بین 100 تا 900 ساعت متغیر است و مناطق نزدیک دریا زمان سرمای کمتری دارند.

عمر مفید نهال :

عمر مفید نهال گیلاس پیش رس سیلویا تقریبا 30 سال است و در طی 30 سال بهترین میوه ها را تولید میکند. ما در نهالستان برتر نهال به صورت کاملا رایگان با شما مشاوره قبل از خرید انجام خواهیم داد و به اصالت و کیفیت نهال ها پایبندیم. برای خرید نهال گیلاس پیش رس سیلویا و استفاده از راهنمایی و مشاوره دقیق کارشناسان مجرب جهت کاشت اصولی و علمی می‌توانید با نهالستان برترنهال در ارتباط باشید.

سن حیات نهال

سن حیات نهال گیلاس پیش رس سیلویا 80 سال و شاید هم بیشتر است. سن حیات یک نهال به شرایط نگهداری و مراقبت از آن بستگی دارد.

نهال گیلاس پیش رس- سیلویا- برتر نهال

میزان وزن هر میوه :

میوه های نهال گیلاس پیش رس سیلویا پس از 7 سال که به بلوغ کامل می رسد، وزنی متوسط دارد. میوه ها خوش طعم و شیرین و آبدار هستند.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

ارتفاع از سطح دریا در همه درختان فاکتور مهمی است که میزان رشد و حیات درخت را مشخص می کند. در ارتفاعات مختلف شرایط جغرافیایی تغییر می کند و بر روی گیاه تاثیر مستقیم دارد. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع گیلاس با کیفیت و شناسنامه دار در تخصص ماست .نهالستان پالیز با ارائه نهال برتر آماده ارسال نهال در اسرع وقت به همه نقاط ایران عزیز می‌باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

پرندگان می توانند آسیب های بسیار جدی به محصول درختان گیلاس پیش رس سیلویا وارد کنند. بدتر از آن زمانی است که آنها هر میوه را می چینند و نوک می زنند و یک توده پوسیده باقی می ماند که هنوز به ساقه چسبیده است.

پرندگان می توانند محصول شما را در یک یا دو روز غارت کنند. چند روش عالی برای جلوگیری از آسیب پرندگان پیشنهاد می کنیم:

  • درخت را در توری پرنده بپیچید
  • از جغد یا مترسک ساختگی استفاده کنید و محل آن را روزانه جابجا کنید
  • حشرات روی شاخه ها را از بین ببرید

روش های پیشگیری کننده مختلف بهترین راه حل برای سالم نگه داشتن درخت گیلاس پیش رس سیلویا از آفات و بیماری است. همچنین هنگام استفاده از توری پرندگان، خطرات آن را برای پرندگان در نظر داشته باشید.  توری موجودات را دور نگه می‌دارد، اما اگر داخل آن گیر کنند می میرند.

نکته دیگر در مورد توری پرنده این است که آن را درست قبل از اینکه میوه روی درخت ظاهر شود نصب کنید. اگر آن را زود نصب کنید و از ابتدای فصل آن را روی درختان بگذارید، احتمالاً پرندگان یاد می گیرند که چگونه داخل شوند .

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

نهال گیلاس پیش رس سیلویا از سن بلوغ به بعد می تواند در هر هکتار 30 تن محصول تولید نماید. این نهال پربار و اقتصادی بوده و در بین باغداران از محبوبیت خاص برخوردار است.نهال گیلاس پیش رس- سیلویا- برتر نهال

شروع باردهی محصول  :

در اوایل خرداد ماه می توانید میوه این محصول را برداشت کنید. این درخت برای دستیابی به بلوغ کامل 2 الی 3 سال باید طی کند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :

گونه گیلاس سیلویا خودش گرده افشانی می شود، بنابراین در صورت کاشت ، لازم نیست نگران گرده افشان ها باشید .

مدت آبیاری درخت :

برای آبیاری نهال گیلاس پیش رس سیلویا هر 10 روز یک بار باید آن را آبیاری نمایید. البته در زمان کاشت نهال بیشتر باید آبیاری نمایید تا درخت استقرار یابد و ریشه های آن قوی شود.

روش صحیح آبیاری

برای آبیاری صحیح نهال گیلاس پیش رس سیلویا بهتر است پس از کاشت نهال آن را به خوبی آبیاری کنید و فضای اطراف آن را همواره خیس نگاه دارید. پس از استقرار و یک سال بعد می توانید درخت را هر 10 روز یک بار آبیاری قطره ای نمایید. توجه به این نکته مهم است که نهال گیلاس پیش رس سیلویا را به هیچ وجه غرقاب نکنید و از آبیاری قطره ای استفاده کنید.

زمان شکوفایی درخت :

شکوفه های گیلاس پیش رس سیلویا اوایل فروردین ماه  با شکوفه‌های سپید رنگ و خیره کننده ظاهر می شوند.

نتیجه گیری : کیفیت اتفاقی نیست

نهالستان برتر نهال با مدیریت جناب آقای سعید قاسمی با سالها تجربه در زمینه پرورس و فروش نهال آماده ارائه خدمات عالی به شما باغداران و کشاورزان عزیز است. این نهالستان از روش های پیشرفته در پرورش نهال ها استفاده می کند و تجهیزات بکار رفته مطابق با روش های اروپایی و پیشرفته می باشد.

شما با ارتباط با کارشناسان ما در برترنهال می توانید در مورد روش های پرورش نهال اطلاعات کسب کنید و با مشاورین با تجربه ما صحبت کنید. نکته کلیدی در این نهال ها این است که همگی دارای شناسنامه سلامت معتبر مهردار هستند که نشان دهنده سالم بودن نهال هاست. برای خرید نهال گیلاس پیشرس سیلویا می توانید از مشاورین باتجربه ما در برتر نهال کمک بگیرید.

ارتباط با برترنهال