%45

نهال گیلاس امپرور فرانسیس : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

36,000 تومان

خاستگاه : انگلیس
شروع باردهی : 2 سال بعد کاشت
زمان گلدهی : اوایل فروردین
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 30 تن
ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 3000 متر از سطح دریا
پایه نهال : پایه تلخ
گرده افشان : گیلاس سیاه مشهد
میزان آبیاری : 2 هفته یکبار
حداکثر ارتفاع درخت :5 الی 6 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات نهال گیلاس امپرور فرانسیس

نهال گیلاس امپرور فرانسیس یک نهال پربار با میوه های خوش طعم است. اما بیشتر از سایر درختان گیلاس به مراقبت نیاز دارد. این نهال بیشتر مناسب اقلیم های سرد و خشک است و در جغرافیای سرد بهتر رشد و پرورش می یابد.

گیلاس امپرور فرانسیس میوه ای تقریبا با وزن متوسط دارد و در ابتدا سفیدرنگ و سپس قرمز مایل به سیاه می شود.

خواستگاه بومی :

نهال گیلاس امپرور فرانسیس در انگلستان تولید شده است. این نهال در دهه 1900 در این کشور ساخته شد و در 1990 به شهرت رسید.

پایه اصلی نهال  :

بهترین پایه برای نهال گیلاس امپرور فرانسیس پایه تلخ و پایه های مازارد(پرونوس آویوم) هستند.

ویژگی نهال  :

نهال گیلاس امپرور فرانسیس یک نهال پربار با میوه های خوش طعم است. اما بیشتر از سایر درختان گیلاس به مراقبت نیاز دارد. این نهال بیشتر مناسب اقلیم های سرد و خشک است و در جغرافیای سرد بهتر رشد و پرورش می یابد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

درختان گیلاس امپرور فرانسیس باید در جایی کاشته شوند که در اوایل تابستان حداقل 6-8 ساعت نور مستقیم خورشید را دریافت کنند. قرار گرفتن کافی در معرض نور خورشید باعث رویش جوانه های جدید برای فصل رشد بعدی می شود که بدون آن میوه ای وجود نخواهد داشت. رسیدن میوه و طعم خوب با تولید کربوهیدرات تحریک شده توسط خورشید و همچنین گرمای آن مفید است.

نهالستان برتر نهال با بیش از نیم دهه تجربه، دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی با تولید سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار اصله ارقام متنوع گیلاس آماده ارسال نهال‌ گیلاس استار به سراسر نقاط کشور عزیزمان می‌باشد، برای خرید نهال گیلاس امپرور فرانسیس می‌توانید از طریق شماره‌های تماس نهالستان برتر نهال سفارشات خود را ثبت فرمایید.نهال گیلاس امپرو- فرانسیس

فاصله مناسب برای کاشت

هنگام انتخاب محل کاشت، هم برای بالای درخت و هم برای سیستم ریشه آن فضای کافی در نظر بگیرید.  بهترین فاصله را برای کاشت نهال گیلاس امپرور فرانسیس در نظر بگیرید. این فاصله 4 در 4 متر است. در نظر داشته باشید که این اندازه‌ها معمولاً اندازه‌های مدیریت شده یا هرس شده هستند، نه حداکثر اندازه‌های بالقوه. اگر در حال احداث یک باغ گیلاس امپرور فرانسیس هستید، حتماً فضای کافی بین ردیف‌ها برای حمل و نقل میوه‌ها به داخل و خارج از آن قرار دهید.

برای کاشت، یک نقطه آفتابی با خاک با زهکشی خوب انتخاب کنید. خاک را با بهبود دهنده و کود گیاهی غنی کنید  . گودال کاشت را دو برابر عرض و به همان عمق ریشه حفر کنید. نهال را از ظرف خارج کنید، به آرامی ریشه ها را مرتب کنید و ریشه های دایره ای یا درهم را از هم جدا کنید.

نهال را در گودال قرار دهید و به آرامی با خاک سفت کنید. یک حلقه برجسته تپه مانند در اطراف گیاه ایجاد کنید و یک چاه ایجاد کنید تا آب در آن باقی بماند.اطراف پایه نهال را با مالچ ارگانیک مالچ کنید و آن را از تنه دور نگه دارید.برای اطمینان از مرطوب بودن خاک، هر 2 تا 3 روز یک بار آبیاری عمیق انجام دهید. ممکن است در شرایط گرمتر به آبیاری بیشتر نیاز داشته باشید.

در پاییز و بهار یک بار به درخت خود کود بدهید. هنگام گل دهی و میوه دهی، هر هفته با  کودهای گیاهی مایع تغذیه کنید تا به تولید میوه کمک بیشتری کنید.

بستر مناسب خاک

درختان گیلاس امپرور فرانسیس به خاک لومی شنی با زهکشی خوب و pH 6.5 نیاز دارند. با توجه به پایه های مدرن و آسیب پذیری در برابر پوسیدگی ریشه، گیلاس امپرور فرانسیس  را نباید در خاک رس سنگین یا خاک هایی با زهکشی ضعیف کاشت. با مخلوط کردن مقداری از مواد آلی گیاهی، ذغال سنگ نارس یا نارگیل در منطقه ای به قطر 2 برابر قطر گودال کاشت، خاک خود را در جایی که می خواهید کاشت کنید، بهبود دهید. یک لایه مالچ که پس از کاشت اعمال می شود به بهبود خاک و حفظ رطوبت کمک می کند.نهال گیلاس امپرو- فرانسیس

فصل مناسب و سازگار برای کاشت

این نهال را بهتر است در فصل بهار پس از تمام شدن سرما و یخبندان های بهاره بکارید. با اینکار فرصت خوبی به نهال می دهید تا رشد کند و ریشه ها در زمین گسترده شوند.

کود مناسب با نهال

برای رشد پایدار خوب و بهره وری بالا، گیلاس امپرور فرانسیس شما نیاز به مقادیر کافی از مواد مغذی معدنی مختلف دارد. برخی از مردم خوش شانس هستند و دارای خاک های حاصلخیز طبیعی با pH خنثی تا اسیدی هستند که درختان میوه برای رشد به آن نیاز دارند. برخی از خاک ها دارای کمبود مواد مغذی هستند و اگر می خواهید گیلاس امپرور فرانسیس شما به خوبی رشد کند، استفاده از کودهای آلی یا شیمیایی می تواند بسیار مفید باشد.

برای درختان گیلاس امپرور فرانسیس باید از کود متعادل حاوی نیتروژن، پتاسیم و فسفر با pH خنثی استفاده کنید. مقداری مالچ نیز توصیه می شود زیرا نه تنها رطوبت درخت را حفظ می کند و به کنترل علف های هرز کمک می کند، بلکه با ایجاد هوموس و حفظ pH اسیدی گیلاس امپرور فرانسیس شما را سالم نگه می دارد.

استفاده از محصولات غلیظ مانند کودهای شیمیایی یا مواد آلی قوی معمولاً از اواخر زمستان تا اوایل تابستان انجام می شود. استفاده از کود پس از تابستان می تواند رشد گیلاس امپرور فرانسیس را تشویق کند چون احتمال آسیب دیدن آن در سرمای زمستان بسیار بیشتر است.

استفاده بیش از حد از کود می تواند مشکلات بیماری را در گیلاس امپرور فرانسیس افزایش دهد و حتی می تواند آنها را از بین ببرد. استفاده بیش از حد از کود، اعم از شیمیایی یا آلی، در آلودگی آب‌های زیرزمینی و رودخانه‌ها تاثیر می گذارد. بنابراین سعی کنید بیشتر از نیاز درختانتان از کود استفاده نکنید.  اگر درخت گیلاس امپرور فرانسیس در سال حدود نیم سانت یا بیشتر رشد می کند و شاخ و برگ سالمی دارد، اصلا به کود نیاز ندارد.

ارتفاع درخت در طول عمر

نهال گیلاس امپرور فرانسیس در طی عمر خود به 6 متر ارتفاع دست پیدا می کند. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع با کیفیت و شناسنامه‌دار، در تخصص ماست. نهالستان برتر نهال اصالت نهال‌های خود را ضمانت می‌کند برای خرید نهال با کیفیت با نهالستان برتر نهال در ارتباط باشید.

اصول هرس کردن علمی

برای داشتن درختی سالم و عاری از بیماری همواره باید آن را هرس کنید تا دچار بیماری ها و آفات مختلف نشود. اینکار باعث تولید میوه های باکیفیت و خوش طعم خواهد شد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

نیاز سرمایی نهال گیلاس امپرور فرانسیس منفی 20 درجه می باشد.

عمر مفید نهال :

نهال گیلاس امپرور فرانسیس معمولا 60 الی 80 سال برای کشا.رزان صرفه اقتصادی دارد.

سن حیات نهال

بطور کلی این نهال می تواند 100 الی 120 سال در باغ شما به حیات خود ادامه دهد.

نهال گیلاس امپرو- فرانسیس

میزان وزن هر میوه :

گیلاس امپرور فرانسیس میوه ای تقریبا با وزن متوسط دارد و در ابتدا سفیدرنگ و سپس قرمز مایل به سیاه می شود.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

در نهال گیلاس امپرور فرانسیس ارتفاع از سطح دریا 100 الی 3000 متر است.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :


یکی از بیماری هار رایج در گیلاس امپرور فرانسیس شانکر باکتریایی است. شانکرهای صمغی و آغشته به آب روی شاخه ها و تنه این درختان ظاهر می شوند. میوه با نواحی تیره و فرو رفته رشد می کند. این بیماری باعث می شود که درخت بیشتر در معرض پوسیدگی قهوه ای قرار گیرد. هوای خنک و مرطوب باعث ایجاد شانکر پس از شکوفه دهی می شود. برای درمان بهتر است چوب های بیمار را جدا کنید.

بیماری دیگر گره سیاه است. گره سیاه  سرشاخه ها و شاخه ها را هدف قرار می دهد. این بیماری در نهایت شاخه ها را از جا می کند و می کشد. در ادامه تعدادی از آفات رایج در این درختان را نام برده ایم:

بوتریتیس: این قارچ باعث ایجاد کپک خاکستری روی گل، برگ، ساقه و جوانه می شود. در شرایط آب و هوایی خنک و مرطوب رشد می کند.  قسمت‌های آسیب‌دیده گیاه را بردارید و از آبیاری در شب و گرفتن آب روی گیلاس امپرور فرانسیس خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که گیاهان گردش هوای خوبی دارند.

گال طوقه: این بیماری توسط یک باکتری ایجاد می شود که باعث ایجاد گال (توده های بافت گیاهی) روی ریشه ها، طوقه ریشه، ساقه ها و شاخه ها می شود. گال ها می توانند با توانایی آب در حرکت در بافت تداخل داشته باشند و بر بنیه گیاه تأثیر بگذارند و باعث رشد گال شوند.  هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد.  تنها می توانید گیاهان آلوده را حذف و از بین ببرید. گیاهان آلوده را به هیچ عنوان تکثیر نکنید.

دلمه: لکه های تیره روی برگ و میوه ایجاد می شود. ضایعات آغشته به آب به تدریج در مرکز با حاشیه رنگ روشن تر قهوه ای دیده می شوند. ترک خوردن در میوه ممکن است رخ دهد.

برگ هاپرها: هاپر ها باعث آسیب به برگ ها و توقف رشد می شوند.  همچنین بیماری را گسترش می دهند. بقایای گیاهی را حذف کنید. از صابون های حشره کش استفاده کنید.

حشرات Lygus : این حشرات سبز یا قهوه ای با علائم زرد هستند.  آنها پرواز نمی کنند و کوچک هستند.  نوک ساقه و جوانه های گل را می مکند و ماده سمی تزریق می کنند که ریشه ها و ساقه ها را تغییر شکل داده و گل ها را خراب می کند.   از آنجایی که لگوس در زمستان در زباله های باغ ایجاد می شود، پس از اولین یخبندان همه زباله ها را جمع کنید.

کنه های عنکبوتی: این آفت های ریز عنکبوت مانند به اندازه یک دانه فلفل هستند.  ممکن است قرمز، سیاه، قهوه ای یا زرد باشند.  آب گیاه را می مکند و کلروفیل را از بین می برند و سمومی را تزریق می کنند که باعث ایجاد نقاط سفید روی شاخ و برگ می شود. اغلب تارهایی روی گیاه قابل مشاهده است.  باعث زرد شدن شاخ و برگ و خشک شدن و لک شدن آن می شوند.  به سرعت تکثیر می شوند و در شرایط خشک رشد می کنند. کنه های عنکبوتی را می توان با یک اسپری قوی یک روز در میان کنترل کرد. موم فلفل تند یا صابون حشره کش را امتحان کنید.

تریپس ها: تریپس ها حشرات ریز و نازک سوزنی هستند که سیاه یا کاهی رنگ هستند.  آب گیاهان را می مکند و به گلبرگ، برگ و ساقه گل حمله می کنند. سطح برگ گیاه دارای تغییر رنگ یا نقره ای شدن سطح برگ خواهد بود. تریپس می تواند بسیاری از بیماری ها را از گیاهی به گیاه دیگر منتقل کند. تریپس ها ممکن است توسط ورقه های فویل آلومینیومی که بین ردیف های گیاهان پخش شده دفع شوند. علف های هرز را از بستر درخت گیلاس امپرور فرانسیس جدا کنید و پس از یخبندان زباله ها را جمع کنید.

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

این درخت می تواند در هر هکتار 30 تن میوه تولید نماید. ما در نهالستان برتر نهال به صورت کاملا رایگان با شما مشاوره قبل از خرید انجام خواهیم داد و به اصالت و کیفیت نهال ها پایبندیم. برای خرید نهال گیلاس امپرور فرانسیس و استفاده از راهنمایی و مشاوره دقیق کارشناسان مجرب جهت کاشت اصولی و علمی می‌توانید با نهالستان برتر نهال در ارتباط باشید.

شروع باردهی محصول  :

این نهال 2 سال بعد از کاشت شروع به باردهی می کند و بعد از 4 الی 5 سال به باردهی اقتصادی می رشد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :نهال گیلاس امپرو- فرانسیس

برای گرده افشانی نهال گیلاس امپرور فرانسیس رقم خاصی گزارش نشده است اما از گرده افشانی آن با رقم بینگ خودداری کنید .

مدت آبیاری درخت :

بهتر ست هر 10 روز یک مرتبه اقدام به آبیاری نهال گیلاس امپرور فرانسیس کنید.

روش صحیح آبیاری

آبیاری مهم ترین و اغلب دشوارترین بخش رشد نهال گیلاس امپرور فرانسیس است. عوامل زیادی از جمله رطوبت، دما، نوع خاک، باد و میزان آفتاب مستقیم وجود دارد که بر میزان و تعداد دفعات آبیاری تأثیر می گذارد.

یک قانون کلی برای درختان این است که از دریافت 16 میلی لیتر آب در هفته از ناحیه ریشه اطمینان حاصل کنید.  یک گودال معمولی به 7 و نیم تا 10 گالن آب در هفته نیاز دارد که توسط بارندگی یا آبیاری تامین می شود.

اگر خاک سریع زهکشی می کند، هفته ای یک یا دو بار از این آب استفاده کنید. این البته به شرایط خودتان و آبو هوایی که در آن هستید بستگی دارد! هر روز آبیاری نکنید زیرا باعث ایجاد رطوبت و خشکی ریشه می شود. برای اکثر گیاهان در حال رشد، خاک باید مرطوب باشد اما در عمق خاک نباید خیس باشد.  بهتر است در جایی که ریشه ها هستند، آب همیشه در دسترس باشد. در مناطق گرمتر و آفتابی تر، مالچ می تواند آبیاری تابستانی را تا حد زیادی کاهش دهد. برای درختان گلدانی آنقدر آبیاری کنید که خاک اشباع شده و آب از سوراخ های زهکشی خارج شود. اجازه دهید گلدان خشک شود سپس آبیاری کنید.

زمان شکوفایی درخت :

نهال گیلاس امپرور فرانسیس دیرگل است و در أواسط فروردین ماه شکوفه ها بر روی درخت ظاهر می شوند. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع گیلاس با کیفیت و شناسنامه دار در تخصص ماست .نهالستان برتر نهال با ارائه نهال برتر آماده ارسال نهال در اسرع وقت به همه نقاط ایران عزیز می‌باشد.

نتیجه گیری : کیفیت اتفاقی نیست

نهالستان برتر نهال بهترین و سالم ترین نهال ها را در اختیار شما عزیزان می گذارد. این نهالستان با مدیریت مهندس قاسمی از پیشرفته ترین تجهیزات و روش ها برای پرورش نهال ها استفاده می نماید. همه نهال ها دارای شناسنامه و مجوزهای معتبر از وزارت بهداشت هستند و خیال شما را از جهت سلامت نهال راحت می کنند. اگر قصد خرید نهال گیلاس امپرور فرانسیس را دارید می توانید با مشاوران زبده ما در برتر نهال تماس گرفته و مشاوره نمایید.

ارتباط با برترنهال