%37

نهال سیب زرد لبنانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

(دیدگاه 1 کاربر)

38,000 تومان

  • خواستگاه : لبنانی
  • شروع باردهی : سومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 200 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1300 تا 1600
  • پایه نهال : سیب بذری
  • گرده افشان : سیب گالا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 متر
دسته:
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

سیب زرد لبنانی یکی از سیبهای کلاسیکی است که از زمانهای بسیار دور در سرتاسر دنیا به دلیل طعم شیرین و بی نظیر مورد توجه قرار گرفته است، با وجود اینکه در سالهای اخیر رقمهای سیب بسیاری وارد بازار شده اند اما سیب زرد لبنانی همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده و به عنوان یکی از پر فروش ترین سیبها در بازار شناخته می شود، نام اصلی این سیب گلدن دلیشز یا یلو دلیشز می باشد که در واژه شناسی این نام به طعم خوشمزه و دلنشین سیب زرد لبنانی اشاره دارد، رنگ میوه در رنج سبز زرد تا زرد کامل بوده و طعمی ملایم شبیه به بادیان رومی دارد.

مشخصات و خصوصیات نهال سیب گلدن ورد زرد لبنانی

درختان سیب زرد لبنانی با داشتن شاخه های پر بار و آویزان که محدوده ی وسیعی اطراف تنه ی درخت را می پوشاند شناخته می شود، میوه ی این درختان به هیچ عنوان اسیدی نبوده و طعم شیرینی دارد، نکته ی بسیار مهم در رابطه با میوه سیب زرد لبنانی این است که این سیب برخلاف سیبهای دیگر به آهستگی اکسید شده و بنابراین پس از پوست گرفتن یا باز کردن میوه به سرعت قهوه ای نمی شود.

نهال سیب زرد لبنانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال سیب گلدن ورد زرد لبنانی

منشا اصلی سیب زرد لبنانی کشور لبنان بوده اما این سیب به دلیل محبوبیت زیادی که پیدا کرده بود از قرن بیستم به قاره ها و سایر کشورهای دنیا برده شده و در سطح وسیع کشت می شود.

جالب است بدانید که حتی بسیاری از نهال سیب امروزی از مانند الستار، گالا و جونا گلد که بسیار محبوب و پر طرفدار هستند از نسل گلدن دلیشز گرفته شده اند.

پایه اصلی نهال سیب گلدن ورد زرد لبنانی

درخت سیب زرد لبنانی بر روی دو پایه ی رویشی وپیوندی در دسترس بوده اما مناسب ترین پایه برای مناطقی که ریسک بالای تنشهای محیطی و آفات و بیماریها را دارند پایه ی بذری مقاوم به تنش غالب منطقه است.

ویژگی نهال سیب گلدن ورد زرد لبنانی

مهمترین ویژگی نهال سیب زرد لبنانی پر بازده بودن آن است، میزان بازده و عملکرد ویژگی مهمی است که مورد توجه باغداران قرار می گیرد و همین امر موجب محبوبیت بالای این سیب در بین پرورش دهندگان سیب در دنیا شده است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

درخت سیب زرد لبنانی شرایط آفتابی وآب و هوای معتدل را می پسندد اما در عین حال توانایی مقاومت در برابر شرایط بسیار سرد و یخبندان را ندارد بنابراین چنانچه قصد خرید نهال سیب زرد لبنانی برای تاسیس باغ خود را دارید اما در منطقه ی خود با مشکل یخبندان زمستانه مواجه هستید به شما پیشنهاد می شود در انتخاب خود تجدید نظر نمایید، لازم به ذکر است آفتاب کامل در تابستان در طعم گیری بهتر میوه بسیار موثر بوده و کشت درخت در سایه و مناطقی با نور خورشید کم سیب طعم خوبی نخواهد داشت.

فاصله مناسب برای کاشت

همانطور که عنوان شد درختان سیب زرد لبنانی به لحاظ اندازه تاج پوش و ارتفاع آن در سه دسته کوتاه، نیمه کوتاه و استاندارد قرار می گیرند، با توجه به نور خواه بودن سیب زرد لبنانیی رعایت فاصله ی مناسب متناسب با حجم نهایی تاج پوشش بسیار اهمیت دارد، بر این اساس فاصله درختان کوتاه 3 متر، درختان نیمه کوتاه 4 متر و درختان استاندارد تا 6 متر باید باشد.

خاک مناسب

نکته ی جالب در پرورش درخت سیب زرد لبنانی این است که سازگاری بالایی با انواع خاک دارد اما این درخت بهترین رشد را در خاکهای با هوموس بالا، اسیدیته ی بین 6 تا 8، زهکش عالی، شنی و رطوبت مناسب دارد، برای این که خاک باغ شما مناسب برای کاشت سیب زرد لبنانی شود می توانید خاک را با مقدار مناسبی خاک هوموس دار مانند خاک باغچه یا خاک پیت و کود آلی مخلوط کنید، چنانچه برای کاشت درختان اقدام به حفر گودال می کنید نیز می توانید خاک خارج شده از گودال را به نسبت 1 به 3 به 6 با خاک پیت، خاک باغچه وکود آلی مخلوط کنید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

کاشت درخت ونهال پس از باز شدن جوانه ها اصلا کار درستی نیست چرا که درخت فرصت کافی برای آداپته کردن شرایط خود با محیط جدید را ندارد و تحت استرس شدید قرار می گیرد به همین دلیل فروش نهال سیب زرد لبنانی به طور عمده در فصل زمستان صورت می گیرد اما به طور کلی بهترین زمان کاشت نهال پس از ریختن برگها و قبل از باز شدن جوانه ها وگرم شدن هوا می باشد.

نهال سیب زرد لبنانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

کود مناسب برای نهال

همه ی درختان برای باردهی بهتر و عمر مفید بیشتر نیاز به تغذیه ی صحیح و اصولی دارند، سیب زرد لبنانی هوموس بالای خاک را خیلی دوست دارد و بنابراین تقویت خاک قبل از کاشت نهال و همینطور در سالهای پس از کشت با کود آلی پوسیده و مناسب بسیار ضروری است، شما می توانید برای عملکرد بهتر کود پوسیده ی حیوانی را با مقداری کود سریع الاثر شیمیایی مخلوط کنید تا زمانی که کود آلی آماده ی جذب می شود درخت دچار کمبود تغذیه ای نشود.

در زمان رشد و باردهی با توجه به اینکه شیرین و درشت شدن میوه به کود دهی صحیح ارتباط دارد باید بهتر است با انجام تجزیه ی برگ کمبودهای تغذیه ای درخت را پیدا کرده و آن کمبودها را به صورت کود سرک به شکل محلول پاشی تامین نمایید.

ارتفاع درخت در طول عمر

سیب زرد لبنانی مانند واریته ی قرمز آن به لحاظ قدی دارای سه نوع کوتاه، نیمه کوتاه و استاندارد می باشد، نوع کوتاه در زمان حداکثر رشد خود به حداکثر ارتفاع 10 فوت رسیده، نوع نیمه کوتاه به ارتفاع 12 تا 15 فوت رسیده و نوع استاندارد آن به ارتفاع 25 فوت می رسد، در زمان خرید نهال سیب زرد لبنانی به این موضوع توجه داشته باشید که این درختان به عبور و مرور هوا و عبور نور در بین شاخه هایشان نیاز دارند بنابراین چنانچه اطراف باغ خود درختان بلند قد دارید انتخاب درختان کوتاه قد سیب زرد لبنانی هوشمندانه نخواهد بود و باید نوع استاندارد آن را انتخاب کنید.

هرس درخت

هرس کردن درختان سیب زرد لبنانی علاوه بر اینکه به ایجاد تهویه و عبور نور بیشتر لابه لای شاخه ها کم کمی کند باعث از بین رفتن شاخه های نازک، آلوده و کرم خورده شده و باعث می شود درخت در سال جدید رشد بهتر و میوه دهی بیشتری را داشته باشد.

نکته ی مهم در رابطه با هرس درخت سیب زرد لبنانی این است که باید حتما متناسب با نیاز درخت انجام شود هرس بیش از اندازه می تواند منجر به از بین رفتن شاخه های زایای سال بعد شده و کاهش باردهی را ایجاد کند، رعایت بهداشت زراعی پس از هرس مانند از بین بردن شاخه های هرس شده و سوزاندن آنها خارج از باغ نیز باعث از بین رفتن جمعیت اولیه ی آفات زمستانگذران یا اینوکولوم اولیه ی عوامل بیمارگر شده و به کاهش خسارت آفات و بیماریها کمک می کند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

گذراندن نیاز سرمایی برای شکوفایی حداکثر درختان سیب زرد لبنانی بسیار اهمیت دارد، درختان سیب زرد لبنانی به دست کم 600 تا 800 ساعت سرمای بین صفر تا هفت درجه سانتی گراد در زمستان احتیاج دارد.

عمر مفید نهال سیب گلدن ورد زرد لبنانی

درخت سیب زرد لبنانی یکی از درختان با طول عمر مفید بالا(40-50 سال) می باشد و این ویژگی نیز یکی دیگر ویژگیهای مورد توجه باغداران سیب می باشد، بالا بودن عمر مفید باعث می شود باغدار خیلی زود نگران جایگزین کردن درخت چندین ساله خود با نهالی که ممکن است چند سال به بار ننشیند نباشد.

سن حیات نهال

در باغداری تجاری سن و عمر اقتصادی و مفید خیلی بیشتر از سن حیات اهمیت دارد چرا که سالهای قبل از باردهی مفید و پس از آن برای کشاورز هزینه بر بوده و بازدهی ندارد.

میزان وزن هر میوه

درشت بودن میوه باعث ماندگاری بهتر میوه در انبار می شود، میوه درخت سیب زرد لبنانی با توجه به میزان کود دهی و آبیاری متناسب در اندازه های متوسط تا درشت بوده وتا 200 گرم می رسد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

ارتفاع مناسب از سطح دریا متناسب با نیاز درخت سیب زرد لبنانی باعث دریافت عملکرد حداکثری و رشد بهینه ی درخت می شود، در مورد سیب زرد لبنانی مناسب ترین ارتفاع از سطح دریا 1300 تا 1600 متر می باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

به منظور ایجاد مقاومت ومصونیت در برابر آفات و بیماریهای شایع در مورد سیب زرد لبنانی رعایت بهداشت زراعی حرف اول را می زند، آفات شایع سیب زرد لبنانی مانند کنه تارعنکبوتی، تریپس و شته ها بوده و بیماریهای شایع در مورد این درخت شامل زنگ، آتشک سیب و گلابی و بلایت سرکوسپورایی می باشد، در همه ی این آفات و بیماریهای شایع بر روی سیب زرد لبنانی رعایت نکردن بهداشت زراعی باعث تشدید خسارت آفت و بیماری در طول فصل می شود.

بهداشت زراعی شامل منهدم کردن برگهای ریخته کف باغ در پاییز، از بین بردن میوه های افتاده پای درختان و سوزاندن شاخه های هرس شده آلوده و غیر آلوده می باشد، تمامی این موارد در طول فصل زمستان مامن و پناهگاهی برای زمستانگذرانی فرم های زمستانگذران آفات و بیماریها بوده و به افزایش اینوکولوم اولیه در فصل بهار کمک خواهد کرد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

با توجه به وزن بالای هر میوه میزان باردهی نسبت به واحد هکتار در مورد درخت سیب زرد لبنانی بالا بوده و از دسته درختان پر بارده محسوب می شود. در هکتار در تا 200 تن بار می دهد

شروع باردهی محصول

شروع باردهی محصول در بین واریته های پا کوتاه، نیمه کوتاه و استاندارد متفاوت است اما به طور کلی این زمان بین دو تا سه سال متغیر است، در مورد زمان شروع باردهی لازم است بدانید میزان رسیدگی به درخت به ویژه به لحاظ تغذیه ای به زودتر به بار نشستن درخت کمک خواهد کرد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

گرده افشانی درخت سیب زرد لبنانی به صورت جزئی به صورت دگر گرده افشانی بوده و به همین دلیل انتخاب رقم گرده افشان و کاشت تعداد مناسب درخت گرده افشان نسبت به درختان بارده بسیار اهمیت دارد، بهترین ارقام برای گرده افشانی درختان سیب زرد لبنانی گالا، الستار  و روبینت خواهند بود.

مدت آبیاری

مدت زمان آبیاری در فصول مختلف بسته به نیاز درخت متفاوت است، در مورد سیب زرد لبنانی فاصله ی آبیاری در فصل زمستان تا ده روز و در فصل تابستان یک هفته می باشد، در فصل زمستان چنانچه بین دو زمان آبیاری بارندگی صورت گرفت تا زمانی که خاک باغ خشک نشده نیازی به آبیاری وجود ندارد، در نظر داشته باشید آبیاری زود به زود در فصل تابستان ممکن است جوانه ها را به بیدار شدن زود هنگام تحریک کرده و با سرمای دیر رس بهاره دچار مشکل سرمازدگی وافت محصول شوید.

نهال سیب زرد لبنانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

روش صحیح آبیاری

بهترین ومناسب ترین شیوه ی آبیاری با توجه به تنش آبی حال حاظر کشور شیوه ی آبیاری قطره ای می باشد، درست است که راه اندازی تاسیسات آبیاری قطره ای در زمان احداث باغ ممکن است کمی هزینه بر باشد اما با توجه به صرفه جویی بالایی که طی سالیان طولانی در میزان مصرف آب می شود وهمینطور کم شدن تنش آبی بر روی درختان این هزینه صفر خواهد شد، از طرفی استفاده از کود در سیستم آبیاری قطره ای بسیار ساده تر بوده و اندازه گیری مقدار کود مصرفی نیز ساده تر از آبیاری غرقابی است و در این روش باغدار از هدر نرفتن کود مصرفی اطمینان کامل دارد.

لازم به ذکر است که راه اندازی سیستم آبیاری تحت فشار قبل از تاسیس باغ هزینه ی کمتری نسبت به پس از تاسیس باغ خواهد داشت، ضمن اینکه چنانچه سیستم آبیاری قطره ای قبل از نهال کاری روی زمین اجرا شود سیستم ریشه ی درخت خود را به راحتی به این شیوه ی آبیاری عادت می دهد اما اگر پس از گذشت چند سال آبیاری غرغابی اقدام به تغییر روش آبیاری کنید مطمئنا تا زمانی که ریشه درخت به سمت بالا حرکت کند و خود را به این شیوه عادت دهد دچار تنش کم آبی شده و عملکرد باغ به شدت کاهش می یابد.

زمان گلدهی درخت

یکی از ویژگیهای بسیار مهم سیب زرد لبنانی دیر گل بودن آن است، با توجه به شرایط آب و هوایی خاص مناطقی که این درختان در آنجا کاشته می شوند یکی از مهمترین معضلات سرمای دیر رس بهاره است که معمولا در فروردین ماه رخ می دهد، دیر گل بودن این رقم سیب باعث فرار مرحله ی حساس گلدهی از سرمای دیر رس بهاره می شود و بنابراین مقاومت بیشتری در برابر سرما زدگی بهاره از خود بروز می دهد.

زمان برداشت

سیب زرد لبنانی سیب زمستانه بوده و زمان برداشت میوه ی این درختان در اواخر شهریور تا اواسط مهر ماه می باشد، با توجه به قابلیت انبار داری طولانی مدت این رقم سیب، فروش نهال سیب زرد لبانی به باغدارانی است که قصد فروش محصول خود در زمستان یا پاییز را دارند.

سیب زرد لبنانی را در واقع تحت عنوان سیب زمستانه می شناسند چرا که محصول آن نسبت به سیبهای دیگر دیر رس تر بوده و بهترین زمان برداشت سیب اواخر شهریور ماه خواهد بود، البته با توجه به اینکه پروسه ی رسیدگی میوه در انبار نیز ادامه خواهد داشت بنابراین چنانچه قصد نگهداری بیشتر در انبار دارید توصیه می شود میوه ها را به صورت نرسیده تر یا نزدیک به زمان رسیدگی برداشت کنید و سپس آنها را در انبار خشک، خنک و تاریک نگهداری کنید تا در مدت زمان ماندگاری در انبار به رسیدگی کامل برسد.

خرید نهال سیب گلدن ورد زرد لبنانی

باغدارانی که قصد احداث باغ سیب دارند برای خرید نهال سیب زرد لبنانی باید یکسری نکات را حتما مد نظر داشته باشند، اولین نکته ای که در خرید سیب زرد لبنانی باید در نظر داشت تناسب ویژگی های آب و هوایی منطقه خود با نیاز این رقم سیب است، نکته ی بعدی سلامت نهال است که بسیار اهمیت دارد، تشخیص سلامت نهال در هنگام خرید نهال سیب زرد لبنانی ساده نبوده و توسط متخصصان زبده ی گیاه پزشک صورت می گیرد، ساده ترین روش برای خریدی مطمئن خرید از نهالستانهای معتبر و دارای گواهی سلامت نهال می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید نهال سیب زرد لبنانی سالم می توانید از طریق راه های ارتباطی قید شده در سایت اقدام نموده و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

قیمت نهال سیب گلدن ورد زرد لبنانی

فروش نهال سیب زرد لبنانی در نهالستانهای معتبر انجام می شود، اما مطلب قابل توجه این است که قیمت نهال سیب زرد لبنانی نمی تواند معیار خوبی برای تعیین کیفیت و سلامت نهال باشد، قیمت نهال سیب زرد لبنانی در نهالستانهای مختلف با توجه به شرایط خاص هر نهالستان تعیین شده در واقع قیمت نهاده های مصرف شده در هر نهالستان می تواند تعیین کننده ی قیمت نهال سیب زرد لبنانی باشد برای اطلاع از قیمت نهال می توانید با ما در ارتباط باشید و راهنماییهای لازم در زمینه ی خرید نهال سیب زرد لبنانی را دریافت نمایید.

1 دیدگاه برای نهال سیب زرد لبنانی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  1. عباس جمالی رودباری

    سلام
    دوست دارم این نوع درخت را در حیاط خانه خود داشته باشم.
    آیا میتوان آن را در هوای گرم و خشک (استان بوشهر) کاشت.

    • برتر نهال

      سلام دوست عزیز برای منطقه شما جواب نمیده

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال