%37

نهال آلبالو خوشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه : فرانسه
شروع باردهی : بعد از سال سوم کاشت
زمان گلدهی : نیم دوم فروردین
فاصله کاشت نهال : 4 متر
میزان باردهی در هکتار : 20 تن
ارتفاع از سطح دریا: 500 تا 2500 متر
پایه نهال : پایه پیوندی- آلبالو تلخ
گرده افشان :نیاز به گرده افشانی- آلبالو تلخ
میزان آبیاری : سه بار در هفته
حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال آلبالو خوشه ای

یکی از ارقام پر بازده و زود بازده بسیار معروف آلبالو در بین باغدارن رقم آلبالو خوشه ای خواهد بود این رقم آلبالو که با داشتن میوه های درشت و گرد با رنگ قرمز تیره ودم میوه کوتاه شناخته می شود پس از کاشت نهال خیلی زود به باردهی وخیلی زود هم به سن بلوغ باردهی می رسد و بنابراین با این ویژگیهای مطلوب در بین باغداران از محبوبیت بسیاری برخوردار است.

خصوصیت اصلی رقم آلبالو خوشه ای درنام آن قرار گرفته این رقم آلبالو به صورت دسته ای و خوشه ای میوه داده و بنابراین بر روی یک شاخه یک ساله و یا دو ساله ی بارده تعداد زیادی میوه تشکیل می شود که همین امر در تولید میوه ی بیشتر به وسیله ی یک درخت تاثیر گذار خواهد بود، درختان آلبالو خوشه ای مقاومت بسیار خوبی در برابر آفات، بیماریها و تنشهای محیطی از قبیل آب و هوای سرد و گرم و خاک نامناسب از خود نشانداده و باعث شده باغداران زیادی به خید نهال آلبالو خوشه ای برای احداث باغ خود روی بیاورند.

خاستگاه اصلی نهال آلبالو خوشه ای

درخت آلبالو خوشه ای برای اولین بار در کشور فرانسه تولید و کاشته شد و یکی از ارقام جدید آلبالو که به واسطه ی پر بارده بودنشان در جهان شناخته شده اند به ایران آورده شده و بعد از انجام اصلاحات لازم در ایران در مناطق مختلف آلبالو کاری در ایران کاشته و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

نهال آلبالو خوشه- برتر نهال

پایه اصلی نهال آلبالو خوشه ای

یکی از اصلاحاتی که بر روی درختان آلبالو خوشه ای برای کاشت در مناطق مختلف ایران انجام شده است پیوند زدن آن بر روی آلبالو تلخ است و بنابراین آلبالو خوشه ای با استفاده از پایه ی آلبالو تلخ در کشور توسعه پیدا کرده است، درختان آلبالو تلخ به طور ذاتی مقاومت بالایی نسبت به تنشهای مختلف دارند اما استفاده از پایه ی آلبالو تلخ این مقاومت را با تنشهای ایران سازگار کرده است.

ویژگی نهال آلبالو خوشه ای

از برجسته ترین ویژگیهای نهال آلبالو خوشه ای علاوه بر پر بارده بودن آن زود بازده بودن آنها می باشد، باغداران می توانند روی محصول دهی درختان در سالهای ابتدایی پس از کاشت نهال حساب کنند و با داشتن برنامه ی کودی مناسب با نیاز درختان خیلی زود به بهره برداری اقتصادی دست پیدا کنند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

با توجه به اصالت و زادگاه درختان آلبالو خوشه ای این درختان آب و هوای سردسیری را بسیار دوست داشته و در برابر سرمای زمستان مقاومت بالایی از خود نشان می دهند، در واقع سرمای مناطق سردسیری در فصل زمستان نه تنها به آنها آسیب نمی زند بلکه می تواند باعث افزایش مقاومت درختان در برابر تنشهای دیگر شود.

نهال آلبالو خوشه- برتر نهال

فاصله مناسب برای کاشت

تعیین فاصله ی کاشت برای نهال درختان آلبالو خوشه ای با توجه به شیب زمین متغیر خواهد بود،در زمینهایی که شیب دارند با توجه به جذب بیشتر نور خورسید در این زمینها می توانید فاصله ی درختان را 4 متر در نظر بگیرید و در زمینهای مسطح که جذب نور کمتری وجود دارد می توانید فاصله ی درختان را تا 5 متر با هدف جذب نور بیشتر در سن بلوغ در نظر بگیرید.

خاک مناسب

درختان آلبالو خوشه ای می توانند به خوبی در خاکهای شور و قلیایی و رسی رشد کنند اما شرایط بهینه ی خاک برای رشد آنها قزعا این شرایط خارج از نرمال نبوده و بیشترین عملکرد را در خاکهای سبک، رسی لومی و با اسیدیته ی خنثی تا کمی قلیایی خواهند داشت، این درختان به وجود عنصر پتاسیم در خاک به طور دائم نیاز داشته و واکنش مثبت به این حضور خواهند داشت.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

درختان آلبالو خوشه ای مخصوص مناطق سردسیر بوده و به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر سرمای زمستان دارند بنابراین کاشت نهال این درختان در تمام طول فصل خواب درخت از پاییز تا بهار بلامانع است، اما با توجه به ویژگیهای آب و هوای منطقه خود باید بهترین و مناسب ترین تاریخ را انتخاب نمایید، چنانچه قص خرید نهال آلبالو خوشه ای را دارید برای تعیین تاریخ مناسب کاشت نهال با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

کود مناسب برای نهال

همانطور که در بخشهای پیشین نیز عنوان شد استفاده از کودهای پتاس بالا می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی رشد درختان داشته باشد اما در میزان مصرف این کود نیز نباید زیاده روی کرد چرا که بیش بود این عنصر نیز ممکن است باعث بروز مسمومیت شده و عملکرد معکوس داشته باشد، در رابطه با سایر عناصر تغذیه ای نیز استفاده چشم بسته ار انواع کود می تواند عملکرد معکوس داشته و باعث کاهش راندمان تولید شود بنابراین بهتر است هر کودی بنابر آنالیز خاک و برگو میزان نیاز گیاه در فصل مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

نهال آلبالو خوشه- برتر نهال

ارتفاع درخت در طول عمر

رشد رویشی درختان آلبالو خوشه ای سریع وخوب بوده و در سن بلوغ ارتفاع این درختان می تواند به 4 متر برسد، این ارتفاع نه آنقدر بلند است که دسترسی به شاخه های بایی سخت باشد و نه آنقدر کوتاه که در هم تنیده شوند و بنابراین باغ درخت آلبالو خوشه ای در سن بلوغ یکی از منظمترین باغات به لحاظ ظاهری خواهد بود.

 

هرس درخت

درختان آلبالو خوشه ای برای رشد و باردهی بیشتر نیاز به هرس باردهی ندارند، این درختان بدون انجام هرس فرم می توانند فرم و حالت منظم در رشد داشته باشند و بنابراین درختان آلبالو خوشه ای به هیچ نوع هرس احتیاج نخواهند داشت، تنها مواردی که نیاز به هرس احساس می شود زمانی است که شاخه ها شکسته یا آفت زده باشند و یا تحت تاثیر بیماری قرار گرفته باشند، حذف نکردن شاخه های آفت زده یا بیمار باعث افزایش اینوکولوم اولیه جمعیت آفات و بیماری در سال آینده شده و باعث طغیان آنها می شود.

 

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

تامین نیاز سرمایی درختان آلبالو خوشه ای علاوه بر اینکه به شکوفایی بهتر درختان در فصل بهار کمک خواهد کرد باعث افزایش مقاومت درختان به تنشهای دمایی اعم از سرما و گرمای زیاد می شود، درختان آلبالو خوشه ای برای این امر به دست کم 600 و حداکثر 1600 ساعت سرمای زیر هفت درجه سانتی گراد نیاز دارند و تامین حداقل نیاز سرمایی درختان برای باردهی بسیار لازم و ضروری خواهد بود.

عمر مفید نهال

درختان آلبالو خوشه ای به طور ذاتی عمر مفید متوسطی داشته و رسیدگی و کود دهی مناسب به درختان می تواند سبب افزایش سن مفید درختان شود، سن مفید این درختان به طور ذاتی 25 تا 30 سال بوده و پس از آن باردهی به طور قابل ملاحظه ای کم خواهد شد.

سن حیات نهال

سن حیات نهال آلبالو خوشه ای زیاد نبوده و نگهداشتن درختان در باغ پس از سپری شدن سن مفید صرفه ی اقتصادی نخواهد داشت و بهتر است خیلی زود حذف شده و نهال جدید به جای آنها کاشته شود.

میزان وزن هر میوه

وزن میوه های آلبالو خوشه ای نسبتا زیاد وحدود 5 تا 6 گرم می باشد، بنابراین باردهی وزنی هر درخت بالا بوده و به همین دلیل به عنوان درخت پربازده شناخته می شوند.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

ارتفاع از سطح دریا با تغییراتی که در اقلیم ایجاد می کند می تواند روی رشد درختان و میزان عملکرد آنها تاثیر بگذارد، برخی درختان مانند درخت آلبالو خوشه ای محدودیت زیادی به لحاظ ارتفاع از سطح دریا نداشته و از ارتفاعات کم حدود 500 متر تا ارتفاع بالا حدود 2500 متر از سطح دریا قابل پرورش دادن هستند، تنها نکته با اهمیت در انتخاب منطقه ی مناسب برای کاشت نهال آلبالو  به دلیل سرما دوست بودن تامین نیاز سرمایی درختان است که باید حتما مد نظر قرار بگیرد و بنابراین فروش نهال آلبالو خوشه ای تقریبا بدون در نظر گرفتن اهمیت ارتفاع از سطح دریا به باغداران انجام خواهد شد.

نهال آلبالو خوشه- برتر نهال

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

از امتیازات ویژه ی رقم آلبالو خوشه ای مقاومت بالای آنها نسبت به حمله ی آفات و بیماریها می باشد، در این راستا اهمیت حذف شاخه های آلوده به آفت یا بیماری نباید دست کم شمرده شود چرا که تک شاخه های آلوده به مرور زمان و با گذشت چند نسل آفت یا بیماری با تکامل پیدا کردن بر روی درختان می توانند سدهای دفاعی درختان را شکسته و ناگهان در یک سال جمعیت طغیانی و حتی خارج از کنترل پیدا می کنند .و آن زمان دیگر حتی برای کنترل به قدری دیر شده که منجر به گذشتن از آستانه ی زیان اقتصادی خواهند شد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

با توجه به وزن بالای میوه ها و همینطور تعداد بالای میوه در هر شاخه باردهی هر درخت بسیار بالا بوده و در مجموع باردهی درختان آلبالو خوشه ای بهازای هر هکتار به دست کم 20 تن خواهد رسید.

شروع باردهی محصول

شروع باردهی در درختان آلبالو خوشه ای بسته به اینکه نهال چند ساله خریداری شده و یا میزان تغذیه ی خاک به لحاظ عناصر غذایی قبل از کاشت نهال و پس از کاشت در چه حد باشد متفاوت است، این درختان در شرایط ایده آل می توانند در سال سوم پس از کاشت نهال به باردهی برسند البته میزان باردهی زیاد نبوده و با رسیدگی اصولی به درختان می توانید خیلی زود درختان را به سن بلوغ باردهی برسانید.

 

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

کاشت پایه های درخت گرده افشان در بین درختان متناسب با پایه ی درختان بارده می تواند تاثیر مثبتی بر روی گرده افشانی درختان و باردهی آنها داشته باشد، به عنوان مثال چنانچه از پایه ی آلبالو تلخ برای پیوند زدن استفاده شده می توان از رقم آلبالو تلخ در بین درختان به عنوان پایه ی رده افشان استفاده کرد.

 

مدت آبیاری

آبیاری درختان آلبالو خوشه ای نیاز به توجه ویژه دارد، چرا که این درختان در عین حال که نیاز آبی بالایی دارند، نسبت به غرقابی شدن و حجم آبیاری بالا نیز به دلیل بالا رفتن احتمال خفگی ریشه ها حساسیت نشانمی دهند بنابراین در مورد این درختان علاوه بر تنظیم دور آبیاری و حجم مناسب آبیاری توجه به انتخاب سیستم آبیاری صحیح نیز از اهمیت بالایی بر خوردار است، نهالهای جوان تاره کاشته شده هنوز ریشه های عمیقی ندارند و خشک شدن خاک باغ باعث خشک شدنشان می شوند به هفته ای سه بار آبیاری در طول تابستان نیاز دارند و درختان مسن تر با توجه به عمق ریشه ها فاصله ی آبیاری تا یک هفته قابل تنظیم شدن می باشد.

روش صحیح آبیاری

روشهای آبیار مرسوم در باغات میوه شامل آبیاری کرتی، نشتی، بارانی و قطرهای می باشد، این روشهای آبیاری در میزان آب مصرفی و عملکردشان با یکدیگر تفاوت داشته و هر کدام مزایا ومعایب خاص خودشان را دارند، با توجه به حساسیت ریشه درختان آلبالو خوشه ای به حجم بالای آب انتخاب روش آبیاری رتی مناسب نبوده و منتاسب ترین سیستم آبیاری سیستم آبیاری تحت فشار یا قطره ای می باشد.

سیستم آبیاری قطره ای هزینه ی اولیه تاسیس بیشتری داشته اما در مصرف آب به میزان زیادی صرفه جویی خواهد کرد و تنظیم دور آبیاری در این سیستم راحت تر است علاوه بر اینها امکان انتقال عوامل بیماری خاکزاد(سیستم آبیاری کرتی) یا برگی(سیستم آبیاری بارانی) به شدت کاهش یافته و هزینه های بعدی را کم می کند.

نهال آلبالو خوشه- برتر نهال

زمان گلدهی درخت

گلدهی درختان آلبالو خوشه ای معمولا مصادف با نیمه ی دوم فروردین بوده و بنابراین شکوفه های این درختان از سرمای بهاره فرار می کنند.

زمان برداشت

گلهای درختان آلبالو خوشه ای پس از حدود سه ماه بالغ شده و میوه ها به رسیدگی کامل نزدیک می شوند، میوه ی این درختان در اواخر خرداد ماه تا اوایل تیرماه بسته به شرایط آب و هوایی مناطق مختلف آماده ی برداشت خواهند بود.

خرید نهال آلبالو خوشه ای

درختان آلبالو خوشه ای یک رقم وارداتی بوده و سازگاری آن با نقاط مختلف کشور به شدت به اصالت نهال و همینطور سلامت آن بستگی دارد، مراکز فروش نهال آلبالو خوشه ای به تعداد زیاد وجود دارند اما باغداران در انتخاب مرکز فروش نهال آلبالو خوشه ای به معتبر بودن آن باید توجه داشته باشند، برای خرید نهال آلبالو خوشه ای با کیفیت باید مراکزی را انتخاب کنید که دارای کادر مجرب و مهندسین مشاور با تبهر کافی باشند.

قیمت نهال آلبالو خوشه ای

قیمت نهال آلبالو خوشه ای در نهالستان ما با توجه به دارا بودن تمامی گواهیهای مورد نیاز و مزیت برخورداری از مساوره با مهندسین مشاور مجرب در زمینه ی احداث باغ کاملا اقتصادی و به صرفه خواهد بود برای دریافت قیمت نهال آلبالو خوشه ای و همینطور دریافت مشاوره و راهنمایی در زمینه احداث باغ خود می توانید با استفاده از شماره تماسهای اعلام شده با ما در ارتباط باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلبالو خوشه ای: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال