%42

نهال آلو بلک استار : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : سال دوم پس از کاشت
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 30 تا 50 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : تاثیر ندارد
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : هر ده روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 6 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نام آلو بلک استار به معنی ستاره سیاه می تواند نمایانگر بسیاری از ویژگیهای منحصر به فرد این رقم آلو باشد، قابلیت کاشت این درختان در رنج وسیعی از مناطق و داشتن میوه هایی با پوست مشکی رنگ از ویژگی های منحصر به فرد این درختان است که باغداران زیادی را برای خرید نهال آلو بلک استار مجذوب کرده است.

مشخصات و خصوصیات نهال آلو بلک استار

درخت آلو بلک استار بومی ایران نیست اما به خوبی می تواند باشرایط اقلیمی مناطق مختلف ایران سازگار شده و به باردهی مطلوب برسد، این درختان که در سن بلوغ ارتفاع خیلی زیادی ندارند عملیات برداشت را ساده خواهند کرد، درختان آلو بلک استار به سرما و یخبندان زمستانه و همینطور گرمای تابستان مقاوم بوده و قابلیت کاشت در مناطقی با این شرایط را دارد.

خاستگاه اصلی نهال آلو بلک استار

درختان آلو بلک استار به طور ذاتی از ایالت کالیفرنیا در آمریکا منشا گرفته و بسیاری از نیازهای حرارتی و رطوبتی این درخت به شرایط اپتیمم و غالب این منطقه در آمریکا بر می گردد.

پایه اصلی نهال آلو بلک استار

استفاده از روش تکثیر پیوندی فواید بسیاری را برای تکثیر آلو بلک استار دارد، اولین فایده ی این روش تکثیر این است که نهالها هر چه سریعتر می تواند برای کاشت آماده شده و نیازی به گذشت زمان برای آمادگی کاشت نیست، دومین فایده ی روش پیوندی این است که با استفاده از پایه های مقاوم و بومی می توان میزان مقاومت و سازگاری این نهالهای وارداتی را به کاشت در مناطق مختلف افزایش داد، در این راستا نهالستانهایی که اقدام به فروش نهال آلو به صورت پیوندی می کنند از پایه ی میروبالان برای تکثیر و فروش نهال استفاده می کنند.

نهال آلو بلک استار : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ویژگی نهال آلو بلک استار

از مهمترین ویژگیهای درختان آلو بلک استار این است که این درختان مقاومت و تحمل بیشتری نسبت به خاکهای رسی و سنگین نشان می دهند، خواه نا خواه شرایط خاک بسیاری از مناطق کشور به سمت بافت رسی و سنگین پیش می رود و اینکه یک درخت بتواند به این شرایط خود را وفق دهد اهمیت بسیاری برای باغداران دارد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد درختان آلو بلک استار می توانند در شرایط سرد و خشک که شرایط حاکم بر مناطق کوهستانی کشور ماست به خوبی رشد کنند، در عین حال این درختان نیاز نوری متوسط و رو به بالا داشته و بنابراین درختان را باید در مناطقی که جذب نور مناسب تری دارند کاشت، درختان آلوبلک استار می توانند سرما و یخبندان زمستانه تا منفی 40 درجه سانتی گراد را تحمل کنند و با توجه به شرایط اقلیمی کشور ما به جرات می توان گفت کاشت این درخت در هیچ یک از مناطق کشور با خطر یخ زدگی در زمستان مواجه نخواهد شد.

فاصله مناسب برای کاشت

جذب نور خورشید در تابستان و در زمان رسیدگی میوه باعث تولید قند بیشتر و ایجاد طعم شیرین در میوه می شود اما در عین حال فاصله ی بسیار زیاد درختان ممکن است باعث صدمه ی بیشتر بادهای شدید به درختان شود، بنابراین با توجه به حجم شاخساره های درختان آلو بلک استار برای جلوگیری از سایه اندازی درختان بر روی هم فاصله ی ۴ تا ۴7 متر مناسبترین فاصله خواهد بود.

خاک مناسب

پیشتر نیز اشاره شد که درختان آلو بلک استار بیشترین تحمل را در خاکهای مرطوب و سنگین رسی از خود نسبت به سایر ارقام نشان می دهند اما مناسبترین خاک برای پرورش این درختان خاکهایی سبک با زهکشی مناسب می باشد، لازم به ذکر است ریشه ی این درختان تمایل به عمیق شدن دارند و بنابراین باید تا عمق نفوذ ریشه خاک بافت سبک و نفوذ پذیر داشته باشند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

درختان آلو بلک استار را می توان از پایان فصل پاییز تا بهار و قبل از باز شدن جوانه ها در محل مورد نظر کاشت اما تعیین تاریخ دقیق کاشت بستگی به شرایط آب و هوایی مناطق مختلف کشور دارد به عنوان مثال مناطقی که دارای زمستانهای طولانی هستند کاشت نهال را تا فروردین می توان به تاخیر انداخت.

کود مناسب برای نهال

طعم میوه ی درختان آلو به شدت به انتخاب کودهای مناسب بستگی دارد، کودهای حاوی آمینو اسید و کودهای ازته می توانند به ایجاد طعم شیرین در میوه ها کمک کند، از طرفی نهال تازه کاشته شده چنانچه در بستری فقیر کاشت شود ممکن است زمان به بار نشستن آن چند سال به تاخیر بیوفتد بنابراین باغداران باید توجه داشته باشند که تغذیه ی خاک با کودهای آلی کاملا پوسیده قبل از کاشت می تواند در استقرار و زود به بار نشستن درختان کمک کند.

ارتفاع درخت در طول عمر

درختان آلو بلک استار در صورت برخوردار بودن از تغذیه ی مناسب می توانند تا ارتفاع 6 متر رشد کنند اما در صورتی که باغداران تمایل نداشته باشند ارتفاع زیاد از درختان داشته باشند و بخواهند برای داشتن عملیات برداشت دستی ساده درختان کوتاه تری داشته باشند می توانند با انجام هرس فرم اصولی بدون کاهش میزان باردهی رشد قدی درختان را کنترل کنند.

هرس درخت

درختان آلو بلک استار در صورت برخوردار نبودن از هرس اصولی با تولید شاخه های انبوه و در هم تنیده بسیار تنومند شده و رسیدگی به درختان را دشوار می کند، همچنین به دلیل در هم تنیده شدن شاخه ها و رشد شاخه های مسن میزان باردهی کاهش می یابد، بنابراین انجام هرس فرم دهی و هرس باردهی اصولی بسیار ضروری می باشد، تعیین تاریخ انجام هرس فرم و هرس باردهی باید با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه صورت بگیرید به طوری که این تاریخ باید فاصله ی چند روزه از بارندگی و باد داشته باشد، بارندگی و باد می تواند عوامل بیمارگر را به راحتی از شاخه های آلوده با شاخه های سالم که در اثر هرس مسیر ورود باز دارند منتقل کند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

در مورد درختان سرما دوستی مانند آلو بلک استار که در مناطق سردسیر با یخ بندان زمستانه کاشته می شوند داشتن تحمل سرما و یخبندان بسیار اهمیت دارد، تامین نیاز سرمایی می تواند به افزایش مقاومت این درختان در برابر یخبندان زمستانه شود، همچنین تامین نیاز سرمایی در درختان معتدله مانند درخت آلو بلک استار بسیار ضروری می باشد، بنابراین گذراندن دست کم 500 وحداکثر 1800 ساعت سرمای زیر هفت درجه می تواند سبب افزایش مقاومت به سرما تا منفی چهل درجه سانتی گراد و شکوفایی بهتر در بهار شود.

عمر مفید نهال

درختان آلو بلک استار می توانند به طور معمول و در صورت داشتن شرایط بهینه ی رشدی 25 سال باردهی مفید داشته باشند.

سن حیات نهال

با در نظر گرفتن زود بارده بودن درختان بلک استار سن حیات این درختان با سن مفید فاصله ی چندانی نداشته و با اختلاف ناچیز سن حیات نهال بیشتر از 25 سال خواهد بود اما باید در نظر داشت که درخت در سالهای پس از سن مفید باردهی مطلوب نداشته و صرف هزینه ی بیشتر از سود دهی خواهد بود و بهتر است با نهال جوان جایگزین شود.

میزان وزن هر میوه

عوامل بسیاری هستند که در تعیین میزان وزن میوه در درختان آلو بلک استار تاثیر گذار هستند یکی از این عوامل میزان کود دهی به درختان می باشد، در فصل باردهی کود دهی متناسب با نیاز درختان می تواند منجر به تولید محصولات درشت تر و سنگین تر شود، عامل دوم مهم و تاثیر گذار بر وزن گیری میوه ها میزان آبیاری درختان می باشد، چنانچه درختان در زمان باردهی و رشد میوه درختان دچار تنش آبی شوند میوه نمی تواند به اندازه کافی رشد کند، به طور کلی درختان آلو بلک استار می توانند میوه هایی با وزن 15 تا 20 گرم تولید کنند.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

درختان آلو بلک استار نسبت به ارتفاع از سطح دریا در محل کاشت زیاد حساس نیستند و همین باعث شده این درختان را بتوان در مناطق مختلف و ارتفاعات مختلف از سطح دریا به شرط تامین نیاز سرمایی کاشت و بنابراین فروش نهال آلو بلک استار برای مناطق وسیعی از کشور صورت می گیرد.

نهال آلو بلک استار : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

مقاومت درختان آلو بلک استار نسبت به عوامل بیمارگر و آفات مطلق نبوده و آسیب پذیر می باشد، بنابراین بدون توجه به میزان مقاومت این درختان در برابر آفات و بیماریها باغداران باید برنامه های مدیریتی مدون برای جلوگیری از طغیان آفات و بیماریها در باغ داشته باشند.

یکی از بیماریهای با اهمیت در درختان آلو بلک استار آلودگی به نماتد می باشد که به ویژه در خاکهای سبک و شنی شیوع پیدا می کند، با توجه به سابقه ی کاشت قبلی در زمین ممکن است جمعیت نماتد به حد آسیب رسان رسیده باشد و بنابراین قبل از کاشت نهال خاک باغ را مورد آزمایش قرار دهید.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

میزان باردهی درختان آلو بلک استار در واحد هکتار به میزان زیادی بستگی به آبیاری صحیح و اصولی درختان در زمان رشد و آبگیری میوه ها در فصل تابستان دارد و بنابراین درختانی که به صورت دیم کاشته می شوند قطعا عملکرد پایین تری خواهند داشت، اما به طور کلی در شرایط بهینه درختان آلو بلک استار می توانند 30 تا 50 تن محصول در واحد هکتار تولید کنند.

شروع باردهی محصول

یکی از مزیتهایی که باغداران در هنگام خرید نهال آلو بلک استار به آن توجه می کنند زود بازده بودن آنهاست، این درختان قابلیت این را دارند که از سال دوم پس از کاشت نهال به باردهی برسند اما پس از چند سال می توانند به سن بلوغ باردهی و تولید محصول با راندمان مطلوب برسند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

به منظور تامین گرده به میزان کافی برای بارور سازی گلهای درختان آلو بلک استار بهتر است به ازای هر ده درخت بارده یک درخت گرده افشان از رقم سانتروزا بکارید و بنابراین در هنگام خرید نهال آلو بلک استار خرید نهال گرده افشان را نیز در نظر داشته باشید.

مدت آبیاری

مدت آبیاری درختان آلو بلک استار به معنای فاصله و دور آبیاری می باشد که در مورد درختان آلو بلک استار به ویژه در فصل رشد میوه ها بهتر است هر ده روز یکبار آبیاری انجام شود اما نکتهی بسیار مهم دیگر در رابطه با آبیاری این درختان تنظیم دقیق میزان آبیاری می باشد، حجم کلی آبیاری درختان در طول سال بین 5000 تا 7000 متر مکعب در هکتار می باشد، این میزان آبی است که درختان در یک سال باید دریافت کنند بنابراین باغداران باید با توجه به بارندگی یا عدم بارند، فصل رشد و فصل خواب فاصله ی آبیاری را متناسب با نیاز درختان تنظیم کنند.

روش صحیح آبیاری

همانطور که در بخش پیشین نیز به آن اشاره شد در مورد آبیاری درختان آلو بلک استار تنظیم میزا و حجم آبیاری از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، مساله ای که امکان انجام آن در آبیاری کرتی و غرقابی به سختی امکان پذیر است و بنابراین بهترین شیوه ی آبیاری برای تنظیم آب خروجی سیستم آبیاری قطره ای می باشد.

نهال آلو بلک استار : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان گلدهی درخت

به طور کلی درختانی که در مناطق سردسیری کاشته می شوند باید دیر گل باشند چرا که در این مناطق احتمال طولانی شدن زمستان یا بروز سرمای دیر رس بهاره وجود دارد و دیر گل بودن می تواند در فرار شکوفه ها از خسارت سرما زدگی موثر باشد، درختان آلو بلک استار نیز دیر گل می باشند.

زمان برداشت

درختان آلو بلک استار دیر گل بوده و در مناطق سردسیر کاشته می شوند برآیند این دو ویژگی رسیدگی میوه ی این درختان اوایل مهر ماه می باشد، لازم به ذکر است ماندگاری میوه های آلو بلک استار در انبار 5 ماه می باشد که این مورد نیز یکی دیگر از محبوبیت این رقم آلو در بین باغداران می باشد.

خرید نهال آلو بلک استار

تولید و تکثیر ارقام مختلف آلو مانند رقم بلک استار در نهالستان ما تحت نظر مهندسین مجرب کشاورزی و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی انجام شده و تمامی گواهی های لازم اعم از گواهی سلامت نهال را دریافت کرده و باغداران علاوه بر خرید نهال آلو سالم و با کیفیت می توانند از راهنمایی مشاوران ما در زمینه ی احداث باغ بهره ببرند.

قیمت نهال آلو بلک استار

قیمت نهال آلو یکی از عوامل تاثیر گذار بر انتخاب این رقم آلو توسط باغداران می باشد، با توجه به کارهای ارزشمندی که در تولید نهال آلو بلک دیاموند انجام شده و همگی منجر به تولید نهال با کیفیت شده است قیمت نهال آلو بلک دیاموند کاملا منصفانه و مقرون به صرفه می باشد برای دریافت قیمت نهال آلو بلک دیاموند و همینطور دریافت مشاوره و راهنمایی با ما در تماس باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو بلک استار : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال