%37

نهال آلو زرد (گوگان): خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : ایران
  • شروع باردهی : پس از گذشت دو سال از کاشت
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 50 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : ۲۰۰۰ متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : هر ۱۰ روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : ۵ الی ۱۲ متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

از جمله مرغوب ترین ارقام نهال آلو، نهال آلو زرد گوگان می باشد که در آذربایجان می روید. این نهال از تیره گلسرخیان می باشد که غالبا با نام علمی ( آلوی اروپایی) PRUNUS DOMESTICA رایج است. از آن جایی که محصول این نهال، کیفیتی مثال نزدنی دارد و بسیار بازار پسند و مرغوب است، می توان از صادرات آن به کشور های همسایه و حتی کشور های اروپایی سود بسیار خوبی را کسب نمود. یکی از بارزترین ترین ویژگی های این نهال پ ربار و پر بازده بودن آن است در حالی که ماندگاری بالایی ندارد.

خاستگاه اصلی نهال آلو زرد گوگان

در خصوص خاستگاه و نژاد اصلی نهال آلو زرد گوگان می توان گفت که این نهال از جمله گیاهان بومی و اصیل آسیا می باشد که در ابتدای قرن ۱۹ ارقام مختلف آن توسط مهاجران آسیایی ( کشور چین) به کشور های اروپایی علی الخصوص آمریکای شمالی انتقال یافت. اکثر گونه های نهال آلو که سطح کیفی بسیار بالایی دارند و مناسب صادرات و تجارت می باشند در شمار گونه های اروپایی به حساب می آیند؛ این در حالی است که نهال آلو گوگان گونه ای کاملا آسیایی است و محصول کاملا تجاری و صادراتی دارد.

پایه اصلی نهال آلو زرد گوگان

بر طبق نظریه ها، تحقیقات و تجربه های مهندسان کشاورزی در این حیطه از روش های مختلفی همچون، کاشت دانه میوه و غیره می توان برای تکثیر آن استفاده کرد اما به کار گرفتن روش بذر آلوچه وحشی به عنوان پایه و پیوندی نهال آلو زرد گوگان روی آلوچه وحشی بهترین روش است، جالب است بدانید که این روش سطح کیفی محصولات نهال را بسیار بالا برده به گونه ای که هرساله همزمان با ورود این میوه به بازار مردم برای خرید آن سر و دست می شکنند.

نهال آلو زرد (گوگان): خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ویژگی نهال آلو زرد گوگان

این نهال خزان پذیر که در حدود ۲۰۰۰ سال است توسط کشاورزان و باغداران به زیر کشت رفته است دارای پوست تنه بسیار صاف و صیغلی می باشد که سبب ایجاد وجه تمایز آن با دیگر ارقام نهال آلو شده است. برگ های این نهال بسیار نوک تیز هستند و غالبا در اندازه های متوسط وجود دارند. بارز ترین ویژگی این نهال، برگ های صاف یا در برخی موارد کنار اره ای و بدون کرک هستند. گل های نهال آلو زرد گوگان گاها به صورت منفرد و یا خوشه ای با ۵ الی ۳ گل می روید و در خصوص تعداد کاسبرگ و گلبرگ آن می توان گفت که شباهتی جالب وجود دارد و هر دو ۵ عدد هستند این در حالی است که میوه، سفت و خامه آن به صورت تکدانه ای ظاهر می شود.

 

آب و هوای مناسب برای کاشت

بهتر است برای کاشت نهال آلو زرد گوگان اقلیم هایی را انتخاب کنید که دارای آب و هوای معتدل نیمه سرد سیری باشد. اگر بخواهیم دقیق تر در این خصوص سخن بگوییم می توان گفت که این نهال برای رشد خود به دمای ۱۵ الی ۲۰ درجه سانتی گراد نیاز دارد. در صورتی که نهالی نیاز سرمایی مورد نیاز خود را در فصل زمستان دریافت کرده باشند در فصل بهار از خواب زمستانی بیدار شده و شروع به گلدهی خواهد کرد. برطرف کردن نیاز سرمایی درخت در فصل زمستان می تواند باعث افزایش مقاومت درخت در سرما و گرما شود.

فاصله مناسب برای کاشت

برای به حداکثر رساندن میزان فوتوسنتز درخت و دریافت حداکثری نور خورشید توسط درختان و همچنین ریشه ی آن ها بهتر است نهال های آلو زرد گوگان را در ردیف های ۴ و ۵ متری با فاصله کاشت ۵ الی ۷ متر بکارید. در این صورت می توانید انتظار حداکثر بازدهی را از درخت خود داشته باشید. البته دریافت حداکثر بازدهی از درخت به موارد دیگری نیز بستگی دارد که در ادامه مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

خاک مناسب

خاک ایده آل و مورد پسند نهال آلو زرد گوگان، خاکی است که غنی از مواد معدنی و مواد آلی باشد. میزان حاصلخیزی خاک نیز یکی از عواملی است که سبب افزایش سطح کیفی محصول و بازدهی بیشتر آن می شود. نهال آلو در خاک های سبک، شنی و یا لومی رشد بهتری خواهد داشت. قبل از کاشت نهال حتما خاک را زهکشی کنید و همچنین PH آن را چک کنید که در محدوده ۵ الی ۶ باشد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

مناسب ترین زمان برای کاشت نهال آلو زرد گوگان، اواسط فصل پاییز تا اوایل بهمن ماه است. این نهال مثمر به ثمر از ارقام پر کشت نهال میوه می باشد که در بیشتر نقاط دنیا می توان به کشت آن پرداخت. جالب است بدانید که از میوه های این نهال علاوه بر تازه خوری در تهیه انواع دسر، ژله، کیک و شیرینی استفاده کرد.از آن جایی که این میوه خواص بسیاری دارد برای تهیه برخی دارو ها نیز از آن استفاده می شود.

کود مناسب برای نهال

همان گونه که می دانید یکی از راه های تسریع بخشی به فرآیند رشد نهال آلو زرد گوگان، کود دهی به نهال است این در حالی است که فرآیند کود دهی به درخت در صورتی موثر واقع می شود که در زمان بسیار مناسب به آن داده شود در غیر این صورت تاثیر زیادی نخواهد داشت. برای درخت آلو زرد گوگان در اواخر فصل زمستان تا اوایل بهار بهتر است از کود های شیمیایی، کود های پوسیده دامی و انواع ویتامین به کار بگیرید تا رشد نهال در بهترین شرایط ادامه یابد. در این صورت می توانید در فصل باردهی محصول انتظار برداشت مرغوب ترین آلو را از این درخت داشته باشید.

ارتفاع درخت در طول عمر

یکی از مصداق های بارز رشد و بلوغ کامل درخت آلو زرد گوگان، میزان ارتفاع آن است.در صورتی که درخت در شرایط اقلیمی و آب و هوایی سازگار خود قرار بگیرد می تواند تا ارتفاعی به میزان ۵ الی ۱۲ متر خواهد رسید. این مقدار بسته به شرایط محیطی درخت و رسیدگی های باغدار ممکن است کمتر یا بیشتر شود.

هرس درخت

یکی از راه های رساندن درخت به فرم و شکل ایده آل، هرس کردن است که برای درخت آلو زرد گوگان در انتهای فصل زمستان و یا ابتدای فصل بهار انجام شود. بهتر است بدانید که با این کار به رشد حداکثری درخت و افزایش باردهی آن نیز کمک شایانی می کنید. بر طبق نظر کارشناسان مجرب برتر نهال در فرآیند هرس کردن باید اقدام به بریدن شاخه های خشک و اضافی گیاه کنید تا مانعی برای رشد بیشتر شاخه های اصلی وجود نداشته باشد. شاخه های آفت زده و بیمار نیز باید جدا شوند تا بیماری به سایر شاخه ها یا درختان باغ سرایت نکند. رشد حداکثری درخت،کیفیت بالای میوه و یکدست بودن آن نیز از جمله مهم ترین دستاورد های هرس کردن درخت در فواصل منظم است.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

اگر شما یک باغدار هستید که مشغول خواندن مقاله برتر نهال می باشید بهتر است بدانید که برای رشد درخت و افزایش بازدهی محصول باید شرایط ایده آلی را فراهم کنید. یکی از این شرایط ایده آل در جهت رشد و نمو و بازدهی بیشتر محصول آن، فراهم کردن نیاز سرمایی درخت در فصل زمستان است. برای این نهال باید دمای کم تر از ۷ درجه سانتی گراد را به مدت ۶۰۰ الی ۱۲۰۰ ساعت فراهم کرد تا در فصل بهار درخت حداکثر بازدهی و شکوفه دهی خود برسد.

عمر مفید نهال

یکی از سوالات رایج باغداران در هنگام خرید نهال آلو زرد گوگان از مراکز معتبر فروش نهال آلو زرد گوگان این است که این نهال تا چند سال می تواند عمر مفید و بازدهی محصول داشته باشد؟ کارشناسان مجرب ما در این حیطه با این سوال این گونه پاسخ داده اند که می توانید تا ۲۵ الی ۳۵ سال از میوه های این نهال حداکثر بازدهی را داشته باشید.

سن حیات نهال

در صورتی که مراقبت ها و رسیدگی های لازم به این نهال را به عمل آورید می توان تضمین کرد که عمر اقتصادی این نهال پس از کشت تا ۴۰ سال ادامه دار باشد. در اثر بی توجهی و مراقبت های نادرست برخی باغداران به این نهال ممکن است عمر کمی داشته باشد.

میزان وزن هر میوه

این میوه خوشمزه و آبدار غالبا به رنگ های قرمز و زرد مایل به سبز وجود دارد که باید توجه داشته باشید زمانی که نارس و کال است به رنگ سبز دیده می شود. جالب است بدانید که برخی ارقام آلو زرد گوگان با توجه به تفاوت نژاد و گونه در رنگ های صورتی یا بنفش ارغوانی نیز موجود است. آلو زرد گوگان جز ارقام درشت و مرغوب آلو می باشد به گونه ای که وزن هر میوه چیزی در حدود ۱۰۰ گرم است. در صورت رسیدگی کامل و کافی به نهال جوان می توانید پس از گذشت چند سال میوه های بسیار درشت تر و مرغوب تری تا وزن ۱۵۰ گرم از این نهال برداشت کنید.

نهال آلو زرد (گوگان): خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

بر خلاف دیگر ارقام نهال آلو، برای کاشت نهال آلو زرد گوگان نیازی به چک کردن میزان ارتفاع زمین از سطح دریا نمی باشد؛ زیرا گونه ای بسیار سازگار و مقاوم است. برخی کارشناسان توصیه کرده اند که بهتر است آن را در اراضی که در ارتفاع ۲۰۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته اند، بکارید. اراضی که روزانه ۵ تا ۷ ساعت نور خورشید دارند، برای کاشت این نهال مناسب اند.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

یکی از نکات بسیار مهم در حوزه باغداری، پیشگیری از ابتلا درختان و نهال ها به انواع بیماری ها و آفات می باشد. شما باغدار عزیز باید در این خصوص دقت بسیاری کنید زیرا در صورت ابتلا درختان باغ به یک بیماری یا آفت، ضرر بسیاری را متحمل خواهید شد. باغات آلو زرد گوگان را نیز بیماری ها و آفات بسیاری تهدید می کند که عبارتند از: پروانه آلو، مگس میوه، کپک سفید، کرم سفید ریشه، و غیره. برای مبارزه با این بیماری ها بهتر است در فواصل منظم از سموم شیمیایی استفاده کنید. یکی از معتبر ترین مراکز فروش نهال آلو زرد گوگان نهالستان برتر نهال می باشد که با سابقه طولانی در زمینه ارائه ارقام مختلف نهال میوه می تواند به شما در از بین بردن انواع آفات و بیماری های باغات کمک کند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

به دلیل سازگاری بالای این نهال با اقلیم آب و هوایی آسیا علی الخصوص کشورهای چین و ایران می توان سالانه در هر هکتار چیزی در حدود ۵۰ تن آلو زرد گوگان برداشت کرد که این میزان برای باغدار میزان بسیار قابل قبولی خواهد بود.

شروع باردهی محصول

پس از گذشت دو سال از کاشت این نهال، در واقع در انتهای شهریور ماه سال دوم کاشت نهال آلو زرد گوگان می توان میوه های گرد و زرد رنگ و خوشمزه ای را به بازار عرضه نمود.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

همان گونه که می دانید نهال آلو زرد گوگان از ارقام خود بارور است که برای گرده افشانی نیازی به کاشت رقم گرده افشان ندارد، اما اگر تمایل دارید که محصولاتی بسیار با کیفیت و صادراتی از این نهال دریافت کنید می توانید به ازای هر ۱۰ اصله نهال یک رقم گرده افشان بکارید.

مدت آبیاری

همان گونه که می دانید در سال های ابتدایی کاشت نهال باید رسیدگی و آبیاری بیشتری به آن شود اما از سال دوم و سوم به بعد می توان آبیاری را به هر ۱۰ روز یکبار به میزان ۳۰ لیتر کاهش داد. اصولا این گونه نهال آلو به میزان آبیاری متوسطی نیاز دارد، و در سن ها بالاتر این میزان تا ۵۰ الی ۶۰ تن نیاز به آبیاری دارد.

روش صحیح آبیاری

یکی از جدید ترین متد هایی که برای آبیاری درختان از جمله نهال آلو زرد گوگان از آن بهره می گیرند، روش بابلر است که با بهره گیری از دستگاه های فوق پیشرفته و مجهزی می توان باغات میوه را در فواصل بسیار منظمی آبیاری نمود.

نهال آلو زرد (گوگان): خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان گلدهی درخت

زمان گلدهی نهال آلو زرد گوگان، بسته به میزان رسیدگی باغدار و شرایط اقلیم آب و هوایی می تواند از انتهای فروردین ماه تا اوایل اردیبهشت ماه متغییر باشد اما به صورت کلی می توان گفت که این نهال در درسته ارقام دیر گل قرار می گیرد.

زمان برداشت

در اوایل فصل پاییز زمان مناسبی است برای برداشت محصول نهال آلو زرد گوگان؛ زیرا در این زمان رنگ آلو ها از سبز به زرد تبدیل شده و بافت آن نیز نرم تر شده است. در برخی کشور ها این عمل به صورت مکانیزه و صنعتی صورت می گیرد و در برخی کشور به صورت دستی و سنتی. برای برداشت آلو زرد گوگان از درخت با دست میوه را گرفته و به آرامی بکشید تا میوه از درخت جدا شود. می توان میوه ها را پس از برداشت داخل جعبه ها یا سبد های مخصوص حمل میوه قرار دهید.

خرید نهال آلو زرد گوگان

در انتهای مقاله توصیه ما به شما این است که اگر قصد خرید نهال آلو زرد گوگان را دارید بهتر است آن را از مراکز فروش معتبر خریداری نمایید زیرا سلامت و کیفیت نهال خریداری شده یکی از مهمترین قدم ها برای احداث باغات میوه می باشد. به دلیل امکانات و خدمات منحصر به فرد نهالستان برتر نهال، می توانید با خیال راحت اقدام به احداث باغ میوه کنید.

قیمت نهال آلو زرد گوگان

اگر بخواهید تصویر بسیار جامعی از یک نهالستان مجهز و معتبر در ذهن داشته باشید، می توانید برتر نهال را تصور کنید. این نهالستان ارائه کننده مرغوب ترین نهال ها با مناسب ترین قیمت می باشد که در سال های اخیر اقدام به فروش نهال آلو زرد گوگان نیز کرده است. جهت کسب اطلاعات در خصوص نحوه خرید و قیمت نهال آلو زرد گوگان بهتر است با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو زرد (گوگان): خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال