%37

نهال آلو قرمز خورشتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : سال اول پس از کاشت
  • زمان گلدهی : اواخر برج یک
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 50 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 200 تا 2000 متر
  • پایه نهال : بذری و پیوندی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : هر هفته یک بار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 3 تا 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

طعم دادن به غذا به وسیله ی انواع طعم دهنده ها مانند رب گوجه، رب انار، لیموترش و یا آلو انجام می شود، آلو قرمز خورشتی طعم بی نظیری به انواع خورشت داده و در بسیاری از غذاهایی که دارای بوی زخم هستند مانند مرغ، ماهی و غیره برای گرفتن بوی زخم و خوش طعم کردن غذا مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین آلو قرمز خورشتی در بازار طرفداران بسیاری داشته و به محض رسیدن به بازار بسیاری برای مصرف تازه خوری و بسیاری دیگر برای خشک کردن و یا فریز کردن و نگهداری طولانی مدت این محصول را خریداری می کنند.

مشخصات و خصوصیات نهال آلو قرمز خورشتی

نهال آلو قرمز خورشتی دارای میوه هایی نسبتا درشت و گوشتی بوده که پوست نسبتا ضخیمی دارند و بنابراین قابلیت ماندگاری در بازار یا انبار بالایی خواهند داشت، درخت آلوی قرمز خورشتی به طور عمده دیر گل اما زود بازده بوده و ارقام اصلاح شده ی این نهال مقاومت بسیار خوبی در برابر آفات و بیماریها دارند.

نهال آلو قرمز خورشتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال آلو قرمز خورشتی

آلو قرمز خورشتی توسط بخش تحقیقات کشاورزی دانشگاه هاروارد آمریکا برای اولین بار تولید شده و پس از بهره برداری موفقیت آمیز حدود سی سال پیش به ایران آورده شده و توسط نهالستانهای معتبر با اصول تولید نهال علمی در اختیار کشاورزان علاقمند به پرورش این نهال قرار داده شد.

پایه اصلی نهال آلو قرمز خورشتی

تکثیر آلو قرمز خورشتی  به شیوه های پیوندی،، بذر انجام می شود، در بسیاری از نهالستانها که تولید نهال آلو خورشتی قرمز را با هدف اصلاح کردن آن و سازگار کردن بیشتر آن با شرایط روز کشاورزی ایران انجام می دهند از پایه ی پیوندی برای تکثیر استفاده کرده و اصلاح آلو قرمز خورشتی را با هدف افزایش مقاومت این نهال به درگیر شدن با آفات و بیماریهای شایع روی این درخت انجام می دهند.

ویژگی نهال آلو قرمز خورشتی

بارز ترین ویژگی نهال آلو قرمز خورشتی این است که در عین حال که دیر گل است زود بازده بوده و در همان سال اول پس از کاشت نهال به بار می نشیند، کوتاه بودن فاصله ی کاشت نهال تا بهره برداری اقتصادی نیز یکی دیگر از ویژگیهای بارز این نهال بوده و سبب جذب بسیاری از کشاورزان به کاشت این رقم آلو شده است.

آب و هوای مناسب برای کاشت

درختان آلو قرمز خورشتی را در رنجآ ب و هوایی نیمه گرمسیر تا سردسیر می توان کاشت اما باید در نظر داشت که این درختان به دست کم 6 ساعت آفتابی کامل به ویژه در فصل باردهی برای رسیدگی بهتر و خوش طعم تر شدن آلو احتیاج دارند، در عین حال این درختان به دلیل ذات معتدله ای که دارند برای بیدار شدن از خواب زمستانی نیز نیاز به ساعات معینی سرمای زیر هفت درجه سانتی گراددارند بنابراین در عرضهای جغرافیایی بسیار پایین که زمستان با سرمای زیر هفت درجه عملا وجود ندارد نمی توان اقدام به کاشت نهال آلو قرمز خورشتی کرد.

فاصله مناسب برای کاشت

تعیین فاصله ی مناسب برای کاشت درختان آلو قرمز خورشتی با توجه به میزان نیاز این درختان به ساعات آفتابی در فصل باردهی باید به گونه ای باشد که درختان بتوانند نیاز آفتابی خود را تامین کرده و بر روی هم سایه اندازی نداشته باشند، مناسبترین فاصله برای کاشت این درختان در زمینهای شیب دار می تواند بین دو تا سه متر و فاصله ی ردیفها تا 6 متر در نظر گرفته شود و در زمینهای مسطح این فاصله سه تا چهار متر به صورت مربعی یا مستطیلی در نظر گرفته می شود.

خاک مناسب

درختان آلو قرمز خورشتی برای عملکرد بهتر به رطوبت کافی نیاز دارند اما خیس بودن طولانی مدت خاک سبب کاهش عملکرد خواهد شد، این شرایط به ویژه در خاکهای رسی و سنگین ایجاد می شود برای رشد و عملکرد بهتر این درختان را باید در خاکهای لومی شنی و سبک با زهکشی مناسب کاشت و برای تامین رطوبت حجم و فاصله ی آبیاری به میزان لازم برای درختان تنظیم کرد، نکته ی مهم دیگر در مورد خاک مناسب برای کاشت آلو قرمز خورشتی این است که از کاشت درختان آلو قرمز خورشتی در مناطقی که احتمال یخبندان خاک وجود دارد باید پرهیز کرد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

تعیین زمان مناسب برای کاشت آلو قرمز خورشتی باید با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه به طور جداگانه تعیین شود اما با توجه به اینکه این درختان مقاومت خوبی به سرما داشته و دیر گل هستند بنابراین از شروع فصل خواب درختان در پاییز تا قبل از باز شدن جوانه ها در انتهای زمستان یا اوایل بهار می توان اقدام به کاشت نهال کرد، نکته ی بسیار مهم در زمان کاشت نهال این درختان این است که عمق گودالها باید دست کم 80 سانتی متر و قطر آن نیز دست کم 80 سانتی متر در نظر گرفته شود.

کود مناسب برای نهال

به منظور غنی سازی خاک قبل از کاشت درختان می توان خاک را با کود دامی پوسیده به میزان 5 تن در هکتار استفاده کردو پس از کاشت نهال می توان با انجام آزمون تجزیه ی برگ میزان کمبود عناصر درختان را قبل از بروز علائم تشخیص داده و هر عنصری که کمبود آن در برگ نشان داده می شود را در طول سال برای درخت طی یک برنامه کودی منظم و دقیق تامین نمایید.

نهال آلو قرمز خورشتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

لازم به ذکر است که استفاده بیش از حد برخی عناصر مانند عناصر ریز مغذی باعث بروز مسمومیت در گیاه شده و نتیجه ی عکس نشان می دهد بنابراین هیچ کودی را نباید بدون تحقیق و خود سرانه مصرف کرد.

ارتفاع درخت در طول عمر

درختان آلو قرمز خورشتی نسبت به ارقام بومی ایرانی قد کوتاه تری داشته و این درختان در دوره ی بلوغ خود 3 تا 5 متر ارتفاع پیدا می کنند بنابراین برای باغدارانی که تمایل دارند برداشت میوه را به صورت دستی انجام دهند ارتفاع کمتر این درختان بسیار مطلوب تر خواهد بود و عملیات برداشت با دست را تسهیل می کند.

هرس درخت

درختان آلو خورشتی قرمز معمولا تا ده سال اول رشد خود بدون انجام هرس رشد خوبی داشته و شاخه ها درهم تنیده نمی شوند اما پس از گذشت ده تا دوازده سال شاخه ها انبوه و درهم تنیده می شوند و بنابراین عملیات برداشت را با دشواری روبه رو می کند، در نتیجه انجام هرس فرم دهی در اواخر تابستان و همچنین انجام هرس باردهی در پاییز و یا اواخر زمستان برای باردهی و تولید محصول بهتر بسیار مناسب خواهد بود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

درختان آلو قرمز خورشتی به دست کم 600 ساعت سرمای صفر تا هفت درجه سانتیگراد برای شکوفایی گلهای خود در بهار نیاز دارند و بنابراین برای انتخاب محل کاشت مناسب بهتر است تامین حداقل نیاز سرمایی درختان در نظر گرفته شود.

عمر مفید نهال

درختان آلو قرمز خورشتی بیشتر از 30 سال می توانند به باردهی اقتصادی و مفید خود ادامه دهند، این درختان خیلی زود به باردهی می رسند و 30 سال باردهی اقتصادی رقم قابل توجهی در توجیه اقتصادی کاشت این نهال می باشد.

سن حیات نهال

با در نظر گرفتن زمان شروع باردهی اقتصادی چنانچه سن حیات نهال را تا انتهای باردهی مفید در نظر بگیریم بنابراین این درختان بیشتر از 35 سال زندگی کرده که بخش اعظم آن منجر به تولید محصول اقتصادی خواهد شد.

نهال آلو قرمز خورشتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان وزن هر میوه

میوه های آلو قرمز خورشتی گرد، قرمز رنگ، گوشتی و درشت هستند به نحوی که وزن این میوه ها بین 40 تا 66 گرم متغیر است یا به عبارتی دیگر بسته به ریزی یا درشتی میوه ها در هر کیلوگرم تعداد 15 تا 25 عدد میوه آلو قرمز خورشتی قرار می گیرد، ریزی یا درشتی میوه ها به میزان زیادی بستگی به رطوبت خاک و میزان کود دهی به ویژه با اسید آمینه های ضروری و اسید هیومیک داد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

تاثیر ارتفاع از سطح دریا در کاشت و پرورش بهینه ی درختان آلو قرمز خورشتی تاثیر آن بر میزان سرمای زمسنتان و تامین نیاز سرمایی درختان نخواهد بود و بنابراین در تعیین ارتفاع مناسب باید با توجه به سابقه ی هوا شناسی منطقه در نظر داشت که آیا حداقل نیاز سرمایی درختان برآورده می شود یا خیر؟

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

یکی از مهمترین دلایل اصلاح نهال آلو قرمز خورشتی پس از ورود به ایران اصلاح در جهت ایجاد ایمنی در برابر آفات و بیماریها می باشد، این درختان پس از انجام اصلاحات نسبت به درگیری با آفات و بیماریها مقاومت پیدا کرده اند اما لازم است بدانید مقاومت ارقام گیاهی کاملا نسبی بوده و به دلیل تعداد بالای نسل آفات و بیماریها در طول سال و تکامل همراه آنها با درختان آفات و بیماریها هر ساله راه های جدیدبرای شکستن مقاومت درختان پیدا می کنند بنابراین در مدت سی سال باغداری اقتصادی نمی توان بر روی مقاومت درختان حساب کرده و از داشتن برنامه ی کنترلی مناسب غافل شد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

میزان باردهی درختان با توجه به پر بارده بودن و وزن بالای میوه ها  و همینطور با توجه به تعداد درخت در هر هکتار می تواند به 50 تن به ازای هر هکتار نیز برسد، این رقم در محاسبه با 30 سل عمر اقتصادی درخت رقم قابل توجه و سود آوری می باشد.

شروع باردهی محصول

یکی از مهمترین ویژگیهای درختان آلو قرمز خورشتی که بسیاری از باغداران به آن توجه ویژه داارند آغاز باردهی بسیار سریع در این درختان است، این درختان در همان سال اول پس از کاشت نهال می توانند به باردهی برسند و حداکثر پس از 5 سال از زمان کاشت نهال می توانند به بلوغ باردهی و باردهی اقتصادی برسند، لازم به ذکر است کمتر یا بیشتر شدن این سالها به شدت تحت تاثیر میزان رسیدگی و کود دهی به درختان می باشد.

نهال آلو قرمز خورشتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

برای باردهی بهتر درختان آلو قرمز خورشتی باید رقم مناسب آلو به عنوان گرده افشان و به ازای هر ده درخت بارده یک درخت گرده افشان کاشته شود، چنانچه تمایل به خرید نهال آلو قرمز خورشتی دارید برای دریافت مشاوره جهت انتخاب رقم مناسب گرده افشان با ما در تماس باشید.

مدت آبیاری

درختان آلو قرمز خورشتی نیاز زیادی به آب دارند و مرطوب بودن خاک آنها به خصوص در فصول حساس باردهی مانند بهار و تابستان در رشد و درشت تر شدن میوه ها بسیار اهمیت دارد بنابراین بریا آبیاری درختان به ازای هر روز بهار 2 لیتر و به ازای هر روز تابستان 3 لیتر آب باید در نظر گرفت، آبیاری خارج از فصل باردهی و در فصول تابستان و زمستان با توجه به آب و هوا و میزان بارندگی تعیین خواهد شد، باید توجه داشت که زمان آبیاری هر هفته یک بار می باشد و بیشتر از هفته ای یکبار آبیاری نشود.

روش صحیح آبیاری

برای آبیاری منظم درختان آلو قرمز خورشتی و حصول اطمینان از تامین رطوبت کافی بهتر است از سیستم های نوین آبیاری مانند سیستم آبیاری قطره ای استفاده شود، استفاده از این نوع سیستم آبیاری می تواند تاثیر بسزایی در جلوگیری از انتشار بیماریهای طوقه و ریشه درختان نیز داشته باشد و به میزان زیادی در مصرف آب صرفه جویی خواهد کرد.

زمان گلدهی درخت

درختان آلو قرمز خورشتی به عنوان دیر گل شناخته می شوند و گلدهی این درختان با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه ممکن است تا اواخر فروردین به طول انجامد بنابراین این رقم آلو یکی از مقاوم ترین ارقام آلو در برابر سرمازدگی بهاره خواهد بود و همین امر سبب جلب توجه بسیاری از باغداران و تمایل بیشتر آنها به خرید نهال آلو قرمز خورشتی شده است.

زمان برداشت

برداشت درختان آلو قرمز خورشتی تقریبا در اواسط تابستان رخ داده و ماندگاری میوه ی این درختان در انبار و در بازار نسبتا خوب است و بنابراین از زمان کاشت نهال تا به بازار رساندن میوه زمان به انداه ی کافی در اختیار باغداران قرار دارد.

نهال آلو قرمز خورشتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال قرمز خورشتی

فروش نهال آلو قرمز خورشتی در نهالستان ما با انجام به روز ترین آزمایشات گیاهپزشکی برای تایید سلامت نهال انجام شده و شما باغداران محترم می توانید خرید نهال آلو قرمز خورشتی برای باغ خود را به ما بسپارید، در نهالستان ما علاوه بر فروش نهال آلو قرمز خورشتی باغداران می توانند از مزیت داشتن مشاوره از کارشناسان ماهر نیز برخوردار شوند و پرسشهای خود در زمینه ی احداث باغ را مطرح کنند.

قیمت نهال قرمز خورشتی

در تعیین قیمت نهال آلو قرمز خورشتی در نهالستان ما نهایت انصاف رعایت شده و باغداران با خیال راحت می توانند نسبت به احداث باغ خود اقدام نمایند، برای دریافت اطلاعات در ابطه با قیمت نهال آلو قرمز خورشتی می توانید با استفاده از شماره تماسهای قید شده با کارشناسان ما در ارتباط بوده و علاوه بر دریافت قیمت نهال آلو قرمز خورشتی راهنماییهای لازم را نیز از کارشناسان دریافت کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال آلو قرمز خورشتی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال