%14

نهال انگور ریش بابا سفید: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

39,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : بعد از سال دوم تا چهارم کاشت
زمان گلدهی : زودگلده
فاصله کاشت نهال : –
میزان باردهی در هکتار : 30 تا 40 تن
ارتفاع از سطح دریا: 500 تا 2300 متر
پایه نهال : قلمه و پیوندی
گرده افشان :نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : 5 تا 7 روز
حداکثر ارتفاع درخت : 10 الی 15 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

ایران به عنوان یکی از کشورهای قطب در تولید انگور بوده و یکی از ارقام پرطرفدار انگور ایرانی انگور ریش بابا می باشد، انگور ریش بابا با داشتن حبه های درشت و شیرین یکی از پرطرفدارترین ارقام انگور در بین مصرف کننده ها بوده و با وجود طعم شیرینی که دارد قند پایینی داشته و مصرف آن برای افرادی که با بیماری دیابت دست و پنجه نرم می کنند بلامانع است.

مشخصات و خصوصیات نهال انگور ریش بابا سفید

خوشه های انگور ریش بابا دارای خوشه هایی با اندازه ی متوسط وحبه های درشت است، میوه های این انگور دارای رنگهای سفید، زرد و قرمز است که انواع سفید رنگ آن دارای لکه های قهوه ای رنگ روی حبه ها می باشد

خاستگاه اصلی نهال ریش بابا سفید

درخت انگور ریش بابا بومی ایران بوده و یکی دیگر از ارقام ایرانی انگور بسیار پرطرفدار می باشد، بومی بودن ارقام انگور یک مزیت محسوب شده چرا که طی سالیان طولانی کاشت و پرورش ارقام بومی کشاورزان ما توانسته اند تمام نکات پرورشی آنها، نیازها و حتی شرایط مناسب برای بهترین عملکرد را پیدا کرده و می توانند تجربیات خود را به دیگران انتقال دهند، نهالستان ما علاوه بر پرورش و تولید نهالهای سالم می تواند تمامی این تجربیات را در اختیار کسانی قرار دهد که قصد خرید نهال انگور ریش بابا سفید برای احداث تاکستان خود دارند.

نهال انگور ریش بابا- برار نهال

پایه اصلی نهال ریش بابا سفید

نهال انگور ریش بابا در دو پایه ی قلمه و پیوندی تولید می شود، پایه ی پیوندی برای مکانهایی مناسب است که کاست نهال انگور ریش بابا در آنجا به تازگی رخ داده و شرایط خاک یا اقلیم برای کاشت آنها پر ریسک است اما به طور کلی بهترین و مناسب ترین پایه برای نهال انگور ریش بابا نهال با پایه ی قلمه است.

ویژگی نهال ریش بابا سفید

مهمترین ویژگی نهال انگور ریش بابا سفید مقاومت بالای آن به گرما و سرما می باشد و بنابراین کاشت نهال را در شرایط اقلیمی مختلف امکان پذیر می سازد، همین امر موجب شده فروش نهال انگور ریش بابا سفید یک گزینه عمومی محسوب شود.

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت

نهال انگور ریش بابا سفید مقاومت گرمای هوا تا چهل درجه سانتی گراد و سرمای هوا تا منفی بیست درجه سانتی گراد را دارد، نور کافی یکی از شرایط اقلیمی مناسب برای پرورش نهال انگور ریش بابا است و بنابراین کاشت نهال انگور ریش بابا سفید به ویژه در مناطقی که تابش خورشید بسیار ملایم یوده یا بیشتر اوقات سال هوا ابری باشد مناسب نیست.

فاصله ی مناسب برای کاشت

همانطور که در مطلب پیش عنوان شد نهال انگور ریش بابا سفید برای رشد بهتر و رسیدگی میوه نیاز به نور کافی دارد و بنابراین در زمان کاشت با توجه به شیب زمین باید فاصله ی کاشت نهالها را به گونه ای تنظیم کرد که بیشترین دریافت نور را داشته باشند، به عنوان مثال حداکثر فاصله در مورد زمینهای مسطح دو تا سه متر در نظر گرفته خواهد شد.

خاک مناسب

مناسب ترین خاک برای کاشت نهال انگور ریش بابا سفید خاکهایی هستند که بافت سبک و نفوذپذیر داشته باشند مانند انواع خاکهای شنی یا لومی که می توانند تهویه و نفوذپذیری کافی را برای ریشه درختان فراهم نمایند.

به غیر از نفوذ پذیری بودن خاک مواد غذایی کافی دومین خصوصیت مهم خاک در زمینه ی کاشت انگور ریش بابا سفید است، حبه های درشت و گوشتی انگور ریش بابا سفید برای رسیدن به بالاترین کیفیت خود نیاز به کود دهی و تغذیه ی مناسب و کافی دارند، علاوه بر این خاکهای دارای مواد آلی قطعا از نفوذپذیری بهتری نیز نسبت به خاکهای دارای مواد آلی کمتر برخوردارند.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

نهال انگور ریش بابا سفید در برابر سرمای زمستان مقاوم است و همین امر سبب می شود که کاشت نهال در فصل پاییز بلامانع باشد، مناسبترین زمان برای کاشت نهال انگور ریش بابا سفید در آذر ماه بوده و زمان کاشت می تواند تا زمستان ادامه یابد، تنها شرط اصلی برای کاشت نهال آرام بودن شرایط جوی می باشد، باغداران باید دقت داشته باشند که کاشت نهال باید به دور از شرایط نا آرام جوی، بارندگی و باد صورت پذیرد.

نهال انگور ریش بابا سفید: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

کود مناسب برای نهال

کود مناسب برای پرورش نهال انگور ریش بابا سفید کودی است که بتواند تمام عناصر تغذیه ای مورد نیاز درختان انگور را در سالهای عمر و باردهی تامین نماید، باغداران می توانند با در دست داشتن نیازهای تغذیه ای خاص این درخت و تطابق آن با نتیجه تجزیه خاک و برگ اقدام به تهیه ی برنامه ی کودی مناسب با نیاز درختان نمایند.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع درخت انگور ریش بابا سفید در طول عمر خود و در شرایط مساعد کود دهی و مراقبت می تواند به ده الی پانزده متر برسد اما باید توجه داشت که بلند شدن یک شاخه لیدر نمی تواند باردهی خوبی به همراه داشته باشد بلکه هرس لیدر به منظور تولید شاخه های فرعی یک ساله راهی است که منجر به افزایش محصول خواهد شد بنابراین تمرکز باغداران نباید بر افزایش قدی درخت بلکه بر افزایش شاخه های زایا با انجام هرس اصولی باشد.

هرس درخت

همانطور که در بخش پیشین نیز اشاره شد هرس اصولی درختان انگور ریش بابا سفید از بلند شدن بی مورد و بی حاصل درخت جلوگیری کرده و درختان را به سمت تولید محصول بیشتر سوق می دهد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

درختان انگور ریش بابا سفید مقاومت بالایی هم به گرما و هم به سرما دارند و همین امر موجب گسترش نواحی زیر کشت به لحاظ شرایط جوی شده است، چنانچه انگور ریش بابا را در شرایط اقلیمی گرم می کارید باید توجه داشته باشید که این درختان به دست کم صد و حداکثر پانصد ساعت سرمای زیر هفت درجه سانتی گراد برای بار دهی و شکوفایی بیشتر در فصل بهار نیاز دارند، بنابراین چنانچه در فصل زمستان این میزان سرما تامین نمی شود باید در مورد خرید نهال انگور ریش بابا سفید تجدید نظر کنید.

عمر مفید نهال

عمر مفید نهال انگور ریش بابا سفید نسبتا کوتاه و حدود 15 الی 20 سال می باشد، این شاید در نگاه اول یک نکته ی منفی به نظر برسد اما با توجه به باردهی بالای این درخت در طول سالهای عمر مفید می توان گفت این تعداد سال برای بهره برداری اقتصادی اصلا کم نیست.

سن حیات نهال

سن حیات نهال انگور ریش بابا سفید با توجه به عمر مفید کوتاهی که دارد چندان اهمیتی ندارد و در تولید اقتصادی انگور بیشتر تمرکز باید بر رپی تولید حداکثری میوه در طول دوران عمر مفید باشد، همچنین باید تمام تلاش ممکن را در راستای زودتر به بار نشستن درخت انجام داد.

نهال انگور ریش بابا- برار نهال

میزان وزن هر میوه

درختان انگور ریش بابا دارای خوشه هایی متوسط و مخروطی شکل هستند که دارای حبه های درشت و متراکم است، اندازه ی خوشه ها با عرض 13 و طول 22 سانتی متر دارای وزنی معادل 480 گرم می باشد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب برای کاشت نهال

همانطور که دانستید با توجه به رنج دمایی وسیع قابل تحمل توسط درخت انگور ریش بابا سفید این درخت انگور در مناطق مختلف و در ارتفاعات مختلف از سطح دریا قابلیت کاشت دارد اما مناسب ترین ارتفاع از سطح دریا برای کاشت نهال انگور ریش بابا سفید 500 تا 2300 متر می باشد، در این رنج ارتفاع شرایط دمایی و محیطی به نفع رشد و باردهی حداکثری درخت می باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماریها

به منظور مصونیت و مقاومت بیشتر نهالهای انگور ریش بابا سفید در برابر آفات و بیماریها توصیه می شود اطلاعات دقیقی در رابطه با آفات و بیماریهای شایع بر روی درختان انگور منطقه ی خود داشته باشید و با مشورت گرفتن از متخصص گیاهپزشک یا نهالستانی که از آن اقدام به خرید نهال انگور ریش بابا سفید می کنید در رابطه با حساسیتهای این درخت جویا شده و اقدامات پیشگیرانه در جهت مصونیت حداکثری درختان به آفت یا عامل بیماری خاص را انجام دهید.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

درست است که سالهای عمر مفید نهال انگور نسبتا کوتاه است اما در صورت رسیدگی اصولی و علمی و کاشت در منطقه ی مناسب درختان انگور ریش بابا سفید می توانند،30 تا،40 تن در هکتار تولید محصول داشته باشند که رقمی قابل توجه است.

شروع باردهی محصول

درخت انگور ریش بابا سفید در سالهای دوم تا چهارم پس از نهالکاری به باردهی می رسند، در صورتی که برای کاشت نهال دو ساله را انتخاب کنید طبیعتا باردهی محصول سریعتر اتفاق می افتد، نکته ی جالب در مورد درختان انگور ریش بابا سفید این است که این درختان حداکثر در سال هشتم پس از کاشت نهال می تواند به حداکثر راندمان تولید خود برسد، برای هر چه زودتر رسیدن به این راندمان تولید باغداران محترم باید بدانند کود دهی درست مطابق با نیاز گیاه از اولویت و اهمیت بر خوردار است.

رقم مناسب برای گرده افشانی در صورت نیاز

گرده افشانی درختان انگور ریش بابا سفید آزاد بوده و باغداران می توانند برای گرده افشانی بهتر ارقام دیگر انگور را در بین درختان انگور ریش بابا سفید به تعداد مناسب بکارند.

نهال انگور ریش بابا- برار نهال

مدت آبیاری

ابیاری درختان انگور ریش بابا یکی از مهمترین اصول باغبانی این درختان به شمار می رود، در مورد آبیاری حجم آب مورد نیاز و همینطور فاصله ی آبیاری بسته به فصل متفاوت بوده چرا که میزان نیاز گیاه در فصول مختلف متفاوت است، در این زمینه نوع بافت خاک و در واقع میزان سبکی یا سنگینی بافت خاک بسیار تاثیر گذار خواهد بود، در فصول با بارندگی کم و یا بارندگی صفر فواصل آبیاری را بسته به نیاز درخت بین 5 تا 7 روز تنظیم کنید، به عنوان مثال در زمانی که میوه در حال آبگیری و شیرین شدن است طبیعتا فاصله ی آبیاری باید کمتر در نظر گرفته شود، در اوج نیاز درختان به یک لیتر آب به ازای هر درخت نیاز داشته و در فصل بهار درختان به نیم لیتر آب به ازای هر درخت نیاز دارند، فاصله و دور آبیاری در زمستان نیز با توجه به فاصله و میزان بارندگی تنظیم خواهد شد

روش صحیح آبیاری

درخت انگور ریش بابا سفید به خشکی و کم آبی مقاوم است اما این به آن معنا نیست که شما مجازید دور آبیاری یا حجم آبیاری را به ناگهان تغییر دهید، این عمل سبب بروز تنش در درختان شده و عملکردشان به شدت کاهش می یابد، استفاده از آبیاری ثقلی باعث می شود در سالهای کم باران محبور به کاهش میزان و یا دور آبیاری باشید چرا که ریشه ی درختان عمیق شده اند و بنابراین درختان دچار تنش می شوند اما استفاده از روش آبیاری قطره ای با صرفه جویی زیادی که در مسزان آب مصرفی می کند باغدار را با مشکل کبود آب در هیچ شرایطی مواجه نخواهد کرد و از طرفی به دلیل توسعه ی سطحی ریشه میزان آب مورد نیاز نیز کمتر خواهد بود.

زمان گلدهی درخت

درختان انگور ریش بابا سفید زود گل بوده و در اسفند ماه به گل می نشینند البته در مناطقی که زمستانهای بسیار سرد داشته و هوا دیر تر گرم می شود شکوفه دهی دیر تر رخ می دهد.

زمان برداشت

میوه ی نهال انگور ریش بابا سفید در اواسط شهریور ماه آماده ی برداشت می باشد، اما به واسطه ی پوست ضخیمی که حبه های آن دارد این میوه ها را میتوان مدت کوتاهی در شرایط سرد و خشک انبار نگهداری کرد.

خرید نهال ریش بابا سفید

خرید نهال انگور ریش بابا سفید را برای احداث باغ خود می توانید از ما انجام دهید، فروش نهال انگور ریش بابا سفید در نهالستان ما علاوه بر اینکه دارای تمامی مجوزهای لازم می باشد و خیال شما از بابت سلامت و عدم آلودکی نهال راحت است مشاوران ما نیز آماده ی ارائه ی مشاوره ی لازم در جهت احداث باغ به شما بوده و به تمام ابهامات شما در این زمینه پاسخ خواهند داد.

قیمت نهال انگور ریش بابا سفید

قیمت نهال انگور ریش بابا سفید در مراکز فروش مختلف متفاوت است اما نکته ای که در رابطه با قیمت نهال انگور ریش بابا سفید اهمیت دارد تناسب قیمت با کیفیت این نهال است، چنانچه خرید خود را از مراکز دارای مجوزهای بهداشتی و گواهی سلامت انجام دهید قطعا این تناسب وجود داشته و شما علاوه بر خریدی مطمئن می توانید از راهنماییها و مشاوره ی افراد کارشناس در این مراکز استفاده لازم را ببرید، مشاوران و کارشناسان ما در زمینه ی احداث باغ شما را راهنمایی کرده و تمامی پرسشهای شما را پاسخگو هستند، برای خرید نهال سالم و دارای گواهی سلامت و همینطور برخورداری از مزیت مشاوره می توانید با ما در تماس باشید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انگور ریش بابا سفید: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال