%15

نهال انگور قزل اوزوم: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

34,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : بعد از سال دوم کاشت
زمان گلدهی : –
فاصله کاشت نهال : 2 متر
میزان باردهی در هکتار : 30 تا 40 تن
ارتفاع از سطح دریا: 1260 متر از سطح دریا
پایه نهال : پایه ی رویشی و قلمه
گرده افشان :نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : –
حداکثر ارتفاع درخت :-

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

یکی دیگر از انواع انگور بومی کشورما ایران انگور قزل اوزوم می باشد، این انگور دارای حبه های گرد و درشت و دارای خوشه هایی بزرگ می باشند، رنگ حبه ها قرمز متمایل به بنفش بوده و برای آبگیری بسیار مناسب می باشد.

مشخصات و خصوصیات نهال انگور قزل اوزوم

نهال انگور قزل اوزوم دارای برگهای جوان با رنگ سبز روشن و لکه هایی با رنگ برنزه می باشد، برگهای بالغ پهنی که پنج وجهی با هفت لوب داشته، بین رگبرگهای اصلی در قسمت زیرین برگ کرک خوابیده ندارد اما مقدار کمی کرک ایستاده دارد وروی رگبرگ اصلی هیچ کرکی ندارد،

خاستگاه اصلی نهال انگور قزل اوزوم

نام زیبای انگور قزل اوزوم اشاره به خاستگاه اصلی این درخت یعنی استان آذربایجان و ارومیه دارد، جالب است بدانید قزل اوزوم نام یکی از رودخانه های بزرگ و شکوهمند در سقز می باشد، شاید وجه تسمیه ی این انگور به ظاهر و طعم بی نظیر آن اشاره داشته باشد.

نهال انگور بیدانه قرمز- برتر نهال

پایه اصلی انگور قزل اوزوم

مناسبترین پایه برای کاشت و تکثیر نهال انگور قزل اوزوم پایه ی رویشی و قلمه می باشد، البته باید دقت داشت که انتخاب مرکز فروش نهال انگور قزل اوزوم معتبر از اهمیت زیادی در این زمینه بر خوردار بوده چرا که مراکز معتبر می توانند تضمین کنندهی کیفیت بالای نهال باشند.

ویژگی نهال انگور قزل اوزوم

بارزترین ویژگی نهال انگور قزل اوزوم به ظاهر میوه های آن بر میگردد، درخت انگور قزل اوزوم دارای خوشه هایی تقریبا نیمه باز بوده و حبه ها دارای طعم شیرین و کمی اسیدی (20 درجه بریکس قند و نیم میلی گرم اسید در 100 سی سی آب میوه) می باشد، نهال این رقم انگور را می توان در بیشتر مناطق انگور خیز کشور کاشت، از میوه های شیرین آن همچنین برای تهیه ی شیره ی انگور نیز می توان استفاده کرد.

یکی دیگر از محصولاتی که از میوه ی این نوع انگور مرسوم است که تهیه بشود آونگ است، آونگ نوعی کشمش است که در تهیه ی آن انگور را با خوشه و به وسیله ی نخ از سقف یک مکان تاریک و خنک آویزان می کنند تا به مرور زمان خشک شود این روش تهیه ی کشمش منجر به تولید کشمشی بسیار خوش طعم خواهد شد که بسیار پر طرفدار می باشد.

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت

با توجه به مینیمم وماکزیمم دمای قابل تحمل به وسیله ی نهال انگور قزل اوزوم که در زمستان حداکثر منفی 25 درجه و در تابستان حداکثر 45 درجه سانتی گراد می باشد مناسبترین شرایط آب و هوایی برای کاشت این نهال مناطق معتدله و نیمه سردسیری با زمستانهای بدون یخبندان شدید زمستانه می باشد.

فاصله مناسب برای کاشت

با توجه به شرایط محیطی مناسب برای کاشت نهال درخت انگور قزل اوزوم که اغلب در مناطق کوهستانی می باشد برای جذب حداکثری نور در زمینهای شیب دار این مناطق رعایت فاصله ی دو متری بسیار مناسب است، لازم به ذکر است در مناطق کوهستانی فاصله ی کمتر درختان آنها را از آسیب سرما زدگی و همینطور آسیب باد محافظت خواهد کرد.

خاک مناسب

نهال درخت انگور قزل اوزوم می تواند تا حدودی شرایط آهکی را تحمل کند اما مقاومت خوبی نسبت به شرایط شوری خاک ندارد، نهال درخت قزل اووم به خاکی شیرین، نفوذ پذیر با زهکشی مناسب و همینطور خاک حاصلخیز به ویژه دارای کود آلی و هوموس نیاز دارد.

در خاکهای رسی و سنگین ریشه نهایتا دو متر عمق پیدا می کند اما در خاکهای سبک و شنی ریشه می تواند پر حجم تر و عمیق تر شود، عمیق تر شدن ریشه باعث می شود که درخت بتواند در برابر بادهای فصلی از خود مقاومت بیشتری نشان داده و زود ازجا کنده نشود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

در انتخاب زمان مناسب برای کاشت به چند نکته باید توجه داشت، نکته ی اول اینکه شرایط آب وهوایی منطقه ومیزان سرمای زمستان باید در نظر گرفته شود به طوری که نهال را می توان در مناطق گرمسیر یا نیمه سردسیر در اواسط پاییز و پس از به خواب رفتن نهال انجام داد جرا که در این مناطق سرما و یخبندان شدید زمستانه وجود ندارد، اما در مناطقی که سرما و یخبندان شدید زمستانه دارند بهتر است اجازه دهید این شرایط سپری شود و سپس اقدام به کاشت نهال کنید.

نکته ی دوم مورد توجه در انتخاب زمان کاشت نهال نوع نهال کاری می باشد به طوریکه چنانچه کاشت به شیوه ی گلدانی و نه ریشه آزاد باشد نگرانی از بابت شدت وزش باد نداشته و نیازی نیست منظر گذشت فصل بادهای موسمی باشید.

کود مناسب برای نهال

قبل از کاشت نهال بهتر است خاک را با استفاده از کود دامی کاملا پوسیده تقویت نمایید، توجه داشته باشید که بافت خاک و میزان کود دهی و همینطور نوع سیستم آبیاری در ریشه دوانی نهال و عمق ریشه نهال تاثیر گذار خواهد بود، پس از کاشت نهال می توان انجام آنالیز تجزیه ی خاک و برگ میزان کمبود کلی عناصر را دریافت کرده و نسبت به تعیین برنامه ی کودی مناسب اقدامکرد ودر هر فصل بسته به نیاز درخت اقدام به کود دهی کرد.

نهال انگور قزل اوزوم- برتر نهال

ارتفاع درخت در طول عمر

درختان انگور قزل اوزوم رشد رونده داشته و برای هرایت و رشد بهتر نیاز به قرار دادن پایه ی نگهدارنده ی فلزی در کنار درختان دارد، باغداران باید دقت داشته باشند که با انجام هرس اصولی تمرکز درخت بر روی رشد طولی را باید کاهش داده و تمرکز درخت بر روی شاخه های جانبی باشد.

هرس درخت

شاید به جرات بتوان گفت اهمیت هرس در درختان انگور به دلیل داشتن رشد رونده بسیار بیشتر از سایر درختان میوه اهمیت داشته و هرس درست و اصولی با تمرکز بر روی تولید هر چه بیشتر شاخه های زایا می تواند باعث افزایش عملکرد و همینطور رسیدن هر چه زودتر به سن بلوغ شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

درختان انگور قزل اوزوم در مناطق سرد کوهستانی کاشته شده و تحمل بالایی نسبت به سرمای زمستان دارند، سرمای زیر هفت درجه ی سانتی گراد تاثیر مثبت در میزان شکوفایی آنها داشته ویک شرط اساسی برای باردهی بیشتر می باشد.

عمر مفید نهال

عمر مفید و اقتصادی نهال انگور قزل اوزوم بین 50 تا 70 سال می باشد، شاید برای شما نیز این پرسش مطرح شود که این اختلاف بیست سال به چه علت است؟ در جواب باید گفت باغداری اصولی و علمی شامل آبیاری، کود دهی، هرس و سم پاشی بسته به نیاز درختان سبب افزایش طول عمر مفید خواهد شد و کوتاهی وکاستی در هر یک از این پروسه های باغبانی سبب کاهش طول عمر مفید می شود.

نهال انگور قزل اوزوم- برتر نهال

سن حیات نهال

سن حیات نهال نیز مانند سن مفید درخت تابع رسیدگی درست و اصولی به درخت می باشد و می تواند بیشتر یا کمتر شود.

میزان وزن هر میوه

نام ترکی درخت انگور قزل اوزوم به نحوی به اندازه ی میوه ی این درخت اشاره دارد چرا که حبه های این درخت درشت و گرد بوده و داراب بذر و پوست ضخیم قرمز رنگ می باشد، اندازه ی کلی خوشه نیز بزرگ با طول 5.24 سانتیمتر و با وزن تقریبا 660 گرم می باشد، به جرات می توان گفت میوه ی انگور قزل اوزوم یکی از بزرگترین میوه های انگور در بین ارقام انگور محلی و داخلی می باشد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

با توجه به اینکه درختان انگور قزل اوزوم شرایط آب و هوایی کوهستانی را می پسندد بنابراین کاشت نهال در عرضهای جغرافیایی بالاتر و ارتفاع بیشتر تا 1260 متر از سطح دریا می تواند بهترین عملکرد از درختان انگور قزل اوزوم را در بر داشته باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

شرایط کوهستانی شرایط دشواری برای رشد وتوسعه ی اغلب آفات و بیماریها می باشد و در این شرایط آفات و بیماریهای رایج در انواع مختلف انگور نمی تواند دردسر ساز باشد با اینحال در مورد این رقم انگور نیز مانند سایر درختان میوه و ارقام دیگر انگور توصیه می شود پایش مرتب و رصد جمعیت آفات و بیماری را در برنامه ی باغداری خود داشته و رعایت اصول بهداشت زراعی را به دست فراموشی نسپارید.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

میزان باردهی درختان انگور قزل اوزوم نسبتا بالا و حدود 30 تا 40 تن در واحد هکتار می باشد، با توجه به مقاوم بودن این درختان به شرایط سخت محیطی و نیاز کمتر به رسیدگی این میزتن عملکرد قابل توجه بوده و می تواند پر سود باشد.

شروع باردهی محصول

درختان انگور قزل اوزوم می توانند در بهترین شرایط از سال دوم پس از کشت نهال به باردهی برسند اما تمرکز بر هرس و کود دهی اصولی می تواند باعث رسیدن هر چه زود تر به حداکثر عملکرد باغ شود.

نهال انگور قزل اوزوم- برتر نهال

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

درختان انگورقزل اوزوم دارای گلهای ماده با پرچم واژگون می باشند وحدود 28 درصد گرده افشانی این درختان به صورت آزاد انجام می گیرد اما قرار گیری پایه های گرده افشان به ازای هر ده درخت یک درخت گرده افشان باعث باروری بهتر درختان خواهد شد، مناسبترین رقمهای گرده افشان مورد آزمون قرار گرفته در مورد درختان انگور قزل اوزوم ارقام درخت انگور کشمشی بیدانه قرمز یا سفید می باشد.

مدت آبیاری

با توجه به شرایط کم آبی این روزهای کشور یکی از مناسبترین ارقام انگور که با شرایط خشکی و کم آبی سازگار باشد رقم انگور قزل اوزوم است، این درخت در اوج نیاز خود به آبیاری به بیست روز یکبار آبیاری و به ازای هر درخت 30 لیتر آب آبیاری نیاز دارد و در مناطقی که سطح آبهای زیرزمینی پایین بوده و شرایط آب و هوایی گرم و خشک تر باشد به 20 لیتر آب به ازای هر درخت نیاز دارد، با توجه به میزان بارندگی در مناطق کوهستانی که درختان انگور قزل اوزوم کاشته می شوند در فصل زمستان این درختان به حداکثر یک بار آبیاری احتیاج دارد.

روش صحیح آبیاری

با توجه به میزان کم نیاز به آبیاری چنانچه زمین باغ از خاک نفوذ پذیری برخوردار بوده و آب آبیاری به مدت زیاد پای درخت انباشته نمی شود می توان از آبیاری غرقابی یا جوی و پشته ای استفاده کرد اما به هر حال برای صرفه جویی در میزان مصرف آب پیاده کردن شیوه ی آبیاری تحت فشار بهترین تصمیم است، در آبیاری به شیوه ی سنتی سالانه حداکثر 7 هزار متر مکعب به ازای هر هکتار و در شیوه ی آبیاری قطره ای سالانه حداکثر 5 هزار مترمکعب آب آبیاری نیاز خواهد داشت که اختلاف بزرگی بین میزان مصرف آب در این دو روش است.

نهال انگور قزل اوزوم- برتر نهال

زمان گلدهی درخت

تاریخ شکوفا شدن درختان انگور قزل اوزم به گذراندن ساعات سرمای مورد نیاز و شروع افزایش دما در بهار بستگی دارد، به منظور دریافت مشاوره در رابطه با دریافت تاریخ دقیق کاشت نهال انگور قزل اوزوم متناسب با شرایط آب و هوایی مناطق خود می توانید با ما ارتباط برقرار کرده و برنامه زمانبندی دقیق را دریافت نمایید.

زمان برداشت

رقم انگور قزل اوزوم یک رقم دیر رس در بین ارقام انگور ایرانی بوده که میوه ی این درخت در مهر ماه آماده ی برداشت خواهد شد، داشتن پوست ضخیم سبب شده این انگور را بتوان به مدت طولانی تری در سردخانه نگهداری کرد و دیر رس بودن آن نیز سبب شده باغداران بتوانند زمانی که ارقام دیگر انگور در بازار تمام شده و نیاز بازار به انگور افزایش یافت انگور باغ خود را در زمان مناسب و با قیمت مناسب وارد بازار کنند.

خرید نهال انگور قزل اوزوم

به تمام باغدارنی که قصد خرید نهال انگور دارند توصیه می شود نکات مهم زیر را مد نظر داشته باشند:

  • خرید نهال انگور قزل اوزوم سالم وبدون آلودگی، شناسنامه دار وگواهی دار
  • آماده سازی زمین کشت نهال دست کم شش ماه قبل از اقدام به کاشت نهال
  • حفر گودالهایی با عمق دست کم 80 و قطر 80 سانتی متر
  • رصد میزان شوری آب و خاک چرا که نهال انگور قزل اوزوم قدرت تحمل شوری را ندارد.

قیمت نهال انگور قزل اوزوم

فروش نهال انگور قزل اوزوم در نهالستان پالیز با بالاترین کیفیت، ارای شناسنامه وگواهی بهداشت صورت می پذیرد، قیمت نهال انگور قزل اوزوم با توجه به کیفیت بالای آن مناسب بوده و افرادی که قصد خرید نهال انگور قزل اوزوم را داشته باشند می توانند علاوه بر خرید نهال سالم از مزیت داشتن مشاوره در زمینه ی احداث باغ خود با کمک کارشناسان ماهر بهره ببرید، برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی فروش نهال انگور قزل اوزوم و همینطور قیمت نهال انگور قزل اوزوم می توانید از طریق شماره های درج شده در قسمت ارتباط با ما اقدام کرده و پاسخ پرسشهای خود را جویا شوید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انگور قزل اوزوم: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال