%9

نهال انگور پیکامی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

62,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : دو سال بعد از کاشت
زمان گلدهی : –
فاصله کاشت نهال : یک و نیم متر الی 3 متر
میزان باردهی در هکتار : 50 تن
ارتفاع از سطح دریا: ۱۴۰۰ متر
پایه نهال :-
گرده افشان :خود گرده افزا
میزان آبیاری : ۶ هزار متر مکعب در سال
حداکثر ارتفاع درخت : –

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

 مشخصات و خصوصیات نهال انگور پیکامی

در کشور عزیزمان ایران ارقام مختلفی از نهال انگور کشت می‌ شود که عبارت‌اند از: نهال انگور کرمانشاهی، نهال انگور شاهرودی، نهال انگور یاقوتی سفید و قرمز، نهال انگور فخری، عسگری و نهال انگور پیکامی که از جمله مهم ترین پرفروش ترین توع این محصولات می باشد. نهال انگور پیکامی یکی از شاخص ترین ارقام نهال انگور در ایران می‌ باشد که هرساله همزمان با اتمام فصل گرم سال به میزان بسیار زیادی در بازار عرضه می شود و مورد استقبال مشتریان قرار می گیرد. نکته حائز اهمیت در خصوص انگور پیکامی این است که هر ساله در انتهای فصل تابستان اولین نوع انگوری که در بازار مشاهده می‌ کنیم این نوع انگور است که دانه‌های بسیار کشیده به رنگ سبز مایل به زرد دارد و خوشه‌های پربار و حبه‌های درشتی نیز دارد.

 خاستگاه اصلی نهال  انگور پیکامی

می‌ دانیم که کشور ایران یکی از برترین تولیدکننده‌های انگور در دنیا می باشد که در رتبه دهم جهان قرار دارد و شاخص‌ترین استان ایران در حوزه تولید انگور استان ملایر می‌باشد. بنابر متون تاریخی موجود، ارقام مختلفی از نهال انگور در ایران در زمان کریم‌خان زند کشت می‌ شدند که شاخص‌ترین آن‌ها نهال انگور پیکامی می‌ باشد و دیگر انواع مختلف انگور که در آن زمان در ایران توسط باغداران به زیر کشت می رفتند، عبارت‌اند از:انگور شاهانی، یاقوتی، عسگری، فخری و غیره. خاستگاه اصلی نهال انگور پیکامی یا همان انگور کاشمری در استان کاشمر می‌ باشد؛البته که استان خلیل‌آباد نیز از دیگر خاستگاه‌های اصلی نهال انگور پیکامی است.

 پایه اصلی نهال انگور پیکامی

نهال انگور پیکامی- برتر نهال

بهترین روش برای کشت و کار انگور و داشتن باغی پربار این است که از روش قلمه زنی برای پایه نهال انگور پیکامی استفاده کنیم زیرا این روش قیمت نهال انگور پیکامی را افزایش می دهد. بهترین زمان برای جداسازی قلمه‌ی مورد نظر انگور پیکامی، فصل بهار درست در زمانی‌که تا حد زیادی از برودت هوا کاسته شده‌است، می‌ باشد. برای شروع این کار قلمه‌ی جداسازی شده را در یک مخزن گود یا یک حفره می‌ کاریم و یک‌سال به آن زمان می‌دهیم تا ریشه سازی کند و سپس نهال ایجاد شده را به‌ صورت ردیف‌های افقی و به موازات یکدیگر در خاک مناسب کشت، می کاریم تا باغی پربار به دست آوریم. این بهترین روش برای کشت کشت‌ وکار نهال انگور پیکامی‌ اما مجموعه نهال برتر اقدام به تولید و فروش ارقام مختلف نهال انگور کرده‌ است که با این امر، کار را برای کشت‌وکار شما بسیار آسان نموده است و شما تنها کافی است نهال موردنظر خود را خریداری نمایید و در خاک مناسب و زمین خود بکارید تا در زمان تعیین‌شده محصول خود را به دست آورید و دیگر نیازی نیست تا یک‌سال صبر کنید تا قلمه مورد نظر شما ریشه سازی کند و سپس نهال را در خاک بکارید.

با خرید نهال انگور پیکامی از مجموعه برتر نهال، هم زحمت شما کم می‌شود و هم‌زمان زمان را از دست نمی‌دهید.

 ویژگی نهال انگور پیکامی

یکی از ارقام نهال انگور که کشت‌وکار آن بسیار مقرون‌به‌صرفه و درعین‌ حال خرید نهال انگور پیکامی بسیار پرسود می ‌باشد. حبه‌های این انگور در هر شاخه در سایز متوسط و بزرگ است و حبه های ریز را در خوشه‌های این نوع انگور مشاهده نخواهیم کرد. این نوع انگور ممکن است بدون دانه یا دانه دار باشد. از جمله بارزترین ویژگی‌های نهال انگور پیکامی این است که فرایند رشد بسیار سریع و زیادی دارد و از آن‌جایی‌که نهال آن بندهای ۵،۶ شاخه از میوه تولید می‌ کنند و طول هر خوشه تا حدود ۱۵ سانتی‌متر می‌ رسد،سالانه حجم زیادی از این نوع انگور به صورت پیشتاز وارد بازار می شود و به فروش می رسد. نکته ای که در این باره باید بدانید این است که نهال انگور و شرایطی که آن نهال پرورش یافته است در این میزان کیفیت و کمیت محصول حاصله بسیار اهمیت دارد؛ پس بهتر است این نهال را از مجموعه های معتبر همچون نهال برتر، خریداری نمایید زیرا قیمت نهال انگور پیکامی در این مجموعخ بسیار مناسب است

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

 

 آب و هوای مناسب برای کاشت

برای شروع کشت‌ وکار نهال انگور پیکامی بهتر است ابتدا به شناسایی منطقه مناسب و اقلیم آب‌وهوایی متناسب با نهال انگور خود بپردازید. نهال برخی از میوه‌ها نسبت‌به آب‌ و هوای سرد حساسیت دارند و ممکن است پس‌ از کاشت محصول موردنظر بازدهی لازم و کافی را نداشته باشند و یا حتی در حد شکوفه زدن نیز کارایی لازم را نداشته باشند؛ نکته‌ای که در خصوص نهال انگور پیکامی وجود دارد این است که مقاومت بسیار بالایی در فصل سرما از خود نشان می‌ دهد که در واقع می‌ توان گفت که کوچک‌ترین واکنشی به سرمای هوا از خود نشان نمی‌ دهد، اما برای رعایت جانب احتیاط بهتر است این نهال را در فصل‌های سرد سال در خاک بخوابانید تا سرمای زمستان ریشه نهال را نخشکاند.

 فاصله مناسب برای کاشت

برای شروع کاشت نهال انگور پیکامی بهتر است قلمه موردنظر را که به مدت یک‌سال در خزانه‌های مخصوص ریشه‌دار شده‌است، درون حفره‌های از قبل کنده شده بکاریم. عمق حفره‌ها کاملاً بستگی به طول ریشه دارد که می‌تواند از پنج تا ده سانتی‌متر متغیر باشد. عملیات بالا باید در نهایت احتیاط انجام شود تا ریشه قلمه آسیب نبیند. روش دومی نیز برای کاشت این نهال وجود دارد و آن‌هم این است که قلمه را از قبل در مخزن نکاریم و همان‌گونه بدون ریشه درون خاک و حفره بکاریم که این روش مخصوص به مناطق خاصی از کشورمان است.

نهال‌های مورد نظر را می‌توان به فاصله یک‌ونیم الی سه متر از یکدیگر درون خاک کاشت که این فاصله استاندارد ترین حالت برای کاشت هر نهال در باغ، توسط باغدار است.

 خاک مناسب

از آن‌ جایی‌ که نهال انگور پیکامی دارای ریشه‌های بلند و طویلی هستند باید دقت کنیم که در زمان کاشت این نهال حفره‌های عمیقی را حفر کنیم تا اکسیژن کافی به ریشه نهال برسد و از پوسیدگی آن ممانعت به عمل آوریم. برخلاف دیگر ارقام نهال انگور، خاک مناسب نهال انگور پیکامی خاکی است که سبک و غنی از مواد معدنی از جمله نمک، آهک، منیزیم و غیره باشد زیرا خاک های سنگین مانع رسیدن مواد مورد نیاز به گیاه شده و رشد آنورا کند یا متوقف می کند. خاک‌های اسیدی خاک‌هایی هستند که بسیار سبک هستند؛ در نتیجه برای زهکشی کاملاً مناسب و مقرون به صرفه می باشند.

 زمان مناسب و سازگار برای کاشت

نهال انگور پیکامی- برتر نهال

همه ما می‌دانیم که بهترین زمان برای کشت ارقام مختلف نهال میوه، ابتدای فصل بهار می‌باشد. زمانی‌که گیاهان از خواب زمستانی برمی‌خیزند باید نهال‌هایی را که برای در امان ماندن از سرمای شدید زمستانه مخفی‌ کرده ایم را از خاک بیرون آوریم و با ساز و کارهای مناسب و مخصوص کشت هر نهال، آن را درون در خاک با فواصل تعیین شده و استاندارد بکاریم.

 کود مناسب برای نهال

یکی از فرآیندهای مهم در کشاورزی و باغداری کوددهی به نهال و درختان باغ می‌باشد. این فرایند همچون کاتالیزور بر روی رشد گیاهان عمل می‌کند؛ به‌گونه‌ای که هم باعث رشد سریع درختان میوه شده و هم باعث افزایش میزان باروری و محصول دهی آن ها می‌ شود. مناسب‌ترین کود برای افزایش میزان باردهی درخت انگور کودی است که دارای عناصر غذایی حیاتی گیاه همچون نیتروژن، بور،منیزیم، روی، آهن و پتاسیم باشد. یکی از کودهایی که غنی از عناصر ذکر شده است و بهترین گزینه برای درختان انگور می باشد،کود شیمیایی بتا بور است که برای افزایش ریز مغذی‌های درون خاک بسیار مناسب است. این کود علاوه‌بر این‌که مواد غذایی مورد نیاز گیاه را از خاک جذب می‌کند، توانایی جابجایی کربوهیدرات‌ها و تشکیل ریشه گیاه، تسریع فرآیند جوانه زنی،تولید میوه و غیره را نیز دارد.

 ارتفاع درخت در طول عمر

نهال انگور در ابتدا طولی در حدود سی الی سی و پنج سانتی‌متر و قطری در حدود یک سانتی‌متر دارد که پس‌ از گذشت دو سال از شروع رشد قلمه به چنین طول و عرضی رسیده است. درخت انگور در طول عمر خود قطر زیادی نخواهد داشت ولی طول درخت افزایش خواهد یافت؛ چون رشد انگور به‌صورت رونده و بسیار زیاد می‌ باشد.

 هرس درخت

مناسب‌ترین روش برای هرس درخت انگور پیکامی، هرس کوتاه می‌‌ باشد زیرا این نهال بندهای پنج الی شش شاخه تولید می‌کند که بسیار بلند هستند؛ لذا نیاز به هرس کردن ندارند اما پس‌از گذشت دو سال ممکن است نیاز به هرس کردن پیدا کنیم که دراین‌صورت با روش هرس کوتاه این عملیات را انجام می دهیم.

 نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

در فصول سرد سال، همچون پاییز و زمستان درخت انگور نیاز به دو الی سه ماه سرما دارد که برای تأمین آن باید نهال را در منطقه‌ای که فاقد باران‌های تابستانه و همچنین دمای زمستانه هشت الی نه درجه دارند، قرار دهیم. نکته حائز اهمیت در خصوص نهال انگور این است که تا دمای منفی هجده درجه را می‌تواند تحمل کند اما دماهای پایین‌تر از این را تاب نمی‌ آورد و ریشه و شاخه‌های آن می‌ خشکند.

نهال انگور کشمش خلیلی

 عمر مفید نهال

عمر مفید نهال عمری است که نهال مورد نظر پس‌از کاشت در خاک شروع به محصول دهی می‌ کند که این عمر برای نهال انگور از دوسالگی تعیین ‌شده است و تا چهارسالگی نهال موردنظر نهال جوانی به حساب می‌آید. پس‌از گذشت ده سال از عمر نهال به ‌اصطلاح گفته می‌شود که نهال بالغ شده و بسته به شرایط فراهم‌شده برای نهال می‌ توان تا سالیان دراز از آن بهره کافی را برد.

 سن حیات نهال

میانگین عمر درخت انگور پیکامی چیزی در حدود ۸۰ تا ۸۵ سال می‌ باشد که شما با خرید و فروش نهال انگور پیکامی از مجموعه برتر نهال می توانید عمر مفید درختان انگور باغ خود را به حداکثر زمان ممکن برسانید زیرا این مجموعه اقدام به فروش مرغوب ترین نهال ها کرده است که در بهترین شرایط و از بهترین نوع قلمه ها گرفته شده اند.

 میزان وزن هر میوه

پس‌از مرحله کاشت و سپس داشت، مرحله برداشت فرامی‌رسد که در آن زمان خوشه‌های انگور به وزنی حدود ۲۵۰ گرم رسیده‌اند. در این زمان باید به وسیله قیچی باغبانی و بدون اعمال هرگونه فشار مکانیکی بر روی خوشه ها اقدام به چیدن میوه کرد؛ هر گونه فشار مکانیکی به خوشه‌ی انگور باعث له شدن حبه ها می‌ شود زیرا انگور میوه بسیار حساس است و بافتی بسیار نرم دارد.

 ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

برای کاشت نهال انگور پیکامی باید ابتدا بستری مناسب برای کاشت آن فراهم کرد. در اولین قدم باید زمینی را انتخاب کنیم که در حدود ۱۴۰۰ متر بالاتر از سطح دریا باشد.

 مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

برای افزایش مقاومت نهال دربرابر آفات و انواع بیماری‌ها باید افداماتی را انجام دهیم:

اولین قدم کوددهی با کود مناسب درخت

دومین قدم سم‌پاشی

سومین قدم هرس کردن درخت در زمان‌های مناسب است.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

کشور ایران پس‌از کشورهای ترکیه و آمریکای شمالی در رتبه سوم تولید انگور قرار دارد و مهم‌ترین استان‌های کشور عزیزمان ایران در حیطه‌ی تولید کشمش و انگور عبارت‌اند از: آذربایجان غربی و شرقی، قزوین و استان‌های خراسان و فارس. در این استان‌ها بدلیل شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی مناسب در جهت کشت نهال انگور، سالانه در هر هکتار چیزی در حدود ۵۰ تن محصول برداشت می شود.

 شروع باردهی محصول

درصورتی‌که قلمه ریشه‌دار مناسب در فصل بهار کاشته شود می‌ توان در ابتدای فصل تابستان زمانی‌که آفتاب به‌صورت مستقیم به نهال می‌ تابد شروع رشد نهال انگور پیکامی را مشاهده کرد و در انتهای فصل تابستان نیز می‌ توان محصول نهایی را برداشت کرد‌.

 رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

نهال انگور پیکامی برای رشد نیازی به رقم گرده‌افشان نخواهد داشت و به‌صورت خودکار و بدون کمک به رقم‌گرده افشان به رشد خود ادامه می‌ دهد.

 مدت آبیاری

برای آبیاری نهال پیکامی باید سیستم آبیاری را با توجه به دمای منطقه موردنظر تنظیم کرد؛ به‌گونه‌ای که اگر هوا گرم باشد مدت زمان آبیاری را باید افزایش داد‌. پراهمیت‌ترین زمان برای آبیاری نهال انگور، هفته‌ی اول کاشت نهال می‌ باشد که اگر به خوبی آبیاری شود و دوره رشد و تکامل نهال طی شود، می‌ توان با خیال راحت از آن بهره گرفت.

نهال انگور کشمش خلیلی

 روش صحیح آبیاری

نیاز آبی استانداردی که برای نهال انگور در نظر گرفته شده‌است ۶ هزار متر مکعب برای هر هکتار زمین در هر سال می‌ باشد که این مقدار برای آبیاری به روش سنتی می‌ باشد. درصورتی‌که روش آبیاری قطره‌ای و سیستمی را پیش گرفته باشیم این مقدار به پنج هزار مترمکعب در سال کاهش می‌ یابد و میزان فروش نهال انگور پیکامی سالانه افرایش خواهد یافت.

 زمان گلدهی درخت

زمان گلدهی درخت انگور در فصل بهار زمانی که نور مستقیم آفتاب به آن می تابد است؛ این درحالی است که آبیاری درخت در فواصل زمانی منظم صورت گرفته باشد زیرا درخت برای رشد به نور زیادو گرما و آب به صورت همزمان نیاز دارد. مجموعه های بسیاری معتبری همچون نهال برتر اقدام به فروش نهال انگور پیکامی با بهترین کیفیت کرده اند.

 زمان برداشت

در اواسط شهریور ماه می توان عملیات برداشت را آغاز نمود. نهال انگور مرغوب نهالی است که دارای حبه های درشت، بی‌دانه و بافت سفتی باشد؛ زیرا این امر باعث سهولت در امر حمل‌ونقل و جابه‌جایی آن می‌ شود.

 خرید نهال انگور پیکامی

در زمان خرید نهال انگور پیکامی باید دقت کنید که نهال را از مراکز فروش معتبر که دارای گواهی‌نامه بهداشت از سازمان مدیریت حفظ نباتات می باشد را خریداری نمایید.

 قیمت نهال انگور پیکامی

برای خرید نهال انگور پیکامی کافیست سری به سایت مجموعه برتر نهال بزنید تا متوجه کیفیت بالا و قیمت نهال انگور پیکامی در این سایت شوید. جهت ثبت سفارش خود کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید تا مشاوران ما در اسرع وقت سفارشتان را ثبت نمایند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال انگور پیکامی: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال