%14

نهال انگور کشمشی بیدانه زرد: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

(دیدگاه 1 کاربر)

39,000 تومان

خاستگاه : ایران
شروع باردهی : 4 الی 5 سال بعد از کاشت
زمان گلدهی : اواخر فروردین ‌ماه
فاصله کاشت نهال : –
میزان باردهی در هکتار : 45 تن
ارتفاع از سطح دریا: ۱۳۰۰ متر از سطح دریا
پایه نهال : پایه کشمش بی دانه زرد- قلمه زنی
گرده افشان :نیاز به گرده افشانی
میزان آبیاری : ۲/۵ نیم الی ۳/۵ لیتر در روز
حداکثر ارتفاع درخت : 1 تا 4 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال انگور کشمشی بی دانه زرد

همه ما می‌دانیم که قبل ‌از خرید یک نهال مناسب برای زمین کشاورزی وکشت ‌و کار خود بهتر است تمامی مشخصات و ویژگی ‌ها، همچنین خصوصیات آن نهال را بررسی کنیم. در این مقاله قصد داریم به بررسی خصوصیات و مشخصات نهال انگور کشمشی بی دانه زرد بپردازیم. اگر شما قصد احداث یک باغ انگور را دارید بهتر است ارقام مختلف نهال انگور را خریداری نمایید. اکثر باغداران تمایل دارند که نهال انگور کشمشی را بکارند زیر را درخت انگور کشمشی محصولی بسیار با ارزش و صادراتی می دهد. به‌همین دلیل قیمت نهال انگور کشمشی نیز بالاتر از نهال ‌های دیگر می‌باشد. نهال انگور در رنگ‌ های مختلف وجود دارد اما پرطرف‌ دارترین نوع این نهال، نهال انگور کشمشی یا همان نهال انگور سفید بی دانه می ‌باشد. دلیل پرطرف ‌دار بودن این نهال این است که محصول آن، انگور بی دانه درشت، شیرین و مرغوب است که برای تهیه و تولید کشمش بسیار مناسب است. دانه های کروی انگور این نوع نهال، علاوه بر کیفیت بسیار بالا بسیار شیرین و آبدار می باشند.

خاستگاه اصلی نهال انگور کشمشی بی دانه زرد

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که خاستگاه اصلی نهال انگور کشمشی بی دانه زرد در کدام کشور است؟ در ادامه این مقاله به این سوال شما پاسخ می‌دهیم. جالب است بدانید که اگر بدانید که نهال انگور را می‌ توان به‌ صورت وحشی و حتی نیمه وحشی در مناطقی از آسیای صغیر یافت کرد. نهال انگور کشمشی در ابتدا در کشور عزیزمان ایران کشت شده‌ است و به دلیل سازگاری آب ‌و هوایی بالای این نهال در در اقصی نقاط کشورمان قابل کشت است. درواقع می‌توان گفت نهال انگور کشمشی زرد بی‌دانه نهالی کاملاً ایرانی است. گفتیم که نهال انگور کشمشی سازگاری بسیار بالایی با انواع آب و هوا دارد و در اکثر نقاط کشور قابل کشت است. بیشترین سازگاری این نوع نهال با آب‌ و هوای نیمه سردسیر و سردسیری می‌باشد.

نهال انگور کشمش بیدانه زرد

پایه اصلی نهال انگور کشمشی بی دانه زرد

همه درختان و نهال‌های موجود در بازار براساس نوع نهال و محل و موقعیت جغرافیایی و همچنین آب‌ و هوای مورد نیاز برای رشد خود به روش‌های مختلفی تکثیر می‌شوند. این روش‌ها عبارت‌انداز: روش پیوند زدن، خوابانیدن، قلمه زدن، بذرافشانی، پاجوش و روش‌های متفاوت دیگر. حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که پایه اصلی برای تکثیر نهال انگور کشمشی بی دانه زرد کدام روش است؟ بهترین روش برای تکثیر نهال انگور کشمش بی دانه زرد، روش قلمه زنی یا همان cuting است.

در روش قلمه زنی از قسمت‌های مختلفی از گیاه به‌عنوان قلمه استفاده می‌شود که این قسمت ها عبارت‌اند از قسمت ساقه و برگ و غیره که در این روش تحت عنوان قلمه برای تکثیر نهال مورد نظر، مورد استفاده قرار می‌گیرند. انواع مختلف قلمه‌های ساقه نیز عبارت‌اند از: قلمه چوبی، نیمه چوبی، سبز علفی و همچنین قلمه‌ی برگ. پایه اصلی برای تکثیر نهال های میوه و همچنین گیاهان زینتی و آپارتمانی، از قسمت ساقه قلمه می‌گیرند.

 

ویژگی نهال انگور کشمشی بی دانه زرد

یکی از بارزترین ویژگی ‌های نهال انگور کشمشی این است که این نهال را باید در مناطقی که دارای اقلیم معتدل گرمسیری و نیمه‌گرمسیری هستند کاشت؛ زیرا این نهال مقاومت بسیار کمی در برابر آب‌ و هوای سرد دارد و نمی ‌تواند به‌خوبی رشد کند و حتی محصولی به ما بدهد، بنابراین باید اقلیم مناسب برای کاشت این نهال را بیابیم. استان های نواحی مرکزی و جنوبی دارای اقلیم های مناسبی برای کاشت و باردهی این نهال می باشند. احتمالاً می‌دانید که زمان باردهی انگور کشمشی در فصل تابستان می‌باشد. پس در فصل تابستان زمانی‌که هوا بسیار گرم می‌ شود باید به فواصل آبیاری این نهال دقت کنیم، زیرا در زمان گرما این نهال به آبیاری بیشتری نیاز دارد.

نکته حائز اهمیت در خصوص نهال انگور کشمشی این است که پس‌از زمان کاشت این نهال تا باردهی آن باید چیزی در حدود چهار الی پنج سال صبر کرد تا به حداکثر باردهی دست یافت. در این مدت زمان که دوره اول رویش نهال نامیده می‌شود؛ باید به تمام نیازهای نهال از جمله فواصل آبیاری منظم، خاک مناسب، کود کافی و غیره دقت نمود تا بتوان بهترین محصول را با بهترین کیفیت از آن دریافت کنیم. پس‌از گذشت ده سال از کاشت این نهال زمان مناسبی است که می‌توان گفت این نهال به رشد کافی و کاملی رسیده و می‌تواند به ما محصولی باکیفیت و مرغوب بدهد. پس زمان رویش کامل نهال انگور کشمشی بی دانه چیزی در حدود ده سال است تا شما را به سود آوری برساند.

نهال انگور کشمش بیدانه زرد

اطلاعات تماس با  نهالستان برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت

در قسمت‌های قبلی مقاله گفتیم که نهال انگور نیاز به آب‌ و هوای معتدل و نیمه گرمسیری دارد؛ اما نکته حائز اهمیت در خصوص این نهال این است که قابلیت رشد در سرمای شدید هم دارد. درواقع می‌توان گفت که این گیاه بدون آب ‌و هوای سرد و سرما نیز می‌تواند به رشد خود ادامه دهد اما به آب‌ و هوای گرم و معتدل که در فصول تابستان و بهار یافت می‌شود، به‌صورت حیاتی نیازمند است. رشد ابتدایی این نهال در اوایل فصل بهار، زمانی‌که از برودت هوا کاسته می ‌شود، آغاز شده و تا اواسط فصل تابستان ادامه خواهد یافت. همچنین در اواخر فصل تابستان می ‌توان از محصول این نهال بهره برد.

فاصله مناسب برای کاشت

برای کاشت نهال انگور ابتدا باید درون خاک حفره‌ هایی به عمق پنجاه سانتی ‌متر را حفر کنیم سپس نهال‌های انگور خریده شده را درون این چاله‌ ها بکاریم. یکی از مهم‌ ترین عوامل رشد و بازدهی نهال انگور کشمشی بی دانه زرد، فواصلی است که برای کاشت نهال در باغ انگور در نظر گرفته می‌ شود. فاصله استانداردی که برای کاشت این نهال در نظر گرفته شده‌است ۲متر از هر طرف در هر هکتار زمین می‌باشد. معیارهایی که برای این فاصله گذاری استاندارد، در نظر گرفته شده‌است عبارت است از نقشه زمین باغ احداث شده و همچنین شیب زمین باغ. اگر این فاصله استاندارد تعین شده، رعایت شود نهال می ‌تواند از منابعی که در خاک برای او تعبیه ‌شده بهره بگیرد و فرایند رشد آن به‌خوبی طی شود، تا محصول مرغوبی به دست باغدار برسد.

خاک مناسب

یکی از عوامل تأثیر گذار که در افزایش باردهی محصول مؤثر است انتخاب خاک مناسب است که در زمان کاشت نهال باید به این نکته دقت کنیم. با توجه به ویژگی‌هایی که برای نهال انگور کشمش گفتیم باید خاکی را انتخاب کنیم که زهکشی مناسبی داشته باشد. بهترین خاک برای این نهال خاک شنی است، اگر خاکی را انتخاب کردیم که رسی یا سنگین بود، باید آن را با مواد معدنی دیگری همچون کمپوست، شن یا ماسه و همچنین پوکه‌ های معدنی ترکیب کنیم. انتخاب خاک مناسب با زهکشی بالا تأثیر مستقیمی با عطر و بوی میوه دارد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال

در قسمت‌های قبلی مقاله گفتیم که درخت انگور جزء آن دسته درخت‌هایی است که با آب‌ و هوای سرد سازگاری بسیار بالایی دارد و از خود مقاومت نشان می‌دهد، اما این نکته در خصوص نهال انگور صدق نمی‌ کند و این نهال نسبت ‌به آب‌ و هوای سرد بسیار حساس است. پس باید به زمان کاشت نهال انگور کشمشی توجه کافی را داشته باشیم.

طبق تجربه کشاورزان و باغداران مناسب‌ ترین زمان برای کاشت نهال این محصول در ایران، اواخر فصل زمستان زمانی‌ که از برودت هوا تا حد کافی کاسته شده و دمای هوا در به ده درجه سانتی ‌گراد رسیده است، می ‌باشد.

کود مناسب برای نهال

در این بخش از مقاله قصد داریم به معرفی مناسب‌ ترین کودها برای نهال انگور کشمشی بپردازیم.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کود دهی به نهال انگور چه اهمیتی دارد، با ما همراه باشید تا به این سوال شما پاسخ دهیم. یکی از راه‌های افزایش بازدهی محصول تا حداکثر۶۰ درصد کوددهی به نهال و یا درختچه‌های انگور در فواصل زمانی منظم و مناسب می‌باشد.

انتخاب کود مناسب برای یک نهال از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا ما باید در ابتدا نیازهای گیاه را بشناسیم تا مناسب‌ ترین کود را برای آن انتخاب کنیم.

مناسب‌ ترین کودهایی که برای نهال انگور درنظرگرفته‌ شده است عبارت‌اند از کودهای حیوانی کودهای اسید هیومیک، کود آهن، کود اسید آمینه و همچنین کود کامل که شامل عناصر حیاتی همچون نیتروژن و پتاسیم فسفر منگنز آهن روی و غیره می باشد.

 

ارتفاع درخت در طول عمر

درخت انگور جزء آن دسته درخت‌هایی است که به‌صورت رونده رشد می‌کند و در بسیاری از موارد برای محافظت از آن از داربست استفاده می‌شود. ارتفاع این درخت بسته به نوع نهال آن در طول عمرش به چیزی در حدود یک الی چهار متر می‌رسد.

نهال انگور کشمش بیدانه زرد

هرس درخت

یکی دیگر از روش‌های محافظت از نهال انگور کشمشی روش هرس کردن می‌باشد که در فصل‌های بهار و تابستان و پاییز در طی سه مرحله صورت می‌گیرد. این روش برای افزایش بازدهی درخت نیز مؤثر است و تا زمانی ‌که طول شاخه اصلی درخت به اندازه دلخواه ما برسد می‌تواند انجام شود.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

یکی از روش‌های افزایش مقاومت سرمایی درختان درجهت افزایش باردهی و شکوفه دهی، قرار دادن درخت در دوره سرمایی ویژه می ‌باشد. هرسال درخت را در فصول سرد سال در یک دوره‌ی سرمای چهار الی سی روزه قرار می‌ دهند تا نیاز سرمایی آن را مرتفع سازند. به این دوره سرمایی اصطلاحاً خواب زمستانی می‌گویند.

عمر مفید نهال

گفتیم که مدت زمانی‌که پس‌از کاشت نهال انگور کشمشی لازم داریم تا به درختی بالغ تبدیل شود چیزی در حدود ده سال است به این فاصله عمر مفید یا همان عمر اقتصادی درخت می‌گویند. عمر مفید درخت انگور چیزی در حدود صد سال می‌باشد که عوامل بسیار زیادی در افزایش این دور تأثیرگذارند.

سن حیات نهال

درصورتی‌ که یک باغدار توجه و رسیدگی کاملی را در خصوص نهال انگور کشمشی باغ خود صورت دهد، می‌ تواند چیزی در حدود صد سال از باردهی درختچه‌ های انگور خود بهره ببرد. عواملی همچون کوددهی مناسب، هرس کاری، آبیاری در فواصل منظم، توجه به میزان رطوبت و سازگاری درخت با خاک و غیره می‌ تواند عمر باغ انگور شما را بالا ببرد.

میزان وزن هر میوه

درصورتی ‌که رسیدگی کاملی به باغ انگور خود داشته باشید می‌ توانید به حبه های بسیار درشت و زرد رنگ با تراکم بالا در هر خوشه دست یابید که طعم شیرین و خوش‌ مزه‌ای نیز دارد.

 ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

بهترین منطقه‌ ای که در آن درخت انگور می‌تواند با شرایط آب‌ و هوایی و اقلیمی سازگاری یابد و بیشترین بازدهی محصول را داشته باشد، منطقه‌ای است که چیزی در حدود۱۳۰۰ متر از سطح دریا، ارتفاع داشته باشد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

از جمله روش‌های محافظت درخت‌های انگور کشمشی زرد در برابر آفات و انواع بیماری‌ ها، سم ‌پاشی است که باید به‌ صورت سالیانه صورت بگیرد؛ این در حالی است که درخت انگور یکی از مقاوم ترین انواع نهال‌ ها دربرابر آفات است.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

یکی از محصولات پرسود در حیطه باغداری و کشاورزی انگور کشمشی بی‌دانه زرد است زیرا سالیانه ۴۵ تن در هر هکتار باردهی محصول دارد.

شروع باردهی محصول

پس ‌از گذشت چهار سال از کاشت نهال انگور کشمشی درخت به بلوغ نسبی می‌ رسد، این درحالی است که از همان سال اول می‌ توان از این درخت محصول گرفت اما نمی ‌توان انتظار داشت که محصول دهی آن با حجم بالا باشد. با توجه به قیمت پایین نهال انگور کشمشی زرد بی ‌دانه می ‌توان نتیجه گرفت که خرید این نهال بسیار به صرفه می ‌باشد زیرا در مدت زمان بسیار کمی می ‌تواند شما را به سوددهی مناسبی برساند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

در برخی موارد لازم است تا باغدار برای باروری بیشتر درخت انگور خود رقم گرده‌ افشان در کنار آنها بکارد. تشخیص لزوم کاشت رقم گرده ‌افشان برای یک نهال به ‌عهده باغدار است که در صورت نیاز برای به ازای هر ۱۵ نهال موجود در باغ یک رقم گرده‌ افشان در میان آنها می کارد.

نهال انگور کشمش بیدانه زرد

مدت آبیاری

می‌دانیم که برای افزایش باردهی درخت و همچنین رسیدن به کیفیت مطلوب از محصول باید درختان را در فواصل منظم هفتگی آبیاری کنیم. نیاز روزانه هر درخت انگور در فصول گرم سال به طور میانگین چیزی در حدود ۲/۵ نیم الی ۳/۵ لیتر در روز می‌باشد که این مقدار در زمان افزایش برودت هوا و میزان بارندگی می‌تواند به  ۱/۵ لیتر در روز کاهش یابد. این در حالی است که نهال انگور  مقاومت بسیار بالایی در برابر کم آبی و خشکی دارد؛ این به این معنا نیست که می‌توان آبیاری این درخت را به‌ صورت نامنظم و با تأخیر انجام داد،‌ همچچنین به این نکته باید اشاره کنیم که دوره آبیاری نباید بیشتر از یک هفته یک بار باشد.

روش صحیح آبیاری

مناسب‌ ترین روش برای آبیاری باغات انگور روش آبیاری قطره‌ای است؛ زیرا در این روش هم از هدر رفت آب به ‌صورت بی ‌رویه جلوگیری می‌شود و هم نیاز درخت به آب را مرتفع می سازد.

زمان گلدهی درخت

امروزه بسیاری از کشاورزان و باغداران به ‌دنبال خرید نهال‌ هایی هستند که زمان گل ‌دهی آن‌ها در اواخر فروردین ‌ماه باشد، یعنی زمانی‌که از برودت هوا تا حد زیادی کاسته شده باشد، زیرا با خرید این نوع نهال ریسک حاصل از سرما زدگی در فصل‌های سرد سال از بین می‌رود و به بیشترین بازدهی از محصول خود دست می‌ یابند.

زمان برداشت

در قسمت های قبلی مقاله گفتیم که مناسب ترین زمان برای برداشت میوه انگور کشمشی بیدانه در اواخر فصل تابستان است.

خرید نهال انگور کشمشی بی دانه زرد

اگر شما جز آن دسته از مشتریانی هستید که هرسال فرآیند خرید نهال های باغ خود را با حساسیت بسیاری انجام می دهند، به شما توصیه می کنیم که از سایت مجموعه ما اقدام به خرید محصول مورد نیاز خود کنید تا از کیفیت محصول خریداری شده اطمینان کافی داشته باشید.

مجموعه ما سالیان سال است که با بهره گیری از متخصصان حرفه ای در این زمینه کار خود یعنی فروش انواع نهال مرغوب را آغاز نموده است و اولین مجموعه ای است که تمامی تائیدیه های مرتبط را از سازمان جهاد کشاورزی دریافت کرده است.

قیمت نهال کشمشی بی دانه زرد

نهال انگور یکی از مقرون‌به‌صرفه ترین نهال‌های موجود در بازار است علاوه‌بر این‌که این نهال قیمت بسیار مناسبی در مجموعه ما دارد کیفیت آن نیز در این مجموعه تضمین می‌شود و به همراه نهال خریداری شده شماکارت گارانتی معتبر دو ساله ارسال می‌شود. درخت انگور محصولات بسیاری دارد که میوه آن یکی از این محصولات می‌باشد. کشمش،آب انگور، سرکه، برگ درخت، دوشاب و همچنین شیره انگور از جمله محصولات اصلی این درخت هستند.

جهت خرید محصول وکسب اطلاعات بیشتر درخصوص ارقام نهال موجود در مجموعه ما و همچنین قیمت نهال انگور بی دانه زرد، می توانید به صورت حضوری اقدام کنید و یا از طریق شماره تلفن‌های درج شده در سایت با مشاوران حرفه ای مجموعه ما ارتباط بگیرید.

1 دیدگاه برای نهال انگور کشمشی بیدانه زرد: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  1. علی

    سلام یعنی طرف باید ده سال صبر کنه تا باردهی کنه

    • mohammadi

      سلام دوست عزیز
      از سال دوم باردهی خودش رو شروع میکنه و سال سوم باردهی اقتصادی خواهد داشت ولی بعد از ده سال اوج باردهی خود میرسه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال