%3

نهال تمشک کشت بافت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

195,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکایی
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 2*2
  • میزان باردهی در هکتار : 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 800 تا 1200
  • پایه نهال : بذر
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 2.5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

در زیر چند نمونه از مشخصات و خصوصیات نهاد تمشک کشباف را به شما معرفی می‌کنیم تا با آن بیشتر آشنا شوید:

  • نهال تمشک کشت بافت به صورت بوته ای و درختچه‌‌ای رشد می‌کند ارتفاع آن بین ۱.۵ تا ۲ متر است.
  • رنگ میوه نهال تمشک کشت بافت به رنگ زرشکی روشن و زرشکی تیره است.
  • نهال تمشک کشت بافت رطوبت دوست است و در مناطق شرجی رشد بهتری دارد.
  • میوه تمشک کشت بافت و طعم شیرین و گاها ملس دارد.
  • فصل برداشت میوه تمشک کشت بافت اواسط تابستان است.
  • نهال تمشک کشت بافت جزو نهال پربار محسوب می‌شود.

نهال تمشک کشت بافت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال تمشک کشت بافت

همیشه هم نهال تمشک غیر بومی نیست، بیشتر کشاورزان و مصرف کنندگان فکر می کنند نهال تمشک مربوط به کشور آمریکا یا فرانسه است، در حالی که ما چندین نژاد تمشک بومی کشور خودمان داریم و بسیار پربار هستند، آنها به صورت وحشی در کنار جاده‌های شمال، جنگل و دشت‌های که باران خیز به خوبی رشد می‌کنند، سازگاری نهال تمشک کشت بافت به اندازه بالا است، بیشتر کشاورزان متقاضی خرید نهال تمشک و احداث باغ آن در مزارع خود هستند.

پایه اصلی نهال تمشک کشت بافت

همش که کشت بافت به سه طریق تکثیر می شود:

  • بذری
  • پاجوش
  • قلمه

هر کدام از روش‌ها مزایا و معایبی دارد، کشاورزان با توجه به هدف خود از احداث باغ تمشک باید یکی از پایه های نهال تمشک را انتخاب کنند، از نظر متخصصین کسانی که می‌خواهند باغ تجاری و حرفه ای احداث کنند بهتر است نهال تمشک کشت بافت برپایه بذری را انتخاب کنند که در نهالستان‌ها تولید شده است، چون مراحل تولید نهال در نهالستان ها به صورت اصلاح شده انجام می‌شود، ژنوم‌های منفی آنها کاهش در عوض ژنوم مثبت آن از جمله باردهی، مقاومت در برابر خشکسالی و بیماری افزایش پیدا می‌کند.

ویژگی نهال تمشک کشت بافت

  • نهال تمشک کشت بافت دیررس است.
  • نهال تمشک کشت بافت خاردار است.
  • میوه نهال کشباف کروی است.
  • گاها در یک خوشه میوه کشت بافت نزدیک به صد عدد میوه تمشک وجود دارد.
  • ریشه نهال تمشک متراکم بوده و به صورت سطحی رشد می‌کند.
  • نهال تمشک کشت بافت یک درخت بالا رونده است، از اینرو برای رشد آن معمولاً از داربست‌های مناسب استفاده می‌کنند.
  • سن اقتصادی نهال تمشک کشت بافت حداقل ۹۰ سال است.
  • چون این نهال خود گرده افشان است شما می‌توانید تنها یک عدد از آن را در باغچه منزل کاشت کنید.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال تمشک کشت بافت

نهال تمشک کشت بافت مانند دیگر نژادها رطوبت دوست است، بنابراین آب و هوای مناسب برای این نهال عبارتند از:

  • معتدل مرطوب
  • نیمه سردسیری مرطوب
  • نیمه گرمسیری مرطوب

فاصله مناسب برای کاشت نهال تمشک کشت بافت

برای مشخص کردن فاصله مناسب جهت کاشت نهال تمشک کشت بافت باید بگوییم بر اساس نوع کاشت کشاورز این فاصله نیز متفاوت است، به طور کلی سه روش متفاوت برای کاشت نهال تمشک وجود دارد که عبارتند از:

  • روش کپه‌ای: این روش اطراف درختچه را به صورت تپه‌ای درست می‌کنند تا از سطح زمین فاصله داشته باشد.
  • روش پرچین: در این روش از سیم ها استفاده می شود ارتفاع سیم اول از زمین ۵۰ سانتی متر و ارتفاع سیم دوم بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ سانتی متر است.
  • روش داربستی:  همان روشی است که برای احداث باغ انگور به کار می‌رود چند ستون با چندین سیم به هم وصل شده‌اند، از نظر مهندسین کشاورزی بهترین روش استفاده از روش داربستی است،چون رسیدگی به آن آسانتر بوده و هرس، آبیاری و کوددهی به خوبی انجام می‌شود

کدام از روش های بالا باید در یک فاصله های مناسب ای کاش شوند ولی به طور معمول در زمین های مستحب به فاصله مناسب برای کاشت نهال تمشک کشت بافت ۲ در ۲ متر است.

نهال تمشک کشت بافت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاک مناسب  برای کاشت تمشک کشت بافت

مسئولین نهالستان به هنگام فروش نهال تمشک کشت بافت توضیح می‌دهند، بهترین خاک برای کاشت این نهال خاک با رطوبت کافی است، چون نسبت به خاک خشک حساس بوده و برای احداث باغ تمشک مناسب نیستند، بافت خاک باید لومی شنی و زهکشی بالایی داشته و عمق زهکشی حداقل تا یک و نیم متر ادامه داشته باشد.

همچنین نهال تمشک کشت بافت در مناطق شور با آهک بالا رشد بالایی از خود نشان نمی‌دهند، خاک اسیدی با ph بین ۴.۵ تا ۵.۵ واحد گزینه مناسبی برای احداث باغ تمشک محسوب می‌شود، بهتر است قبل از انتقال نهال به محوطه باغ آنالیز خاک را در آزمایشگاه های گیاه پزشکی انجام دهید تا در صورت وجود عناصر بیماری زا آنها را شناسایی کرده و نسبت به ضدعفونی آنها اقدامات لازم را انجام دهید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال تمشک کشت بافت

به هنگام خرید نهال تمشک کشت بافت حتما از مسئول نهالستان شرایط مربوط به کاشت در محوطه باغ را بپرسید یکی از نکات مهم برای باغدار زمان مناسب و سازگار جهت کاشت نهال تمشک در محوطه باغ است، به طور معمول توصیه می‌شود در اواسط پاییز مراحل کاشت را شروع کرده و تا برودت هوا به پایان برسانید.

در صورتی که نتوانستید در اواسط پاییز مراحل انتقال نهال تمشک به محوطه باغ را به اتمام برسانید، می‌توانید آن را در اواخر زمستان انجام دهید، منتها از نظر علمی کاشت نهال تمشک پاییزه باعث رشد بهتر ریشه و بازدهی سریع می‌شود.

کود مناسب برای نهال تمشک کشت بافت

تمشک کشت بافت مانند هر نهال دیگری برای رشد بهتر احتیاج دارد با کودهای طبیعی و شیمیایی تغذیه شود کود هایی که مواد عالی دارند گزینه مناسبی برای تغذیه درخت محسوب می‌شود، کود طبیعی مانند کود برگ پوسیده یا کود گوسفندی و گاوی پوسیده گزینه مناسبی برای مغذی کردن خاک هستند، همچنین شما می‌توانید از کودهای دانه ای استفاده کنید چون بیشتر از کودهای دیگر برای تمشک تاثیرگذار هستند.

ارتفاع درخت تمشک کشت بافت در طول عمر

نهال تمشک کشت بافت ارتفاع چندان زیادی ندارد و معمولا بین ۱ الی ۲ متر است، بنابراین بیشتر افراد آن را با نام درختچه یا بوته می‌شناسند، در عوض شاخه های آن طولانی بوده و گاهی به ۵ الی ۶ متر می‌رسد، چون شاخه ها به دور هم تنیده می‌شوند بنابراین ارتفاع درخت در کل از ۲ متر افزایش پیدا نمی‌کند.

هرس درخت تمشک کشت بافت

به هیچ عنوان هرس سالیانه درخت تمشک کشت بافت را فراموش نکنید به طور معمول این نعال فقط باید ۵ تا ۶ شاخه جوان داشته باشد، مانند نژادهای دیگر باید تمامی شاخه های اضافه و بی بار را حذف کنید تنها موردی که متفاوت این است نوک شاخه ها را در نهال کشت بافت قطع نمی‌کنند چون بیشتر جوانه‌های در نوک شاخه درخت می‌شوند.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت تمشک کشت بافت

همانطور که قیمت نهال تمشک کشت بافت برای کشاورز مهم است، باید به نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت تمشک کشت بافت دقت کافی داشته باشد، اگر نیاز سرمایی به خوبی تامین نشود باعث می‌شود تا عملکرد درخت تمشک با اختلال روبه رو شود:

مرحله اول: خواب زمستانی آن دچار مشکل شده و برودت هوا شاخه های جوان آن را مورد تهدید قرار می‌دهد.

مرحله دوم: در فصل بهار نمی‌تواند رشد مناسبی از خود داشته و میوه هایی که تولید خواهد کرد کیفیت چندانی نخواهد داشت.

مرحله سوم: بازه‌ی زمانی باروری شکوفه ها طولانی خواهد بود.

عمر مفید نهال تمشک کشت بافت

حتماً به هنگام خرید نهال تمشک کشت بافت به عمر مفید آن نیز دقت داشته باشید، هر چه عمر این نهال طولانی‌تر باشد به همان اندازه سرمایه شما سود دهی بیشتری به دنبال خواهد داشت، خوشبختانه این نهال بومی حداقل ۹۰ سال عمر مفید داشته و کشاورزان می‌توانند ۹۰ سال متوالی از سود ثابت و کلان بهره ببرند، البته فراموش نکنید که مدیریت کشاورز و نحوه نگهداری او از باغستان تاثیر بسزایی بر روی این رقم دارد.

سن حیات نهال تمشک کشت بافت

سن حیات نهال تمشک چشم بافت تقریباً بین ۱۱۰ و صد و پانزده سال است.

میزان وزن هر میوه تمشک کشت بافت

دانه های میوه تمشک کشت بافت کوچک هستند و وزن چندان زیادی ندارند، هر دانه تمشک بین ۵ الی ۷ گرم خواهد بود، ولی در خوشه آن گاهی از بین ۵۰ تا ۱۰۰  دانه تمشک وجود دارد و اگر به صورت خوشه‌ای بخواهیم وزن آن را مورد بررسی قرار دهیم هر خوشه آن بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ گرم وزن مفید دارد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال تمشک کشت بافت

از آنجایی که نهال تمشک کشت بافت نمی‌تواند سرمای کمتر از  منفی ده درجه را تحمل کند، پس در ارتفاعات زیاد نمی‌توان آن را کشت کرد، همچنین در برابر گرما نیز حساسیت بیشتری داشته در مناطقی که ارتفاع آن پست است نیز باردهی مناسبی نخواهد داشت، بهترین مناطق برای کاشت نهال تمشک ارتفاع ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ متر از سطح دریا است.

مصونیت و مقاومت درخت تمشک کشت بافت در برابر آفات و بیماری ها

با اینکه نهال تمشک اصلاح شده کشت بافت در برابر انواع بیماری و آفات مقاومت بالایی نشان می‌دهد ولی کشاورز باید توجه داشته باشد، همیشه آفاتی هستند تا باغ او را تهدید کند از پر تهدید ترین آفت و بیماری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سوسک:

از آفات پرهزینه برای باغداران باغ تمشک می‌توان به سوسک اشاره کرد، تنها راهی که می‌توان این آفات را از بین برد استفاده از سموم شیمیایی است.

شته و کنه ها:

شته و کنه ها حشرات بسیار ریز و کوچکی هستند که در شاخه، برگ و بر روی میوه اسکان می‌کنند، آنها با تغذیه از گیاه آسیب‌های جبران ناپذیری به آن وارد کرده و راه مبارزه با شته و کنه ها علاوه بر استفاده از آب صابون یا روغن گیاهی در مرحله حاد استفاده از سموم شیمیایی است.

نهال تمشک کشت بافت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

عنکبوت قرمز و سرخرطومی تمشک:

از دیگر حشرات پر خطر برای باغ تمشک کشت بافت می‌توان به عنکبوت قرمز و سرخرطومی تمشک اشاره کرد، آنها نیز با آسیب وارد کردن به درخت باعث اختلال در رشد آن می‌شوند.

لکه سفید برگی تمشک و زنگ برگ تمشک:

عامل هر دو بیماری قارچی است و با نابود کردن برگ درختچه تمشک مانع از فرایند فتوسنتز شده به همین خاطر درخت رشد چندانی نداشته و بازدهی مطلوبی نیز تجربه نمی‌کند.

میزان باردهی و برداشت محصول تمشک کشت بافت در هر هکتار

چندین بار اشاره کردیم نهال تمشک کشت بافت جز نهال‌های پربار محسوب می‌شود، بنابراین شما در هر هکتار می‌توانید حداقل ۶ تن میوه باکیفیت تمشک را برداشت کنید، اگر کشاورز مدیریت صحیح داشته باشد و تمامی نکات مربوط به مراقبت آن را به خوبی انجام دهد این رقم افزایش پیدا می‌کند.

شروع باردهی محصول درخت تمشک کشت بافت

البته از ویژگی های بارز نهال تمشک کشت بافت می‌توان به زود بازده بودن آن اشاره کرد، اگر کشاورزان در فصل پاییز این نهال را در محوطه باغ کاشت کرده و شرایط ایده آل را برای آن فراهم کنند، دو سال بعد از کاشت به راحتی می‌تواند میوه تمشک را بر روی شاخه های آن مشاهده کند، در واقع هر شاخه‌ای از تمشک عمر یک سال خود را به اتمام برساند شروع به باروری می‌کند.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت تمشک کشت بافت در صورت نیاز

درخت کشت بافت یک رقم گرده افشان است و خود بارور بوده و خودسازگاری بالایی نیز دارد ولی جهت اطمینان شما می‌توانید از رقم‌های مکمل آن مانند تمشک محلی یا تمشک بدون خار به عنوان رقم گرده افشان استفاده کنید،  هرچه باروری شکوفه های ماده در تمشک به خوبی انجام شود به همان اندازه باردهی درخت شما افزایش پیدا خواهد کرد، بنابراین علاوه بر کاشت رقم گرده افشانی می‌توانید از حشرات منتقل کننده مانند زنبور عسل نیز استفاده کنید.

مدت آبیاری درخت تمشک کشت بافت

نیاز آبی درخت تمشک کشت بافت کم است، به طور معمول این نهال را در مناطق مرطوب کشت می‌کنند در صورت آبیاری بیش از اندازه باعث غرقابی شدن خاک و بیماری آن می‌شود، اگر شما نهال اصلاح شده تمشک را از نهالستان تهیه کنید، کافی است در ماه دوبار آبیاری آن را انجام دهید، اگر نهال آن را خودتان تکثیر کردید باید هفته یکبار آبیاری روتین را انجام دهید تا ریشه های آن خشک نماند، گزینه بهتر برای کاهش هزینه ها خرید نهال تمشک اصلاح شده از نهالستان معتبر است.

روش صحیح آبیاری درخت تمشک کشت بافت

بهترین روش آبیاری درخت تمشک کشت بافت استفاده از روش مدرن و تجهیزات نوین آبیاری است، با روش‌های نوین میزان هدررفت آب کاهش یافته و رطوبت آب تا عمق خاک نفوذ می‌کند، همچنین از انتقال بیماری از درختی به درخت دیگر جلوگیری می‌شود.

زمان گلدهی درخت تمشک کشت بافت

از دیگر مزایای درخت تمشک کشت بافت به هنگام فروش نهال تمشک باید به آن دقت کرد زمان گلدهی آن است، خوشبختانه این نهال دیرگل بوده بنابراین تغییرات جوی و تنش‌های هوایی هیچ تاثیر منفی بر روی گلدهی آن نداشته و سرمایه بهاره‌‌ای وجود ندارد تا باعث سوختن، یخ زدگی و از بین رفتن شکوفه ها شود.

زمان برداشت میوه تمشک کشت بافت

از آنجایی که میوه تمشک کشت بافت جزو میوه های تابستانی محسوب می‌شود به طور معمول کشاورز می‌تواند در اواخر تیر یا اوایل مرداد به راحتی میوه های آن را از شاخه جدا کند، ولی از نظر اصولی بهتر است میوه تمشک کاملاً رسیده نباشد و کمی بافت منسجم و سفت داشته باشد تا به هنگام برداشت و بسته‌بندی آن دچار مشکل نشوند.

خرید نهال تمشک کشت بافت

به هنگام تهیه و خرید نهال تمشک کشت بافت دقت داشته باشید تا از نهالستان معتبر و شناخته شده که مجوز رسمی از وزارت جهاد کشاورزی دارد مانند نهالستان برتر نهال این محصول را خریداری کنید تا نهال را به صورت لیبل دار به همراه کارت گارانتی از نهالستان تحویل بگیرید.

قیمت نهال تمشک کشت بافت

کشاورزان و باغداران برای خرید اینترنتی نهال تمشک کشت بافت و همچنین آگاهی از قیمت نهال تمشک می‌توانند به سایت اینترنتی بزرگترین نهالستان در کشور مراجعه کرده و به صورت مستقیم با کارشناسان و مهندسین کشاورزی در ارتباط باشند تا آنها اطلاعات لازم در مورد مراحل سفارش و خرید درخت تمشک به آنها بدهند، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید از درگاه های ارتباطی استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال تمشک کشت بافت : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال