%37

نهال سیب استارکینگ : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 70 الی 80 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1300 تا 2200
  • پایه نهال : سیب بذری
  • گرده افشان : سیب زرد لبنانی
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

یکی دیگر از ارقام سیب که منشا خارجی دارد رقم سیب استارکینگ است، این رقم در با انجام مطالعات اصلاح ژنتیکی از تلقیح دو رقم فلورینا و پریما به دست آمده و در واقع یک رقم هیبرید به شمار می رود.

مشخصات و خصوصیات نهال سیب استارکینک

نهال سیب استارکینگ بیشتر دارای میوه ی قرمز تیره بوده و به صورت کاملا عمودی و یا نیمه عمودی رشد می کند، خود بارور و پر بازده است و با وجود غیر بومی بودن در ایران به خوبی توانسته با شرایط محیطی ایران سازگار شده و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد.

نهال سیب استارکینگ : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال سیب استارکینگ

خاستگاه اصلی نهال سیب استارکینگ ایالت آیووا کشور ایالت متحده ی آمریکا می باشد.

پایه اصلی نهال سیب استارکینگ

احداث باغ سیب استارکینگ بهتر است با نهالهای دوتا سه ساله انجام شود واستفاده از پایه های بذری می تواند مقاومت درخت را در برابر آفات و بیماریهای بومی مناطق مختلف کشور افزایش دهد، بنابراین توصیه می شود از نهالهای دو تا سه ساله ی پیوند خورده برای تاسیس باغ خود استفاده نمایید.

ویژگی نهال سیب استارکینگ

مهمترین ویژگی نهال سیب استارکینگ سرسخت بودن آن نسبت به شرایط مختلف خاک بوده و در رنج وسیعی از انواع خاکها قابل پرورش است و شاید همین امر دلیل موفقیت پرورش سیب استارکینگ در مناطق مختلف ایران شده است، لازم به ذکر است نهال سیب استارکینگ سال آور نبوده و همین امر سالهای بدون باردهی اولیه پس از کاشت نهال برای باغدار را به لحاظ اقتصادی جبران خواهد کرد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

نهال سیب استارکینگ به لحاظ شرایط آب و هوایی به طور معمول آب و هوای خنک را می پسندد و نیاز سرمایی تقریبا بالایی دارد، جالب است بدانید گرم شدن ناگهانی دما در فصل زمستانکه در برخی مواقع روی می دهد سبب کدر شدن رنگ میوه می شود اما همین درخت در ماه های آخر ونزدیک به رسیدن میوه هوای خنک را ترجیحمی دهد تا خوش رنگ تر شود.

فاصله مناسب برای کاشت

فاصله ی مناسب برای کاشت نهال در درختان سیب استارکینگ با پایه ی پیوندی و رویشی با هم متفاوت است، در درختان با پایه ی پیوندی درختان در اوج رشد خود ارتفاع قدی و توسعه ی عرضی بیشتری پیدا می کنند و بنابراین برای جلوگیری از سایه اندازی درختان بر روی هم فاصله درختان بین ۴ تا ۵ متر ر نظر گرفته می شود اما در نهالهای با پایه ی رویشی حجم نهایی درخت زیاد نبوده و فاصله ی حداکثر سه تا چهار متر برای آنها کافی می باشد.

خاک مناسب خاک

همانطور که پیشتر نیز عنوان شد درختان سیب استارکینگ به شرایط مختلف خاک مقاوم بوده، در رنج وسیع تری از اسیدیته ی خاک رشد می کنند (به طور معمول 5 تا 7) اما باید توجه داشت که در هنگام کاشت نهال حتما باید خاک پای درخت با ابزار مناسب به خوبی فشرده شود، فشرده نشدن خاک پای درخت باعث ایجاد آسیب به ریشه و در نهایت ایجاد اختلال رشد می شود.

نهال سیب استارکینگ : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

نهال سیب استارکینک آب و هوای خنک را می پسندد اما یخ بندان در دمای کمتر از منفی چهل درجه سانتی گراد را تحمل نمی کند، بنابراین چنانچه قصد خرید نهال سیب  و احداث باغ خود با این رقم را دارید برای تعیین زمان مناسب کاشت دقت کنید در شرایط بسیار سرد و یخ بندان این کار را انجام ندهید، مناسب ترین زمان کاشت این رقم سیب مانند سایر ارقام سیب در پاییز پس از ریزش برگها تا بهار قبل از باز شدن جوانه ها می باشد اما در این فاصله ی زمانی باید تاریخی بدون یخبندان و ریزش برف و باران و شرایط مساعد جوی را انتخاب نمایید.

کود مناسب برای نهال

مناسب ترین کود برای نهال سیب استارکینگ با ارقام دیگر سیب تفاوت زیادی نداشته به طوری که هدف استفاده از کود باید بر روی افزایش هوموس و مواد آلی خاک انجام شود، بنابراین استفاده از کود دامی کاملا پوسیده گزینه ی بسیار خوبی است، البته باغداران عزیز باید توجه داشته باشند که هیچ زمانی بدون آگاهی کامل نسبت به شرایط مواد مغذی خاک ودرخت خود نباید اقدام به کود دهی کنند، برای داشتن باغداری حرفه و علمی و رسیدن به بیشترین نتیجه داشتن یک شناسنامه ی تغذیه ای بسیار اهمیت دارد، برای داشتن یکشناسنامه ی تغذیه ای باید از خاک دست نخورده باغ قبل از کشت نهال تهیه کرده و به آزمایشگاه تجزیه ی خاک بفرستید ونتیجه را برای تامین کود قبل از کاشت مورد استفاده قرار بدهید، پس از کاشت و باز شدن برگ درخت نیز از نمونه برگ درخت آزمایش تجزیه ی عناصر بگیرید تا کارشناس تغذیه بتواند تعیین کند چه عناصری قابلیت جذب نداشته و باید اصلاح بافت خاک انجام شود و چه عناصری کمبودشان وجود دارد.

ارتفاع درخت در طول عمر

پیش تر هم عنوان شد که میزان رشد قدی وتوسعه در درختان با پایه ی پیوندی و پایه ی رویشی بایکدیگر متفاوت بوده ودرختان با پایه ی پیوندی رشد و توسعه ی بیشتری از درختان با پایه ی رویشی خواهند داشت.

هرس درخت

به منظور هرس کردن درختان رعایت و در نظر گرفتن سه نکته بسیار ضروری می باشد، نکته ی اول زمان صحیح هرس است، مناسب ترین زمان هرس در زمستان و در زمان خواب درخت بوده و هرس باید در شرایطی صورت پذیرد که هوا آرام وبدون بارندگی باشد البته برای این کار باید اطلاعات هوا شناسی را دریافت کرده و تا چند روز پس از بارندگی اقدام به هرس نکنید، هرس کردن در زمانی که تا 24 یا 48 ساعت آینده احتمال بارندگی وجود داشته باشد نیز اشتباه است چرا که محل زخم شاخه ها در حضور بارندگی نسبت به جذب عوامل بیمارگر بسیار حساس است.

نکته ی دوم شکل دهی مناسب درخت است عنوان شده است که چنانچه درختان سیب استارکینگ شاخه های راست و بلند دارند بهترین شکل هرس به صورت شلجمی بوده و چنانچه شاخه ها پهن و گسترده هستند بهترین نوع هرس کوزه ای کردن درخت است.

نکته ی سوم که رعایت کردن آن بسیار ضروری است رعایت بهداشت زراعی پس از انجام هرس است، بسیاری از شاخه های هرس شده ممکن است حامل عامل بیماری یا فرم زمستانگذران آفات باشند و یا حتی درصورت سالم بودن می توانند در صورت انباشته شدن کنار باغ محل خوبی برای تجمع انواع آفات و بیماریها باشند بنابراین منهدمکردن و سوزاندن آنها بسیار اهمیت دارد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

درخت سیب استارکینگ نیاز سرمایی نسبتا بالایی داشته و برای شکوفایی بیشتر و بهتر نیاز به حدود 1000 تا 1600 ساعت سرمای زیر هفت درجه دارد تا نیاز سرمایی برای شکوفایی همه جوانه ها تامین شود.

عمر مفید نهال

عمر مفید نهال سیب استارکینک نسبتا بالا وحدود 25 تا 30 سال می باشد، توصیه می شود چنانچه قصد خرید نهال سیب استارکینگ برای باغ خود دارید فضایی یکدست برای کاشت نهالها با سن یکسان در نظر بگیرید چرا که واکاری کردن در طی سالهای باغداری کار پر هزینه و دشواری خواهد بود و بنابراین بهتر است تمام درختان در باغ یک سن و شرایط یکسان داشته باشند.

سن حیات نهال

سن حیات نهال قطعا بیشتر از سن مفید آن خواهد بود، با احتساب سالهای قبل از باردهی و سالهایی که درخت پس از باردهی اقتصادی می تواند زنده بماند سن حیات درخت بالا بوده اما صرفه ی اقتصادی ندارد، برای کسانی که درخت سیب استارکینگ را با هدف کاشت در باغچه انتخاب می کنند اما صرفه ی اقتصادی اهمیت ندارد.

میزان وزن هر میوه

میوه ی درختان سیب استارکینگ متوسط بوده و وزنی بین 160 تا 200 گرم می گیرند، رنگ میوه قرمز تیره با پوستی چرمی شکل بوده، بافت گوشت میوه سفت و آبدار است و قابلیت انبار داری طولانی مدت دارد، در انبار سرد و خشک با تهویه ی مناسب این میوه تا مدت دوماه نگهداری می شود، توجه داشته باشید دمای غیر استاندارد سردخانه و یا مدت زمان بسیار زیاد نگهداری در انبار سبب پوک و اسفنجی شدن بافت میوه شده که بازارپسندی بسیار پایینی دارد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال

مناسب ترین ارتفاع از سطح دریا برای کاشت نهال سیب استارکینک 1300 تا 2200 متر بوده و رعایت این فاصله ی مناسب قطعا می تواند منجر به تولید محصول با کیفیت تر، خوش رنگ تر و راندمان بسیار بالا تر شود.

نهال سیب استارکینگ : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

بیماریهای معمول و شایعی که در باغات سیب استارکینگ می توانند خسارت آفرین باشند بیماری با کتریایی آتشک سیب و گلابی، بیماری سفیدک پودری و بیماری شانکر سایتوسپورایی می باشد، در رابطه با تمام بیماریها رعایت بهداشت زراعی در زمان هرس و تمیز کردن باغ از برگها و میوه های ریخته شده کف باغ می تواند به میزان زیادی در کاهش اینوکولوم اولیه ی بیماری در فصل بهار کمک کرده و مانع از خسارت باغ شود، اما چنانچه در باغات اطراف شما خسارت هر یک از این بیماریها وجود دارد بهتر است اقدامات پیشگیرانه و سمپاشی های پیشگیرانه با سموم مناسب را در برنامه خود قرار دهید.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

فروش نهال سیب استارکینگ تحت عنوان یک رقم پر بازده صورت می پذیرد، میزان باردهی نهال سیب استارکینگ در صورتی که فاصله ی درختان به طور مناسب رعایت شده باشد و برنامه ی اصولی تغذیه بر مبنای نیاز درختان و تجزیه ی خاک و برگ چیده شده باشد بالا خواهد بود، ضمن اینکه درخت سال آور نیز نبوده و در تمام سالهای عمر مفید خود قادر به تولید محصول با راندمان بالا می باشد.

شروع باردهی محصول

شروع باردهی محصول در درخت سیب استارکینگ در صورت کاشت نهالهای دو تا سه ساله کاهش پیدا کرده و حداکثر سه سال پس از کاشت نهال به باردهی می رسد، اما همانطور که در مورد اهمیت تغذیه پیش تر هم بیان کردیم تغذیه ی صحیح و اصولی نهال پس از کاشت می تواند در کاهش دوره ی بدون باردهی پس از کاشت نهال بسیار موثر باشد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

درختان سیب استارکینگ مانند درختان سیب دیگر به واسطه ی دگر گرده افشان بودن نیاز به پایه ی گرده افشان در بین درختان بارده دارند، به طور معمول از درخت سیب زرد لبنانی برای گرده افشانی باغات استارکینگ استفاده می شود اما باید توجه داشته باشید که رعایت نسبت یک اصله درخت گرده افشان به ازای ده اصله درخت بارده بسیار اهمیت دارد.

مدت آبیاری

دوره آبیاری و مدت آبیاری با توجه به ویژگیهای خاک، ویژگیهای آب و هوایی منطقه و همینطور فصل متفاوت است، به عنوان مثال خاکهای سنگین دیر تر خشک می شوند اما خاک سبک زود تر خشک شده و دور آبیاری کوتاهتری دارد، در زمستان به دلیل وجود بارندگی و برگ و بار نداشتن درختان دور آبیاری طولانی مدت تر خواهد بود و در نهایت در مناطقی که آب و هوای خنک دارن میزان آبیاری کمتر و مدت آبیاری طولانی تر خواهد بود اما به طور کلی میزان آبیاری در روش آبیاری غرقابی 10000 متر مکعب و در روش سیستم تحت فشار یا قطره ای 6000 متر مکعب می باشد.

روش صحیح آبیاری

آبیاری درختان میوه استارکینگ به طور سنتی در ایران به صورت آبیاری غرقابی می باشد، اما توصیه ی ی اکید کارشناسان کشاورزی به خصوص به باغدارانی که قصد احداث باغات جدید دارند این است که با توجه به شرایط آبی حال حاضر کشور از سیستم آبیاری تحت فشار استفاده شود، نکته ی بسیار مهم در مورد آبیاری درختان سیب استارکینگ این است که توسعه ی ذیشه ی این درختان سطحی بوده و بنابراین خیلی زود دچار مشکل تنش خشکی به خصوص در فصل گرم تابستان می شوند بنابراین زمان بندی دقیق و میزان آبیاری صحیح می تواند به درخت کمک کند تا دچار مشکل تنش خشکی نشود.

زمان گلدهی درخت

گلدهی درختان سیب استارکینگ اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت ماه خواهد بود اما یکی از مشکلاتی که باغداران سیب استارکینگ در مرحله ی گلدهی با آن مواجه هستند ریزش شکوفه هاست، این ریزش ممکن است در مرحله میوه فندقی ومیوه نزدیک به رسیدن نیز رخ دهد، بهتر است بدانید درخت سیب استارکینگ به تغذیه و آبیاری بسیار حساس بوده و در صورت رعایت نکردن اصول تغذیه و آبیاری مشکل ریزش شکوفه و میوه تشدید می شود.

زمان برداشت

میوه ی سیب استارکینگ پاییزه بوده و اوایل مهر میوه ی این درختان قابل برداشت است، فروش نهال سیب استارکینگ به طور معمول به باغدارانی صورت می گیرد که قصد برداشت میوه باغ خود در فصل پاییز و رساندن محصول خود به بازار در پاییز و زمستان را دارند.

نهال سیب استارکینگ : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال سیب استارکینگ

خرید نهال سیب استارکینگ با وجود نهالستانها ومراکز متعدد که کار فروش نهال سیب استارکینگ را انجام می دهند کار سختی نیست اما باید در نظر داشته باشید که خرید کردن از هر نهالستان یا مرکز فروشی نیز کار درستی نیست، بسیاری برای خرید نهال به فروشندگان دوره گرد که با وانت در محلات مختلف می چرخند و اقدام به فروش نهال سیب استارکینگ میکنند اعتماد کرده ونهال می خرند، باغداران باید این نکته را در نظر داشته باشند که با خرید نهال آلوده به آفت یا بیماری خاص نه تنها سالیان سال خود را درگیر خسارات ناشی از آن خواهید کرد بلکه این آفات یا بیماری را در باغات مجاور نیز گسترش داده و باعث بروز خسارت به باغداران دیگر نیز خواهید شد،بنابراین نهال خود را از نهالستانهای معتبر که تمامی گواهی های سلامت مربوطه را دیافت کرده اند خریداری کنید.

برای خرید نهال سیب استارکینگ با تمامی گواهی های سلامت و مجوزهای لازم می توانید از طریق شماره های اعلام شده در وبسایت با ما تماس بگیرید و خریدی با آسودگی خیال به همراه راهنمایی های لازم داشته باشید.

قیمت نهال سیب استارکینگ

با توجه به اینکه فروش نهال در مراکز بسیاری صورت می گیرد بنابراین ممکن است قیمت نهال سیب استارکینگ متفاوت باشد اما چیزی که در مورد خرید نهال حائز اهمیت است تنها قیمت نهال سیب استارکینگ نبوده و باید در درجه ی اول به سلامت نهال دقت کافی داشت، برای خرید و دریافت قیمت نهال سیب استارکینگ با شماره های قید شده در وبسایت تماس حاصل نمایید تا کارشناسان ما به تمامی پرسشهای شما پاسخ کامل بدهند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال سیب استارکینگ : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال