%37

نهال سیب جوناتان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : سومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : تا 80 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1200 تا 2000
  • پایه نهال : سیب بذری
  • گرده افشان : گلدن ورد زرد
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال سیب جوناتان

یکی از قدیمی ترین میوه هایی که در تاریخ و ادیان مختلف از آن به وفور نام برده شد سیب است، درخت سیب با میوه خوش طعم خود که دارای مقادیر بالایی مواد معدنی و ویتامین است توانسته همیشه نظر افراد بسیاری را به خود جلب کند که البته نهال سیب جوناتان نیز از این امر مستثنی نخواهد بود. رنگ و لعاب بی نظیر، خوش طعم و مزه بودن، آبدار و سفت بودن میوه و پربار و پرمحصول بودن سبب شده تا نهال سیب جوناتان بتواند بخش بزرگی از بازار خرید و فروش نهال سیب را به خود اختصاص دهد و طرفداران بی شماری به دست آورد.

نهال سیب جوناتان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال سیب جوناتان

نهال سیب جوناتان که در ایران با نام یوناتان معروف شده متعلق به ایلات متحده آمریکا است و البته می توانید حدس بزنید که این نهال نیز مانند نهال های دیگر چون نهال سیب رندرز و یا نهال سیب میراکل بعد از پیداش به تدریج و با شناخت میوه ی آن که بسیار خوش طعم و رنگ بود وارد عرصه بازار جهانی شد و بعد به کشور ما وارد گردید.

ویژگی نهال سیب جوناتان

با خرید نهال سیب جوناتان باغداران می توانند با ویژگی های بی شماری چون پربار بودن نهال، مقاومت بالا در برابر اقلیم تقریبا گرم و خشک و آب و هوای گرم، استحکام در برابر بیماری های باکتریایی و نیاز به آبیاری اندک روبرو خواهند شد که البته این ویژگی ها و بسیاری دیگر سبب شده تا امروزه خرید و فروش نهال سیب جوناتان در بازار ایران بسیار رواج داشته باشد و همچنین ناگفته نماند که سیب این درخت را می توان از سایر سیب های دیگر با رنگ زرد متمایل به سبز که با رنگ قرمز پوشانده شده تشخیص داد این میوه بسیار آبدار و البته کمی ترش مزه و معطر است. همچنین باید گفت که این سیب با پوست صاف که نقطه های بر روی خود دارد و اسم جوناتان برگرفته از همین نقطه ها است که شناخته می شود.

ویژگی نهال سیب جوناتان

با خرید نهال سیب جوناتان باغداران می توانند با ویژگی های بی شماری چون پربار بودن نهال، مقاومت بالا در برابر اقلیم تقریبا گرم و خشک و آب و هوای گرم، استحکام در برابر بیماری های باکتریایی و نیاز به آبیاری اندک روبرو خواهند شد که البته این ویژگی ها و بسیاری دیگر سبب شده تا امروزه خرید و فروش نهال سیب جوناتان در بازار ایران بسیار رواج داشته باشد و همچنین ناگفته نماند که سیب این درخت را می توان از سایر سیب های دیگر با رنگ زرد متمایل به سبز که با رنگ قرمز پوشانده شده تشخیص داد این میوه بسیار آبدار و البته کمی ترش مزه و معطر است. همچنین باید گفت که این سیب با پوست صاف که نقطه های بر روی خود دارد و اسم جوناتان برگرفته از همین نقطه ها است که شناخته می شود.

پایه اصلی نهال

نهال سیب جوناتان نیز مانند بسیاری از نهال های پایه کوتاه، بذری است در واقع می توان گفت نهال ها یا از نوع بذری و یا از نوع رویشی هستند که نهال مورد نظر ما از نوع بذری پایه کوتاه مالینگ است و شما می توانید با خرید نهال سیب جوناتان با تراکم بالا سهم بسیار بزرگی در بازار ایران برای خود به دست آورید.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال

نهال سیب جوناتان می تواند آب و هوای گرم و خشک را به راحتی تاب بیاورد در واقع اگر به دنبال اعداد و ارقام هستید می توان گفت که این نهال در منطقه ای با دمای مثبت 38 و دمای منفی 20 تا 25 درجه سانتی گراد به راحتی به رشد و نمو خود ادامه دهد و همچنین باید بدانید که اگر دمای هوای به بالای 40 درجه و زیر 7 درجه سانتی گراد برسد درخت نمی تواند به رشد خود ادامه دهد پس به این نتیجه می رسیم که نهال سیب جوناتان تقریبا در برابر گرما  بیشتر مقاوم و با مناطق خشک بیشتر سازگاری دارد ولی در برابر سرمای بیش از حد از بین خواهد رفت.

فاصله مناسب برای کاشت نهال

موارد بی شماری از جمله شیب و ارتفاع زمین می تواند در تعیین میزان فاصله برای کاشت نهال سیب جوناتان موثر واقع شود به طوری که زمین با شیب ملایم نیاز به فاصله تقریبی کمتر مثل 2 و نیم تا 3 متر و در شیب کم نیاز به فاصله بیشتر دارد پس اگر زمین باغ مورد نظرتان دارای شیب کم است نهال ها را در فاصله ۴ در4 بکارید چرا که این فاصله موجب می شود تا نور آفتاب به میزان لازم به درختان برسد.

خاک مناسب نهال

خاک های شنی که با سنگ ترکیب نشده است برای کاشت نهال سیب جوناتان مناسب خواهد بود ولی به طور کلی می توان گفت خاک های شنی که در آن سنگ وجود دارد برای اکثر نهال های سیب مناسب نیست زیرا خاک شنی نفوذ پذیری آب بالایی دارد و همچنین لازم است توجه کنید که خاک مورد نیاز این نهال همچون نهال سیب میراکل باید زهکشی شده باشد و از طرفی باید خاک مورد نیاز این نهال ها سبک، غنی و سرشار از مواد آلی و مغذی باشد.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

زمان مناسب برای کاشت نهال را می توان یکی از موثرترین عوامل رشد و تکثیر درختان در نظر گرفت چرا که ما با انتخاب زمان مناسب برای کاشت می توانیم شاهد درختانی تنومند و پربار با میوه های نسبتا درشت و خوش طعم و رنگ باشیم پس بنابراین بهتر از قبل خرید نهال سیب جوناتان به زمان سازگار با کاشت دقت کنید و همچنین باید بدانید که بهتر است از اواسط اسفند ماه تا اوایل بهار به کاشت نهال اقدام کنید.

کود مناسب برای نهال

همانطور که اغلب شما باغداران عزیز می دانید درختان برای تامین منابع غذایی از خاک و مواد مغذی در آن بهره می برند به بیان بهتر 35 تا 60 درصد منابع غذایی نهال از طریق کود به خصوص کودهای شیمایی برای آن ارسال می شود به همین علت استفاده از کودهای حیوانی پوسیده شده در کنار کودهایی شیمایی برای رشد و نمو نهال بسیار مفید واقع می شود و البته لازم به ذکر است که و برای هر هکتار 8 تا 10 تن کود آفتاب دیده دامی و یا کود شیمیایی نیاز خواهد بود.

ارتفاع درخت در طول عمر

نهال سیب جوناتان از آن دسته نهال های پایه کوتاه است که ارتفاع آن به حداکثر 5 متر می رسد در واقع این ارتفاع سبب می شود تا باغداران بتوانند با دست و حتی بدون استفاده از ماشین های مخصوص به چیدن و برداشت میوه های درخت بپردازند.

هرس درخت

اکثر باغداران معتقدند که هرس درختان سیب جوناتان نیاز به تجربه زیاد دارد که البته  این امر می تواند در بعضی موارد درست باشد اما به طور کلی برای هرس مناسب نهال سیب باید از لوازم باغانی مناسب استفاده کرد تا شاخه های تکیده و یا شاخه های پوسیده را چیده تا به شاخه های جوان تبدیل شوند همانطور که می دانید هرس درختان با هدف دستیابی مناسب و کافی تنه و شاخه و برگ های درخت از نور آفتاب و هوا انجام می گیرد و باید بگوییم اگر به دنبال درخت های جوان با شاخه های بارده و پر بار هستید باید به هرس سالیانه بپردازید .

هرس کردن درخت سیب جوناتان علاوه بر اینکه موجب جوان سازی و باردهی می شود برای کوتاه نگه داشتن درختان برای برداشت میوه و سم پاشی به راحتی و عدم در هم تنیدگی شاخه ها درهم نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

نیاز سرمای لازم برای خواب زمستانی

همان طور که در بخش هایی بالا ذکر شد نهال سیب جوناتان می تواند در برابر دمای مثبت 38 و  همچنین دمای منفی 20 تا 25 درجه سانتی گراد را به راحتی مقاومت کند و به رشد و تکثیر خود ادامه دهد ولی همان طور که می دانید درختان به سرما برای خواب زمستانی نیاز دارند که این نهال ها نیز از این امر مستثنی نخواهند بود ، در واقع نهال سیب جوناتان نیاز دارد در دمای تقریبی زیر 8 درجه در حدود 1200 تا 1600 ساعت قرار بگیرد تا آماده خواب زمستانی شود .

عمرمفید نهال

شرایط اقلیمی ، میزان کودهی ، منطقه کاشت ، آبیاری درختان ، هرس مناسب و به موقع ، خاک حاصلخیز از عواملی است که عمر اقتصادی نهال سیب جوناتان را تحت تاثیر قرار می دهد و البته باید گفت که عمر مفید این درخت در حدود 35 سال است که این امر سبب شده تا کاشت این نهال بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی جلوه کند .

سن حیات نهال

علاوه بر اینکه قیمت نهال سیب جوناتان بسیار مناسب است این نهال توانسته از نظر عمر مفید واقتصادی خود که در حدود 40 سال می باشد نیز توجه باغداران بسیار زیادی را به خود جلب نماید و همچنین باید گفت که این درختان می توانند 2 تا 3 سال بعد از کاشت به باردهی برسند که البته این امر برای کشاورزانی که از این نوع نهال در سطح متراکم استفاده می کنند بسیار مناسب خواهد بود.

نهال سیب جوناتان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان وزن هر میوه

اندازه سیب جوناتان متوسط می باشد یعنی این سیب از 60 تا70 میلی متر پهنا و 50 تا 65 میلی متر طول برخوردار می باشد.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم و موثر در کاشت نهال سیب جوناتان ارتفاع این نهال از سطح دریا می باشد و همچنین باید بدانید که برای کاشت این نهال ارتفاعی در حدود 1200 تا 2000 متر مورد نیاز خواهد بود.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

بسیاری از آفت ها و بیماری ها از جمله لکه سیاه ، سفیدک و شته سیب می تواند در کیفیت محصول نهال سیب تاثیر بگذارد و البته خوب است بدانید که این نهال اگر در شرایط مرطوب قرار بگیرد می تواند به سفیدک در سطح وسیع مبتلا شود.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

هر نوعی از درخت و گیاه در زمان خاصی باردهی خواهد داشت که نهال سیب جوناتان هم برای باردهی زمان و میزان مشخصی دارد، در واقع  می توان گفت که عوامل بسیار زیادی برای میزان باردهی و زمان برداشت وجود دارد که از جمله آن ها می توان به تعداد و میزان میوه های یک درخت اشاره کرد این بدین معنا است که هر چه یک درخت میوه ها و محصولات بیشتری داشته باشد دیرتر به باردهی می رسد چرا که درخت به میزان بیشتری برای منابع غذایی نیاز دارد و البته لازم به ذکر است که نهال سیب جوناتان در هکتار ۴۵ تا ۵۰ تن محصول در اختیار باغدار قرار می دهد.

شروع باردهی محصول

درختان سیب جوناتان زود بازده با محصولاتی متوسط و با کیفیت هستند که به دلیل زود بازده بودن 2 تا 3 سال بعد از کاشت به باردهی می رسند که البته این امر سبب شده تا  بسیاری از کشاورزان به یکی از طرفداران این نهال تبدیل شوند که البته این امر سبب شده تا باغداران برای خرید این نهال ها به دنبال قیمت نهال سیب جوناتان باشند.

رقم مناسب برای گرده افشانی در صورت نیاز

برای اینکه بتوانید محصولات با کیفیت و درختان پربار و پر محصول داشته باشید لازم است تا شرایط لازم برای گرده افشانی درختان را فراهم آورید و همان طور که می دانید درختان سیب که همه ی از یک نوع هستند قادر به گرده افشانی نیستند و نیاز دارند تا در حدود هر 25 تا30 درخت سیب جوناتان یک نوع دیگری از سیب را در محدوده این درختان بکارند و البته نا گفته نماند که یکی از شرایط برای گرده افشانی این است که محیط مناسب برای حضور رنبوران عسل فراهم آورد یکی از این شرایط از بین بردن گل ها و گیاهان دیگر در باغ است.

مدت آبیاری

همان طور که می دانید باعداران بر اساس کیفیت خاک منطقه و اقلیم، شرایط آب و هوایی و نوع نهال به میزان آب متفاوتی برای باغ نیاز خواهند داشت و البته باید بدانید که میزان آب مورد نیاز برای هر 10 هزار متر یعنی در هر هکتار، 5 تا 6و نیم هزار متر مکعب آب خواهد بود.

روش صحیح آبیاری

زمان و مدت و یا میزان آبیاری درختان سیب را نمی توان با یک برنامه مشخص پیش برد یعنی همه ی درختان به یک میزان آب نیاز ندارند و البته باید بدانید که با توجه به هر منطقه و اقلیم روش آبیاری درختان و میزان آن ها متفاوت خواهد شد به طور مثال در مناطق گرم و خشک درختان سیب در هفته به یک بار آبیاری نیاز دارند.

زمان صحیح گلدهی درخت

نهال سیب جوناتان یک نهال دیر رس به شمار می رود که این امر سبب می شود تا شما باغداران عزیز بتوانید با گذشت مدت زمان بیشتری از سایر نهال های سیب دیگر شاهد گلدهی این نهال باشید و به تبع آن از میوه های که از یخ زدگی در بهار در امان مانده اند استفاده کنید.

زمان برداشت

بهتر است کشاورزان خیلی قبل تر از اینکه درختان بارور شوند و میوه بدهند تخمینی حدودی از زمان برداشت و بالغ شدن میوه ها یا به بیان دیگر زمان رسیدن میوه ها داشته باشند و البته باید بدانید که اگر فصل های تابستان و پاییز گرم تری را تجربه می کنید شما می توانید از میوه های زود رس تر برخوردار گردید و از طرف دیگر اگر شرایط آب و هوایی سرد باشد زمان بالغ شدن میوه ها به عقب می افتد و همان طور که گفته شد نهال سیب جوناتان از جمله نهال های دیر رس است که بر این اساس زمان برداشت میوه های آن از اواخر مرداد ماه تا اوایل شهریورماه ادامه خواهد یافت.

نهال سیب جوناتان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال سیب جوناتان

تمام ویژگی ها و عواملی که از خرید نهال سیب جوناتان در این مقاله نام بردیم سبب شده تا باغداران زیادی به دنبال تعیین قیمت نهال سیب جوناتان باشند و به یکی از خریداران این نهال تبدیل شوند و البته لازم به ذکر است که برای خرید این نهال می توانید به نهالستان ها مراجعه نمایید.

قیمت نهال سیب جوناتان

امروزه نهالستان های بسیاری در گوشه و کنار کشور وجود دارد که به فروش و قیمت نهال سیب جوناتان به شما باغداران عزیز مشغول هستند و شما عزیزان می توانید با مراجعه به این نهالستان ها از انواع و اقسام نهال با قیمت بسیار مناسب بهره ببرید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال سیب جوناتان : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال