%37

نهال سیب ردچیف: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

38,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 110 تا 120 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1300 تا 2200
  • پایه نهال : سیب بذری
  • گرده افشان : سیب لبنانی
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال سیب ردچیف

نهال ردچف، گونه ای بسیار پربار است که شکل رشد آن، نیمه راست می باشد. در پایه نیمه کوتاه، رشد درخت خوب است. میوه نهال سیب ردچف اندازه های متفاوتی دارد. زمینه میوه نهال سیب رد چف زرد بوده و رنگ پوست آن قرمز روشن است. گوشت میوه نهال سیب رد چف، خامه ای سفید، شیرین، سفت، آبدار و خوش طعم است. میوه نهال سیب رد چف را می توان برای مدت طولانی در سردخانه نگهداری کرد. با نگهداری مناسب، میوه های نهال سیب ردچف به مدت 8 ماه، بیشترین بازارپسندی و طعم  خود را حفظ می کنند. اما برخی از باغبانان بر اساس تجربه خود معتقدند که، اگر به طور نامناسب از میوه نهال سیب ردچف نگهداری شود، وسط سیب شل می شود. هدف اصلی نهال سیب رد چف، استفاده از محصول آن به شکل طبیعی آن است.

نهال سیب ردچیف: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

خواستگاه اصلی نهال سیب ردچیف

نهال سیب رد چف محصول کشور آمریکا می باشد و اولین نمونه این نهال در آب و هوای این کشور به وجود آمده است، پس از آن به دیگر کشورها راه یافت. همانطور که بیان شد، سیب ردچف، از دیگر محصولات کشت شده در آمریکا است، اما می توان آن را در روسیه نیز یافت. این نوع نهال سیب، از ارزش ویژه ای در بین باغبانان برخوردار است. نهال سیب رد چف در فصل بهار و پاییز کاملاً تزئینی به نظر می رسد، اندازه کوچکی داشته و برای کشت صنعتی مناسب است. از مزایای اصلی این رقم می توان به زودرسی، اندازه بزرگ، بازارپسندی و طعم بالای میوه ها، حفظ کیفیت اشاره کرد. سرمای زمستانی برای رشد نهال سیب ردچف در مناطق  نسبتا خنک کافی نیست، اما  می توان از آن محصول مناسبی برداشت کرد. به عنوان مثال، در برخی مناطق، برای حفاظت از نهال سیب رد چف باید از تقویت کننده ها استفاده کرد.

پایه اصلی نهال سیب ردچیف

زمانی که نهال سیب رد چف در تراکم بالا کاشته می شود، از پایه نیمه کوتاه برای کاشت، می توان استفاده کرد. این نوع پایه مقاوم است. موفق ترین پایه های کشت نهال سیب رد چف، پایه های نیمه کوتاه کننده است. بنابراین، به عنوان مثال، روی پایه نیمه کوتاه، می توان یک نهال سیب رد چف را پرورش داد، که مراقبت از نهال سیب رد چف را آسان کرده و به راحتی برداشت می شود.

ویژگی نهال سیب ردچیف

نهال سیب رد چف، در برابر پوسیدگی و بیماری های مختلفی که نهال سیب رد چف را تهدید می کند، مقاوم است. این نهال در مدت زمان کاشت، به پشتیبانی همه جانبه نیاز دارد. محصول دهی نهال سیب ردچف، کیفیت بالا داشته و دارای راندمان  مناسب است. شاخه های این نهال منحنی هستند؛ و به صورت فشرده قرار گرفته اند. این شاخه ها از سمت تنه، با زاویه نزدیک به یک خط راست خارج شده اند. انتهای شاخه های نهال سیب رد چف به سمت بالا هدایت شده است. رنگ شاخه های نهال سیب رد چف، سبز مایل به قهوه ای، با میانگره های کوتاه است. برگ های نهال سیب رد چف، کشیده، نوک کوتا با لبه های دندانه دار و قاعده کمانی است. در زمان گل دهی، گل های سفید و صورتی دارد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

عملکرد نهال سیب رد چف را، در شرایط آب و هوایی نمی توان پایدار نامید، زیرا خروجی، هنوز هم به دوره ای تمایل دارد. تهدید اصلی نهال سیب ردچف، کاهش عملکرد درشرایط آب و هوایی ناپایدار است؛ به طور مثال، خشکسالی در زمان کاشت جوانه، برداشت آینده یا افت شدید دما در زمستان، همه این موارد، نهال سیب ردچف را به خطر می اندازد. در زمانی که سرمای زمستانی متوسط ​​است، در برخی از مناطق، نهال سیب رد چف، قادر به تحمل سرمای آن منطقه است. یک نهال بالغ می تواند دمای منفی 25 درجه سانتیگراد را در زمستان تحمل کند. ولی نهال های کوچک به مراقبت بیشتر در زمستان نیاز دارند.

فاصله مناسب برای کاشت

بر اساس پایه می توان فاصله های مشخصی را برای هر کدام از نهال سیب ردچف در نظر گرفت. اما به طور معمول، فاصله ۶ متری بین هر کدام از نهال،می تواند یک فاصله معقول باشد.

خاک مناسب

خاک سبک با ترکیبات مناسب شن، رس، آهک، کود، می تواند به عملکرد نهال سیب ردچف، کمک بزرگی کرده و مرغوبیت محصول نهایی آن که، در نتیجه گل دهی عالی درخت است را تامین نماید.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

بهترین زمان برای کاشت رد چف، در مناطق قابل کشت، پاییز است، ۲ تا ۳هفته قبل از شروع هوای سرد پایدار، می توان اقدام به کاشت نهال کرد. اما لازم نیست باغدار خود را به این دوره محدود کند، اگر به دلایلی مختلف کاشت نهال سیب رد چف انجام نشد، می توان آن را به بهار موکول کرد.

کود مناسب برای نهال

می توان مواد آلی و کودهای معدنی را ترکیب کرد. سمپاشی پیشگیرانه در برابر بیماری ها و آفات اگر به موقع انجام شود، باعث افزایش مقاومت نهال سیب ردچف می شود.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع نهال سیب رد چف، بستگی به انتخاب پایه برای کاشت دارد؛ در پایه های کوتاه، نباید انتظار ارتفاع زیاد از، نهال سیب ردچف داشت؛ اما در پایه های بلند، ارتفاع نهال سیب ردچف، تقریبا 4 الی 5 متر نیز می رسد. بهتر است در زمان فروش نهال سیب ردچف، اطلاعات لازم درباره ارتفاع بر اساس پایه، به متقاضی نهال سیب ردچف داده شود.

هرس درخت

اگر هرس نهال سیب رد چف به درستی صورت گیرد، می توان اندازه نهال را در حد مطلوب خود حفظ نمود؛ و مانع از شاخ و برگ کشیدن بیهوده نهال گردید. هرس نهال سیب ردچف باعث می شود که، شاخه ها پوسیده از درخت جدا شود. زمانی که اقدام به هرس نهال سیب ردچف می شود، با حذف شاخه و برگ های فشرده درون نهال، به عبور نور و حرکت هوا، در میان شاخ و برگ های نهال سیب رد چف، کمک بزرگی می شود.

نیاز سرمایی مناسب برای خواب زمستانی

نیاز سرمایی نهال سیب رد چف، برای خواب زمستانی، به نسبت برخی از  انواع نهال سیب نسبتا زیاد است و به طور معمول به حداقل ۶۰ هزار و حداکثر ۹۶ هزار دقیقه سرمایه زیر ۶ درجه نیاز دارد.‌اگر نیاز سرمایی نهال سیب رد چف، تامین نگردد در صورت میوه دهی، یک میوه شل، محصول آن خواهد بود.‌

نهال سیب ردچیف: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

عمر مفید نهال

نهال سیب رد چف به طور متوسط ۲۵ تا ۳۰ سال، قادر به ارائه محصول پر بار و غنی است. به همین دلیل سال های اوج میوه دهی نهال سیب رد چف را، عمر مفید آن قلمداد می کنند.

سن حیات نهال

سن حیات نهال سیب رد چف، به صورت تقریبی بوده، و نمی توان یک عدد ثابت و مشخص برای سن حیات نهال سیب رد چف، در نظر گرفت؛ اما آنچه درباره سن حیات این نهال مرسوم است، در صورت رعایت تمام موارد، انتظار عمر طولانی و ۵۰ سال، برای این نهال در نظر گرفته می شود.

میزان وزن هر میوه

میوه نهال سیب ردچف، اندازه های مختلف داشته، به این صورت که می توان سایزهای کوچک، متوسط و درشت را برای آن در نظر گرفت. وزن میوه نهال سیب ردچف، به طور متوسط ۱۷۵ گرم است؛ سیب های درشت تا ۲۰۰ گرم و در موارد محدود تا ۴۰۰ گرم نیز خواهند بود.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

مناطقی که در ارتفای مناسب از سطح دریا قرار گرفته اند، گزینه عالی برای کاشت سیب رد چف می باشند. ارتفاعی معمول ۱۳۰۰ تا ۲۲۰۰ می تواند، اعداد قابل قبولی باشند که، ارتفاع قانونی از سطح دریا را نشان می دهند.

مصونیت در برابر آفات و بیماری ها

نهال سیب ردچف را در برابر بیماری ها و آفات مقاوم می دانند. اما داده های قطعی در این باره ارائه نمی شود. برخی از منابع دیگر از ایمنی متوسط این نهال ​​صحبت می کنند. این واریته، مقاومت خوبی در برابر سفیدک پودری و سوختگی آتشک دارد. مقاومت نهال سیب ردچف در برابر زخم ضعیف است. علاوه بر این، میوه ها می توانند، تحت تأثیر حفره های تلخ، زجاجیه بودن (عمدتا زمانی که سیب ها با تأخیر برداشت می شود) و پوسیدگی قرار گیرند. طبق بررسی ها، پوست تنه اغلب از آفتاب سوختگی رنج می برد، که با سفید کردن بهاره به خوبی محافظت می شود. واریته نسبتاً به خشکی مقاوم است.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

در سال های اول باردهی، حدود ۳۰ کیلوگرم از یک درخت می توان به دست آورد. اما در آینده، این شاخص افزایش می یابد و در اوج بهره وری، ۱۲۰ – ۱۵۰ کیلوگرم ازنهال سیب ردچف می توان محصول به دست آورد. میانگین عملکرد و میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار، گاهی تا  ۱۸۰ تن در هکتار است.

شروع باردهی محصول

شروع باردهی نهال سیب رد چف، در نخستین گام بستگی به نوع پایه انتخابی برای کاشت این محصول دارد به طور مثال، اگر این نهال سیب بر روی پایه های نیمه کوتا باشد، شروع باردهی می تواند از سال دوم و یا سوم صورت گیرد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

نهال سیب ردچف خودباروری ندارد. برای حفظ سطح بالایی از عملکرد، نهال سیب ردچف، باید گرده افشان قابل اعتماد داشته باشد. مناسب ترین رقم گرده افشان برای این نوع از نهال، نهال سیب زرد فرانسه ونهال سیب لبنانی است. مزیت دیگر سیب رد چف، توانایی رشد آن با استفاده از فناوری کاشت فشرده است.

مدت آبیاری

آبیاری، با در نظر گرفتن میزان بارش انجام می شود، اما با این شرط که خاک در دایره نزدیک تنه، باید در حالت نسبتاً مرطوب باشد. به ویژه لازم است که برای مرطوب کردن نهال سیب ردچف از یک برنامه خاص پیروی شود.

روش صحیح آبیاری

اگر روش های مناسب، برای آبیاری نهال سیب رد چف برگزیده شود، آن را در برابر پوسیدگی و دیگر آفت های احتمالی مقاوم خواهد کرد. تفکر آبیاری زیاد، برابر است با محصول دهی زیاد، در ارتباط با نهال سیب رد چف، صدق نمی کند؛ و این نوع از نهال اگر از طریق روش های غلط، به طور مکرر مورد آبیاری قرار گیرد، نهال سیب رد چف از بین خواهد رفت. گاهی پیش می آید در یک آبیاری غیر اصولی، تنه درختان آسیب می بیند؛ به این صورت که، با برخورد زیاد تنه نهال سیب ردچف به آب، انواع مختلف قارچ ها و پوسیدگی ها درون آن ظاهر می شوند، از این رو شیوه صحیح آبیاری می تواند، تضمین کننده حیات نهال سیب رد چف، باشد.

زمان گلدهی درخت

نهال سیب ردچف، در اواسط بهار یعنی اردیبهشت ماه، شروع به گلدهی می کند. در زمان گل دهی، درخت به مراقبت زیاد نیاز داشته تا گل ها بر روی شاخه بمانند و ریزش نداشته باشند.

برداشت

ویژگی سیب رد چف نظیر، زودرس بودن نهال سیب رد چف به شما این امکان را می دهد که ۲ تا ۳ سال پس از کاشت، محصول را برداشت کنید. باید توجه داشت که چنین نتایجی را روی پایه های کم رشد و متوسط ​​نشان داده می شود. در یک پایه قوی، برای برداشت از نهال سیب ردچف باید بیشتر منتظر ماند. این گیاه در اواسط اردیبهشت شکوفا می شود؛ و در پاییز امکان برداشت آن میسر خواهد شد. در برخی موارد نیز واریته ای زمستانی دارد. شروع برداشت، بسته به منطقه در اواسط یا اواخر پاییز است. دوره برداشت می تواند تا ۳ هفته طول بکشد، که نشان دهنده رسیدن ناهموار میوه است. بلافاصله پس از چیدن، برای نتیجه گیری در مورد طعم آن نباید عجله کرد. محصول باید کمی بالغ شود تا شرایط طعمی مورد نیاز را به دست آورد. دوره مصرف فقط در پایان آبان یا آذر شروع می شود.

نهال سیب ردچیف: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

خرید نهال سیب ردچیف

خرید نهال سیب ردچف برای مناطق سردسیر، می تواند ایجاد کننده ارزش های اقتصادی بالا باشد. با توجه به محصول دهی عالی نهال سیب رد چف، و حجم زیاد برداشت از باغ، نهال سیب رد چف، سودآوری ممتازی برای باغدار ایجاد خواهد کرد؛ به طوری که باغدار از خرید نهال سیب ردچف منتفع می شود؛ و با یک بار چیدن محصول و فروش آن می تواند به درآمد سالانه دسترسی پیدا کند. در زمان فروش نهال سیب رد چف، اگر اطلاعات مناسب به خریدار داده شود و از مزیت های نهال، شیوه مراقبت از نهال سیب ردچف به او ارائه شود؛ در باغداری به خریدار کمک لازم شده است. در برخی موارد پیش می آید که باغداران اطلاعات کافی درباره شرایط آب وهوایی، روش های آبیاری و خاک مناسب برای کاشت نهال سیب رد چف را ندارند؛ نهالستان های معتبر، مرکزی برای مشاوره خرید نهال دارند که در زمان مشاوره، به تمام سوالات پاسخ خواهند داد و تمام آنچه که برای کاشت نهال سیب ردچف نیاز است؛ بیان خواهد شد.

قیمت نهال سیب ردچیف

قیمت نهال سیب ردچف، در مقایسه با مزیت های که دارد؛ مناسب است. نهال سیب رد چف با هر قیمتی که خریداری شود، بعد از محصول دهی، چندین برابر مبلغ پرداختی برای خرید نهال، به باغدار می رسد، این مبلغ، از محل فروش محصول نهال سیب رد چف به دست می آید. و هر چه کیفیت نهال سیب رد چف، بیشتر باشد قیمت نهال سیب ردچف نیز بیشتر خواهد بود؛ در این صورت می توان گفت که قیمت نهال با کیفیت نهال رابطه مستقیمی دارد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال سیب ردچیف: خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال