%37

نهال سیب عروس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

  • خواستگاه : هلند
  • شروع باردهی : سومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 150 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : تا 2200
  • پایه نهال : سیب بذری
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال سیب عروس

نهال سیب عروس، محصولی خوشمزه می دهد. میوه این نهال علاوه بر خوشمزه بودن، رنگ زیبایی داشته و از ترکیب دو رنگ همخوان، یعنی سفید و قرمز به وجود آمده است. در اغلب موارد میوه نهال سیب عروس از نظر اندازه، درشت بوده، و شیرینی خاصی دارد.

نهال سیب عروس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه نهال سیب عروس

نهال سیب عروس را هلندی می دانند. علی رغم این که نسبت این نهال را به کشور هلند می دهند، ولی می توان شاهد کشت نهال سیب عروس در بسیاری از کشورها بود. کاشت نهال سیب عروس در برخی از کشورها جز اولویت باغداران قرار گرفته، تا جایی که محصول بیشماری از آن، در طول سال به کشورهایی که فاقد این نهال هستند، صادر می شود.

پایه اصلی نهال سیب عروس

نمی توان نهال سیب عروس را محدود به یک پایه کرد، بلکه نهال سیب عروس را می توان بر پایه مختلف کاشت؛ که این به نظر باغدار و محیط و دیگر شرایط بستگی دارد، اما آن چه که برخلاف گذشته، امروزه مرسوم است، کاشت نهال سیب عروس بر پایه های کوتاه و نیمه کوتاه بذری بوده، که به پایه های بلند ترجیح داده شده است. برخلاف تصور در پایه های کوتاه، می توان شاهد حجم بالایی از سیب بود، طوری که یک سیب بر پایه بلند، نمی تواند نصف آن را بر شاخه داشته باشد.

ویژگی نهال سیب عروس

استقامت بالای نهال سیب عروس در برابر وقایع و رخدادهای احتمالی در طول سال، نظیر بادهای شدید، برف نیمه سنگین، باد و غیره، از ویژگی برجسته نهال سیب عروس می باشد. ویژگی دیگر نهال سیب عروس، مانند دیگر ارقام سیب، عمر بالای آن، و محصول دهی بسیار عالی این نهال است، به دلیل ویژگی های ممتازی که نهال سیب عروس دارد، در میان مردم، مخصوصا باغداران اهمیت خاصی داشته، به طوری که سعی می کنند با خرید نهال سیب عروس، به کاشت آن در باغچه اقدام کنند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

در بحث کاشت نهال، توجه به آب و هوا می تواند سبب تسریع فرآیندهای مهم باغداری شود. آب و هوا که بر گرفته از عناصر با ارزش محیطی مانند، دما، رطوبت، نور، حرارت و دیگر عناصر است، بر روی نهال سیب عروس تاثیر می گذارد، کمبود و یا افزایش هر کدام از این عناصر، سبب ایجاد تغییر در نهال سیب و میوه آن می شود. نهال سیب عروس با توجه به دریافت انرژی لازم از این عناصر، شروع به رشد و گل دهی سپس شکوفه دهی و در آخر میوه می دهد. نهال سیب عروس، قادر به تحمل سرما تا منفی ۳۰ درجه سانتی گراد است و اگر دمای هوا پایین تر از منفی ۳۰ درجه شد، سبب کاهش کیفیت، و یا مرگ نهال می شود.

فاصله مناسب برای کاشت

زمانی که تصمیم به کاشت نهال سیب عروس درون باغ گرفته می شود، باید قبل از هر چیز فاصله استاندارد بین نهال سیب عروس، مشخص شود تا در آینده، و بعد از بزرگ شدن نهال ها، باغدار با مشکلاتی نظیر، اخلال در هرس نهال، صعب العبور شدن رفت و آمد میان نهال ها، عدم فضا برای ورود کامیون ها درون باغ جهت بردن میوه های نهال سیب عروس، روبرو نشود.

نهال سیب عروس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاک مناسب

قبل از اقدام برای کاشت نهال سیب عروس، باید ابتدا به آماده سازی خاک محل کاشت پرداخت؛ آماده سازی به این صورت است که اقداماتی بر روی خاک انجام گیرد که، آب برای مدت زیادی درون آن نماند، به این عمل زهکشی خاک گفته می شود. انجام فرایند زهکشی برای کاشت نهال سیب عروس، دارای اهمیت زیادی است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

برای کاشت نهال سیب عروس از اوایل پاییز تا اواسط بهار زمان وجود دارد، اما آنچه که مهم است، منطقه مورد نظر برای کاشت می باشد، به این صورت که اگر کاشت نهال سیب عروس در منطقه ای با آب و هوای معتدل است، پاییز زمان مناسب برای کاشت است، اما اگر مقصد کاشت نهال، مناطق سردسیر باشد، می توان از پاییز تا قبل از خواب نهال، و از اواخر زمستان تا اواسط بهار شروع به کاشت نهال سیب عروس کرد.

کود مناسب برای نهال

اگر در زمان کاشت نهال سیب عروس، اقدام به دادن کود مناسب به آن شود، بهره وری نهال سیب افزایش یافته، و محصول آن درجه یک خواهد بود، البته، خلاف آن نیز زمانی صادق است که، بدون تحقیق و پرس جو از متخصصان حوزه کشاورزی، به صورت کاملا ابتدایی، اقدام به دادن کودهای مختلف به نهال سیب عروس شود، در این صورت، ممکن است علاوه بر ثمر ندادن، کل درخت از بین رود. کودهای مناسب نهال سیب عروس طوری ترکیب شده اند که هر کدام از ترکیبات موجود درون کود برای رشد و ثمردهی نهال سیب عروس مفید است.

ارتفاع درخت در طول عمر

نهال سیب عروس در طبقه بندی نهال‌ها جزء، نهال هایی با ارتفاع کم تا متوسط قرار می گیرند، البته ارتفاع نهال سیب عروس متغیّر و بستگی به پایه انتخابی برای کاشت دارد.

نهال سیب عروس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

هرس درخت

اگر هرس نهال سیب عروس به درستی صورت گیرد، به جوان شدن نهال کمک می شود، زیرا شاخه و برگ های خشکیده از آن حذف، و جوانه ها شروع به رشد و سبز شدن می کنند. البته ذکر این مورد الزامی است که  قبل از هر گونه هرس، با افراد متخصص در امور کشاورزی مشاوره کرد، تا علاوه بر شیوه صحیح هرس، زمان مناسب هرس نهال سیب عروس را نیز به طور دقیق اطلاع دهند‌.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

هدف از نیاز سرمایی نهال سیب عروس، تامین سرمای مورد نیاز برای خواب رفتن نهال است به طوری که، از زمان شروع پاییز ،تا نصف بیشتر زمستان، نهال سیب عروس در حالت خواب باشد. اگر نهال سیب عروس، سرمای کافی برای خواب زمستانی را نداشته باشد، نمی تواند در فصل بهار، جوانه زده، شکوفه داده و در آخر باردهی داشته باشد.

عمر مفید نهال

نهال سیب عروس دارای عمر مفید مناسبی است، به طوری که باغدار می تواند تا ۳۰ الی ۵۰ سال از محصول آن برداشت، و جهت فروش به بازار عرضه نماید.

سن حیات نهال

عموم درختان سیب دارای رقم بالایی در سن هستند، نهال سیب عروس نیز در طبقه بندی ارقام سیب قرار می گیرد و قادر به حیات تا ۱۰۰ سال و شاید بیشتر است.

وزن میوه

هر کدام از محصول نهال سیب عروس، وزن مشابه ای ندارد. در میان میوه های نهال سیب عروس می توان، میوه ای ۱۰۰ گرمی تا ۲۰۰ گرمی مشاهده نمود. میوه ۲۰۰ گرمی نهال سیب عروس به دلیل تغذیه مناسب از نهال درشت شده و به این وزن رسیده است.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

دما، عنصری تاثیرگذار در رشد نهال سیب عروس است؛ و ارتفاع از دریا، بر روی دما تاثیرگذار می باشد. با افزایش ارتفاع از سطح دریا، دمای هوا پایین می آید، و با کاهش دما، هوای منطقه سرد خواهد شد، و هوای سرد برای کاشت نهال سیب عروس، هوای مناسبی است؛ اما باید در نظر گرفت که ارتفاع از سطح دریا باید در یک حد مشخص باشد و از  ۲۲۰۰ متر بیشتر نشود.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

نهال سیب عروس، تا حد مناسبی، می تواند در برابر آفت و بیماری ها مقاوم باشد؛ اما باغدار، با انجام یک سری فعالیت بر روی نهال سیب عروس، به مقاوم بودن نهال سیب کمک می کند. بهتر است هنگام فروش نهال سیب عروس به خریداران فعالیت هایی که به مقاوم سازی نهال سیب عروس کمک می کند را یادآور شد؛ فعالیت هایی نظیر، حذف شاخه و برگ های بیمار، آفت می تواند از طریق این شاخه و برگ های آسیب دیده به نهال سیب حمله کند؛ اما هنگامی که این شاخه جدا شود، راه ورود آفت، به نهال سیب عروس بسته خواهد شد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

به طور کلی، بیشتر نهال های سیب، حجم بالایی در میزان باردهی دارند.‌ در زمان برداشت، نهال سیب عروس، بیشتر از ۱۵۰ هزار کیلو محصول در هر هکتار خواهد داد. البته عدد بیان شده به صورت تقریبی است و به طور کلی، در ارتباط با میزان باردهی نهال سیب در هر هکتار، نمی توان عدد دقیقی اعلام کرد.

شروع باردهی محصول

پس از گذشت سه سال، از تغذیه نهال سیب عروس از خاک، باردهی این نهال آغاز می شود. و باغداران می توانند در طول سال حجم زیادی از محصول نهال سیب عروس را برداشت کرده و به فروش برسانند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

برخلاف دیگر ارقام، نهال سیب عروس برای میوه دهی، به گرده زا نیاز ندارد و خود می تواند گرده را تولید کرده و فرآیند میوه دهی انجام شود، اما متخصصان مربوط در زمینه باغداری همواره پیشنهاد می دهند که، برای افزایش کیفیت نهال سیب عروس، درون باغ چند نوع نهال سیب دیگر کاشته شود.

مدت آبیاری

آب، عنصری حیات بخش بوده که اگر به درستی نهال سیب عروس آبیاری شود، میودهی نهال سیب عروس آبدار خواهد بود، البته آب زیاد به نهال سیب عروس، سبب نابود شدن ریشه نهال، خواهد شد و باعث می شود، سن این نهال که پتانسیل عمر بیشتر از ۸۰ سال را دارد، کوتاه شود. برنامه ریزی جهت آبیاری نهال سیب عروس باید برای تابستان باشد، زیرا زمستان نیاز به آب دهی نبوده و میزان بارش سالانه، برای آبیاری نهال سیب عروس، مناسب می باشد.

روش صحیح آبیاری

از آن جایی که نهال سیب عروس نیاز به آبیاری مداوم ندارد، اگر از شیوه های غرقابی و یا بارانی، برای آبیاری نهال سبب عروس استفاده شود، سبب ایجاد خسارت در نهال سیب عروس خواهد شد، بنابراین بهتر است به بررسی روش های مختلف آبیاری پرداخت، و روشی را انتخاب کرد که، بیش از حد به نهال سیب عروس آب نرساند؛ و فقط آب مورد نیاز این نهال توسط آن تامین شود. در روش آبیاری قطره ای، شرایط به گونه است که، آب به مقدار نیاز به کل سطح خاک خواهد رسید.

زمان گلدهی درخت

از آن جایی که نهال سیب عروس در آخر فروردین ماه و اسفند ماه گل می دهد؛ و دوره یخبندان را پشت سر می گذارد، خطر ریزش گل ها در اثر برف، باران و طوفان کمتر خواهد بود و بیشترین محصول را می توان، از نهال سیب عروس به دست آورد؛ و عموم جوانه هایی که برای میوه شدن لازم است، بر روی نهال سیب عروس وجود دارد. افراد به دلیل گل دهی نهال سیب در آخر برج یک، در زمان فروش نهال سیب عروس، آن را دیر گل معرفی می کنند.

نهال سیب عروس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت

هنگامی که شهریور ماه، روزهای پایانی خود را طی می کند، با ورود به باغ سیب، می توان شاهد، رسیدن میوه نهال سیب عروس بود. در فصل برداشت، به دلیل حجم زیاد میوه های نهال سیب عروس، ممکن است چندین روز زمان ببرد تا بتوان کل محصول باغ را برداشت، و روانه بازار جهت فروش کرد؛ باید این نکته بیان شود که، زمان برداشت ممکن است در مناطق مختلف متفاوت بوده و به دمای محیط بستگی داشته باشد. به طور مثال، اگر در مناطق سرد، فصل برداشت اواخر شهریور است، در مناطق نیمه سرد، فصل برداشت تغییر می کند.

خرید نهال سیب عروس

امروزه با علمی شدن باغبانی، مراکز و نهالستان های مختلفی در سراسر کشور، جهت فروش نهال سیب عروس، به وجود آمده اند. متقاضیان این نهال، می توانند از طریق تماس با این مراکز، اقدام به خرید نهال سیب عروس کنند؛ و با کاشتن آن بعد از سه سال، به بهره برداری کافی از محصول آن برسند. در عصر حاضر برای خرید نهال سیب عروس، لزوم رفتن به نهالستان وجود ندارد، بلکه می توان از طریق سایت نهالستان، نهال سیب عروس را ثبت سفارش کرد، و بعد از پرداخت اینترنتی وجه معادل قیمت نهال سیب عروس، ارسال نهال ها انجام می گیرد.

قیمت نهال سیب عروس

اطلاع از قیمت نهال سیب عروس، موردی است که متقاضیان این نوع از نهال سیب، به دنبال آن هستند، با توجه به تغیّر پی در پی قیمت ها، بیشتر نهالستان ها، با گذاشتن تصاویر نهال سیب عروس، زیر آن قیمت را درج نمی کنند. افراد متقاضی این محصول، می توانند شماره های موجود را از سایت نهالستان برداشته، و از طریق تماس با مرکز مشاوره فروش، از قیمت نهال سیب عروس باخبر شوند؛ آن ها می توانند بعد از آگاه شدن از قیمت نهال سیب عروس، تصمیم به خرید و یا عدم خرید نهال بگیرند.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال سیب عروس : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال