%37

نهال سیب گالا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

(دیدگاه 1 کاربر)

38,000 تومان

  • خواستگاه : نیوزلند
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 40 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : حداکثر تا 1300
  • پایه نهال : سیب بذری
  • گرده افشان : سیب گلاب
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
دسته:
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال سیب گالا

نهال سیب گالا، مانند دیگر ارقام سیب، ریشه‌ ای محکم داشته و در برابر انواع گوناگون آفت و آب و هوای مختلف، مقاومت بالایی دارد. نهال سیب گالا، دارای میوه ای گوشتی و شیرین است که مزه فوق العاده آن تمایل به خرید نهال سیب گالا را افزایش خواهد داد. میوه نهال سیب گالا، قرمزرنگ است، اما بر روی رنگ قرمز آن، سایه‌های زرد یا سفیدی وجود دارد. وجود سایه بر روی پوست، سبب زیبایی میوه نهال سیب گالا شده‌ است. علاوه ‌بر گوشت سفید، میوه‌ی این نهال تا حدودی سفت است و در میان شیرینی بسیار، مزه ملسی نیز احساس می‌ شود.

نهال سیب گالا

خاستگاه اصلی نهال سیب گالا

نهال سیب گالا بومی نیوزیلند است. با توجه به علاقه زیاد نسبت به محصول نهال سیب گالا، و امکان فروش نهال سیب گالا، در باغات مناطق سردسیر ایران می توان شاهد این نوع نهال در سطح وسیع بود.

پایه اصلی نهال سیب گالا

نهال سیب گالا بر دو پایه رویشی و بذری قابلیت کشت دارد که برای کاشت نهال سیب گالا بر روی این دو پایه، نیاز به در نظر گرفتن یک سری موارد است. به طور مثال برخی از پایه های سیب بلند بوده و برخی کوتاه هستند البته پایه میانه نیز وجود دارد، باغدار بر اساس مساحت باغ خود اقدام به انتخاب یک پایه مناسب می کند؛ که در ایران عموم پایه نهال ها، بذری می باشد.

ویژگی نهال سیب گالا

ویژگی برجسته نهال سیب گالا، سهولت در نگهداری میوه آن است، به طور مثال در زمان برداشت محصول، می توان تا مدت ها این میوه را نگهداری کرد، بدون این که کم ترین صدمه به کیفیت آن وارد شود. مورد دیگر از ویژگی نهال سیب گالا، مقاومت بالای تنه نهال در برابر رخدادهای محیطی است. این نوع نهال در زمان بروز حوادث تا حد زیادی از خود مقاومت نشان داده و ریشه ها از خاک جدا نخواهد شد.

آب و هوای مناسب برای کاشت

اقلیم سرد، آب و هوایی مرسوم برای کاشت نهال سیب است. نهال سیب گالا نیز باید در آب و هوای سرد تا نیمه سرد کاشته شود؛ البته در برخی از آب و هوای معتدل نیز این نهال امکان کاشت را داشته و میوه های قابل قبول می دهد. اما متوسط دمایی که نهال سیب گالا برای رشد و نمو به آن نیاز دارد، دمایی نزدیک به ۲۱ درجه سانتی گراد است. و در فصل زمستان دمای منفی ۳۰ درجه سانتی گراد را تحمل می کند و گرمای تابستان را تا ۴۵ درجه می تواند محتمل شود.

فاصله مناسب برای کاشت

رعایت فاصله در زمان کاشت نهال سیب گالا، الزامی است. هر چه فاصله بین هر کدام از نهال سیب گالا، زیاد باشد؛ تغذیه آن‌ها از مواد مغذی درون خاک، افزایش‌یافته و سبب بهبود میوه نهال سیب گالا خواهد شد. رعایت فاصله درهنگام کاشت نهال سیب گالا، مزیت دیگری نیز دارد؛ و آن راحت شدن تردد در میان نهال سیب گالا درون باغ است. زمانی‌که درختان به هم فشرده نباشند می‌ توان به راحتی از آن‌ها عبور کرد، و خدمات باغداری را انجام داد، بنابراین حداقل فاصله ۴ متر در ۴ متر را می توان برای این رقم در نظر گرفت.

خاک مناسب

در کل برای کاشت انواع مختلف نهال، نیاز به خاک شیرین و سبک است. خاکی که درصد نمک آن کم ترین مقدار ممکن را داشته باشد؛ به آن خاک شیرین گفته می‌شود. اگر میزان شیرینی خاک کم باشد، نهال سیب گالا، در آن رشد نخواهد کرد. عنصر دیگر تأثیرگذار در کیفیت خاک، میزان شن موجود است؛ اگر خاک شن کافی نداشته باشد، امکان رشد نهال سیب در آن با مشکل روبرو خواهد شد. بنابراین برای کاشت نهال سیب گالا ضرورت دارد که، خاک سبک بوده و مقدار مناسب شن به‌همراه کودهای مختلف، در آن موجود باشد تا نهال بتواند به خوبی از آن تغذیه کند.

زمان مناسب و ساز گار برای کاشت

زمان مناسب و سازگار برای کاشت نهال سیب گالا متفاوت، و بر اساس درجه سردی آب و هوا می باشد. به طور مثال، در هوای سرد و نیمه سرد، قبل از خواب نهال سیب گالا، بهترین زمان کاشت است، البته در بهار نیز اقدام به کاشت نهال می شود، اما بهترین زمان کاشت نهال، قبل از رفتن نهال به خواب است. در مناطق گرمسیر شرایط متفاوت خواهد بود و بعد از اتمام شهریور و آغاز مهر ماه، بهترین وقت برای کاشت نهال است.

کود مناسب برای نهال

کودی برای نهال سیب گالا مناسب است که به‌عنوان تقویت‌کننده عمل کرده و سبب رشد نهال سیب گالا و افزایش کیفیت میوه آن شود. همچنین نهال سیب گالا را در برابر آفت‌ ها و حشرات مختلف درخت سیب، مقاوم سازد. اگر فرایند کود دهی نهال سیب گالا به‌ درستی و طبق برنامه مشخص، در طول سال صورت نگیرد، به جای کمک به رشد و پرورش نهال و مرغوبیت میوه آن، باعث آسیب‌ رساندن به نهال سیب شده، و باغدار را متضرر خواهد کرد. ازاین ‌رو، باید در انتخاب کودها دقت کافی به خرج داد؛ و در زمان خرید نهال سیب گالا از متخصصین موجود در نهالستان، سوال شود که، برای تقویت نهال سیب گالا از چه کودهایی و در چه زمان‌هایی و به چه مقدار استفاده گردد.

ارتفاع درخت در طول عمر

ارتفاع نهال سیب گالا به پایه کاشت آن بستگی دارد، اگر پایه کوتاه برای نهال سیب گالا انتخاب شده باشد، می توان ارتفاع ۴ متر را شاهد بود؛ ولی در نهال هایی با پایه های کاشت بلند تر، ارتفاع سیب گالا تا ۷ الی ۸ متر نیز خواهد رسید. در برخی شرایط، ارتفاع بر مقدار محصول نیز تاثیرگذار است و نهال های بلند تر حجم بیشتری محصول خواهند داد.

نهال سیب گالا

هرس درخت

هرس درخت فعالیتی الزامی، در راستای بهبود فرایند باغداری است. از فعالیت‌ هایی که در طول سال باغداران به آن مشغول هستند، هرس درخت و کندن علف‌های هرز درون باغ است. نهال سیب گالا بعد از کاشت و شاخ برگ کشیدن، نیاز به کوتاه کردن شاخه‌ها وجود داشته، تا نهال سیب گالا تمیز شده و شاخه‌های پربارتری داشته باشد. هنگامی‌که هرس نهال سیب گالا، توسط باغداران به تعویق می‌افتد؛ و یا نسبت با آن بی‌توجه هستند، تاثیر منفی بر روی نهال گذاشته خواهد شد؛ و بیشترین مواد معدنی از خاک، برای رشد شاخه‌های اضافی گرفته خواهد شد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

نهال سیب گالا در مقایسه با ارقام دیگر سیب، کمترین نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی را دارد. ۳۶ هزار ساعت حضور در سرما برای این نهال کافی است.

عمر مفید نهال

نهال سیب گالا، از زمان کاشت درون خاک، تا زمانی‌ که بتوان از آن سیب‌ های خوش‌ رنگ در اندازه‌های درشت، برداشت کرد، دارای عمر مفید است. به این صورت که، نهال سیب گالا، همچنان برای باغدار،‌ خلق پول کرده و امکان ارسال محصول نهال سیب گالا به بازار وجود دارد. در زمان فروش نهال سیب گالا، می‌توان باغدار را به‌طور تقریبی، از عمر مفید نهال سیب گالا باخبر کرد؛ و به باغدار پیشنهاد نمود، که بعد از اتمام مدت عمر نهال، حتما به خرید نهال سیب گالا جهت جایگزین نمودن اقدام کند.

سن حیات نهال

از زمان کاشت نهال سیب گالا درون زمین، تا هنگامی‌که نهال، دیگر محصول نمی‌دهد؛ و بعد از مدتی، شاخ و برگ‌های آن خشکیده می‌شود؛ سن حیات نهال سیب گالا گفته می‌شود. نهال سیب گالا تا سال‌های زیادی، امکان حیات دارد؛ و اگر نیازهای خاکی و آب ‌وهوایی آن تامین شود، بیشتر از یک قرن عمر می‌کند.

میزان وزن هر میوه

نهال سیب گالا مانند دیگر انواع سیب، دارای میوه ای با وزن های مختلف است. به طوری که بر روی شاخه های نهال سیب گالا میوه های درشت، متوسط و حتی در محدود مواردی کوچک قابل مشاهده است. ولی اگر بخواهیم به صورت میانگی در میان سیب های درشت وزنی را ارائه دهیم، ۲۰۰ گرم وزنی معقول بوده و برای سیب های متوسط، ۱۰۰ گرم میانگینی معمول می باشد. البته اگر کود کافی به نهال سیب گالا برسد و از آن مراقبت شود، ثمر آن قابل توجه خواهد بود.

نهال سیب گالا

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

هر چه ارتفاع از سطح دریا زیاد باشد، نهال سیب گالا نتیجه بهتری خواهد داد البته بیشتر بودن ارتفاع، حدی دارد و اگر مقدار ارتفاع از حد مورد نظر که ۲۲۰۰ است تجاوز کند، عملکرد نهال سیب گالا با مشکل بزرگی روبرو خواهد شد، این مورد برای ارتفاع کم از سطح دریا نیز صدق می کند، به این صورت که اگر، ارتفاع از ۱۳۰۰ کمتر باشد، نهال سیب گل دهی نخواهد داشت و نمی توان از آن میوه بدست آورد.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

نهال سیب گالا به طور کلی در طبقه بندی درختان با استقامت بالا قرار دارد ولی نمی توان گفت که هیچ آفت و بیماری وجود ندارد، که نهال سیب گالا را تهدید کند. برخی از آفت ها نظیر، شانگر تا حدودی به نهال سیب آسیب خواهد رساند. البته این آسیب در صورت عدم مراقبت از درخت به وجود خواهد آمد.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

میزان باردهی و برداشت محصول در هکتار برای نهال سیب گالا رقمی بسیار مناسب است؛ به این صورت که نهال سیب گالا، بیشتر از ۱۰۰ هزار کیلو میوه در هر هکتار به باغدار خواهد داد؛ البته حداقل هایی نیز وجود دارد که اگر نهال سیب گالا شرایط مطلوب را نداشته باشد، امکان برداشت حداکثر 40 هزار کیلو در هر هکتار وجود دارد.

شروع باردهی محصول

در سال اول و دوم کاشت نهال سیب گالا، نمی‌توان زمان دقیقی برای شروع باردهی آن در نظر گرفت؛ اما با بزرگ‌ تر شدن نهال سیب گالا و براساس نوع نهال و ژنتیک نهال، می‌توان تاریخ شروع و باردهی، برای نهال سیب گالا مشخص کرد. عموماً و به ‌صورت تقریبی در سال‌ های پنجم و ششم می‌ توان انتظار داشت، نهال سیب گالا محصول دهی خود را شروع کند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

نهال سیب کالا در موارد بسیار محدود دارای خاصیت خودباروری است و در بیشتر موارد به گرده زا نیاز دارد. برای این که محصول مناسبی از کاشت نهال سیب گالا به دست آید باید از بهترین ارقام سبب برای گرده افشان، استفاده گردد. نهال سیب فوجی می تواند یک رقم مناسب برای گرده زایی نهال سیب گالا باشد. در برخی موارد استفاده از نهال سیب زرد فرانسه نیز می تواند پیامد مطلوبی داشته باشد.

مدت آبیاری

با توجه به این‌ که درصد آب درون سیب زیاد است؛ اما نهال سیب گالا به آبیاری زیاد نیاز ندارد؛ دلیل عدم نیاز زیاد به آب در نهال سیب گالا، وجود آن در مناطق سرد کشور است. سرمای زیاد منطقه سبب می‌شود که، میزان بارندگی در طول زمستان برای آبیاری باغ سیب کافی بوده و یک نهال سیب از محل تامین آب باران، میوه‌ای شیرین و پرآب دهد. مدت آبیاری در فصل‌ های سال با یکدیگر متفاوت است. به‌ طور مثال، اگر در تابستان هر پانزده روز یک ‌بار به نهال سیب گالا آب ‌داده می‌شود، در پاییز، فاصله بین هر آبیاری نسبت به تابستان بیشتر خواهد شد، تا جایی‌که در زمستان نیازی به آبیاری نیست.

روش صحیح آبیاری

در میان روش های موجود آبیاری باغ سیب، می توان آبیاری قطره ای ردیفی را بهترین شیوه دانست.در این روش آبیاری، آب به مقدار کافی به نهال سیب گالا می رسد بدون این که نیاز به جذب زیاد آب باشد.

زمان گل دهی درخت

نهال سیب گالا از ارقام دیر گل محصوب می شود به طوری که این رقم تقریبا اواخر فروردین ماه شروع به گلدهی می کند.

زمان برداشت

با توجه به دیرگل دادن نهال سیب کالا، فصل برداشت از نهال سیب گالا به اواخر مرداد و اوایل شهریور بر می گردد. در این زمان است که، می توان شاهد میوه نهال سیب گالا در بازار بود. فروش نهال سیب گالا، و محصول دهی آن در زمان برداشت، می تواند یک اتفاق خوب، برای باغدار به حساب آید.

نهال سیب گالا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال سیب گالا

در زمان خرید نهال سیب، تاکید شود که نهال ها ریشه دار و دارای سال باشند. اگر شرایط گفته شده فراهم گردد، به صورت قطعی با انتقال نهال به زمین، می توان شاهد رشد بدون مشکل آن بود؛ برای این که نهال ریشه دار تهیه گردد، لزوم شناخت نهالستان معتبر وجود دارد.

قیمت نهال سیب گالا

نهال های یک و چند ساله، به نسبت نهال هایی که تازه قلمه زده شده اند قیمت های بیشتری خواهند داشت، اما به باغداران توصیه می شود هنگام خرید به قیمت نهال سیب گالا توجه نکرده و فقط کیفیت را ملاک انتخاب قرار دهند. قیمت نهال سیب گالا نمی تواند تعیین کننده کیفیت و مرغوبیت آن باشد.

1 دیدگاه برای نهال سیب گالا : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

  1. رحمان شفیعی

    سلام وقت بخیرواقعاارقام نهال سیب گلابی درجه یک وسیبش درشدهست ..؟چونکه نهال فروشان تبلیغ میکنن کشاورزهم به امیدیه نهال سیب اقتصادی میخره میکاره بعدچندسال بارمیده میبینه مثلاسیب گلابی موردپسندمدع نظرش بودنیس..؟متونیدتضمین کنید.؟

    • برتر نهال

      سلام دوست عزیز اگه منظورتون سیب گالا هستش بله رقم بسیار مناسب و اقتصادی هست
      تو سایت تمام ارقام نهال‌ها رو معرفی می‌کنم و خصوصیاتشان را بیان می‌کنیم
      اکثرا برای مشتریان نهال سیب گلدن وورد زرد رو پیشنهاد می‌کنیم رقم بسیار اقتصادی هست
      بر اساس منطقه و شرایط خاکی و آب هوایی باید نظر بدیم
      برای مشاوره بیش‌تر با مشاوران ما تماس بگیرید
      09141832393
      09144501003
      09144501007
      09144501008
      09144501009

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال