%46

نهال شلیل سان گلد: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

38,000 تومان

خاستگاه : آمریکای جنوبی
شروع باردهی : سال دوم کاشت
زمان گلدهی : زودگلده
فاصله کاشت نهال : 3 متر
میزان باردهی در هکتار : 60 تن
ارتفاع از سطح دریا : ۲۲۰۰ متر از سطح دریا
پایه نهال : پیوندی- شفتالو
گرده افشان : خودگرده افزا
میزان آبیاری : 15 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

مشخصات و خصوصیات نهال شلیل سان گلد

احتمالاً تاکنون نام نهال‌های زودبازده و پربار به گوشتان خورده است. این نام برای نهال‌هایی بکار برده می‌ شود که پس‌ از مدت کوتاهی که از زمان کاشت آن‌ها بگذرد به بار می‌ نشینند و در دسته ارقام تجاری و سود ده به شمار می آیند. نهال شلیل سان گلد نیز یکی از این ارقام زودبازده و پربار می‌ باشد که دارای میوه‌هایی است که از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به هلو و شفتالو دارد. شلیل میوه‌ای است که پوست قرمزرنگی دارد و بر خلاف هلو که پوست کرکدار و زبری دارد، پوست بسیار نرم و براقی دارد. بافت داخلی میوه شلیل زرد رنگ است و از لحاظ طعم یکی از شاخص ‌ترین میوه‌های مجلسی به حساب می‌ آید. شلیل میوه‌ای بسیار شیرین، آبدار و گوشتی می‌ باشد که در قسمت وسط آن یک هسته بزرگ جای گرفته است.

خاستگاه اصلی نهال شلیل سان گلد

شاید برایتان جالب باشد که بدانید نهال شلیل سان گلد در ابتدا در کشور آمریکای جنوبی یافت شد و از آن جایی که یک گونه بسیار سازگار به خشکی و شرایط آب ‌و هوایی می‌ باشد در اقصی نقاط جهان می‌ توان به کشت آن پرداخت. از آن جایی که کاشت این نهال بسیار پرسود می‌باشد بسیاری از باغداران ایرانی اقدام به کاشت و بهره‌وری از این نهال کرده اند.

 

پایه اصلی نهال شلیل سان گلد

نهال شلیل ارقام بسیار متنوعی در بازار دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: شلیل شبرنگ، شلیل شمس، شلیل مغان شلیل انجیری، شلیل زرد و قرمز و غیره. تمامی این ارقام به پیوند زدن تکثیر می شوند. در اثر پیوند زدن قلمه‌ ی میوه هلو و شفتالو نهال شلیل به وجود می‌ آید که در این فرایند جهش ژنتیک رویشی را مشاهده می‌ کنیم. روش دومی که برای تکثیر نهال شلیل سان گلد بکار می‌ رود، روش کاشت بذر است؛ به‌گونه ‌ای که می‌ توان هسته میوه را در شرایط مناسب محیطی داخل خاک قرار داد و پس‌از آبیاری و رشد نهال از آن بهره گرفت. در فصل زمستان لازم نیست تا پوسته‌ی چوبی هسته را بشکنید، زیرا سرمای بیش‌ازحد هوا پس‌از کاشت باعث شکسته شدن رویه چوبی هسته می‌ شود، ولی در این روش بار درخت چندان پربار نمی شود.

 

ویژگی نهال شلیل سان گلد

نهال شلیل دارای برگ ‌های نیزه ‌ای شکل سبز رنگی است است که به طول هشت الی شانزده سانتی ‌متر رشد می‌ کند. چوب‌ های این نهال بسیار باریک و شکننده می‌ باشند. از میوه درخت شلیل علاوه‌ بر استفاده به‌ عنوان تازه خوری می‌ توان برای تهیه مربا و لواشک و ترشک، خشکبار، کمپوت و آبمیوه سازی و غیره نیز استفاده کرد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید تاکنون ۱۵۰ رقم نهال شلیل شناسایی شده ‌است که از لحاظ شکل ظاهری و طعم با یکدیگر کاملاً متفاوت هستند. درخت شلیل درختی بسیار خزان پذیر است و این به بدین معنی است که همزمان با آغاز فصل پاییز فرایند زرد شدن و برگ‌ ریزان این درخت نیز آغاز می شود.

نهال شلیل سان گلد- برتر نهال

آب و هوای مناسب برای کاشت

از آن جایی که نهال شلیل نسبت‌ به دمای هوای بالا و پایین مقاومت خوبی از خود نشان می‌ دهد، می‌ توان گفت که این نهال برای کاشت در هر منطقه‌ ای می‌ تواند سازگاری داشته باشد البته گرمای تابستان برای افزایش کیفیت این میوه مناسب‌ تر است.

فاصله مناسب برای کاشت

یکی از سیاست‌ هایی که کشاورزان و باغداران در جهت افزایش میزان باروری و باردهی درختان اتخاذ می‌ کنند، رعایت فاصله استاندارد و مناسب برای کاشت درختان میوه از یکدیگر می‌ باشد. این فاصله برای نهال شلیل سان گلد 3 متر در نظر گرفته شده است. می‌ دانیم که درختان در هر باغ به ‌صورت ردیفی کاشته می‌ شوند و فاصله بین ردیف‌ها نیز در این میان از اهمیت بالایی برخوردار است. مناسب ‌ترین فاصله بین ردیف‌ها ۶ متر است.

خاک مناسب

در این قسمت از مقاله قصد داریم مناسب ‌ترین خاک برای نهال شلیل سان گلد را به شما معرفی کنیم. درهنگام کاشت نهال شلیل سان گلد بهتر است از خاک ‌های بسیار سبک استفاده کنید که به خوبی زهکشی شده‌اند. دلیل این امر این است که ریشه درخت شلیل در هنگام مواجهه با کمبود تهویه خاک دچار آسیب و پوسیدگی می‌ شود و بسیاری افراد برای جبران این پوسیدگی اقدام به غرقاب نمودن خاک این درخت می‌ کنند که با این کار آسیب دو چندانی به ریشه وارد می‌ کنند، پس بهتر است از خاک‌های سبک شنی استفاده کنید تا فرایند رشد و حفظ ریشه‌ی این درخت به‌خوبی طی شود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

از آن جایی که شلیل سان گلد در زمره میوه‌های تابستانی قرار دارد بهتر است نهال آن را در فصل زمستان بکارید. یکی از رایج ترین روش‌هایی که برای تکثیر نهال شلیل سان گلد در فصل تابستان در نظر می‌ گیرند، روش پیوند برای پایه درخت از پایه شفتالو استفاده می شود که این امر تأثیر زیادی در بهبود کیفیت و اندازه میوه شلیل آن درخت دارد. سازگارترین دما برای کاشت این نهال دمای ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌ گراد می‌‌ باشد.

کود مناسب برای نهال

استفاده از انواع کودهای حیوانی پوسیده دامی و حیوانی برای رشد درختان مناسب است اما فرایند تأثیر دهی آن ممکن است چندین سال به طول بیانجامد. برای افزایش باروری نهال شلیل سان گلد بهتر است از کود های شیمیایی با بازدهی سریع استفاده کنیم. کود اسید هیومیک مایع و کود آهن، از جمله کودهایی هستند که به باروری سریع نهال شلیل کمک می‌ کنند.

ارتفاع درخت در طول عمر

اگر بخواهیم در خصوص ارتفاع درخت شلیل در طول عمرش به شما اطلاعاتی بدهیم می‌ توان گفت که اگر شرایط آب ‌و هوایی و اقلیمی این درخت کاملاً مناسب و مهیای رشد باشد، درختی بسیار مرتفع و پربار تا ارتفاع ۱۰ متر را مشاهده خواهید کرد، در غیر این صور درختچه ‌های کوتاه ۴ متری را خواهید داشت.

هرس درخت

در صورتی ‌که شما قصد خرید نهال شلیل سان گلد و احداث باغ این میوه را دارید بهتر است بدانید که فرایند هرس کردن یکی از اصلی ‌ترین مراحل کشاورزی و باغداری برای هر میوه‌ای است. اصولاً فرایند هرس کردن درجهت ۴ هدف اصلی انجام می‌ شود.

۱. افزایش باروری و سطح کیفی محصولات.

۲. کنترل ارتفاع و اندازه درخت برای آسان‌تر شدن فرآیند برداشت میوه.

۳. تقویت شاخه‌های اصلی درجهت کسب نور خورشید. برخلاف عقیده بسیاری از باغداران که مناسب ‌ترین زمان برای هرس کردن درختان میوه را فصل زمستان می‌ دانند؛ باید بگوییم که هرس در  فصل بهار نیز باید انجام شود که هرساله در این زمان با بریدن شاخ و برگ‌های اضافی و خشکیده درخت می‌ توان به رشد بیشتر آن کمک کرد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

برای خارج کردن نهال شلیل سان گلد از خواب زمستانه به دمایی در حدود منفی ۷ درجه سانتی ‌گراد به مدت پانزده الی چهل روز نیازمندیم. گفته شد که مقاومت نهال شلیل نسبت ‌به سرمای زیاد بسیار بالاست اما این دما نباید بیشتر از منفی ۲۰ درجه باشد.

عمر مفید نهال

درهنگام خرید نهال شلیل سان گلد بهتر است بدانید که مفیدترین عمری که این نهال برای شما خواهد داشت چیزی در حدود ۱۵ سال است که با توجه به میزان رسیدگی شما به درخت خود، می توان آن را تا ۱۸ سال بارور نگه ‌داشت.

سن حیات نهال

از آن جایی که نهال شلیل سان گلد دارای شاخه‌های بسیار ترد و شکننده می‌ باشد، عمر مفید این نهال را بسیار کم می دانند و چیزی در حدود 2۲ سال برای آن در نظر گرفته اند.

میزان وزن هر میوه

یکی از عواملی که در افزایش میزان فروش نهال شلیل سان گلد در بازار اهمیت دارد، اندازه و وزن میوه‌های این نهال می‌ باشد. این امر کاملاً بستگی به اقلیم آب‌ و هوایی منطقه‌ای دارد که نهال در آن کشت می‌ شود. در زمان وزش بادهای سرد بهار ممکن است شکوفه‌ها از روی درخت بیافتند و یا حتی با سرما و یخ‌بندان شدید زمستان شکوفه‌ها یخ بزنند و از بین بروند. برخی اوقات ممکن است تعداد شکوفه های باقی مانده روی درخت کم باشد ولی همان تعداد کم میوه های درشت با تراکم کم می دهند و بالعکس.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

از آن جایی که نهال شلیل سان گلد بومی مناطق آمریکای جنوبی می‌ باشد قابلیت کشت در هر اقلیم آب‌وهوایی را دارد و تنها در مناطق سردسیر ممکن است باردهی کمتری داشته باشد.مطلوب ‌ترین ارتفاع از سطح دریا برای کاشت نهال شلیل سان گلد ۱۳۶۰ متر می‌ باشد.

نهال شلیل سان گلد- برتر نهال

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

در هنگام خرید نهال شلیل سان گلد دقت کنید که این نهال را از مجموعه‌های معتبر خریداری نمایید زیرا نهالستان‌های بسیاری وجود دارند که اقدام به فروش نهال شلیل سان گلد با قیمت‌های بسیار ارزانی کرده‌اند و این در حالی است که این نهال‌ها دارای انواع مختلف آفات و بیماری های درخت شلیل هستند و میزان باروری و محصول دهی مطلوبی ندارند. یکی از بیماری‌های شایع درخت شلیل بیماری پوسیدگی قهوه‌ای می‌ باشد که در این بیماری بر سطح برگ و شکوفه‌های میوه لکه‌های قهوه‌ای‌ رنگ مشاهده می‌ شود. از جمله حشرات و آفاتی که به میوه، برگ و ساقه درخت شلیل خسارت وارد می‌ کند، کرم میوه، عنکبوت قرمز، کرم ریشه خوار، شته و غیره می‌ باشند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

در صورتی ‌که شکوفه های نهال شلیل سان گلد از سرماهای شدید زمستان و وزش بادهای بهاری جان سالم به ‌در ببرند، می‌ توانند به درختی با تراکم بالای میوه در اندازه متوسط تبدیل شود؛ در غیر این صورت میوه‌های درشتی با تراکم پایین به باغدار می‌ دهند. عملکرد نهال شلیل در هر هکتار سالانه ۶۰ تن محصول قابل برداشت است.

شروع باردهی محصول

نهال شلیل سان گلد ازجمله ارقام زودرس نهال‌های شلیل می‌ باشد که غالباً در میانه فصل تابستان میوه می‌دهد. شما باغدار عزیز باید دقت کنید که زمان فرارسیدن محصول خود را شناسایی کنید چراکه بسیاری از پرندگان بوی شلیل رسیده را احساس کرده و به آن آسیب می‌ زنند. بسیاری از باغداران از تورهای طعمه کن برای حفاظت از محصولات خود در برابر پرندگان استفاده می‌ کنند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

برخلاف دیگر ارقام نهال شلیل، گونه سان گلد نیازی به رقم گرده ‌افشان نخواهد داشت و فرایند گرده‌ افشانی این‌ گونه توسط باد انجام می‌ گیرد. در بهترین حالت برای تسریع فرایند گرده‌ افشانی این‌ گونه می‌ توانید از کندو گذاری کمک بگیرید.

مدت آبیاری

فرآیند آبیاری نهال شلیل سان گلد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا آبیاری در فواصل منظم می‌ تواند به جذب بیشتر کود توسط خاک کمک کند. مرطوب نگه ‌داشتن دائمی خاک درخت شلیل به درشت شدن و شیرین تر شدن میوه و همچنین تسریع در فرآیند جوانه زنی کمک شایانی کند. در سال‌های اولیه کاشت نهال شلیل بهتر است آن را هر هفته آبیاری نمایید و از سال چهارم به بعد می‌ توان فواصل آبیاری را به ۱۵ روز یکبار به میزان ۲۰ لیتر آب کاهش داد.

روش #صحیح آبیاری

در صورتی ‌که شما باغدار عزیز تمایل دارید که درختان باغ خود را از شر آفات و بیماری‌ ها در امان نگه دارید بهتر است آن‌ها را در فواصل بسیار منظم آبیاری کنید. آبیاری نهال شلیل سان گلد به دو روش سیستمی قطره‌ای و کرت صورت می‌ گیرد که روش کرت تهویه کافی برای خاک را ایجاد نمی‌ کند و همان روش قطره‌ای بهترین و مناسب ‌ترین روش برای آبیاری این نهال است.

زمان گلدهی درخت

همزمان با آغاز فصل بهار فرایند گل دهی نهال شلیل سان گلد آغاز می‌ شود و جوانه ‌های صورتی رنگ تکی یا دوتایی که به صورت گلبرگ های ۵ تایی هستند، بر روی شاخه‌ های درخت ظاهر می‌ شوند.

زمان برداشت

می‌ دانیم که نهال شلیل سان گلد مناسب برای کاشت در مناطق معتدل گرمسیری است و برای تکمیل فرآیند رشد خود روزانه به شش الی هشت ساعت نور مستقیم آفتاب نیاز دارد، پس تمام طول تابستان را باید منتظر تکمیل فرایند رشد میوه ‌های این درخت باشیم. زمان برداشت شلیل سان گلد بسته به رقم دیررس یا میان رس بودن آن انتهای فصل تابستان یا ابتدای فصل پاییز می‌ باشد.

خرید نهال شلیل سان گلد

مجموعه برتر نهال با تحقیق در زمینه ارقام نهال میوه بخصوص شلیل ، اقدام به تولید و فروش نهال شلیل سان گلد با بهترین کیفیت و مناسب ‌ترین قیمت کرده ‌است. از جمله بارزترین ویژگی های نهالستان برتر نهال بهره گیری از کارشناسان حرفه ای در زمینه کشاورزی و باغداری است.

قیمت نهال شلیل سان گلد

در صورتی‌ که در انتهای مقاله تصمیم به خرید ارقام مختلف نهال میوه گرفته ‌اید، به شما تبریک می‌ گوییم. نهالستان برتر نهال با مدیریت مهندس سعید قاسمی اقدام به فروش انواع نهال میوه با کارت ضمانت دوساله و گواهیر‌نامه سلامت کرده است. جهت کسب اطلاع در خصوص قیمت نهال شلیل سان گلد با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال شلیل سان گلد: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال