%3

نهال گوجه بری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

195,000 تومان

  • خواستگاه : آسیا
  • شروع باردهی : اولین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 2*2
  • میزان باردهی در هکتار : 7 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 1500 تا 2500
  • پایه نهال : بذر
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 2.5 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال گوجه بری که غالبا در کشورهای شرقی آسیا همچون چین پرورش داده می‌شود از خانواده سولاناسه است و غالبا در دسته صیفی جاتی همچون گوجه فرنکی، بادمجان و سیب زمینی قرار می‌گیرد. در کشور چین و ژاپن این میوه را با نام الماس قرمز می‌شناسند اما جالب است بدانید که دو نوع قرمز و سیاه با طعن شیرین دارد. طرفداران پر و پا قرص این نهال گروه خاصی هستند که با خرید این نهال پربازده و تجاری به سود آوری بسیار بالایی دست می‌یابند چرا که خواص دارویی میوه آن همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد.

نهال گوجه بری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال

برای اولین بار گونه‌های اهلی این نهال در آسیا و خاورمیانه رشد و پرورش یافت و سپس در ترکیه، روسیه و کشورهای شرق آسیا (چین و ژاپن) باغداران بسیاری اقدام به پرورش گونه‌های وحشی نهال گوجه بری کردند اما گفته شده که مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین ارقام نهال گوجه بری در کشورهای آمریکا و کانادا یافت می‌شود که طرفداران بسیار زیادی نیز دارد و سطح زیر کشت بسیار وسیعی از اراضی این نواحی را به خود اختصاص داده است.

پایه اصلی نهال

اصولا برای تکثیر نهال گوجه بری از روش‌های بسیاری استفاده می‌شود که سبب ایجاد تنوع ظاهری در ارقام مختلف نهال گوجه بری شده است، اگر در هنگام مراجعه به مراکز فروش نهال گوجه بری شاهد بوته‌های مشابه با بوته گوجه فرنگی بودید مطمئن باشید که این نهال به وسیله بذر پس از گذشت ۴ الی ۵ سال تکثیر شده است اما امروزه در کشورهای آمریکایی برای تکثیر این رقم غالبا از روش‌های اصلاح‌نژادی و پیوند استفاده می‌شود که ضمن افزایش سرعت تکثیر، شاهد افزایش سطح کیفی محصولات نیز بوده‌ایم.

ویژگی نهال

از جمله بارز‌ترین ویژگی‌های نهال گوجه بری خزان پذیری و همچنین پربازده بودن نهال است البته دیرگل بودن این رقم نهال میوه نسبت به سایر ارقام میوه بسیار ستودنی است. قابلیت کاشت نهال در باغچه منازل و حتی گلدان نیز یکی دیگر از وژیژگی‌های این نهال کوتاه قامت و درختچه‌ای است که به صورت بوته‌ای رشد می‌کند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

با توجه به دامنه نوسانات دمایی مورد تحمل توسط نهال گوجه بری می‌توان گفت که این نهال مناسب کاشت در نواحی معتدل و سردسیری است و به هیچ وجه امکان کاشت و بازدهی در مناطی گرمسیری را نخواهد داشت. توجه داشته باشید که نهال گوجه بری را در نواحی با حداکثر سرمای منفی ۲۵ درجه سانتی گراد و حداکثر گرمای ۳۵ الی ۴۰ درجه سانتی گراد بکارید.

فاصله مناسب برای کاشت

بهترین فاصله جهت جلوگیری از ایجاد رقابت نوری، رقابت آبی و همچنین رقابت مواد مغذی در خاک درختان گوجه بری فاصله‌ی ۲ متری در ردیف‌های مستطیل شکل ۲ الی ۲.۵ متری است که فاصله‌ای استاندارد و مناسب خواهد بود؛ زیرا رشد جانبی درخت گوجه بری چندان زیاد نیست و غالبا این نهال رشد عمودی دارد. رعایت این فواصل در هنگام کاشت نهال گوجه بری علاوه بر رفع مشکلات نوری مانع رشد مشکلات کمبود آب در خاک نیز خواهد شد.

خاک مناسب

در هنگام خرید نهال گوجه بری باید در خصوص بایدها و نبایدهای خاک نهال به نکات بسیاری توجه کنید؛ البته سازگاری و تطابق این نهال با بافت‌های مختلف خاک بسیار ستودنی است اما انتخاب بستر مناسبی برای نهال گوجه بری می‌تواند در افزایش راندمان برداشت محصول شما بسیار موثر باشد.

  • خاک نهال گوجه بری باید زهکشی شده و حاصلخیز باشد.
  • محدوده ph خاک این نهال را تا حداکثر ۶ الی ۷ کنترل کنید.
  • با توجه به این که ریشه نهال گوجه بری نسبت به رطوبت بالا حساس است و امکان پوسیدگی دارد حتما از مقداری شن در خاک لومی و رسی نهال اضافه کنید تا ضمن سبک‌تر شدن خاک به از دست دادن آب اضافی کمک کند.
  • استفاده از خاک‌های شور و قلیایی برای نهال گوجه بری بسیار خطرناک است.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت

توجه داشته باشید که نهال گوجه بری را در فصول بسیار سرد سال که امکان یخبندان وجود دارد نکارید چرا که ریشه نهال منجمد و در پی آن خشکیده خواهد شد؛ در صورت وجود چنین شرایطی سعی کنید که نهال را در گلخانه بکارید. برای گرفتن نهال و تثبیت آن در خاک بهتر است آن را در روزهای آفتابی و معتدل بکارید زیرا نیاز این گونه به نور مستقیم خورشید در طول روز ضروری است؛ پس می‌توان گفت که انتخاب زمان صحیح و سازگار نیز یکی از شرایط حیاتی برای رشد نهال گوجه بری خواهد بود.

کود مناسب برای نهال

اگر قصد دارید بازدهی باغ خود را چندین برابر کنید توصیخ می‌کنیم که در هنگام مراجعه به مراکز فروش نهال گوجه بری، کود مناسب و سازگار با این نهال را هم خریداری نمایید تا بتوانید خاک را تقویت و بازدهی خود را چندین برابر کنید تا محصولات مرغوب و صادراتی داشته باشید. نیتروژن یکی از مواد معدنی مورد نیاز نهال گوجه بری است که به تقویت خاک نهال کمک شایانی می‌کند و می‌توان از کودهای نیتروژن دار برای نهال گوجه بری استفاده کرد؛ البته زمان استفاده و همچنین میزان مورد نیاز این کود باید مورد توجه قرار بگیرد برای مثال در فصل پاییز یا اوایل بهار مطلوب است تا به ازای هر هکتار باغ گوجه بری ۴۰ کیلوگرم کود نیتروژن دار استفاده شود.

نهال گوجه بری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

ارتفاع درخت در طول عمر

اگر تاکنون نهال گوجه بری را از نزدیک دیده باشید می‌دانید که این نهال به صورت درختچه‌های نسبتا کوتاه و پهن دیده‌می‌‌شود که نهایت ارتفاع آن در حدود ۱۰۰ الی ۱۲۰ سانتی متر معادل یک متر است البنه ناگفته نماند که اگر بتوانید شرایطی بسیار ایده آل از نظر منابع خاکی، آبی و … را برای نهال فراهم کنید می‌توانید شاهد قد کشیدن نهال تا ارتفاع ۳ الی ۴ متری هم باشید که به هیچ وجه اتفاق دور از دسترسی نخواهد بود.

هرس درخت

برای هرس نهال گوجه بری تنها باید به زمان مناسب و سازگار دقت کرد و باقی کار نیاز به اصول خاصی ندارد و تنها با حذف شاخه‌های خشکیده و اضافی که به صورت عمودی و جانبی رشد کرده‌اند می‌توان نهال را هرس کرد زیرا رشد نهال گوجه بری تنها به صورت تک شاخه عمودی رشد می‌کند‌‌. عملیات هرس کردن نهال گوجه بری در فصول سرد که نهال در خواب است و متوجه آسیبی نمی‌شود به منظور

  • کاهش ارتفاع درخت
  • تسهیل در دریافت نور توسط شاخه‌های مرکزی درخت
  • افزایش رشد شاخه‌ها در جهت بازدهی بیشتر

و موارد دیگر صورت می‌گیرد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی

با توجه به این که نهال گوجه بری گونه‌ای سردسیر و خزان پذیر است پس لازم است در فصل زمستان نیاز سرمایی این گونه که در حدود ۸۰۰ الی ۱۴۰۰ ساعت در دمای کمتر از منفی ۷ درجه سانتی گراد است برطرف شود تا دوباره در فصل بهار شروع به گلدهی و سبز شدن کند. قیمت نهال گوجه بری در بازارهای داخلی بسیار مقرون به صرفه است زیرا در اکثر نواحی کشور قابلیت کشت دارد.

عمر مفید نهال

عمر اقتصادی یا همان عمر مفید نهال گوجی بری حداکثر ۱۰ الی ۱۵ سال است و باغدار می‌تواند در این مدت از فروش میوه‌های خاص و منحصر به فرد این درخت به سودآوری خوبی بپردازد.

سن حیات نهال

اگر نهال یا بذر گوجه بری را در بهترین شرایط اعم از شرایط گلخانه‌ای، گلدان‌های بزرگ و یا حتی باغ نگهداری کنید می‌توانید سن حیات نهال را تا حدود ۲۰ سال افزایش دهید البته هرس فرم دهی و سم پاشی و کوددهی مطلوب در فواصل سالانه نهال نیز می‌تواند در افزایش سن حیات تاثیر گذار باشد.

میزان وزن هر میوه

میوه‌های نهال گوجه بری در ابعاد ریز و کوچک به شکل گوجه گیلاسی هستند که هر یک حدود ۱۰ گرم وزن خواهند داشت و طعم شیرینی دارند و به سبب دارا بودن آنتی اکسیدان‌های قوی بیشتر برای مصارف دارویی تحت عنوان دمنوش و ادویه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ارتفاع از سطح دریا مناسب کاشت نهال

گفتیم که قابلیت کاشت نهال گوجه بری در اکثر نواحی کشور وجود دارد اما معیار کاشت نهال در یک منطقه میزان ارتفاع منطقه از سطح دریاست زیرا این عامل که تعیین کننده شرایط آب و هوایی یک ناحیه است سبب دریافت بازدهی حداکثری از نهال گوجه بری است؛ پس بهتر است این گونه و سایر ارقام آن را در ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ متری از سطح دریا بکارید.

نهال گوجه بری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها

یکی از روش‌هایی که سبب تثبیت خاک و همچنین افزایش مقاومت و مصونیت نهال گوجه بری در برابر انواع بیماری‌ها و آفات شایع می‌شود استفاده از مالچ‌های طبیعی است که ضمن کاهش رشد علف‌های هرز در میان درخت، سبب

  • حفظ رطوبت خاک
  • پایداری و استحکام ریشه‌ها
  • کاهش دامنه نوسانات دمایی ریشه‌ها و محافظت از ریشه در برابر یخ زدگی و.‌‌…می‌شود. بیماری بلایت، پوسیدگی قارچی و آفاتی همچون سوسک ژاپنی و تریپس از جمله آفات تهدید کننده این گونه هستند.

میزان باردهی و برداشت محصول در هر هکتار

در صورت کاشت در نواحی معتدل مدیترانه و رسیدگی ایده‌آل به نهال می‌توانید سالانه بیش از ۴۰۰۰ کیلو گرم محصول برداشت کرد. قیمت نهال گوجه بری کمیاب در برخی مناطق دارای نوساناتی است که سبب سردرگمی باغداران شده است اما فروش نهال گوجه بری در ایران رواج بالایی دارد.

شروع باردهی محصول

زمان باردهی نهال گوجه بری تماما بستگی به بذری یا پیوندی بودن گونه دارد؛ در صورتی که نهال خریداری شده پیوندی باشد پس از گذشت یک سال می‌توان انتظار باردهی از آن داشت اما اگر نهال بذری باشد پس از گذشت دو الی سه سال به بار می‌نشیند.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز

این نهال کوتاه قامت جز گونه‌های خودباروری است که بر دو پایه نر و ماده قرار دارد و بدون نیاز به هیچ‌گونه رقم گرده افشانی شروع به گلدهی می‌کند و تنها ممکن است از باد یا حشرات گرده افشان برای گرده افشانی کمک بگیرد.

مدت آبیاری

در خصوص آبیاری نهال گوجه بری باید دقت فراوانی کرد زیرا رطوبت خاک باید در محدوده مشخصی باشد و نه کمتر و نه بیشتر باشد؛ آبیاری بیش از حد می‌تواند سبب پوسیدگی ریشه‌ها و همچنین آبیاری کم نیز سبب خشیدگی نهال شود. بهتر است تا نهال گوجه بری هر ۳ الی ۵ روز یکبار به کمک روش‌های اصولی که در قسمت‌های بعدی مقاله به آنها خواهیم پرداخت، آبیاری شود. در فصل تابستان که گرمای هوا بیش‌تر است و ممکن است شاهد تبخیر آب باشیم باید میزان آبیاری را بیشتر و فواصل را کوتاه‌تر کنیم تا شاهد کم آب شدن محصولات و افت کیفیت آنها نباشیم.

روش صحیح آبیاری

آبیاری نهال گوجه بری و سایر ارقام این نهال به روش غرقابی ممکن نخواهد بود چرا که سبب پوسیدگی ریشه‌ها می‌شود اما بهره گیری از روش‌های بهینه‌تر همچون روش آبیاری سیستمی قطره‌ای می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسب و اصولی برای این نهال باشد. درهنگام طراحی نقشه اولیه باغ حتما سیستم آبیاری را تعبیه کرد.

زمان گلدهی درخت

معمولا در انتهای فصل بهار می‌توان شاهد گل‌های یاسی رنگ و قیفی شکل نهال گوجه بری بر سطح درختان باشیم که این پدیده هر ساله نویدی است برای باغدارانی که انتظار گلدهی و آغاز سوددهی درختان گوجه بری را می‌کشند. فروش نهال گوجه بری در نهالستان‌های معتبر با تخفیفی باورنکردنی صورت می‌گیرد که باغداران با هر بودجه‌ای می‌توانند به خرید این نهال پرفروش بپردازند.

زمان برداشت

بسته به شرایط رسیدگی و پرورش نهال گوجه بری دراقلیم‌های مختلف کشور پس از گذشت ۵۰ الی ۹۰ روز می‌توان اقدام به برداشت میوه‌های خوش طعم و شیرین درخت گوجه بری نمود. برداشت میوه نیز به دلیل کوتاه قامت بودن درخت بسیار آسان صورت می‌گیرد و بسته بندی آن نیز باید در نهایت ظرافت و زیبایی صورت گیرد.

نهال گوجه بری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خرید نهال

یکی از سوالات بسیار رایج در میان باغداران و مشتریان در هنگام مراجعه به نهالستان‌ها در خصوص نحوه خرید نهال گوجه بری است. با توجه به مشغله‌های امروزی افراد امکان خرید حضوری و اینترنتی برای باغداران عزیز در سایت نهالستان برتر نهال ایجاد شده است و شما می‌تواتید از این طریق خریدی آسان و سریع داشته باشید البته قبل از خرید نهال گوجه بری امکان دریافت مشاوره رایگان در خصوص نهال و شرایط کاشت آن نیز از طریق شماره‌های درج شده در سایت و واتساپ فراهم شده است.

قیمت نهال

جهت استعلام قیمت نهال گوجه بری و دریافت لیست قیمت سایر ارقام نهال می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در سایت با ما در ارتباط باشید. نحوه ارسال تمامی ارقام نهال خریداری شده از طریق پایانه‌های باربری صورت می‌گیرد و به همراه نهال‌های خریداری شده از نهالستان برتر نهال کارت ضمانت دوساله ارسال خواهد شد.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گوجه بری: خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال