%22

نهال گوجه قرمز امریکایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

78,000 تومان

  • خواستگاه : آمریکا
  • شروع باردهی : دومین سال
  • زمان گلدهی : دیرگل
  • فاصله کاشت نهال : 4*4
  • میزان باردهی در هکتار : 45 الی 50 تن
  • ارتفاع از سطح دریا : 700 تا 1800
  • پایه نهال : آلوچه وحشی
  • گرده افشان : خود گرده افزا
  • میزان آبیاری : 10 روز یکبار
  • حداکثر ارتفاع درخت : 4 متر
 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

  • میوه درخت گوجه قرمز آمریکایی به رنگ قرمز است و به خاطر طعم دلپذیر آن تقاضای خیلی زیادی در بازار دارد.
  • گوجه قرمز آمریکایی به صورت تازه خوری و فرآورده های آن در بازار فروش زیادی دارد.
  • یکی از فراورده های مهم گوجه قرمز آمریکایی می تواند لواشک و ترشک آن اشاره کرد.
  • وقتی درخت گوجه قرمز آمریکایی به سن بلوغ برسد در شرایط ایده آل می تواند نزدیک به ۱۰۰ کیلوگرم میوه صادراتی در سال تولید کند.
  • از دیگر فرآورده های میوه گوجه قرمز آمریکایی میتوان به میوه خشک آن اشاره کرد که به صورت صادراتی به کشورهای اطراف صادر می‌شود.

نهال گوجه قرمز امریکایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاستگاه اصلی نهال گوجه قرمز آمریکایی

همانطور که از نام آن درخت گوجه قرمز آمریکایی مشخص است این درخت کاملا غیر بومی بوده و خاستگاه اصلی آن مربوط به آمریکا است، ولی به خاطر رنگ، طعم و کیفیت بالای میوه تولید شده مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است، نهالستان‌های معتبر کشور ایران نیز به تولید این نهال به صورت پیوندی و اصلاح شده اقدام کرده و آن را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

پایه اصلی نهال گوجه قرمز آمریکایی

هنگام خرید نهال گوجه قرمز آمریکایی حتما هدف خود را از خرید این نهال به مسئول فروش نهالستان توضیح دهید تا بر حسب سرمایه و هدف شما بهترین پایه نهال گوجه قرمز آمریکایی را به شما معرفی کنند، این نهال معمولاً به دو روش بذری و سنتی همچنین روش پیوندی و اصلاح شده تولید و به بازار عرضه می‌شود، اگر به دنبال احداث باغ تجاری و مدرن هستید بهتر است نهال گوجه قرمز آمریکایی پیوندی و اصلاح شده بر پایه آلوچه وحشی را انتخاب کنید تا باردهی بالای آن را تجربه کنید.

ویژگی نهال گوجه قرمز آمریکایی

  • نهال گوجه قرمز آمریکایی در خاک حاصلخیز با  ph خنثی حدود ۵ الی ۶ واحد رشد بهتری خواهد داشت.
  • نهال گوجه قرمز آمریکایی نسبت به رطوبت خاک و غرقابی بودن آن بسیار حساس است.
  • یکی از دلایل پر فروش نهال گوجه قرمز آمریکایی به خاطر میان رس بودن و زود بازده بودن آن است.
  • درخت گوجه قرمز آمریکایی به خاطر پیوندی بودن بر پایه آلوچه وحشی مقاومت بالایی در برابر انواع بیماری‌ها دارد.
  • نهال گوجه قرمز آمریکایی برای اینکه باردهی مناسبی داشته باشد در هر هفته حداقل باید ۱۵ لیتر به طور منظم آبیاری شود.
  • نهال گوجه قرمز آمریکایی می‌تواند تا منفی ۳۰ درجه سانتیگراد فصل زمستان را تحمل کند.

آب و هوای مناسب برای کاشت نهال گوجه قرمز آمریکایی

با توجه به میان گل بودن و میان رس بودن نهال گوجه قرمز آمریکایی بهترین منطقه برای کاشت در مناطق معتدل و معتدل رو به سردسیری است، البته در مناطق نیمه گرمسیری نیز باردهی مناسبی از خود نشان می‌دهد اگر کشاورز بتواند شرایط ایده آل را برای باغ گوجه قرمز آمریکایی تهیه کند مطمئنا سود سالانه کلانی کسب خواهد کرد.

فاصله مناسب برای کاشت درخت گوجه قرمز آمریکایی

از دیگر مزایای درخت گوجه قرمز آمریکایی باید به فاصله کاشت آن اشاره کرد، خوشبختانه به خاطر کوتاه قامت بودن این درخت فاصله‌ای که برای کاشت آن در نظر گرفتند در زمین‌های مسطح ۴ در ۴ متر است، ولی در زمین شیب دار مخصوص زمین رو به شمالی می‌توانید از الگوی مستطیلی با ابعاد ۴ در ۳ متر استفاده کنید، باعث می‌شود تعداد بیشتری درخت در یک هکتار جای بگیرد.

نهال گوجه قرمز امریکایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

خاک مناسب برای کاشت گوجه قرمز آمریکایی

برای کاشت نهال گوجه گوجه قرمز آمریکایی باید دقت داشته باشید تا این درخت در خاک قلیایی و اسیدی رشد مناسبی از خود نشان نمی‌دهد، ph آن باید کاملا خنثی بوده و بین ۵ الی ۶ واحد باشد، همچنین درخت گوجه قرمز آمریکایی در خاک حاصلخیز با زهکشی بالا باردهی مناسب و اقتصادی دارد و کیفیت میوه های آن بالا خواهد بود، به رطوبت خاک حساس بوده و باعث بروز بیماری‌هایی مانند پوسیدگی ریشه می‌شود.

زمان مناسب و سازگار برای کاشت درخت گوجه قرمز آمریکایی

از آنجایی که درخت گوجه قرمز آمریکایی در مناطق معتدل کاشت می‌شود بنابراین بهترین زمان برای کاشت آن اواخر ماه آبان است، در این زمان عمق زمین هنوز گرم بوده و درختان نیز در مناطق معتدل به خواب زمستانی فرو رفته اند، همچنین باغداران می‌توانند در اواخر نیمه دوم اسفند ماه کاشت درخت گوجه قرمز آمریکایی را شروع کنند، چون شرایط مطلوبی برای احداث باغ تجاری است، منتها به هنگام کاشت درخت گوجه قرمز آمریکایی دقت داشته باشید تا به هنگام کاشت بارش شدید باران و یا وزش باد شدید نباشد، چون به نهال جوان صدمه خواهد زد

کود مناسب برای نهال گوجه قرمز آمریکایی

به هنگام خرید نهال گوجه قرمز آمریکایی نکات مربوط به کود دهی به کشاورزان ارائه می شود، در مرحله اول توصیه می شود از کود دامی پوسیده برای مغذی کردن خاک استفاده کنید در مراحل بعدی بر حسب برگه آنالیز خاک طبق نظر متخصصین از کودهای فسفردار نیتروژن دار و اسید هیومیک برای مغذی کردن بستر باغ خود استفاده کنید، تاثیر خیلی زیادی در رشد نهال گوجه قرمز آمریکایی دارد.

البته به هنگام کوددهی دقت داشته باشید کشاورز باید در زمان‌های معین فرایند کود دهی باغ خود را انجام دهد، بهترین زمان برای این کار ماه خرداد فصل بهار و تیر ماه در فصل تابستان است، در این بازه میوه درخت گوجه قرمز آمریکایی شروع به رشد کرده و برای رشد بهتر احتیاج به مواد مغذی دارد، ولی تاکید می‌شود باغداران از زیاده روی در کود دهی اجتناب کنند چون باعث رشد بیش از اندازه میوه و افت کیفیت و بد طعم شدن میوه خواهد شد.

ارتفاع درخت گوجه قرمز آمریکایی در طول عمر

هرس درخت

ارتفاع درخت گوجه قرمز آمریکایی در طول عمر خود به ۴ الی ۵ متر می ‌رسد، چون بیشتر کشاورزان با استفاده از هرس فرم دهی مانع از رشد بیش از حد آن می‌شوند، رسیدگی و نگهداری از باغاتی که درختان قامت کوتاه دارند، بسیار آسان تر بوده و این درختان آبیاری و کوددهی کمتری احتیاج دارد.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی درخت گوجه قرمز آمریکایی

برای اینکه درخت میوه بتواند آمادگی لازم برای تحمل جو یخبندان فصل زمستان را داشته باشد و خواب زمستانی را به خوبی به پایان برساند باید نیاز سرمایی خود را به نحو احسنت به پایان برساند، در این صورت صدمات جبران ناپذیری به باغ وارد می‌شود و کشاورز متحمل خسارات زیادی خواهد شد، معمولاً درختان گرمسیری نیاز سرمایی کمتر و درختان سردسیری نیاز سرمایی بالا دارند.

برای درخت گوجه قرمز آمریکایی باید بگوییم این نعال برای اینکه بتواند دمای منفی ۳۰ درجه فصل زمستان را به راحتی تحمل کرده و در فصل بهار میوه با کیفیت و مرغوب را تولید کند، بهتر است حدود ۷۰۰ الی ۱۸۰۰ ساعت در دمای کمتر از ۷ درجه سانتیگراد قرار بگیرد تا نیاز سرمایی خود را به پایان برساند.

عمر مفید نهال گوجه قرمز آمریکایی

عمر مفید و اقتصادی نهال گوجه قرمز آمریکایی در شرایط ایده آل اگر کشاورز مدیریت صحیحی داشته باشد برابر با ۵۰ سال باردهی حداکثر درخت خواهد بود.

سن حیات نهال گوجه قرمز آمریکایی

سن حیات نهال گوجه قرمز آمریکایی تقریباً ۷۰ سال بوده ولی اواخر عمر خود باردهی درخت آمریکایی به صفر رسیده و صرفاً جنبه تزیینی و استفاده از سایبان آن مناسب است.

نهال گوجه قرمز امریکایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

میزان وزن هر میوه گوجه قرمز آمریکایی

میزان وزن میوه گوجه قرمز آمریکایی به شرایط زیادی بستگی دارد از جمله این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رسیدگی کشاورز و ایجاد شرایط ایده آل برای نهال گوجه قرمز آمریکایی
  • میزان سازگاری نهال گوجه قرمز آمریکایی با محیط اطراف
  • زمان چیدن میوه از شاخه درخت معمولاً این میوه به صورت نوبرانه مصرف می‌شود از همان آغاز رشد کشاورزان آن را چیده و به بازار عرضه می‌کنند، متقاضی زیادی در بین مصرف کنندگان دارد.

به طور میانگین وزن میوه گوجه قرمز آمریکایی بین ۲۰ الی ۳۰ گرم است و شما در یک کیلوگرم می‌توانید ۳۰ تا ۴۰ عدد میوه گوجه قرمز داشته باشید.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال گوجه قرمز آمریکایی

ارتفاع مناسب برای کاشت نهال گوجه قرمز آمریکایی بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ متر است، البته نباید فراموش کنید این ارتفاع برای نهال بذری توصیه می‌‌شود، اگر هنگام فروش نهال گوجه قرمز آمریکایی تاکید بر پایه اصلاح شده و پیوندی داشته باشید، مطمئنا این نهال می‌تواند در ارتفاعات بالاتر و  پایین تر از این دامنه باردهی مناسب و اقتصادی از خود نشان دهد.

مصونیت و مقاومت درخت گوجه قرمز آمریکایی  در برابر آفات و بیماری ها

اگر کشاورزی نهال اصلاح شده و پیوندی را خریداری کند میزان مقاومت آن در برابر بیماری های باکتریایی و قارچی حداقل چند برابر از نهال بذری و سنتی خواهد بود، با این وجود باغات گوجه سبز معمولاً در برابر آفت سیستم دفاعی چندان قوی نداشته و آفت‌هایی مانند شته و کنه برای کشاورزان خسارت‌های زیادی به بار می آورند.

البته نباید آفت مگس، پروانه فری و همچنین بیماری قارچی کپک سفید و بیماری باکتریایی شانکر پوستی را فراموش کنیم، دلیل اصلی بروز و شیوع این بیماری‌ها عدم مدیریت صحیح از سمت باغدار و بازرسی نادرست او است، اگر در همان مراحل اولیه بیماری تشخیص داده شود به راحتی قابل درمان بوده و هزینه خاصی برای باغدار نخواهد داشت.

میزان باردهی و برداشت محصول درخت گوجه قرمز آمریکایی در هر هکتار

به هنگام خرید درخت گوجه قرمز آمریکایی به دقت داشته باشید، همانطور که وزن میوه گوجه آمریکایی به شرایط خاصی وابسته است، میزان باردهی و برداشت محصول درخت گوجه قرمز آمریکایی در هر هکتار نیز به عواملی مانند مدیریت کشاورز و میزان سازگاری با محیط زیست بستگی دارد ولی به طور معمول در شرایط ایده آل یک کشاورز می تواند حداقل ۳۰ تن میوه با کیفیت، مرغوب و صادراتی از باغ خود برداشت کند.

شروع باردهی محصول درخت گوجه قرمز آمریکایی

به هنگام تهیه درخت گوجه قرمز آمریکایی توجه  داشته باشید، شما یک نهال زودبازده را خریداری می‌کنید، بتوانید شرایط ایده آل برای باغ خود فراهم کنید، از سال دوم می‌توانید نوبرانه آن را مشاهده کنید، و بعد از سه سال  باردهی اقتصادی آن به اندازه ۴۰ تن در هکتار شروع خواهد شد.

رقم مناسب برای گرده افشان درخت گوجه قرمز آمریکایی در صورت نیاز

از دیگر دغدغه های مهم کشاورزان یافتن رقم مناسب برای گرده افشان درخت گوجه قرمز آمریکایی است، به طور معمول بین ۷ الی ۸ اصله درخت هدف یک درخت گرده افشان کاشته می‌شود تا میزان بهره برداری و باردهی درختان را افزایش دهد، برای این منظور می‌توانید از ارقام مکمل گوجه قرمز استفاده کنید به طور مثال برای درخت گوجه قرمز آمریکایی می‌توانید از درخت گوجه قرمز ترکیه ای استفاده کنید چون به طور همزمان گلدهی خود را شروع می‌کند.

مدت آبیاری درخت گوجه قرمز آمریکایی

برای اینکه میوه تولید شده از درخت گوجه قرمز آمریکایی با کیفیت باشد، روتین آبیاری آن را به طور کامل رعایت کنید، معمولاً توصیه می‌شود و هر ده روز یکبار آبیاری درخت گوجه آمریکایی را بطور کامل انجام دهید.

روش صحیح آبیاری درخت گوجه قرمز آمریکایی

در مورد روش صحیح آبیاری درخت گوجه قرمز آمریکایی باید بگوییم از روشی استفاده کنید تا آب به عمق خاک نفوذ کرده و لایه های زیرین آن را مرطوب کند، در غیر اینصورت ریشه‌های عنقی خشک مانده و بعد از مدتی دچار بیماری و آفت زدگی زیرخاکی می‌شود و خسارات جبران ناپذیری به باغداران وارد می‌کند.

ولی به طور معمول توصیه می‌شود از آبیاری تحت فشار یا همان آبیاری بارانی و قطره استفاده کنید، چون هدر رفت آب در این روش‌ها بسیار کم است و طبق تحقیقات انجام شده ۹۵% آبیاری آبیاری قطره‌ای به طور کامل جذب خاک شده و مانع از نمکی شدن خاک و باعث صرفه جویی در ذخایر آبی می‌شود.

زمان گلدهی درخت گوجه قرمز آمریکایی

در اوایل بهار گل دهی درخت گوجه قرمز آمریکایی شروع می‌شود،  در صورت طولانی بودن زمستان و احتمال تنش‌های هوایی در برج اول کشاورزان باید روش‌های پیشگیرانه را انجام بدهند تا از یخ زدگی و نابود شدن شکوفه ها جلوگیری شود.

نهال گوجه قرمز امریکایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]

زمان برداشت میوه گوجه قرمز آمریکایی

به طور معمول یک الی دو ماه  بعد از گلدهی برداشت میوه گوجه قرمز آمریکایی شروع می‌شود، با توجه به نیاز بازار کشاورز می‌تواند تصمیم بگیرد در کدام بازه زمانی اقدام به برداشت میوه کند، این میوه‌ها بافت سفت و منسجمی داشته و کشاورزان به راحتی می‌توانند برداشت آن را انجام داده و با بسته بندی کردن معتبر علاوه بر فروش در بازار داخلی به صادرات آن نیز بپردازد.

خرید نهال گوجه قرمز آمریکایی

برای تهیه نهال گوجه آمریکایی کشاورز ته تنها به قیمت نهال گوجه قرمز آمریکایی باید به نکات دیگر نیز توجه داشته باشد از جمله این نکات عبارتند از:

  • حتماً نهال شناسه و لیبل دار را تهیه کنید.
  • حتماً از نهالستان های مجوز دار نهال را بخرید.
  • تنها انتخاب برای کشاورزان نهالستانهای شهر خودشان نیست آنها می‌توانند به صورت غیر حضوری و اینترنتی از نهالستان‌های معتبر کل کشور خرید نهال را انجام دهند.
  • نهال گوجه قرمز آمریکایی را به صورت تضمین کیفیت به همراه کارت گارانتی تهیه کنید.
  • مطمئن باشید نهال خریداری شده نیاز سرمایی و دوره قرنطینه خود را گذرانده باشد.
  • حتما از نهالستان تولید کننده نهال گوجه سبز آمریکایی را تهیه کنید، چون بدون واسطه نهال را خریداری می‌کنید قیمت آن اقتصادی و منصفانه خواهد بود.
  • نهالستانی را برای خرید نهال انتخاب کنید تا خدمات پس از فروش و مشاوره رایگان داشته باشد، در صورت بروز کوچکترین مشکلی می‌توانید با کارشناسان آن در ارتباط بوده و به طور رایگان مشاوره و راهنمایی لازم را کسب کنید.

قیمت نهال گوجه قرمز آمریکایی

برای استعلام قیمت نهال گوجه قرمز آمریکایی و همچنین آشنایی با نحوه سفارش و خرید این نهال به صورت اینترنتی و غیر حضوری می‌توانید به سایت معتبر ترین نهالستان در کشور مانند سایت برتر نهال مراجعه کرده و مستقیماً با کارشناسان و متخصصین این مرکز در ارتباط باشید، برای ارتباط مستقیم با متخصصین و کارشناسان می توانید از درگاه های ارتباطی  استفاده کنید.

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “نهال گوجه قرمز امریکایی : خرید + [قیمت و مشخصات کامل]”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با برترنهال