%52

نهال گیلاس بارلت : خرید + [ قیمت و مشخصات کامل ]

36,000 تومان

خاستگاه : فرانسه
شروع باردهی : 2 سال بعد از کاشت
زمان گلدهی : میانگل
فاصله کاشت نهال : 4*4 متر
میزان باردهی در هکتار : 30 تن
ارتفاع از سطح دریا : 100 تا 3000 متر از سطح دریا
پایه نهال : پایه تلخ و مازارد
گرده افشان : خود بارور
میزان آبیاری : 10 روز یکبار
حداکثر ارتفاع درخت: 5 الی 6متر

 گواهی قرنطینه

گواهی قرنطینه

۲سال گارانتی

۲سال گارانتی

 لیبل جهاد کشاورزی

لیبل جهاد کشاورزی

 گواهی بهداشت

گواهی بهداشت

گواهی عاری از آفات

گواهی عاری از آفات

ارائه فاکتور رسمی

ارائه فاکتور رسمی

نهال گیلاس بارلت

ویژگی اصلی نهال گیلاس بارلت محصول دهی فوق العاده آن است. این نهال بسیار زودرس است و  در فصل برداشت شما را شگفت زده خواهد کرد. بسیاری از کشاورزان تنها این نهال را برای باغ گیلاس خود انتخاب می کنند. نهال گیلاس بارلت در کشور فرانسه تولید شده و کشور سازنده این رقم فرانسه می باشد. علت نامگذاری شخصی به نام بارلت است که اولین بار آن را در منطقه ای در فرانسه کاشته است. امروزه این نهال در اقصی نقاط ایران رشد و پرورش می یابد.

خواستگاه بومی :

نهال گیلاس بارلت در کشور فرانسه تولید شده و کشور سازنده این رقم فرانسه می باشد. علت نامگذاری شخصی به نام بارلت است که اولین بار آن را در منطقه ای در فرانسه کاشته است. امروزه این نهال در اقصی نقاط ایران رشد و پرورش می یابد.

پایه اصلی نهال  :

پایه های مناسب برای پیوند نهال گیلاس بارلت ، اعم از پایه تلخ، مازارد یا پرونوس آویوم می باشند.نهال گیلاس بارلت- برتر نهال

 ویژگی نهال  :

ویژگی اصلی نهال گیلاس بارلت محصول دهی فوق العاده آن است. این نهال بسیار زودرس است و  در فصل برداشت شما را شگفت زده خواهد کرد. بسیاری از کشاورزان تنها این نهال را برای باغ گیلاس خود انتخاب می کنند. نهال گیلاس بارلت خودبارور نیست و برای تولید میوه به ارقام گرده افشان نیاز دارد. خوشبختانه ارقام زیادی برای گرده افشانی این نهال وجود دارند. این درخت قادر است 80 تن محصول در هر هکتار عرضه کند.

آب و هوای مناسب برای کاشت

این گیلاس ها در مناطقی که دما معتدل و رطوبت کم است بهتر رشد می کنند. رشد گیلاس بارلت مستلزم دسترسی به خاک با کیفیت تر است ، بنابراین اگر خاک باغ شما عمدتاً از ماسه یا خاک رس تشکیل شده است، ممکن است برای رشد این نوع مشکل داشته باشد.

نهال گیلاس بارلت را در آفتاب کامل (حداقل 6-8 ساعت) و خاک حاصلخیز با زهکشی خوب بکارید. نور برای تولید میوه و کیفیت میوه حیاتی است و به کاهش مشکلات قارچی کمک می کند.

فاصله مناسب برای کاشت

بهترین فاصله برای کاشت نهال گیلاس بارلت 4 در 4 متر است. هر گونه سیم، کابل، تاسیسات زیرزمینی یا هر مانع دیگری را که ممکن است در زمان بلوغ درخت مشکل ساز باشد، بررسی کنید. هنگامی که درخت گیلاس بارلت کاشته شد و پایدار شد، انتقال دادن بعداً می تواند کار دشواری باشد. اگر با کاشت درختان در فاصله مناسب شروع کنید، می توانید از هر گونه مشکل یا مشکلاتی در آینده جلوگیری کنید.

اگر در کاشت درختان گیلاس بارلت تازه کار هستید. بهتر است فقط با چند نهال شروع کنید و بعداً بیشتر اضافه کنید. محل کاشت درختان آینده را برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که فضای کافی برای آنها دارید. نهالستان برتر نهال با بیش از نیم دهه تجربه، دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی با تولید سالیانه بیش از ۱۰۰ هزار اصله ارقام متنوع گیلاس آماده ارسال نهال‌ گیلاس بارلت به سراسر نقاط کشور عزیزمان می‌باشد، برای خرید نهال گیلاس بارلت می‌توانید از طریق شماره‌های تماس نهالستان برتر نهال سفارشات خود را ثبت فرمایید.

بستر مناسب خاک

درختان گیلاس بارلت به خاکی با زهکشی خوب نیاز دارند. اگر آب زیرزمینی بالایی دارید یا در آب و هوای بارانی و مرطوب زندگی می کنید، درخت خود را در یک تپه بلند بکارید تا ریشه ها بالاتر از آب ایستاده قرار گیرند.

گیلاس بارلت مکانی را در آفتاب کامل ترجیح می دهد. اگرچه این درختان می توانند تا حدودی سایه را تحمل کنند، اما هر چه بیشتر در معرض آفتاب قرار گیرند، شانس بیشتری برای مقابله با مشکلات آفات و بیماری خواهید داشت. به ویژه دسترسی به آفتاب صبحگاهی و شبنم اجازه می دهد تا برگ های خود را خشک کند و مشکلات قارچی را کاهش دهد.

خاک با زهکشی خوب ، ریشه های درخت گیلاس بارلت را سالم نگه می دارد که پایه و اساس یک درخت سالم است. در صورت لزوم، اصلاحات خاک را به خاک های سنگین یا با زهکشی سریع اضافه کنید. درختان گیلاس بارلت می توانند با این شرایط بسیار سازگار باشند و به مواد افزودنی خاک مانند کمپوست یا کود به خوبی پاسخ دهند.

قبل از حفاری PH  خاک خود را بررسی کنید . برای نتیجه سریع می توانید کیت آزمایش خاک را خریداری کنید. درختان گیلاس بارلت به pH خاک 6.3 تا 7.2 نیاز دارد. اگر PH خاک شما خیلی پایین یا بالاست از اصلاح کننده های خاک می توانید استفاده کنید.نهال گیلاس بارلت- برتر نهال

فصل مناسب و سازگار برای کاشت

پاییز مفیدترین زمان برای کاشت درختان گیلاس بارلت است . به هیچ عنوان درخت خود را در تابستان نکارید. گرمای تابستان می تواند به نهال آسیب برساند، بنابراین وقتی در پاییز کاشته می شود، زمان بیشتری برای سازگاری با خانه جدید خود و ایجاد یک سیستم ریشه ای قوی خواهد داشت که به آنها کمک می کند در دوره های گرم و خشک رشد کنند. اگر در فصل بهار کاشت می‌کنید، مطمئن شوید که به درخت جدیدتان آب کافی در طول تابستان اولش بدهید، زمانی که بارندگی کافی وجود ندارد.

  • هنگامی که نهال گیلاس بارلت را خریداری کردید، اگر نمی توانید آن را فوراً بکارید، باید ریشه ها را هیدراته نگه دارید. آن را در یک سطل آب قرار ندهید زیرا ممکن است باعث پوسیدگی ریشه یا حتی مرگ درخت شود.
  • یک گودال عمیق و گسترده حفر کنید تا ریشه را در خود جای دهد و فضای زیادی برای گسترش ریشه ها داشته باشید.
  • درخت را به آرامی از گلدانش بیرون آورده و ریشه ها را شل کنید. درخت را با ریشه های پایینتر در سوراخ قرار دهید و با خاکی که کنده اید پر کنید.
  • یک تپه خاک در اطراف سوراخ کاشت کمی بالاتر از سطح زمین ایجاد کنید. این باعث می شود آب در محل متوقف شود و زمین اطراف نهال تازه کاشته شده شما خیس شود. در پاییز، این تپه خاک را صاف کنید تا از انجماد و یخ زدن آب در اطراف درخت گیلاس بارلت جلوگیری کنید.
  • در این مرحله، هر برچسبی که روی نهال است بکنید. اگر برداشته نشود، ممکن است سفت شود و باعث آسیب یا مرگ درخت شما شود.
  • آب را با خیساندن عمیق و آهسته به نهال بدهید. اگر خاک ته نشین شد، خاک بیشتری اضافه کنید تا همسطح زمین شود.

کود مناسب با نهال

اگر درخت گیلاس بارلت را در پاییز می کارید، برای اعمال کود تا بهار صبر کنید.افزودن یک لایه مالچ در اطراف درخت به جلوگیری از ورود جوندگان، جلوگیری از رشد علف های هرز و جلوگیری از تبخیر سریع آب کمک می کند. برای محافظت بیشتر در ماه های زمستان، یک لایه دیگر از مالچ را در پاییز اضافه کنید. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع با کیفیت و شناسنامه‌دار، در تخصص ماست. نهالستان برتر نهال اصالت نهال‌های خود را ضمانت می‌کند برای خرید نهال با کیفیت با نهالستان پالیز در ارتباط باشد.

ارتفاع درخت در طول عمر

درختان گیلاس بارلت درختان بلند قدی هستند که ارتفاع آنها در طول عمر به  5 الی 6 متر می رسد. این رقم کار باغداران را برای هرس و برداشت با کمی مشکل مواجه می کند.

اصول هرس کردن علمی

همیشه یک درخت گیلاس بارلت را به سمت یک “رهبر مرکزی” هرس کنید. این ساختار توسعه درخت را تشویق می کند که از سایبان حمایت کند و میوه را از قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب محافظت می کند. درختان گیلاس بارلت را می توان به صورت”مرکز باز” یا “گلدانی شکل” هرس کرد. این ساختار سایبان را در برابر نور و هوا باز نگه می دارد.

اولین فصل خواب :  یک سال پس از کاشت نهال گیلاس بارلت، سربرگ مرکزی را بردارید و رشد درخت را به سمت 3 الی 4 داربست قوی هدایت کنید و شاخه هایی را انتخاب کنید که به طور مساوی در اطراف تنه توزیع شده اند. برای تشویق رشد قوی تنه، چند شاخه کوچک را در قسمت پایین تنه نگه دارید.

نیاز سرمایی لازم برای خواب زمستانی :

نهال گیلاس بارلت برای ادامه رشد و حیات خود به یک دوره سرما نیاز دارد. این دوره را نیاز سرمایی می گویند. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که ای  سرما باید منفی 20 درجه باشد تا در فصل زمستان نگرانی از بابت سوختن جوانه ها از بین برود.

عمر مفید نهال :

عمر مفید این نهال حداکثر 80 سال است. عمر مفید به میزان سال های عمر یک درخت می کویند که در آن می تواند میوه تولید کند.

سن حیات نهال

نهال گیلاس بارلت 100 سال عمر می کند اما در سراسر این 100 سال نمی تواند میوه بدهد. ما در نهالستان برتر نهال به صورت کاملا رایگان با شما مشاوره قبل از خرید انجام خواهیم داد و به اصالت و کیفیت نهال ها پایبندیم. برای خرید نهال گیلاس بارلت و استفاده از راهنمایی و مشاوره دقیق کارشناسان مجرب جهت کاشت اصولی و علمی می‌توانید با نهالستان برتر نهال در ارتباط باشید.

میزان وزن هر میوه :

میوه های نهال گیلاس بارلت در اندازه بزرگ رشد می کنند و محصولی پربار را ارائه می دهند. گیلاس بارلت معمولاً بافتی گوشتی دارد، غنی، آبدار با طعمی شیرین است و می توان آن را به صورت تازه، منجمد، پخته یا خشک مصرف کرد.

ارتفاع  از سطح دریا مناسب کاشت نهال :

نهال گیلاس بارلت  برای رشد و زندگی بهتر به 100 تا 3000 متر ارتفاع از سطح دریا نیاز دارد. بنابراین در منطقه ای که نهال خود را می کارید به این نکته توجه کافی داشته باشید.

مصونیت و مقاومت در برابر آفات و بیماری ها :

متأسفانه درختان گیلاس بارلت مستعد بیماری ها و آفات هستند. گیلاس های بارلت توسط مگس های میوه گیلاس خورده می شوند. واریته های اولیه ای که در هفته سوم یا چهارم فصل می رسند معمولاً باقی می مانند. پرندگان ترجیح می دهند وارته های اولیه را بخورند . بهتر است محصولات با یک توری کوچک پوشانده شوند. با این حال، این تورهای پرنده باید به طور مرتب بررسی شوند تا پرنده ای به طور تصادفی در آن گیر نکند و تلف نشود.

بیماری های قارچی بسیاری برای حمله به درخت گیلاس بارلت وجود دارند. قارچ به شکوفه های گیلاس حمله می کند و کل شاخه را می کشد. هوای بارانی در طول دوره گلدهی به عنوان شرایط مساعد برای عفونت عمل می کند.نهال گیلاس بارلت- برتر نهال

درختان گیلاس بارلت مستعد ابتلا به بیماری ها هستند که می تواند توسط عواملی مانند غرقابی شدن خاک ایجاد شود. آفات را دور نگه دارید . انسان ها تنها کسانی نیستند که جذب این میوه براق، خوش طعم و آبدار می شوند. در ادامه چند آفت رایج برای حمله به درختان گیلاس بارلت وجود دارد:

کنه ها

حفره های درخت

مگس میوه

پرنده ها

کرم میوه سبز

در طول زمستان، قارچ‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌ها منجر به بیماری‌هایی مانند سوختگی، پوسیدگی قهوه‌ای و پیچ خوردگی برگ‌ها می‌شوند. شما می توانید این بیماری ها را با استفاده از سولفات مس کنترل کنید . کل تنه و شاخه های درخت را دو یا سه بار در ماه های زمستان سمپاشی کنید. با این حال، اگر قارچ ها یا ویروس ها درخت را تسخیر کرده اند، هر گونه میوه یا شاخه آلوده را بردارید تا از انتشار آن به مناطق سالم جلوگیری کنید.

میزان باردهی محصول در هر هکتار :

محصول نهال گیلاس بارلت  معادل 30 تن در هر هکتار است. این میزان به صورت سالیانه قابل بردشت است.

شروع باردهی محصول  :

نهال گیلاس بارلت در فرانسه در 2 سال بعد از کاشت شروع به باردهی می کند. تولید و عرضه مستقیم ارقام متنوع گیلاس با کیفیت و شناسنامه دار در تخصص ماست .نهالستان برتر نهال با ارائه نهال برتر آماده ارسال نهال در اسرع وقت به همه نقاط ایران عزیز می‌باشد.

رقم مناسب برای گرده افشان در صورت نیاز :

بهترین گرده افشان ها برای رقم بارلت ارقام : درون نروی۱، درون نروی ۲، دورنودلامارکا، ژورژیا، بینگ، لارین، رینر، استارکینگ هاردی ژیانت، هدل فینگر، ناپلئون، گارنت و ون هستند.

درختان گیلاس بارلت خود بارده نیستند، به این معنی که بدون نیاز به انواع درختان میوه نمی دهند. زمانی که واریته گرده افشان دیگری وجود داشته باشد، عملکرد میوه بالاتری را مشاهده خواهید کرد. دو نوع مشابه گرده افشانی متقابل ندارند و ترش و شیرین برای یکدیگر توصیه نمی شود. از آنجایی که حشرات و باد گرده ها را بین شکوفه ها حمل می کنند، باید درختان گیلاس بارلت را در فاصله مناسبی از یکدیگر کاشت.

نهال گیلاس بارلت- برتر نهال

مدت آبیاری درخت :

به منظور مراقبت و آبیاری هر چه صحیح تر نسبت به نهال گیلاس بارلت هر 10 روز یک بار باید به درختان آب بدهید تا شاداب و باطراوت بمانند.

روش صحیح آبیاری

آبیاری نکته بسیار مهم و حیاتی در رشد درخت است. اگر درختان خود را درست آبیاری نکنید دچار پوسیدگی ریشه و محصول بی کیفیت خواهند شد.

زمان شکوفایی درخت :

درخت گیلاس بارلت در أواسط فروردین شکوفه می دهد. سرمازدگی اواخر بهار می‌تواند شکوفه‌های گیلاس را از بین ببرد، که به معنای عدم میوه در آن سال است. برای محافظت از درختان خود در برابر آسیب سرما، آنها را در سمت شمال شرقی ساختمان یا شیب بکارید. همچنین می توانید از پوشش هایی مثل پلاستیک برای محافظت از شکوفه ها استفاده کنید.

هنگامی که مراقبت مناسب انجام شود، درختان گیلاس بارلت می توانند یک منظره زیبا، خوشمزه و سازنده در باغچه حیاط خلوت یا مزرعه کوچک شما باشند.

نتیجه گیری : کیفیت اتفاقی نیست

نهالستان برتر نهال با مدیریت آقای سعید قاسمی بهترین نهال ها را با بالاترین کیفیت به شما عزیزان عرضه می دارد. این نهال ها با پیشرفته ترین تجهیزات و توسط مهندسین باتجربه و تحصیلکرده در عرصه کشاورزی در نهالستاتن برتر نهال رشد و پرورش می یابند و سپس به دست شما باغداران محترم می رسند. نکته کلیدی در این نهال ها این است که همگی دارای شناسنامه سلامت معتبر مهردار هستند که نشان دهنده سالم بودن نهال هاست. برای خرید نهال گیلاس بارلت می توانید از مشاورین باتجربه ما در برتر نهال کمک بگیرید.

ارتباط با برترنهال